abonnement Unibet Coolblue
pi_59961305
Ik ben een ultieme wereldreis aan het plannen en het lijkt me een mooi begin om te beginnen met een reis over land naar India. Het staat bekend als de "Hippy Trail" en is vaak met eigen bussen of auto's gedaan, maar het traject blijkt ook vrijwel in het geheel met de trein te doen. Je kan met een paar verschillende spoormaatschappijen naar Istanbul, vandaar heb je de Trans-Asia Express die je naar Teheran brengt, en dan loopt het spoor bijna onafgebroken via Pakistan naar India. Kost je een dag of 17 en is best wat geregel maar het lijkt me best geinig om eens te doen.

Iemand dit wel eens gedaan, met de trein naar India? Er moeten toch ook genoeg mensen zijn die met ander vervoer overland van of naar India zijn gereisd. Vertel het hier, ben benieuwd naar ervaringen.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:33:11 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59961493
Hoe wil je terug? Ook overland?
censuur :O
pi_59961585
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe wil je terug? Ook overland?
Ik ga niet terug. Ik ga alleen vooruit. Tot ik weer ben waar ik begon.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:29:35 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_59966395
Geniaal mooi plan. Ik zou wel landen als Afghanistan en Pakistan overslaan.

Kijk verder eens op uitzendinggemist.nl naar de uitzendingen van 3opreis, Floortje heeft ongeveer hetzelfde gedaan. Misschien dat je ze kunt mailen/bellen voor wat meer informatie
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:33:34 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59969159
Er staat op dit moment in de Pers ook zo'n beschrijving (tot aan Peking). Die volgt niet helemaal de hippie-trail (net als Floortje dat niet deed overigens) maar gaat via de stan-landen.

Leuk hoor, zeker doen. Ik ken alleen maar mensen die het inderdaad als hippie hebben gedaan..
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_59969170
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:29 schreef Blik het volgende:
Geniaal mooi plan. Ik zou wel landen als Afghanistan en Pakistan overslaan.
Afghanistan wil ik inderdaad graag mijden maar het is vrij moeilijk om dan overland naar India te gaan zonder door Pakistan te reizen. Dan moet je echt heel erg ver om, via China...
quote:
Kijk verder eens op uitzendinggemist.nl naar de uitzendingen van 3opreis, Floortje heeft ongeveer hetzelfde gedaan. Misschien dat je ze kunt mailen/bellen voor wat meer informatie
Dank, die uitzending ga ik opzoeken en bekijken!
pi_59969226
Ik ben er overigens (mede) op gekomen door deze link: http://www.seat61.com/India-overland.htm
Staat veel info
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:36:37 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59969229
Hm, zie nu dat de Pers via Kirgizië gelijk naar China gaat, en Floortje via Oman naar India.

http://www.depers.nl/beijing/
http://www.llink.nl/Floortje-s-Dagboek.1608.0.html
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60002652
Het kan natuurlijk via diverse routes, maar dan niet geheel over land. Dan moet je ook over water. Zoals Floortje.

Overigens, van Pakistan naar India? Zijn die grensovergangen open, gezien alle spanningen? En zijn ze dat ook nog als jij die grens over wilt?
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:32:10 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_60003105
Zelfs Floortje heeft Afghanistan en Pakistan overgeslagen omdat de risico's te groot waren. Zou het risico in ieder geval niet nemen en daarvoor iets anders verzinnen. Wellicht iets hoger reizen door de Stan-landen en dan via het hooggebergte van de Himalya naar India gaan (via Bhutan ofzo)
pi_60004759
Bhutan is nou ook niet echt makkelijk te bereizen voor de individuele toerist. Wel zeer de moeite waard overigens.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:02:41 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_60008260
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:40 schreef k_man het volgende:
Bhutan is nou ook niet echt makkelijk te bereizen voor de individuele toerist. Wel zeer de moeite waard overigens.
Dat moet je doen in groepsverband zeker?
pi_60009511
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:15 schreef k_man het volgende:

Overigens, van Pakistan naar India? Zijn die grensovergangen open, gezien alle spanningen? En zijn ze dat ook nog als jij die grens over wilt?
Ja, dat pakistan gedeelte is wel het moeilijkste en ook de achilleshiel van de hele onderneming. Maar ik heb bijv op het thorn tree forum wel gehoord van mensen dat het te doen was. Je moet soms wachten. Al waren er niet heel veel ervaringen over deze tocht te vinden.
pi_60011003
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat moet je doen in groepsverband zeker?
Nee, het kan ook individueel, maar wel altijd begeleid door een lokale gids en volgens een vooraf bepaald programma.
pi_77273128
*kick*

We zijn anderhalf jaar verder inmiddels, maar heb het idee al die tijd niet uit mijn hoofd kunnen krijgen, bleef erover denken. Op een gegeven moment moet je dan maar knopen doorhakken en het doen, of het vergeten. Dat laatste lukt echt niet dus ik heb vorige week mijn werkgever ingelicht dat hij niog maar een half jaar van mijn diensten gebruik zal kunnen maken. Ik zeg dan ook mijn huur op, dump mijn spullen ergens, en vertrek fijn met de trein in de richting van India.

Nu alleen nog even visa voor Iran en Pakistan zien te bemachtigen.
pi_77279084
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:08 schreef Farenji het volgende:
*kick*

We zijn anderhalf jaar verder inmiddels, maar heb het idee al die tijd niet uit mijn hoofd kunnen krijgen, bleef erover denken. Op een gegeven moment moet je dan maar knopen doorhakken en het doen, of het vergeten. Dat laatste lukt echt niet dus ik heb vorige week mijn werkgever ingelicht dat hij niog maar een half jaar van mijn diensten gebruik zal kunnen maken. Ik zeg dan ook mijn huur op, dump mijn spullen ergens, en vertrek fijn met de trein in de richting van India.

Nu alleen nog even visa voor Iran en Pakistan zien te bemachtigen.
gefeliciteerd!

kom dat dan ook even melden in je WGR topic
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 06:29:43 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77279115
Wauw, dat is dapper zeg, en ook tof

* Klonk stiekem stikjaloers is
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:04:42 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_77280146
wow
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:36:34 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77284022
Leuk! Ben heel benieuwd naar je ervaringen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77284406
Wat tof en stoer dat je het gewoon gaat doen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:08:36 #21
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_77331128
Ik ben afgelopen jaar over land van Nederland naar Singapore gereisd. In totaal ben ik tijdens die reis in 20 landen geweest, waaronder Iran, Pakistan, Kirgizie en Kazachstan. Mijn plan was eerst om van Pakistan naar India te reizen, maar ik kon geen visum krijgen voor India!
Mijn visumaanvraag voor India werd tot twee keer toe kei hard geweigerd omdat ze niet wilden dat ik via Pakistan naar India zou gaan. Achteraf had ik beter eerst het visum voor India kunnen regelen, en dan pas voor Pakistan (tip voor TS).
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_77334760
Woei! Ben benieuwd!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_77341345
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:08 schreef boeiuh2 het volgende:
Ik ben afgelopen jaar over land van Nederland naar Singapore gereisd. In totaal ben ik tijdens die reis in 20 landen geweest, waaronder Iran, Pakistan, Kirgizie en Kazachstan. Mijn plan was eerst om van Pakistan naar India te reizen, maar ik kon geen visum krijgen voor India!
Mijn visumaanvraag voor India werd tot twee keer toe kei hard geweigerd omdat ze niet wilden dat ik via Pakistan naar India zou gaan. Achteraf had ik beter eerst het visum voor India kunnen regelen, en dan pas voor Pakistan (tip voor TS).
Da's wel een goeie tip.
Had je veel moeite om een visum voor Pakistan te krijgen? Hoe heb je dat geregeld?
Heb gehoord dat het moeilijk kan zijn als je overland gaat. Men wil namelijk graag een kopie van een vliegticket (incl retour) zien zodat ze wat zekerheid hebben dat je er niet achterblijft ofzo.

Nu kun je daarvoor natuurlijk een refundable ticket voor kopen en dan weer retourneren als je je visa hebt maar die tickets zijn volgens mij stervensduur en je krijgt nooit het hele bedrag terug, lijkt me.

Maar goed ik ga ook maar eens met het visumbureau hier in NL babbelen, kijken wat zij me kunnen adviseren.

Mocht Pakistan echt niet lukken kan ik overigens altijd nog een boot naar India vinden vanaf Dubai. Dat heeft oa Charley Boorman gedaan in zijn reis voor het programma "by any means" op NGC. Gaaf programma is dat btw.
pi_77364762
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip.
Had je veel moeite om een visum voor Pakistan te krijgen? Hoe heb je dat geregeld?
Heb gehoord dat het moeilijk kan zijn als je overland gaat. Men wil namelijk graag een kopie van een vliegticket (incl retour) zien zodat ze wat zekerheid hebben dat je er niet achterblijft ofzo.

Nu kun je daarvoor natuurlijk een refundable ticket voor kopen en dan weer retourneren als je je visa hebt maar die tickets zijn volgens mij stervensduur en je krijgt nooit het hele bedrag terug, lijkt me.

Maar goed ik ga ook maar eens met het visumbureau hier in NL babbelen, kijken wat zij me kunnen adviseren.

Mocht Pakistan echt niet lukken kan ik overigens altijd nog een boot naar India vinden vanaf Dubai. Dat heeft oa Charley Boorman gedaan in zijn reis voor het programma "by any means" op NGC. Gaaf programma is dat btw.
je hebt ook coaches die je kunnen beleiden bij dit soort dingen, tenminste de planning dan. die zitten vol met dit soort tips.ik zal eens kijken of ik nog iemand ken.

btw: kom je nog even wat vertellen in je WGR topic?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_77422398
Zorg voor een goede wagen
pi_77423645
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:47 schreef F04 het volgende:
Zorg voor een goede wagen
Ik ga met de trein, niet met eigen vervoer.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:19:53 #27
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_77571927
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip.
Had je veel moeite om een visum voor Pakistan te krijgen? Hoe heb je dat geregeld?
Heb gehoord dat het moeilijk kan zijn als je overland gaat. Men wil namelijk graag een kopie van een vliegticket (incl retour) zien zodat ze wat zekerheid hebben dat je er niet achterblijft ofzo.

Nu kun je daarvoor natuurlijk een refundable ticket voor kopen en dan weer retourneren als je je visa hebt maar die tickets zijn volgens mij stervensduur en je krijgt nooit het hele bedrag terug, lijkt me.

Maar goed ik ga ook maar eens met het visumbureau hier in NL babbelen, kijken wat zij me kunnen adviseren.

Mocht Pakistan echt niet lukken kan ik overigens altijd nog een boot naar India vinden vanaf Dubai. Dat heeft oa Charley Boorman gedaan in zijn reis voor het programma "by any means" op NGC. Gaaf programma is dat btw.
Visum voor Pakistan moet je in Den Haag regelen, daar heb je de meeste kans. Je hebt er inderdaad een (return) vliegticket voor nodig. Ik had een beetje heel veel geluk gehad want ik kreeg een visum zonder dat ik een return ticket had. Toen ik bij de ambassade mijn papieren overhandigde vroegen ze er wel naar. Maar ik verzon ter plekke een verhaal dat ik eerder die week naar de ambassade had gebeld met de vraag of een vliegticket verplicht was en dat een van de werknemers mij toen zei dat het ook zonder kon. Na heel veel aarzelen en overleggen accepteerden ze toen mijn aanvraag!!
Wat je kunt overwegen is een vliegticket bij Blueair kopen van Dubai naar Karachi. Dat is iets van 60 euro dacht ik. Bedenk wel dat het annuleren ook iets van 15 euro kost.

Met de boot van Dubai naar India? No way, impossible... Enige mogelijkheid is misschien met een containerschip, maar dat voor elkaar krijgen lukt tegenwoordig haast niemand meer..
Funk Gezond, Soul een Appel
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:22:39 #28
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77648341
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]
Met de boot van Dubai naar India? No way, impossible... Enige mogelijkheid is misschien met een containerschip, maar dat voor elkaar krijgen lukt tegenwoordig haast niemand meer..
Onmogelijk? Lees hier dan het verhaal van de ontsnapping van Philippe Bogaert, een Belgische expat die dreigde in de gevangenis te raken in Qatar.

http://www.scribd.com/doc/25043564/Ontsnapping-uit-Qatar

Fin, een beetje duur wel, maar zeg dus niet dat het onmogelijk is
When all things seem to end, the future still remains..
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:24:20 #29
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_77673986
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:22 schreef Masanga het volgende:

[..]

Onmogelijk? Lees hier dan het verhaal van de ontsnapping van Philippe Bogaert, een Belgische expat die dreigde in de gevangenis te raken in Qatar.

http://www.scribd.com/doc/25043564/Ontsnapping-uit-Qatar

Fin, een beetje duur wel, maar zeg dus niet dat het onmogelijk is
Pfff, ja natuurlijk, alles kan, er zijn genoeg ongewone manieren denkbaar. Maar ik ga er vanuit dat TS een doorsnee, gezonde, verstandige, Hollandse reiziger is, en in dat geval gaat het niet lukken om van de Golf naar India te varen.
Funk Gezond, Soul een Appel
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:24:44 #30
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_77674002
dubbel
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_77678368
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:24 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Pfff, ja natuurlijk, alles kan, er zijn genoeg ongewone manieren denkbaar. Maar ik ga er vanuit dat TS een doorsnee, gezonde, verstandige, Hollandse reiziger is, en in dat geval gaat het niet lukken om van de Golf naar India te varen.
Dan vraag ik me af hoe die Boorman het heeft geflikt. Dat is natuurlijk een tv programma met een flinke organisatie met de nodige middelen erachter, en er werd niet getoond wat er allemaal nodig was om de tocht mogelijk te maken. Makkelijk zal het niet zijn, goedkoop waarschijnlijk ook niet, maar ook zeker niet onmogelijk.

Maar goed, dat is plan B. Plan A is gewoon via Pakistan.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:56:48 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77773922
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:49 schreef Farenji het volgende:
gewoon via Pakistan.
.

Ik vind het stoer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77774086
Prachtig initiatief, Farenji!
Zit je nu tussen werk, studies of wat anders, of hoe doe je dit precies met oa je huis ook als je voor onbepaalde tijd weggaat?
pi_77780150
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:00 schreef OldJeller het volgende:
Prachtig initiatief, Farenji!
Zit je nu tussen werk, studies of wat anders, of hoe doe je dit precies met oa je huis ook als je voor onbepaalde tijd weggaat?
De reis is niet ingegeven door de situatie waar ik in zit, maar ik pas de situatie aan de reis aan. Ik wil dit al heel lang en heb mezelf op een gegeven moment een deadline beloofd. Ik heb nu nog een baan maar die zeg ik op per september ofzo, en mijn huurhuis is ook zo opgezegd. Spullen die ik niet mee kan/wil nemen verkoop ik, geef ik weg of sla ik ergens op. Als ik terugkom heb ik dus geen woonruimte en dat is wel een beetje heikel punt maar ook daar kom ik wel overheen. En weer een baan vinden, dat komt zeker wel goed.
pi_80668106
Paul teroux is verplichte kost voor je. Hij reisde per trein van Londen naar India.(En verder naar loas vietnam etc) Overigens heeft hij later een tweede boek geschreven waarin hij wss niet meer door Afganistan reisde

Over land reizen is lastig. In india bijv. willen ze graag zien dat je het land weer verlaat en das het best te bewijzen met een vlieg/treinticket. Ik wilde over land van india naar nepal, maar mocht India niet meer in na een retourtje Sri-lanka. Gewoon vanwege een foute stempel. Toen moest ik bewijzen dat ik het land verliet. (Dit kan met een refundabelticket) De regels worden steeds aangepast en iedere ambassade en grenscontrole wil zich indekken tegen fouten. Mijn reisplan was mogenlijk volgens de indiase ambassade in NL. Maar zij hanteren andere regels dan de controleurs aan de grens en op t vliegveld. Daar kom je tijdens het reizen pas achter.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2010 @ 15:38:22 #36
73911 ultra_ivo
pi_80668701
China hoeft niet om te zijn. Als je maar vroeg genoeg afslaat. Dan moet je dus via Oekraïne, Rusland en de Centraal-Aziatische staten. Kom je o.a. door Samarkand.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:20:52 #37
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_80674014
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:38 schreef ultra_ivo het volgende:
China hoeft niet om te zijn. Als je maar vroeg genoeg afslaat. Dan moet je dus via Oekraïne, Rusland en de Centraal-Aziatische staten. Kom je o.a. door Samarkand.
Maar dan nog moet je via Pakistan, want om nou via de Chinese autonome regio's naar India te reizen is niet echt handig.
En Samarkand ligt als je het mij vraagt niet op de route die je aangeeft..
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_80676672
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:00 schreef bibaboerderij het volgende:
Paul teroux is verplichte kost voor je. Hij reisde per trein van Londen naar India.(En verder naar loas vietnam etc) Overigens heeft hij later een tweede boek geschreven waarin hij wss niet meer door Afganistan reisde
"De grote treincarroussel" heb ik, heel lang geleden, wel gelezen. Zou best kunnen dat dit een kiem was voor deze reis, al was het zo lang geleden dat ik er niet zo heel veel meer van herinner. Het tweede boek heb ik niet gelezen maar dit gaat toch over exact dezelfde reis?
quote:
Over land reizen is lastig. In india bijv. willen ze graag zien dat je het land weer verlaat en das het best te bewijzen met een vlieg/treinticket. Ik wilde over land van india naar nepal, maar mocht India niet meer in na een retourtje Sri-lanka. Gewoon vanwege een foute stempel. Toen moest ik bewijzen dat ik het land verliet. (Dit kan met een refundabelticket) De regels worden steeds aangepast en iedere ambassade en grenscontrole wil zich indekken tegen fouten. Mijn reisplan was mogenlijk volgens de indiase ambassade in NL. Maar zij hanteren andere regels dan de controleurs aan de grens en op t vliegveld. Daar kom je tijdens het reizen pas achter.
Dat de regels rond visa soms grenzen aan totale willekeur had ik inderdaad al door. Het zal me ook benieuwen hoe het uiteindelijk gaat lukken met alle visa, want die situatie is nu wel ergl fluid zeg maar. Zeker mbt Iran.
pi_80677111
Peter Moore heeft ook een boek geschreven over een overland naar Australie: The Wrong Way Home.
Hij volgt daarbij ook de Hippie Trail. Erg leuk boek!
Linkje
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:23:11 #40
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_80677361
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Peter Moore heeft ook een boek geschreven over een overland naar Australie: The Wrong Way Home.
Hij volgt daarbij ook de Hippie Trail. Erg leuk boek!
Linkje
Ja die ja, heel leuk boek inderdaad. Ik heb die route voor een groot gedeelte ook gedaan. Alleen hij begon in Engeland, ik in Nederland, hij eindigde in Australie, ik in Singapore. Verder verschilt mijn reis van die van Peter Moore dat hij via India en Nepal is gegaan en ik via Kirgizie en Kazachstan.

Dit was mijn route:


[ Bericht 6% gewijzigd door boeiuh2 op 24-04-2010 21:32:29 ]
Funk Gezond, Soul een Appel
  FOK!fotograaf maandag 26 april 2010 @ 01:32:18 #41
73911 ultra_ivo
pi_80716625
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:20 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Maar dan nog moet je via Pakistan, want om nou via de Chinese autonome regio's naar India te reizen is niet echt handig.
En Samarkand ligt als je het mij vraagt niet op de route die je aangeeft..
Samarkand ligt wel degelijk op die route. Ik zat ooit eens in een trein tussen Astrakhan en Moskou die vlak langs Samarkand was gekomen voordat ie naar Astrakhan ging. Er zijn aardig wat fietsers die via de Chinese autonome regio's gereisd hebben. Onmogelijk is het dus niet.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:23:27 #42
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_80761923
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:32 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Samarkand ligt wel degelijk op die route. Ik zat ooit eens in een trein tussen Astrakhan en Moskou die vlak langs Samarkand was gekomen voordat ie naar Astrakhan ging. Er zijn aardig wat fietsers die via de Chinese autonome regio's gereisd hebben. Onmogelijk is het dus niet.
Maar als je vanuit Astrakhan naar China wil, dan reis je toch niet via Uzbekistan en Tajikistan! Dan ga je toch van Kazachstan direct naar China, of desnoods via Kirgizie. Bovendien kun je vanuit Tajikistan niet naar China. Daarom vind ik Samarkand niet op de route liggen.
Reizen in de atuonome gebieden van China kan, maar TS wil naar India, en waar gaat hij dan de grens over?
Funk Gezond, Soul een Appel
  FOK!fotograaf dinsdag 27 april 2010 @ 16:16:39 #43
73911 ultra_ivo
pi_80770737
Zo te zien is de verbinding via Astrakhan geschrapt, die trein vertrekt nu uit Saratov. Maar komt nog altijd door Samarkand onderweg naar Tasjkent. http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traininfo.exe/dn/724647/672653/519218/18060/80?ld=96157&seqnr=9&ident=5m.015461157.1272377611&date=04.05.10&station_evaId=2000275&station_type=dep¤tReferrer=tp&rt=1&
Er zijn wel eerder mensen op de fiets vanuit China naar India gegaan. Het kan dus.
pi_80775942
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:

Er zijn wel eerder mensen op de fiets vanuit China naar India gegaan. Het kan dus.
Volgens mij gaan die dan toch ook vaak via Pakistan, via de Karakoram Highway. Dat lijkt me wel de snelste/kortste optie, al is dat natuurlijk niet automatisch de beste.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:46:38 #45
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_80803234
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn wel eerder mensen op de fiets vanuit China naar India gegaan. Het kan dus.
Maar welke route bedoel je dan?
Of je gaat via Pakistan, of je reist door Tibet en Nepal (maar dat is nogal een omweg). Andere mogelijkheden zie ik toch niet..
Funk Gezond, Soul een Appel
  FOK!fotograaf woensdag 28 april 2010 @ 15:09:31 #46
73911 ultra_ivo
pi_80806114
Ik zal een dezer dagen eens in mijn mailarchief duiken. Daar moet ik nog wat meer info hierover hebben staan, uit de tijd dat een van m'n clubgenoten zijn wereldreis (per fiets) aan het voorbereiden was.
pi_80818307
Wow buitengewoon bijzondere reis
pi_85354464
Als degene die dit topic heeft geopend zijn reisplan rond heeft stuur mij even een kopie daarvan. Ik plan een reis over land naar Thailand en tot in India kan ik dan zijn route bekijken/volgen

[ Bericht 5% gewijzigd door senior58 op 18-08-2010 01:51:57 ]
pi_85356073
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:48 schreef senior58 het volgende:
Als degene die dit topic heeft geopend zijn reisplan rond heeft stuur mij even een kopie daarvan. Ik plan een reis over land naar Thailand en tot in India kan ik dan zijn route bekijken/volgen


Je moet je e-mail niet op deze manier posten anders krijg je spam bij het leven.
Gebruik PM of post het adres anders met bijv. punten en spaties.
pi_85360485
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:48 schreef senior58 het volgende:
Als degene die dit topic heeft geopend zijn reisplan rond heeft stuur mij even een kopie daarvan. Ik plan een reis over land naar Thailand en tot in India kan ik dan zijn route bekijken/volgen
Misschien vinden anderen het ook wel leuk dus ik zet het hier, edit je emailadres dan maar weg want ook zo krijg je spam.

Ik heb mijn reis rond tot aan Teheran, tot daar kan ik nl vanuit NL treinkaartjes van te voren kopen. Vanaf Teheran ga ik op eigen gelegenheid verder en maak ik ook een flinke omweg door Iran. Vanaf daar is onderstaand schema dus natte-vingerwerk en zal ik er waarschijnlijk nogal van af gaan wijken. Vanaf Amritsar net over de Indiase grens heb ik helemaal nog geen vastomlijnde plannen.

vrijdag, 8 oktober 2010 Vertrek vanuit Rotterdam, 's middags
zaterdag, 9 oktober 2010 Wenen
zondag, 10 oktober 2010 Sofia
maandag, 11 oktober 2010 Aankomst Istanbul, 's morgens
dinsdag, 12 oktober 2010 Istanbul
woensdag, 13 oktober 2010 vertrek naar Tehran met Trans-Asia Express
donderdag, 14 oktober 2010 onderweg
vrijdag, 15 oktober 2010 onderweg
zaterdag, 16 oktober 2010 Aankomst Tehran
zondag, 17 oktober 2010 Tehran
maandag, 18 oktober 2010 Tehran
dinsdag, 19 oktober 2010 Vertrek naar Kashan, aankomst 's middags / avonds
woensdag, 20 oktober 2010 Kashan
donderdag, 21 oktober 2010 Vertrek naar Esfahan, aankomst 's middags / avonds
vrijdag, 22 oktober 2010 Esfahan
zaterdag, 23 oktober 2010 Esfahan
zondag, 24 oktober 2010 Esfahan
maandag, 25 oktober 2010 Vertrek naar Shiraz
dinsdag, 26 oktober 2010 Shiraz
woensdag, 27 oktober 2010 Shiraz
donderdag, 28 oktober 2010 Bus naar Yazd
vrijdag, 29 oktober 2010 Yazd
zaterdag, 30 oktober 2010 Trein naar Kerman
zondag, 31 oktober 2010 bus / trein naar Zahedan?
maandag, 1 november 2010
dinsdag, 2 november 2010
woensdag, 3 november 2010 Trein naar Quetta, Pakistan, alternatief met nachtbus
donderdag, 4 november 2010 onderweg
vrijdag, 5 november 2010 Aankomst Quetta
zaterdag, 6 november 2010 Quetta
zondag, 7 november 2010 Vertrek naar Lahore, Quetta Express, 24 uur
maandag, 8 november 2010 Aankomst Lahore
dinsdag, 9 november 2010 Lahore
woensdag, 10 november 2010 Lahore
donderdag, 11 november 2010 Vertrek trein naar Amritsar
vrijdag, 12 november 2010 Aankomst Amritsar

Ruim een maand dus van Nederland tot aan India. En dat is ook wel de minimumtijd die ik er voor uittrek.

Ik ga ook een blog bijhouden op http://india.farenji.net dus daar is mijn reis ook te volgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')