Hawaii, een staat van enkele eilanden. Een staat met de meest actieve vulkaan ter wereld en een staat die bekend staat om zijn goede surfspots
![]()
![]()
![]()
![]()
En natuurlijk een staat met hun eigen
volksliedOp 23 augustus vlieg ik op Oahu om gelijk door te gaan naar enkele dagen Hilo, waar natuurlijk
Vulcano's NP en
Mauna Kea op het programma staan. Ik zou ook wel eens een helikoptervlucht over zo'n vulkaan willen maken

Daarna is het plan om richting Maui te vliegen, daar een dag of 7-10 te verblijven en oa
Haleakala NP te bezoeken alsmede mijn windsurfskills weer eens uit te proberen. Er zal ook wel wat gesnorkeld gaan worden

Daarna is het uitwaaien voor de laatste week op Oahu. Het meest toeristische eiland waar veel resorts zitten en legio uitgaansmogelijkheden, om vervolgens weer lekker bruin terug te vliegen op Seattle en weer terug te bussen naar Vancouver, alwaar ik op woensdag 17 september weer op een KLM toestel stap richting het alombekende 020.
Mijn vriendin was er overigens minder blij mee, die vond dat Hawaii alleen bestemd was voor Honeymoners maar ik heb voorlopig nog geen trouwplannen
Al uw tips en aanbevelingen zijn welkom. Ik moet nog even kijken waar ik allemaal ga slapen, maar zoals het er nu naar uitziet zal het wel
Arnott's Lodge @ the Big Island,
Banana Bungalow @ Maui en
Waikiki Beachside Hostel @ Oahu worden