abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59958044
Hawaii, een staat van enkele eilanden. Een staat met de meest actieve vulkaan ter wereld en een staat die bekend staat om zijn goede surfspots

En natuurlijk een staat met hun eigen volkslied

Op 23 augustus vlieg ik op Oahu om gelijk door te gaan naar enkele dagen Hilo, waar natuurlijk Vulcano's NP en Mauna Kea op het programma staan. Ik zou ook wel eens een helikoptervlucht over zo'n vulkaan willen maken

Daarna is het plan om richting Maui te vliegen, daar een dag of 7-10 te verblijven en oa Haleakala NP te bezoeken alsmede mijn windsurfskills weer eens uit te proberen. Er zal ook wel wat gesnorkeld gaan worden

Daarna is het uitwaaien voor de laatste week op Oahu. Het meest toeristische eiland waar veel resorts zitten en legio uitgaansmogelijkheden, om vervolgens weer lekker bruin terug te vliegen op Seattle en weer terug te bussen naar Vancouver, alwaar ik op woensdag 17 september weer op een KLM toestel stap richting het alombekende 020.

Mijn vriendin was er overigens minder blij mee, die vond dat Hawaii alleen bestemd was voor Honeymoners maar ik heb voorlopig nog geen trouwplannen

Al uw tips en aanbevelingen zijn welkom. Ik moet nog even kijken waar ik allemaal ga slapen, maar zoals het er nu naar uitziet zal het wel Arnott's Lodge @ the Big Island, Banana Bungalow @ Maui en Waikiki Beachside Hostel @ Oahu worden
pi_59958453
Klinkt sjiek!

Kost dat?
  maandag 7 juli 2008 @ 21:59:19 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59958580
Erg mooi land! Ik hoop er ooit ook heen te gaan
censuur :O
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 7 juli 2008 @ 22:07:09 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_59958858
Daar maar luxe
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_59959747
Ik heb natuurlijk het geluk dat ik al aan de goede kant van Canada zit. Dus ik neem eind augustus de bus naar Seattle, retourtje is 50$. Blijf een paar dagen in Seattle en de retourtrip naar Honolulu is 498$, ong. 320 euro dus.

Daar komen dan nog 3 enkele vluchten bij om te eilandhoppen, en die zijn tussen de 40-60 euro per stuk

Slapen zo goedkoop mogelijk, wat neerkomt op 25$/nacht

Ik moet alleen nog even kijken hoelang ik op the Big Island en Maui wil blijven, dus de vluchten van hilo - maui en maui - honolulu moet ik nog boeken maar dat moet geen problemen opleveren aangezien er misschien wel 10 vluchten per dag gaan
pi_59966168
klinkt interessant! Ik heb wel eens zitten kijken om in de USA te gaan kijken, met aan het einde een paar dagen Hawaii...Lijkt me erg mooi daar!
pi_60166265
Ik ben twee keer naar Hawai'i geweest, helaas was ik wel vrij jong en heb er dus niet zoveel van meegekregen als je op latere leeftijd krijgt. Ik ben op Maui geweest en vooral lang op Kauai, prachtige eilanden!!
Hanalei op Kauai vond ik toen het speciaalst, daar zong Puff the Magic Dragon ten slotte vroeger altijd over
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_60180890
Zo, alles staat vast nu

23/8 naar Hilo. 6 volle dagen om the Big Island te verkennen. Enige wat vaststaat en net geboekt is de 28e een helikoptervlucht van 55 min. over de Kilauea vulkaan . Verder nog een dag of 2 hiken, dagjes snorkelen in Puna, evenals in Kona en een dagje heel het eiland rondrijden.

30/8 naar Maui. 7 volle dagen, elke dag een andere (gratis ) tour via het hostel

7/9 naar Oahu per ferry. Dat leek me leuker dan per vliegtuig Duurt 3 uurtjes van 11 - 2 en daarna heb ik daar nog eens 7 volle dagen om aan het strand te liggen, snorkelen, Pearl Harbour te bezoeken en uit te gaan

Vnml. de eerste week zal vrij prijzig zijn, heb een auto gehuurd voor de hele week dus ik zal wel zien hoeveel ik over heb voor m'n laatste week. Kostenplaatje nu incl. vluchten en reis&verblijf van paar dagen in Seattle is ong. 1200 euro (incl. autohuur en helikopter). Gunstige is dat ik geen huur meer hoef te betalen en nog wel m'n kamer in Nederland voor 1,5 maan heb onderverhuurd

Wat ik verder nog aan tours wil doen zie ik denk ik ter plekke wel. Een dagje surfen en duiken lijkt me wel relaxed iig
pi_60379292
Vorig jaar ben ik drie weken op Hawaií geweest. Ik ben naar Big Island, Oahu en Kaua'i gegaan. De reden dat ik ging was om lava te zien stromen maar helaas was er toen geen activiteit.

Jammer dat je niet naar Kaua'i toegaat in mijn ogen veruit het mooiste eiland van Hawai'i.
Boodschap van algemeen nut.
pi_60383426
Ik reis maar alleen en ik moest de keus maken tussen the Big Island en Kauai. Oahu en Maui heb ik nml geen auto nodig en voor beide andere eilanden wel helaas en dat zou iets te duur worden.

Uiteindelijk heeft Volcano NP de doorslag gegeven

Waar in Volcano NP ben je wezen kijken voor lava? Heb je meerdere dagen gehiked?

overigens heb je op Maui ook normaal een auto nodig, maar het hostel waar ik verblijf organiseerd elke dag een gratis tour, dus kan ik in een week heel het eiland zien, incl. Haleakala NP
pi_60402766
Ik heb het ook alleen gedaan. Ik heb op Hawai'i Big Island en in Honolulu in dezelfde hostels geslapen als jij gaat doen.

Via het hostel op Big Island heb ik een een daagse rond tour gemaakt door Volcano NP. Ik heb tijdens die tour een aantal korte wandelingen gedaan en zou ook naar de plek gaan waar lava te zien is. Dit is aan de kust. Maar ik denk dat het via een helikopter nog mooier is dan vanaf het land.

Helaas heb ik er geen langere wandelingen kunnen doen omdat ik geen vervoer er naar toe had. Openbaar vervoer is niet toerijkend genoeg op Hawai'i.

Het hostel waarin je zit in Waikiki is echt een gaaf hostel voor een week vakantie. Het is een omgebouwd appartementencomplex op een honderd meter van het strand en de boulevard. Aardig wat luxe voor een hostel en veel leuke mensen.

In mijn profiel staat een link naar mijn weblog van mijn reis. Hierin staan ook mijn foto's van Hawai'i.
pi_60405826
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:51 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik heb het ook alleen gedaan. Ik heb op Hawai'i Big Island en in Honolulu in dezelfde hostels geslapen als jij gaat doen.

Via het hostel op Big Island heb ik een een daagse rond tour gemaakt door Volcano NP. Ik heb tijdens die tour een aantal korte wandelingen gedaan en zou ook naar de plek gaan waar lava te zien is. Dit is aan de kust. Maar ik denk dat het via een helikopter nog mooier is dan vanaf het land.

Helaas heb ik er geen langere wandelingen kunnen doen omdat ik geen vervoer er naar toe had. Openbaar vervoer is niet toerijkend genoeg op Hawai'i.

Het hostel waarin je zit in Waikiki is echt een gaaf hostel voor een week vakantie. Het is een omgebouwd appartementencomplex op een honderd meter van het strand en de boulevard. Aardig wat luxe voor een hostel en veel leuke mensen.

In mijn profiel staat een link naar mijn weblog van mijn reis. Hierin staan ook mijn foto's van Hawai'i.
Ah relaxed. Ik heb overigens uiteindelijk niet bij arnold's lodge geboekt maar bij hilo bay hostel, die had een stuk betere reviews

Aan de andere kant zit ik nu eigenlijk ook weer te twijfelen om toch maar bij Arnott te boeken, omdat die volgens mij een autoparking erbij hebben?
  maandag 28 juli 2008 @ 22:40:31 #13
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60406822
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Erg mooi land!
Staat

Ik zit te twijfelen of ik dit ook als stop op mijn round-the-world ticket ga doen, schijnt wel erg prijzig/toeristisch te zijn...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60407287
Je moet je vooral niet vergissen in de tijd die je nodig hebt. Als je er bv Kauai nog aan vast plakt ben je vlug 4 weken zoet. Of je moet alleen aan he strand willen liggen maar dat kan ongetwijfeld ook op andere bestemmingen als je de wereld rondvliegt
pi_61180368
Teaser!!:

pi_61183922
Geweldig is dit , meer foto's!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61210083
De zonsondergang op Haleakala... Prachtige tijd gehad daar op Maui!
pi_61216628
Smeich-nog een kans gehad om in de buurt van Lahaina te komen!!! Thats home brah--Ik had vroeger in the
Kuialua Street gewoond--tussen Laalo and Hopoe Str.aan de kant van Kumukahi Str.,maar nu zit ik op the
mainland.Of ik moet van mijn vrouw scheiden om terug te gaan to the Islands.--maar ze is te lief,daarom blijf ik
maar bij haar.Als je van de main highway 30 =Honoapiilani rijdt,dan moet je bij de Lahainaluna road af om naar mijn da hauz te komen.Mahalo nui loa Localmotion
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:58:26 #19
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61216675
Deze staat heel hoog op mijn wishlist, jammer dat het ticket zo duur is.
pi_61217042
Wheelgunner...heb je het over een vliegticket. Het is goedkoper om eerst naar de westkust van Amerika te
vliegen en dan een goedkope ticket naar Hawaii te kopen in California.Speciaal nu met de Euro hoger dan de $$$
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:14:13 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61217081
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:12 schreef LOCALMOTION het volgende:
Wheelgunner...heb je het over een vliegticket. Het is goedkoper om eerst naar de westkust van Amerika te
vliegen en dan een goedkope ticket naar Hawaii te kopen in California.Speciaal nu met de Euro hoger dan de $$$
Zal eens even kijken dan, misschien volgende zomer.
pi_61217253
Het weer is altijd en blijft mooi in Hawaii--- suggestion--ga niet in de zomer--te druk -vele mensen en duurder.
Ga "off season als het mogelijk is--na de zomer of voor de kerstdagen/new year..
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:26:58 #23
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61217448
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:20 schreef LOCALMOTION het volgende:
Het weer is altijd en blijft mooi in Hawaii--- suggestion--ga niet in de zomer--te druk -vele mensen en duurder.
Ga "off season als het mogelijk is--na de zomer of voor de kerstdagen/new year..
Zal toch wel zomer worden, ik ben van januari tot en met mei in de VS voor een uitwisseling, daarna heb ik nog een maand om te reizen. En dan wordt het Florida, California / Nevada of Hawaii denk ik.
pi_61217626
Aha goed voor je.....school uitwisseling neem ik aan. Het is al half 4 snachts en ik ga maar naar bed, omdat na 5
uurtjes moet ik weer op. Mahalo Wheelgunner
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:35:08 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61217658
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:33 schreef LOCALMOTION het volgende:
Aha goed voor je.....school uitwisseling neem ik aan. Het is al half 4 snachts en ik ga maar naar bed, omdat na 5
uurtjes moet ik weer op. Mahalo Wheelgunner
Jup, voor studie..

Welterusten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')