Echt ranzigquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:58 schreef golfer het volgende:
Die gebakken zeester was ook niet echt een succes.
Als ze dan toch dood moeten dan maar zo snel mogelijkquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef golfer het volgende:
Die tonijnvisser die even die beesten op het dek dood sloeg.
'Niels lust werkelijk álles', was het vaste zinnetje in het vorige seizoen. Nou, niet dus.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:18 schreef okee6 het volgende:
Vreemd dat ze de zeesterren lieten staan, dat was geen vertoning. Eet dan je bord leeg!
Volgens mij valt het wel mee met "de plaag" van karpers. De meeste worden uitgezet om de plantenstand van het water op peil te houden. Geen idee hoe ze smaken, maar vast wel lekker. Chinezen zijn ook dol op karpers (en op alles wat ooit geleeft heeft).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele woord Karper is niet gevallen viel me op, terwijl dat in oosteuropa veel wordt gegeten en in NL een plaag is. Maar wellicht wordt er niet op gevist (beroepsvissers)? Heb wel in NL op viskramen Karper gezien.
Een karper is een gratenzak, niet eventjes in 20 minuten binnen te krijgen. Misschien dat het met een uur eettijd wel lukt, maar dat geduld zou ik niet opbrengen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele woord Karper is niet gevallen viel me op, terwijl dat in oosteuropa veel wordt gegeten en in NL een plaag is. Maar wellicht wordt er niet op gevist (beroepsvissers)? Heb wel in NL op viskramen Karper gezien.
quote:
Had ik gelijk wel kunnen posten eigenlijkquote:Een van de meest geheimzinnige vissen is de paling. En een van de lekkerste visproducten is gerookte paling uit het IJsselmeer. In (voormalige) vissersdorpen rond de Zuiderzee is volop IJsselmeerpaling te koop. Maar hoe kan dat nou? Het gaat slecht met de paling, er wordt alsmaar minder van gevangen. Klootwijk aan Zee ontdekt het geheim van de IJsselmeerpaling. Het IJsselmeer is verhuisd en katholiek geworden.
of die pijp. , en wat hij zegt, paling is een luxe in Nederland, 11 Ero per pond op Helmond kermis , en lekker ! voor die vier keer per jaar betaal ik er graag voor.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond het weer een leuke uitzending
En die koffer, die plaatsgemaakt heeft voor de fiets is leuk gevonden.
Alleen die snor van Niels vind ik zo onsmakelijk![]()
Maar dat is in TV, dat is niet leukquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:35 schreef Piles het volgende:
Mag ik deze even een gigantische kick geven: Klootwijk aan Zee - Verder in 2008
Hier mag wat mij betreft ook gelijk een slotje op, maar dan weten jullie tenminste dat er een nieuwe serie is
Klootwijk aan Zee - Verder in 2008 dus
Ze hebben stiekem gemergedquote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar dat is in TV, dat is niet leuk
Ja, kwam ik achter.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Ze hebben stiekem gemerged![]()
![]()
Maar het was een uur geleden dus
quote:Hoe krijg je een garnaal tegen het plafond? Door er hard met een hamer op te slaan. Maar wie doet zo maf? Een uitvinder halverwege. Klaas Kant droomde zich een garnalenpelmachine maar kon het alsmaar niet vinden. Toen gaf hij ten einde raad een garnaal op tafel een klap met de hamer. Dat hielp. Garnaal tegen het plafond. De machine die alle vorige garnalenpelmachine belachelijk zou maken zat ineens in zijn kop. Nieuwe pelmachines draaien in de haven van Lauwersoog en de vrachtwagens met garnalen voor de pelsters in Marokko kunnen zo zoetjesaan wel worden afgedankt. Klootwijk aan Zee ontdekt ook dat je garnalen beter bij de Hema kunt kopen dan bij Albert Heijn. Volmaakt dezelfde garnalen, alleen de prijs verschilt. Klootwijk aan Zee ontmoet weer visbioloog Niels Daan voor een bloedserieus gesprek.
Je hebt nog 4 minutenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef Piles het volgende:
Hopelijk denk ik er weer een keer aan
[..]
Nee hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 02:28 schreef kree het volgende:
Volgens mij zijn de uitzendingen nu, wel herhalingen.
Lol, nee, niet echt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wouter vond het ook niet erg lekker geloof ik...
En terecht.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:12 schreef golfer het volgende:
Bron: TT
Wouter Klootwijk heeft een prijs
gekregen voor zijn televisieserie
Klootwijk aan Zee,die hij maakte voor
de RVU.De nieuwe prijs,de People and
the Sea Award,is toegekend door de
Amsterdamse onderzoeksgroep MARE en het
Productschap Vis.Ze prijzen Klootwijk
voor de begrijpelijke,beeldende manier
waarop hij over de visserij vertelt.
Niet naar deze herhalingen, nee en verder is er een wat meer actueel topic:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:13 schreef Piles het volgende:
Kijken we nooit meer?Ik vergeet het steeds
Ik herkende de aflevering niet, dus dacht dat het nieuwe warenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet naar deze herhalingen, nee en verder is er een wat meer actueel topic:
[CUL-TV] Klootwijk aan zee
quote:In het kort
* Titel:De wilde keuken
* Zender:Nederland 2
* Datum: 6 januari 2011
* Uitzendtijd:21:30 - 22:00 uur
rond de onstuimige keuken ('het is een werkplaats') van Wouter Klootwijk. Vanuit de keuken gaat hij op pad en zijn reizen eindigen in zijn keuken. Het zijn alledaagse vragen waar de huishoudjournalist van wakker liggen kan. Wat is scherp precies en waarom kun je botte messen kopen? Waar is de Nederlandse soepkip gebleven en hoe erg houden de wilde zwijnen huis op de akkers? Mag een varken een worstje eten van de dokter, waarvan wordt appelstroop gemaakt en hoe herken je een koekenpan?
Wouter Klootwijk vraagt zich af waar de koeien blijven die geen melk meer geven. Hij ontdekt dat het rundvlees in menig Nederlandse supermarkt niet van een koe en niet van een stier is. Want, komt het uit Ierland, dan is het vlees van een... os. En de Nederlandse oude koe? In de worst? Nee, ons puike Nederlandse koevlees gaat naar Spanje en wij eten uit Ierland een os.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |