abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60697300
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:17 schreef Dvons het volgende:
Mensen die defensie per definitie associeren met mensen vermoorden/doodschieten of hoe je t wilt noemen hebben overduidelijk geen benul van de inhoud van het beroep beroepsmilitair.
Dus omdat het een klein deel uitmaakt van je taak?

Dus de vraag 'ben je wel eens op uitzending geweest?' of 'heb je wel eens in panserwagen X gezeten?' is ook iirrelevant omdat je het geassicieerd kan worden met het zijn van beroepsmilitair?
pi_60697312
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]

goed gebruik van het woord.
Vieze nukubu
pi_60697334
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[..]

Militairen gebruiken niet graag geweld of vuurwapens. Ze worden al helemaal niet graag vergeleken met Rambo. Veruit de meeste militairen zijn heel vredelievende mensen, houden niet van het doden van andere mensen, en hebben hun geweldsmiddelen slechts om te benadrukken dat vrede echt de betere optie is. Sorry als dat niet in je stereotype beeld van een militair past.
Kan wel allemaal zo zijn, kindertje, maar heb je wel eens iemand doodgeschoten? OF je er van houdt of niet boet me niet echt als ik dat vraag.
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:44:44 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60697608
Xith, geen militair gaat hier antwoord op geven...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_60702783
Misschien is het dan wachten tot.. of er kan verder gediscussieerd worden over waarom dit zo'n taboe is. Maar om topic sluiting vragen terwijl het gewoon deel uitmaakt van menig soldaat's taakomschrijving vind ik maar vreemd.

pi_60704667
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:51 schreef Xith het volgende:
Misschien is het dan wachten tot.. of er kan verder gediscussieerd worden over waarom dit zo'n taboe is. Maar om topic sluiting vragen terwijl het gewoon deel uitmaakt van menig soldaat's taakomschrijving vind ik maar vreemd.

Meerdere redenen.
Ten eerste zitten op FOK! weinig (ex-)militairen die een confirmed kill hebben gedaan.

Ten tweede is het ombrengen van een ander mens iets wat de normale mens niet in de koude kleren gaat zitten en iets waar deze alleen over mee wil praten met een andere militair die in dezelfde of een vergelijkbare situatie heeft gezeten. Erover praten op een internetforum is .....

Ten derde zal het anti-krijgsmacht volk alleen maar meer reden krijgen om 'het maar af te schaffen' aangezien het allemaal 'babymoordenaars' zijn. Er wordt een verkeerd beeld geschetst, zeker op een internetforum waar tekst het enige is waarin in een ander mens zich kan uitten vergezeld met hier en daar een smiley. Het openen van dit topic is ook niet meer dan het uitlokken van een reactie waarop de anti-krijgsmacht persoon in zijn mening versterkt wordt.

Kortom; het doet niks goeds. Als je wil praten over het 'beëindigen van een anders leven'/moorden, en dus de ethiek erachter, moet je een ander topic openen met een titel die van meer intelligentie getuigd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:27:39 #107
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60711396
waht, goed verwoord.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:28:44 #108
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_60711421
uuhhh...

Legal killings under the rules of war....

not murder
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:35:21 #109
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60711537
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:28 schreef WallOfStars het volgende:
uuhhh...

not murder
Dat is al opgemerkt, maar niet voor iedere militair voelt dat ook zo.
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:43:24 #110
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_60711697
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:35 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat is al opgemerkt, maar niet voor iedere militair voelt dat ook zo.
sorry heb het topic niet gelezen,
Ben het niet eens met de stelling van moord
vandaar de korte opmerking. maar idd had het ff moeten lezen.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:30:30 #111
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60712700
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:43 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

sorry heb het topic niet gelezen,
Ben het niet eens met de stelling van moord
vandaar de korte opmerking. maar idd had het ff moeten lezen.
Dat geeft niet, ik plaatste er gewoon iets achter.
pi_60721072
In veel gevallen weet je of misschien beter gezegt wil je niet weten of je iets hebt geraakt, je schiet het word stil maar er schoten er nog 10 met je mee, wie deed de rust terugkeren?

Ik denk dat menig militair blij is geen confirmed kill gemaakt te hebben, we zijn geen beesten die willen vechten.

Er zijn tal van redenen waarom iemand militair word, de techniek, de humanitaire doeleinden, beter toekomstperspectief noem maar op.

Ik ga dan ook helemaal mee in de reactie van waht, er word hier lijkt het wel verwacht dat iedereen trots zijn daden gaat verkondigen, maar ik denk dat een groot deel van de militairen die dit ooit heeft moeten doen wel meer aan zijn hoofd heeft dan een forumpje doorbladeren, ik denk zelfs dat veel militairen de keus voor extra geld en uitzending direct naast zich neer leggen als ze een keus zouden krijgen.
En dan heb ik het over een uitzending als Afghanistan.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:35:02 #113
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60722939
Veel gaan ook graag, maar dan nemen ze het moeten schieten als iets wat er bij hoort. Niet iets wat ze graag doen, maar een noodzakelijk kwaad. Om te doen waar ze er eigenlijk voor zijn.
pi_60754977
Nah nee, nog niemand vermoord.. en eigenlijk ook niet echt (serieus) de neiging gehad om iemand te vermoorden..
pi_60756534
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:28 schreef WallOfStars het volgende:
uuhhh...

not murder
Het resultaat is hetzelfde.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:11:48 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_60813380
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:20 schreef Xith het volgende:

[..]

kindertje,
En daarmee heb je je recht op antwoord verspeeld.

kutkoter
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')