Geen idee, ik weet ook niet hoe of wat maar keek gewoon even op buienradar en zag dit, vandaar mijn vraag.....quote:
en:quote:donderdag 24 juli en vrijdag 25 juli 2008
Veel zon en zomers warm.
Het wordt een zonnige en warme dag. De middagtemperatuur komt op de meeste plaatsen net boven de 25 graden uit. De wind waait uit noordoost tot oost en neemt toe tot matig, kracht 3 tot 4, langs de kust af en toe vrij krachtig, 5. Vrijdag krijgen we opnieuw een zomers warme dag. Het wordt echter niet overal zo zonnig meer. Van het oosten uit neemt de bewolking toe vooral in de namiddag en avond gevolgd door enkele (zware) regen- en onweersbuien. De oostelijke wind is meest matig, kracht 3 of 4, later vanuit het zuiden afnemend.
donderdag 24 juli 2008 12.07 uur
Dat wil zeggen dat het behoorlijk vochtig kan gaan worden: grote kans op onweersbuien en mist.quote:vrijdag 25 juli tot en met dinsdag 29 juli 2008
Zomerswarm weer met een grote kans op onweersbuien, vooral op zaterdag met veel neerslag en 's nachts soms kans op mist.
Het ideale zomerweer voor de bezoekers van dit topic (en van Weerwoord).quote:woensdag 30 juli tot en met zaterdag 02 augustus 2008
Aanhoudend warm tot zeer warm weer met iedere dag ongeveer 40% kans op onweersbuien.
donderdag 24 juli 2008 13.26 uur
Ik zag het, het meest ideaal zou zijn dat het overdag lekker warm en zonnig is en 's avonds af en toe een mooie lichtshow!quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:39 schreef DemonRage het volgende:
Het KNMI voorspelt prachtig weer voor de komende week:
[..]
en:
[..]
Dat wil zeggen dat het behoorlijk vochtig kan gaan worden: grote kans op onweersbuien en mist.
[..]
Het ideale zomerweer voor de bezoekers van dit topic (en van Weerwoord).
Goh, en wie heeft er een BBQ gepland staan voor komende zaterdag?quote:Zomerswarm weer met een grote kans op onweersbuien, vooral op zaterdag met veel neerslag en 's nachts soms kans op mist.
Diagonaal van Nijmegen via Utrecht naar Den Helder, west daarvan dus niets.quote:Droog maar vrijdagmiddag van het oosten uit onweersbuien, mogelijk met hagel en door de vrij trage treksnelheden grote hoeveelheden neerslag (Hir06 uitvoer berekent vrijdagavond velen tientallen mm diagonaal van Nijmegen via Utrecht naar Den Helder. INDECS geeft in het (zuid)oosten meer dan 90% kans op onweer en 40% kans op meer dan 200 ontladingen per 5 minuten!!
Ehm, geef eens een hint?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
Goh, en wie heeft er een BBQ gepland staan voor komende zaterdag?
Maar Groningen/Drenthe dus ook niet? Of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
Voor morgen:
[..]
Diagonaal van Nijmegen via Utrecht naar Den Helder, west daarvan dus niets.
gelukkig niet danquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:46 schreef Fredo55 het volgende:
Voor morgen:
[..]
Diagonaal van Nijmegen via Utrecht naar Den Helder, west daarvan dus niets.
Leuk, alvast gefeliciteerd, ik hoop met je mee.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:11 schreef Geertje58 het volgende:
Woensdag ajb mooi weer want dan word ik 50
Juist wel, gewoon een rechte lijn trekken van Nijmegen naar Den Helder.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar Groningen/Drenthe dus ook niet? Of begrijp ik het nu verkeerd?
quote:Zaterdag krijgen we te maken met meer onweersbuien. Waarschijnlijk zijn de meeste voor de oostelijke helft van het land. De (west)kust regio's zouden wel eens de dans kunnen ontspringen.
Ow dus, toch nog kans op een mooie bui, zal m'n camera stand-by houden......quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Juist wel, gewoon een rechte lijn trekken van Nijmegen naar Den Helder.
Wat daar rechts van zit krijgt onweer,als het aan de guidance ligt.
Ik geloof er niets van, want in Brabant onwikkelt ook vaak iets.
Maar vaak heb ik met een zuidelijke wind meer kans op onweer, van de oosterburen moet ik het niet hebben.
En dat geld voor zaterdag ook:
[..]
Check meteoalarm voor morgen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow dus, toch nog kans op een mooie bui, zal m'n camera stand-by houden......![]()
![]()
quote:Geldig van 25.07.2008 15:00:00 CET Tot 26.07.2008 CET
Onweer Gevaarniveau: Geel
In de vrijdagnamiddag en avond enkele (zware) regen en onweersbuien mogelijk met hagel en wateroverlast.
Eigenlijk is het nog heel onzeker.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:33 schreef marcel-o het volgende:
En welk NL-deel loopt t allemaal weer mis![]()
nja t is elke keer weer net niet..quote:
Ja idd, heel lekker.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:49 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wel veel wind vandaag trouwens, wel lekker met dat warme weer
als we dan toch bezig zijn: komende zondag ook svp, dan word ik 34quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:11 schreef Geertje58 het volgende:
Woensdag ajb mooi weer want dan word ik 50
hittegolf zie ik niet gebeuren, temperaturen boven 30 graden in De Bilt zitten er niet echt in. Onweer zit er daarentegen zeer zeker wel inquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:42 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, daar begint het weer.. Voor de komende tijd hebben ze het over hittegolven en onweer, kijken welk deel van die 2 dingen waargemaakt gaat worden
En bij dat laatste sluit ik mij voorlopig aan. Zie nog niet echt reden voor vuurwerk, maar je weet maar nooit natuurlijk.quote:NEERSLAG:
Vandaag droog. Morgen wordt het lastiger. Hirlam laat nu enkele buien ontstaan in de thetaw850 tong, dus met name over het noordoosten. Verder laat het model ook buien nabij de vore ontstaan in de middag boven Belgie die dan in de avond ook in het zuiden kunnen voorkomen. Tussen deze twee buiengebieden houdt Hirlam het nu droog, terwijl de vorige run de meeste neerslag juist daar had. ECMWF geeft vooral wat convectieve signalen af voor het noordoosten van het land, evenals UKMO in de avond. Onweerskanskaartjes doen ook een stuk rustiger aan nu. Uiteraard wel nog kans op onweer maar absolute kans op meer dan 50 ontladingen in 6 uur komt niet of nauwelijks boven de 10 procent uit en die waardes gelden dan vooral voor de nacht van vrijdag op zaterdag. Vooralsnog verwacht ik geen "wilde" dingen morgen. Gewoon een paar zomerse onweersbuien, waarbij het noordoosten de meeste kans maakt om er enkele te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |