abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60011569
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:46 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Hmm, ok.

Wat een schijttijden. 16:30 naar Heerenveen, FC Twente 18:45 als ik het goed zie. Pff.
16.30 naar Heerenveen valt wel mee, al is een avondwedstrijd leuker met een dagje stad daar, jammer dus.

Twente 18.45 tsja dat is wel een schijttijd.
pi_60012196
quote:
ANALYSE: Coronel komt eerste beloftes al na
De komst van Miralem Sulejmani naar Amsterdam was nauwelijks nog verrassend te noemen. Het bedrag dat Ajax voor hem betaalde, was dat echter wel. Nooit eerder werd er in Nederland op een transactieformulier 16,25 miljoen euro geschreven voor een speler. Met de aankoop maakt voorzitter Uri Coronel zijn belofte waar: het kapitaal moet op het veld staan.

De nieuwbakken voorzitter maakte kort na zijn benoeming snel duidelijk dat er geïnvesteerd ging worden om de aansluiting met PSV niet definitief te verliezen. "Met het mislopen van de inkomsten uit de Champions League weten we nu al dat Ajax financieel een moeilijk seizoen voor de kiezen krijgt. Anders zou het een stuk simpeler zijn geweest," vertelde Coronel dit voorjaar.

De directeur is van mening dat ze bij Ajax beter één topspeler kunnen kopen dan drie 'gewone' spelers. Dan gaan de gedachten terug naar Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl, Ismail Urzaiz, Laurent Delorge en nog een paar van dat soort jongens. "Prima spelers, maar ze maken je geen kampioen," moet ook Coronel gedacht hebben.

Met Sulejmani is Ajax aanvallend gezien klaar op de transfermarkt. De Argentijn Dario Cvitanich werd in mei al gecontracteerd en indien Huntelaar blijft - zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer is momenteel in het buitenland – heb je een aanval waar zelfs Marco van Basten van zal gaan glunderen.

Blijft over de verdediging. Net als bij het Nederlands elftal het zorgenkindje. John Heitinga en Maarten Stekelenburg hielden de boel afgelopen seizoen nog enigszins bij elkaar, maar daar was alles mee gezegd. De keren dat Ajax de nul hield, waren op één hand te tellen. De vraag is of dat met één verdediger erbij op te lossen is. Investeren dus, Coronel!

Wellicht helpt een formatieverandering de verdediging. Voor de hand ligt dat Van Basten het inmiddels bekende 4-2-3-1-systeem ook in Amsterdam gaat hanteren. Daar heeft hij ook de spelers voor. Met Sulejmani, Perez, Suarez en Huntelaar heb je simpelweg een topaanval. Gabri en Lindgren kunnen de verdediging in het 'Oranjekeurslijf' als middenvelders bijstaan. De Nigel de Jong en Orlando Engelaar van Ajax dus.

Maandagmiddag is de eerste training. De spelersmarkt is nog tot en met 31 augustus open, wat opnieuw voor onrust zorgt. Een last-minute vertrek als dat van Wesley Sneijder vorig jaar wil Ajax dit seizoen niet meer. Huntelaar zal dus snel moeten zijn met zoeken. Gisteren kreeg hij een extra weekje vakantie. Toeval? Ook hij zal ongetwijfeld het standpunt van Coronel gehoord hebben.
pi_60012204
komend seizoen heb je allemaal schijttijden, alleen maar door tv-contracte. voetbalis bijna geen voetbal meer: clubs worden bedrijven en nu beïnvloedt door de tv rechten
pi_60012304
Dat is toch al jaren zo.. wedstrijdje vrijdagavond, zondag 1 uur en ga zo maar door..

De commercie heeft voetbal al tijden ingehaald. Ik vind het mooi dat we nu eindelijk echt via de tv pay per view krijgen eigenlijk. Wat is de verdeling eigenlijk? Als ik een wedstrijd ajax koop of een heel seizoen, gaat dan al het geld naar ajax of wordt het via de verdeelsleutel verdeeld?

Anders is het natuurlijk een mooie manier om supportersbreed wat extra transergeld binnen te brengen
pi_60012375
Dus Ajax heeft geen geld meer voor nog meer aankopen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60012387
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus Ajax heeft geen geld meer voor nog meer aankopen?
Waar maak je dat uit op?
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:14:25 #57
51286 w00h00
Digital man!
pi_60012751
We hebben eigenlijk nog nauwelijks van onze overbodige spelers verkocht.

Daarin mis ik Van Geel toch wel met z'n 5 miljoen voor De Mul.
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:24:48 #58
52871 Blight
Supersized.
pi_60012904
Voorin hebben we echt manschappen te over straks met Luque, Huntelaar, Cvitanich, Sulejmani, Suarez, Kennedy, Leonardo, Rommedahl en Manucharyan. Zal mij inderdaad benieuwen of we daar nog iemand van verkopen.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_60013066
Servet Çetin, Turks international, wordt door een Turkse krant in verband gebracht met Ajax.
pi_60013163
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Servet Çetin, Turks international, wordt door een Turkse krant in verband gebracht met Ajax.
Het zou om de krant fotomac gaan.
Echter kan ik niets op hun site zien.
Misschien in de papieren versie?
pi_60013859
Wellicht helpt een formatieverandering de verdediging. Voor de hand ligt dat Van Basten het inmiddels bekende 4-2-3-1-systeem ook in Amsterdam gaat hanteren. Daar heeft hij ook de spelers voor. Met Sulejmani, Perez, Suarez en Huntelaar heb je simpelweg een topaanval. Gabri en Lindgren kunnen de verdediging in het 'Oranjekeurslijf' als middenvelders bijstaan. De Nigel de Jong en Orlando Engelaar van Ajax dus.

i zou eerder ipv perez de jong of cvitanich doen. perez is sinds ie terug is an psv niet meer zo goed. maakt vaak fouten. bijv. op open goal op paal schieten. ik weet niet hoe cvitanich is maar je kunt hem daar proberen en anders hopen dat de jong doorbreekt
pi_60014029
Volgens Marca gaat van der Vaart voor 20 miljoen naar Real Madrid, wat Ajax 5 miljoen zou opleveren!
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:32:29 #63
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60014122
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:27 schreef Emimich het volgende:
Volgens Marca gaat van der Vaart voor 20 miljoen naar Real Madrid, wat Ajax 5 miljoen zou opleveren!
Krijgen we 25%? Ik dacht 20% namelijk. Maar 25% is natuurlijk altijd beter
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_60014253
Zo 19 Apr 16.30 uur PSV – AFC Ajax, dat is dan wel lekker
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:47:22 #65
52871 Blight
Supersized.
pi_60014473
quote:
Ajax krijgt in de strijd om de handtekening van Henrique concurrentie uit Spanje. De Amsterdammers willen de aanstaande aankoop van Barcelona graag één seizoen huren, maar ook Bayer Leverkusen en Real Betis hebben interesse in de tijdelijke komst van de jonge verdediger van Palmeiras. (Diverse Spaanse media)
Persoonlijk denk ik dat 'ie helemaal niet komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blight op 10-07-2008 10:56:25 ]
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_60014504
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:32 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Krijgen we 25%? Ik dacht 20% namelijk. Maar 25% is natuurlijk altijd beter
22% maar ik rekende even optimistisch!
pi_60014586
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:38 schreef denthemen het volgende:
Zo 19 Apr 16.30 uur PSV – AFC Ajax, dat is dan wel lekker
Walgelijke, dat is dus al 1 uitwedstrijd die ik mis
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60014661
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:52 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Walgelijke, dat is dus al 1 uitwedstrijd die ik mis
Waarom dat?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60014719
Wat zal de reden zijn dat Ajax nog geen verdedigers heeft? Vinden ze de huidige selectie echt goed genoeg of kunnen ze de gewilde verdedigers gewoon niet krijgen en wachten ze nog met kiezen uit 2e garnituur?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_60014747
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:58 schreef Pritt het volgende:
Wat zal de reden zijn dat Ajax nog geen verdedigers heeft? Vinden ze de huidige selectie echt goed genoeg of kunnen ze de gewilde verdedigers gewoon niet krijgen en wachten ze nog met kiezen uit 2e garnituur?
Aangezien Danny Blind nu al een keer of tig heeft geroepen dat de defensie prio 1 heeft lijkt optie 1 mij geen mogelijkheid.
Ik ga dan ook voor optie 2
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:01:30 #71
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_60014785
Ik heb echt zin in het volgende seizoen. Hopenlijk kan ik nog een uitwedstrijd meepikken met mijn supporters club card uitkaart
Freed from desire, Mind and senses purified.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:02:40 #72
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_60014805
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]

Je kan van het toernooi en het bijbehorende publiek vinden wat je wilt, maar het is natuurlijk sowieso de eerste helft tegen dan wel Inter dan wel Arsenal een echte test voor de beoogde basis. Na een x aantal potjes in de provincie kan je totaal nog niet zeggen wat voor formatie of basis er zal staan.

Na dat weekend kan je wel behoorlijk in de richting gaan denken hoe we precies gaan spelen en met wie. Wie van de 'jeugd' (Sarpong, De Jong, Donald, Slijngaard, Van der Heijden, Castillon wellicht, Martina, Goossens) gaan er echt speeltijd krijgen? Wat gaat de rol van Perez zijn? Dan heb je er wel een beetje een idee van hoor.

En bovendien was een van de mooiste actie van Zlatan toch echt op het AT .
Zeker kijkend naar de werkwijze van van Basten als bondscoach gok ik zo dat er in minimaal 4 verschillende formaties gespeeld zal worden. Daarnaast vermoed ik dat, op Castillon na, alle door jou genoemde jeugdspelers speeltijd zullen krijgen.
Wellicht dat er één helft gedurende het toernooi met de beoogde basis en volgens de gewenste speelwijze gespeeld wordt, maar hier tegenover zal waarschijnlijk een inspiratieloze tegenstander met een B-elftal staan. Alsnog geen echte test dus.
Het toernooi is één grote commerciële aangelegenheid waar geen enkele sportieve prestige te behalen valt en dit merk je dan ook aan alles.
Als ik thuis was geweest had ik zeker gekeken, maar ik lig er niet wakker van dat ik heerlijk op vakantie ben tijdens het AT
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_60014825
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:01 schreef D.zire het volgende:
Ik heb echt zin in het volgende seizoen. Hopenlijk kan ik nog een uitwedstrijd meepikken met mijn supporters club card uitkaart
vitesse bijna altijd wel
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60014947
Ik zie nog wel twee verdedigers komen. Daarnaast is het nog maar net juli; ik heb nog geduld.
pi_60014990
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik zie nog wel twee verdedigers komen. Daarnaast is het nog maar net juli; ik heb nog geduld.
ik denk het ook wel, maar het liefst zo vroef mogelijk, dan kunnen ze nig wennen,en ik heb goede hoop dat er wel een goede bekende evaren verdediger komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')