quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:33 schreef GBA het volgende:
In dat onderzoek zijn HBO-scholieren ook onder 'studenten' gerekend. Logisch dat je dan een vertekend beeld krijgt.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:13 schreef Dunckie het volgende:
Van Donald Duck, Asterix & Obelix, Lucky Luke en andere strips kun je juist heel veel leren. Ik weet zo vaak leuke feitjes etc. en als ik er dan over nadenk realiseer ik me dat ze best vaak uit strips komen.
En dan vier je je 11e verjaardag en ga je je orienteren op boeken met nog meer inhoud.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:13 schreef Dunckie het volgende:
Van Donald Duck, Asterix & Obelix, Lucky Luke en andere strips kun je juist heel veel leren. Ik weet zo vaak leuke feitjes etc. en als ik er dan over nadenk realiseer ik me dat ze best vaak uit strips komen.
Moet jij niet wat van je razend interessante literatuur gaan lezen i.p.v. je tijd te verdoen op internet? Als je nog lang blijft posten wordt je nog dom!quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:21 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Jij baseert zeker ook je stem bij de verkiezingen op cartoons?
En wie ben jij dan wel? De kloon van Scaurus of zijn gefrustreerde kleine broertje?quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan vier je je 11e verjaardag en ga je je orienteren op boeken met nog meer inhoud.
Doe ermee wat je wilt, ik zeg je dat je er best veel uit kunt halen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:21 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
Lach er maar om. In al mijn boeken voor m'n economiestudie (en dan vooral op het gebied van micro-economie) is Dagobert Duck veruit de meest geciteerde stripfiguur.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:21 schreef Scaurus het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:13 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ach ja, als er in de tijd van Nietzsche internet bestaan had, dan had hij misschien ook wel op een dergelijke manier gediscussieerd of geblogd. Een forum is natuurlijk niet te vergelijken met een boek. Een boek werkt over het algemeen een bepaald concept vrij diep uit, terwijl een forum bestaat uit losse topics die toch vaak wat beperkter van aard zijn. Het voordeel van een dergelijk medium is echter wel dat je direct kunt communiceren met (in het geval van TR) bijvoorbeeld Per Ahlberg of Richard Lenski, terwijl je bij een boek toch meer met vragen blijft zitten waarop je nooit antwoord zult krijgen van de auteur.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:14 schreef Scaurus het volgende:
Dan nog is het van lager niveau dan een goed boek. Wie Nietzsche leest, treedt in dialoog met een van de grootste en meest uitzonderlijke geesten uit de geschiedenis. Wie twee uur op Fok of talkrational zit, leest anderhalf uur onzin en hooguit een half uur redelijk goede posts. Toegegeven, internet is uitermate geschikt om actuele informatie over bijv. evolutionaire psychologie te verkrijgen en te bediscussiëren.
Wel, in al mijn jaren op verscheidene fora heb ik nooit een post gelezen die ook maar in de schaduw van een van Nietzsche's aforismen kan staan. Zelfs als 'een' Nietzsche zich zou voortbewegen op een forum, dan zou zijn stem niet gehoord worden omdat men op fora nou eenmaal niet de moeite neemt om lange en complexe teksten goed te lezen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 01:54 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, als er in de tijd van Nietzsche internet bestaan had, dan had hij misschien ook wel op een dergelijke manier gediscussieerd of geblogd.
On the Origin of Species heeft mijn begrip van evolutie zeker verdiept. Spannend kan je het boek niet noemen, maar het is zeer informatief om, zeg, Darwin's observaties over kruisingen te lezen. M.i. is het voor een goed begrip van een idee als de evolutietheorie onontbeerlijk om het originele boek te lezen. Secundaire literatuur komt op de tweede plaats.quote:Overigens overschat je het lezen van bepaalde boeken ook nog wel wat. Zo zijn weliswaar de ideeen van mensen als Darwin en Newton behoorlijk invloedrijk geweest, maar het is niet bepaald aan te raden om On the origin of species (taalkundig wel een prachtig werk als je van de Victoriaanse stijl houdt) of Philosophiae naturalis principia mathematica te gaan lezen. Wat dat betreft kun je beter werk van een auteur lezen die dergelijke ideeen samenvat, contrasteert met andere recentere ideen, etcetera.
Ben ik het niet met je eens, ook al waren zijn gedachtes revolutionair en heeft hij het over het algemeen goed, z'n boek staat toch vol met ouderwetse ideeen en foute aannames. Iets wat niet vreemd is, want hij had geen toegang tot DNA en de wereld was in die tijd nog niet eens helemaal ontdekt. De tegenwoordige boeken nemen Darwin's positie als een startpunt en gaan daarvandaan verder de materie in.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:01 schreef Scaurus het volgende:
On the Origin of Species heeft mijn begrip van evolutie zeker verdiept. Spannend kan je het boek niet noemen, maar het is zeer informatief om, zeg, Darwin's observaties over kruisingen te lezen. M.i. is het voor een goed begrip van een idee als de evolutietheorie onontbeerlijk om het originele boek te lezen. Secundaire literatuur komt op de tweede plaats.
Misschien wel zijn twaalfjarige broertje, die het stadium van Donald Duck lezen al voorbij is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:09 schreef Dunckie het volgende:
[..]
En wie ben jij dan wel? De kloon van Scaurus of zijn gefrustreerde kleine broertje?
On the origin of species geeft je deels een incorrect beeld. Het is interessant om te lezen hoe Darwin tot zijn ideeën kwam natuurlijk, maar voor een goed begrip en een wat meer up to date beeld van de stand van zaken kun je veel beter iets als Almost like a whale van Steve Jones lezen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:01 schreef Scaurus het volgende:
On the Origin of Species heeft mijn begrip van evolutie zeker verdiept. Spannend kan je het boek niet noemen, maar het is zeer informatief om, zeg, Darwin's observaties over kruisingen te lezen. M.i. is het voor een goed begrip van een idee als de evolutietheorie onontbeerlijk om het originele boek te lezen. Secundaire literatuur komt op de tweede plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |