16.30 naar Heerenveen valt wel mee, al is een avondwedstrijd leuker met een dagje stad daar, jammer dus.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:46 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hmm, ok.
Wat een schijttijden. 16:30 naar Heerenveen, FC Twente 18:45 als ik het goed zie. Pff.
quote:ANALYSE: Coronel komt eerste beloftes al na
De komst van Miralem Sulejmani naar Amsterdam was nauwelijks nog verrassend te noemen. Het bedrag dat Ajax voor hem betaalde, was dat echter wel. Nooit eerder werd er in Nederland op een transactieformulier 16,25 miljoen euro geschreven voor een speler. Met de aankoop maakt voorzitter Uri Coronel zijn belofte waar: het kapitaal moet op het veld staan.
De nieuwbakken voorzitter maakte kort na zijn benoeming snel duidelijk dat er geïnvesteerd ging worden om de aansluiting met PSV niet definitief te verliezen. "Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest," vertelde Coronel dit voorjaar.
De directeur is van mening dat ze bij Ajax beter één topspeler kunnen kopen dan drie 'gewone' spelers. Dan gaan de gedachten terug naar Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl, Ismail Urzaiz, Laurent Delorge en nog een paar van dat soort jongens. "Prima spelers, maar ze maken je geen kampioen," moet ook Coronel gedacht hebben.
Met Sulejmani is Ajax aanvallend gezien klaar op de transfermarkt. De Argentijn Dario Cvitanich werd in mei al gecontracteerd en indien Huntelaar blijft - zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer is momenteel in het buitenland – heb je een aanval waar zelfs Marco van Basten van zal gaan glunderen.
Blijft over de verdediging. Net als bij het Nederlands elftal het zorgenkindje. John Heitinga en Maarten Stekelenburg hielden de boel afgelopen seizoen nog enigszins bij elkaar, maar daar was alles mee gezegd. De keren dat Ajax de nul hield, waren op één hand te tellen. De vraag is of dat met één verdediger erbij op te lossen is. Investeren dus, Coronel!
Wellicht helpt een formatieverandering de verdediging. Voor de hand ligt dat Van Basten het inmiddels bekende 4-2-3-1-systeem ook in Amsterdam gaat hanteren. Daar heeft hij ook de spelers voor. Met Sulejmani, Perez, Suarez en Huntelaar heb je simpelweg een topaanval. Gabri en Lindgren kunnen de verdediging in het 'Oranjekeurslijf' als middenvelders bijstaan. De Nigel de Jong en Orlando Engelaar van Ajax dus.
Maandagmiddag is de eerste training. De spelersmarkt is nog tot en met 31 augustus open, wat opnieuw voor onrust zorgt. Een last-minute vertrek als dat van Wesley Sneijder vorig jaar wil Ajax dit seizoen niet meer. Huntelaar zal dus snel moeten zijn met zoeken. Gisteren kreeg hij een extra weekje vakantie. Toeval? Ook hij zal ongetwijfeld het standpunt van Coronel gehoord hebben.
Waar maak je dat uit op?quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus Ajax heeft geen geld meer voor nog meer aankopen?
Het zou om de krant fotomac gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Servet Çetin, Turks international, wordt door een Turkse krant in verband gebracht met Ajax.
Krijgen we 25%? Ik dacht 20% namelijk. Maar 25% is natuurlijk altijd beterquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:27 schreef Emimich het volgende:
Volgens Marca gaat van der Vaart voor 20 miljoen naar Real Madrid, wat Ajax 5 miljoen zou opleveren!
Persoonlijk denk ik dat 'ie helemaal niet komt.quote:Ajax krijgt in de strijd om de handtekening van Henrique concurrentie uit Spanje. De Amsterdammers willen de aanstaande aankoop van Barcelona graag één seizoen huren, maar ook Bayer Leverkusen en Real Betis hebben interesse in de tijdelijke komst van de jonge verdediger van Palmeiras. (Diverse Spaanse media)
22% maar ik rekende even optimistisch!quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:32 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Krijgen we 25%? Ik dacht 20% namelijk. Maar 25% is natuurlijk altijd beter
Walgelijke, dat is dus al 1 uitwedstrijd die ik misquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:38 schreef denthemen het volgende:
Zo 19 Apr 16.30 uur PSV – AFC Ajax, dat is dan wel lekker
Waarom dat?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:52 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Walgelijke, dat is dus al 1 uitwedstrijd die ik mis
Aangezien Danny Blind nu al een keer of tig heeft geroepen dat de defensie prio 1 heeft lijkt optie 1 mij geen mogelijkheid.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:58 schreef Pritt het volgende:
Wat zal de reden zijn dat Ajax nog geen verdedigers heeft? Vinden ze de huidige selectie echt goed genoeg of kunnen ze de gewilde verdedigers gewoon niet krijgen en wachten ze nog met kiezen uit 2e garnituur?
Zeker kijkend naar de werkwijze van van Basten als bondscoach gok ik zo dat er in minimaal 4 verschillende formaties gespeeld zal worden. Daarnaast vermoed ik dat, op Castillon na, alle door jou genoemde jeugdspelers speeltijd zullen krijgen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[..]
Je kan van het toernooi en het bijbehorende publiek vinden wat je wilt, maar het is natuurlijk sowieso de eerste helft tegen dan wel Inter dan wel Arsenal een echte test voor de beoogde basis. Na een x aantal potjes in de provincie kan je totaal nog niet zeggen wat voor formatie of basis er zal staan.
Na dat weekend kan je wel behoorlijk in de richting gaan denken hoe we precies gaan spelen en met wie. Wie van de 'jeugd' (Sarpong, De Jong, Donald, Slijngaard, Van der Heijden, Castillon wellicht, Martina, Goossens) gaan er echt speeltijd krijgen? Wat gaat de rol van Perez zijn? Dan heb je er wel een beetje een idee van hoor.
En bovendien was een van de mooiste actie van Zlatan toch echt op het AT.
vitesse bijna altijd welquote:Op donderdag 10 juli 2008 11:01 schreef D.zire het volgende:
Ik heb echt zin in het volgende seizoen. Hopenlijk kan ik nog een uitwedstrijd meepikken met mijn supporters club card uitkaart
ik denk het ook wel, maar het liefst zo vroef mogelijk, dan kunnen ze nig wennen,en ik heb goede hoop dat er wel een goede bekende evaren verdediger komt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik zie nog wel twee verdedigers komen. Daarnaast is het nog maar net juli; ik heb nog geduld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |