Ehhmmm, ik ben maandag jarig(en zoals het er nu uitziet 29 gradenquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
als we dan toch bezig zijn: komende zondag ook svp, dan word ik 34
je nick doet al vermoeden dat je niet van het tropische weer bentquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:31 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ehhmmm, ik ben maandag jarig(en zoals het er nu uitziet 29 graden) maarre........
doe mij maandag maar -10 en een pak sneeuwBalen in de zomer jarig zijn
de runs zwalken de laatste 48 uur een beetje, volgende run kan weer anders zijn. Maar het is in ieder geval niet meer dat kille weer wat we de laatste tijd haddenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Oeh, ook GFS iets minder warm...
Hmmm prima weertje
Ik vind het maar jammer. Van mij mag het wel eens flink gaan zomeren. Laat de dertigers maar komen. Maar nu lijkt het erop dat het alleen maandag boven de 25 graden komtquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Oeh, ook GFS iets minder warm...
Hmmm prima weertje
Ja, maar tot zeker 33 graden is en nog goed te doen. Lekker naar het strand, beetje wielrennen/skeeleren. 40 graden lijkt me echtquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee geen dertigers, ik vind dat als het zo warm moet worden, dat het dan ook maar gelijk veertig graden moet wordenhebben we gelijk een mooi nieuw record en zijn mensen misschien wat minder skeptisch over klimaatverandering.
Schijt aan vroegerquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Vroegah, toen had je nog wel eens zomers met maar enkele zomerse dagen.
Geen enkele tropische dag in de hele zomer was zelfs heel gebruikelijk.
op zich heb je wel een punt. Vooral de laatste 10 jaar zijn wij gewend geraakt aan erg warme zomers, waardoor wat men 'normaal' noemt voor veel mensen als abnormaal overkomt. Kijk maar naar het slechte weer dat we de laatste tijd hadden. Eigenlijk pas aan het eind van die periode waren de temperaturen duidelijk beneden 'normaal' daarvoor was het ongeveer normaal. Toch vond iedereen het maar koud (ik ook).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:45 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Haha ja... Maar er ergens meen ik het wel degelijk.
Ok dan, omdat je erom vraagtquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:45 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Haha ja... Maar er ergens meen ik het wel degelijk.
Ik zou zeker de Sint-Lievens_Monstertoren beklimmen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik gok weinig
Maar hoop veel
Tips ?
Wie zijn wij? De Bilt? Ik denk dat je ze over het hele jaar, hier op één hand kan tellen. Er komen vast nog wel dagen met 25+ graden. Maar het gaat mij vooral om stabiel zomerweer. Dat zie ik graag. Dus 'hoge' temperaturen, veel zon, weinig wind (zoiets als een hittegolf). Maar dat is dit jaar, tot nu toe, nog niet gelukt. Maar idd, misschien wordt het wel wat de komende dagen. En of hittegolfen tot 1990 'uitzonderlijk' waren, doet er niet toe.Ieder jaar een hittegolf is natuurlijk ook niet realistisch.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ok dan, omdat je erom vraagt![]()
- We hebben al vijf dagen met 25+ gehad, in juni, wat ook een zomermaand is.
- Er komen nog dagen met 25+ (gisteren was er één, vandaag is er één, de komende x dagen zijn er x)
- Een hittegolf is een uitzonderlijke gebeurtenis die tot 1990 gemiddeld slechts eenmaal in de drie jaar voorkwam. Sommige jaren hadden meerdere hittegolven, soms zaten er vele jaren tussen (tussen 1950 en 1975 is een hele generatie opgegroeid zonder hittegolf). In de 21e eeuw zijn we, door het veranderende klimaat, gewend geraakt aan één hittegolf per zomer. Maak je niet druk, er zullen er nog vele volgen. Als het dit jaar niet is dan wel volgend jaar.
Jawel, we hebben wel stabiel zomerweer gehad, in juni/begin juli. Behalve als je stabiel beschouwd als: twee weken lang droog, zonnig en warm weer. Dan niet nee.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wie zijn wij? De Bilt? Ik denk dat je ze over het hele jaar, hier op één hand kan tellen. Er komen vast nog wel dagen met 25+ graden. Maar het gaat mij vooral om stabiel zomerweer. Dat zie ik graag. Dus 'hoge' temperaturen, veel zon, weinig wind (zoiets als een hittegolf). Maar dat is dit jaar, tot nu toe, nog niet gelukt. Maar idd, misschien wordt het wel wat de komende dagen. En of hittegolfen tot 1990 'uitzonderlijk' waren, doet er niet toe.Ieder jaar een hittegolf is natuurlijk ook niet realistisch.
Dit jaar hebben we nog geen stabiel zomerweer gehad. En dus ook nog geen zomer.
Bewolking lost ondertussen al aardig op.
Lente..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:08 schreef i2Them2 het volgende:
want lente-weer hebben we al wel genoeg gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |