Of:quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:26 schreef L.Denninger het volgende:
...
KNIP
...
Problemen zijn er natuurlijk ook in het Geheime Land;
deze theoriee impliceert namelijk aan de andere kant bijvoorbeeld datde joden die zijn omgekomen in een concentratiekamp niet echt vrij wilden zijn mensen met een ongeneeslijke ziekte niet graag genoeg beter willen zijn 2 miljard mannen niet graag genoeg naar bed willen met Angelina Jolie 16999999 nederlanders de loterij niet echt willen winnen
etcetera, maar ik denk dat het idee nu wel duidelijk is.
The Secret zegt dus eigenlijk - iedereen met wie het slecht gaat, of die geen 'winnaar' is, heeft het enkel aan zichzelf te danken.
Leuke opsteker voor de terminalen, de invaliden en de zwakken in de samenleving !
De opdracht :
discussieer !
Prima, maar als er dan dus geen 'tegenstander' is zou ik altijd moeten winnen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:52 schreef DivineJester het volgende:
De trillingen moet je dan zien in een omgeving met trillingen waarvan er meerdere op een enkel ding kunnen werken en de sterkste wint dan.
Dat klopt, maar is je wil (lees: trilling) sterk genoeg om de zquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Prima, maar als er dan dus geen 'tegenstander' is zou ik altijd moeten winnen.
Als ik nu dus zou willen dat mijn zonnebril over mijn bureau beweegt zou dat moeten gebeuren aangezien er niemand is om hem op zijn plaats te willen houden, right ?
Ik mag ook niks!!!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:59 schreef Bastard het volgende:
Mits het topic verschoond kan blijven van het belachelijk maken van elkaar of op de man spelen met denigrerende opmerkingen, heeft het alle bestaansrecht.
Zoals de onnavolgbare Johan Cruijff ooit al eens zei:quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:54 schreef L.Denninger het volgende:
Als de secret waar zou zijn, zou je leuk kunnen tafelvoetballen met z'n 2en !
De een 'wil' het balletje in het ene doel, de andere in het andere doel.
En dan maar wachten tot er iemand een doelpunt maakt !
Aha, als het met een zonnebril al moeilijk is, waarom zou het met geld of een ferrari dan wel lukken ?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:00 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat klopt, maar is je wil (lees: trilling) sterk genoeg om de znnebril uit zijn steady-state te halen en naar je toe te bewegen?
En daar heb ik al bier voor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is gewoon een stapje uit de realiteit nemen om die realiteit niet onder ogen te hoeven zien en je af te sluiten voor wat er werkelijk speelt in jezelf en in je omgeving.
Misschien willen die mensen het dan wel veel meer? En het gaat natuurlijk om de trekking van een loterij, waarbij je de trillingen in de hersenen van degene die de trekking verricht zou moet sturen om het goede lot te pakken. Er is dus geen fysieke verplaatsing nodig, enkel een aansturing.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, als het met een zonnebril al moeilijk is, waarom zou het met geld of een ferrari dan wel lukken ?
Dan is het niet eerlijk om mensen te vertellen dat ze alles kunnen krijgen door het alleen maar te willen, want zodra andere mensen hetzelfde willen is de kans simpelweg groot dat ze het niet zult krijgen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:17 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Misschien willen die mensen het dan wel veel meer?
Yup.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:23 schreef Darkwolf het volgende:
De film vind ik nogal materialistisch ingesteld inderdaad.
Wil je een loterij of een Ferrari dan moet je er gewoon hard aan blijven denken en voila.
...Nou nee...
Maar The Secret heeft wel een basis van waarheid of tenminste van het originele concept: het op je afroepen van dingen d.m.v uitstraling, denken en doen.
Gedachtenkracht heeft grote invloed op de mens en je kan er veel mee bereiken d.m.v uitstraling en/of handelen er naar.
Dit heet common sense en herkent iedereen wel.
Niet echt een Secret dus.
En je snapt echt het verschil niet tussen "een positieve instelling hebben straalt van je af, en mensen bejegenen je ook positiever dan",quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:24 schreef Bastard het volgende:
Wat is the law of attraction?
Alles wat je in je leven meemaakt is er omdat je dat onbewust aan hebt getrokken.
Dat zijn leuke en en minder leuke dingen.
Het heeft allemaal te maken met wat je denkt en hoe je je er bij voelt en als het even kan hoe je het visualiseert.
Je kunt jezelf zien als een magneet. Dat waar je aan denkt zal je naar je toehalen.
Als je met je gedachten bent bij vrolijkheid en positiviteit, dan zul je daar meer mee te maken krijgen. Ook zo als je over straat loopt met een glimlach, probeer dat nou eens voor de gein, gaat het opvallen dat mensen terug lachen naar je, bij je in de buurt komen staan?
Ik las laatst over die man die op de fiets van zijn werk naar huis fietste en werd overvallen door een onweersbui, hij werd dodelijk getroffen...quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:24 schreef Bastard het volgende:
Wat is the law of attraction?
Alles wat je in je leven meemaakt is er omdat je dat onbewust aan hebt getrokken.
Ik merk aan je dat je zelf nog niet eens de moeite hebt genomen om het boek te lezen maar er bij voorbaat al een mening over hebt. Eigenlijk een beetje kakkelen als een kip zonder kop dan toch?quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En je snapt echt het verschil niet tussen "een positieve instelling hebben straalt van je af, en mensen bejegenen je ook positiever dan",
en "nou, als je de loterij wilt winnen hoef je er alleen maar aan te denken" ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |