abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66730631
Dat laatste zou devaluatie van het toernooi betekenen, en zelfs Platini zal niet zitten te wachten op een of ander B-kampioenschap.

Ik zou er wel voor zijn dat de top 6 een plaatsje inlevert aan de landen eronder om het wat gevarieerder te maken.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:11:52 #52
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_66772229
Eens.
kloep kloep
pi_68688580
Er valt nog weinig zinnigs te zeggen over eventuele plaatsingen en tegenstanders, de eerste voorrondes beginnen in ieder geval al over 2 maanden .

Ajax en PSV zitten in ieder geval wel qua coëfficiënt goed om groepshoofden te worden.
pi_68704689
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er valt nog weinig zinnigs te zeggen over eventuele plaatsingen en tegenstanders, de eerste voorrondes beginnen in ieder geval al over 2 maanden .

Ajax en PSV zitten in ieder geval wel qua coëfficiënt goed om groepshoofden te worden.
Moeten ze niet eerst een aantal voorrondewedstrijden doorkomen?

Of verandert Platini een week van te voren nog even de regels...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 mei 2009 @ 11:50:25 #55
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68724148
ze moeten sowieso voorrondes spelen maar aangezien ze geplaatst zullen zijn zal dat tegen relatief kleine clubs zijn volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68724485
Yup.

#3 speelt 1 voorronde, net als de nummer #4 bij bekerwinst van Twente. De winnaar van de PO's speelt 2 voorrondes en de 4de deelnemer speelt 3# voorrondes.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:05:22 #57
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68724661
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:50 schreef rubbereend het volgende:
ze moeten sowieso voorrondes spelen maar aangezien ze geplaatst zullen zijn zal dat tegen relatief kleine clubs zijn volgens mij
FC Kopenhagen, SK Slavia, Dinamo Zagreb...
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69143071
Door de bekerwinst van Heerenveen zal PSV het seizoen op 16 juli beginnen met een dubbele confrontatie in de 3e ronde. Heerenveen zit nu net als Ajax in de laatste fase voor het kwalificeren van de Europa League.

70 ploegen in die 3e ronde, en PSV zal zeker geplaatst zijn en kan dan tegen clubs als IFK Goteborg, Valerenga, Frederikstad, Falkirk, Hajduk Split kunnen tegenkomen.

Ajax en Heerenveen zijn ook wel vrij zeker (Heerenveen is momenteel 17e van de 37) van plaatsing in de laatste ronde, net als PSV mochten ze door komen. Mocht Groningen winnen, dan zij niet. Mogelijke tegenstanders voor geplaatste ploegen varieert van Guingamp, Hearts en Brondby tot Slovan Bratislava, Kalmar, FC Inter, RC Genk.
pi_69143319
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Door de bekerwinst van Heerenveen zal PSV het seizoen op 16 juli beginnen met een dubbele confrontatie in de 3e ronde. Heerenveen zit nu net als Ajax in de laatste fase voor het kwalificeren van de Europa League.

70 ploegen in die 3e ronde, en PSV zal zeker geplaatst zijn en kan dan tegen clubs als IFK Goteborg, Valerenga, Frederikstad, Falkirk, Hajduk Split kunnen tegenkomen.
Ik denk ook niet dat Fulham geplaatst zal zijn. Dat is wel de club die je wilt vermijden, alhoewel het een leuk tripje is.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_69143466
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:32 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Fulham geplaatst zal zijn. Dat is wel de club die je wilt vermijden, alhoewel het een leuk tripje is.
In de derde ronde sowieso niet, in de 4e ronde wel ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 mei 2009 @ 14:52:58 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69151831
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij hoeven pas onze eerste wedstrijd op 30 juli te spelen en op 6 augustus de terugronde....... tenminste volgens het schema van de vorige pagina en enkele andere bronnen.-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_69152326
Stimmt, ik keek verkeerd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 mei 2009 @ 15:11:28 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69152369
blijft absurd, in juli de eerste officiële wedstrijd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69378844
quote:
Europa League: beschermde status eredivionisten
Door Lisanne van der Ploeg
Maandag, 25 mei 2009, 12:15

Ajax, PSV en Heerenveen hebben een beschermde status bij de loting van de voorrondes van de Europa League. Ajax en Heerenveen stromen in de laatste ronde vóór de groepsfase in en ontlopen onder meer Benfica en Zenit Sint-Petersburg.

PSV komt een ronde eerder in actie, de derde voorronde, en kan in elk geval niet clubs als AS Roma en Hamburger SV loten. De loting van de derde voorronde van het eindtoernooi vindt op 17 juli plaats.

FC Groningen of NAC zal de eerste Nederlandse club zijn die in actie komt op het Europese toneel, namelijk in de tweede voorronde. De winnaar van de play-offs zal in elk geval niet uitkomen tegen Rosenborg BK. De Noorse club, die de ploeg van Robert Maaskant vorig seizoen uitschakelde, is ook geplaatst.
pi_69574990
Lekker onoverzichtelijk maar ook wel weer lachen.. Toernooi begint dus al snel !

Deze is dus wel duidelijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Europa_League_2009/10

Als je dus CL voorrondes niet overleeft dan kun je dus de EL ook nog mislopen.. hehe.
Misschien krijg je zo wel alleen 'topclubs' in het werkelijke hoofdtoernooi.
x
pi_69575839
Voor de duidelijkheid zover het mogelijk is

NAC komt nu dus uit in de tweede ronde, die gespeeld worden op 16 en 23 juli. In deze groep zitten sowieso al clubs als Falkirk, Galatasaray, FC Basel, AA Gent, Aalborg, Rapid Wien, Legia Warschau en FC Vaduz. Maar ook echt nietszeggende clubs uit het Oostblok en de mindere UK landen zoals Wales. NAC zal zeker geplaatst zijn in de loting, en de meest 'aansprrekdende namen' zijn clubs als FC Lahti, Dinamo Minsk, FC Vaduz en Sligo Rovers .

Q3 zitten PSV en eventueel NAC, met wedstrijden op 30 juli en 6 augustus. PSV is dus zeker geplaatst, voor NAC zal het er om hangen, maar je kan er op rekenen van niet.

Voor PSV komen dan tegenstanders als AA Gent, IF Elfsborg, Motherwell, Valerengen en Legia Warschau in de koker. Voor NAC zou het dan een club van het kaliber AS Roma, Hamburger SV, Lille, Club Brugge, Rosenborg of Fulham kunnen zijn, maar ook Aberdeen, Rapid Wien of MSK Zilina.

Q4 is dan de laatste ronde voor de groepsfase op 20 en 27 Augustus, met sowieso Ajax en Heerenveen, plus waarschijnlijk PSV. FC Twente komt er ook bij wanneer voorronde 3 van de CL al fout gaat, en NAC kan er natuurlijk ook nog in komen.

Dat is nog allemaal redelijk vaag om echt al opponenten te kunnen aanwijzen, maar samen met Ajax en Heerenveen zijn Werder Bremen, Villarreal, Zenit, Benfica, Valencia, Everton en Lazio al in deze geplaatste groep. Ongeplaatste ploegen als zekere tegenstanders zijn Brondby, Trabzonspor, Amkar Perm, Racing Genk en FK Teplice.
pi_69575989
In de poulefase gaat het erom spannen of Ajax al dan niet in pot 1 gaat komen, het zou wel erg zuur zijn om voor het 2de jaar op rij net buiten pot 1 te vallen.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:37:05 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69576059
Ik blijf vinden dat de UEFA de europese competities in rap tempo aan het verneuken is. Ongetwijfeld zullen de grote landen en grote sponsoren tevreden zijn maar met een eerlijke, leuke, frisse competitie heeft het niets meer te maken.
Ik ben ook bang dat langzamerhand het voetballandschap er steeds voorspelbaarder uit gaat zien. De UEFA heeft ongetwijfeld de bedoeling om bepaalde clubs te veroordelen tot de Europa League, tot in lengte van dagen, en andere teams en landen voor eeuwig de garantie geven dat ze mogen graaien in de pot met goud bij de Champions League.
Een soort eerste en eredivisie zeg maar, maar dan op Europees niveau.

Ik vind dat erg jammer. Maarja, als klein land doe je er niets tegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69576795
Dat hebben ze nu al veranderd, omdat er nu al een aparte voorronde bij de CL is voor kampioenen van een land en een aparte voor meerdere deelnemers uit de sterkere landen, zoals Anderlecht, Herta en Twente bijv. Die spelen tegenelkaar ipv tegen de kampioenen uit mindere landen.

Maar goed, uiteindelijk kijkt iedereen 100 keer liever naar Hamburger SV - Werder Bremen of Liverpool - Chelsea in de halve finale, dan FC Helsinki tegen Dinamo Metalaburg.

En hoe je de kleinere landen ook wilt bevoordelen, uiteindelijk zal de finale toch wel uit teams bestaan met clubs uit de 5 sterkste landen, met af en toe een uitzondering.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:18:22 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69576954
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat hebben ze nu al veranderd, omdat er nu al een aparte voorronde bij de CL is voor kampioenen van een land en een aparte voor meerdere deelnemers uit de sterkere landen, zoals Anderlecht, Herta en Twente bijv. Die spelen tegenelkaar ipv tegen de kampioenen uit mindere landen.
Ze hebben de grote landen meer plaatsen gegeven en de kleine landen meer plaatsen gegeven. De middengroep, waaronder Nederland moest inleveren.
quote:
Maar goed, uiteindelijk kijkt iedereen 100 keer liever naar Hamburger SV - Werder Bremen of Liverpool - Chelsea in de halve finale, dan FC Helsinki tegen Dinamo Metalaburg.
Jij denkt teveel in het systeem. Dat men liever die clubs ziet is mede gecreeerd door het systeem dat er gehanteerd wordt. Je draait de oorzaak-gevolg relatie om.

Vroeger had je als klein land veel meer kans. Dat is gewoon zo. Dat geldt niet alleen voor Nederland maar ook de successen uit het verleden van Steau Boakarest en Rode Ster, Dynamo Kiev etc. zien.

Vergeet ook niet dat binnen de grote landen het steeds voorspelbaarder wordt. UItschieters komen steeds minder vaak voor en ik denk dat het mede wordt vormgegeven door het systeem.
quote:
En hoe je de kleinere landen ook wilt bevoordelen, uiteindelijk zal de finale toch wel uit teams bestaan met clubs uit de 5 sterkste landen, met af en toe een uitzondering.
En dat de grote landen domineren is door de UEFA alleen maar erger gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69577487
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:33 schreef Emimich het volgende:
In de poulefase gaat het erom spannen of Ajax al dan niet in pot 1 gaat komen, het zou wel erg zuur zijn om voor het 2de jaar op rij net buiten pot 1 te vallen.
Geloof me, als Ajax zich weet te plaatsen voor de poulefase, dan moet het wel heel erg raar lopen mochten ze geen groepshoofd worden. Die kans is echt nihil.
Er zijn 12 poules en in het allerergste geval valt Ajax dan op twee plaatsen net buiten de boot. Dan staan ze 14e op basis van de UEFA-coëfficiënten. Maar dan moeten drie van de volgende vijf teams ten onder gaan in de voorronde(s) CL: AC Milan, Arsenal, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk en Sporting Lissabon.
Ga er dus maar vanuit dat zowel Ajax als PSV (PSV sowieso) groepshoofd zullen zijn mochten ze zover komen.
pi_69577904
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:43 schreef JoeyC het volgende:
Geloof me, als Ajax zich weet te plaatsen voor de poulefase, dan moet het wel heel erg raar lopen mochten ze geen groepshoofd worden. Die kans is echt nihil.
Er zijn 12 poules en in het allerergste geval valt Ajax dan op twee plaatsen net buiten de boot. Dan staan ze 14e op basis van de UEFA-coëfficiënten. Maar dan moeten drie van de volgende vijf teams ten onder gaan in de voorronde(s) CL: AC Milan, Arsenal, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk en Sporting Lissabon.
Ga er dus maar vanuit dat zowel Ajax als PSV (PSV sowieso) groepshoofd zullen zijn mochten ze zover komen.
Dit seizoen stonden er 9 teams boven Ajax in de eerste ronde van de UEFA-cup en toen plaatsten die zich allemaal voor de groepsfase. De kans dat alle teams die zich dit seizoen in de Europa League in de 4de kwalificatieronde boven Ajax staan qua coëfficiënt ook doorgaan is dus aanwezig.

De kans is inderdaad klein maar wel degelijk aanwezig. Gelukkig heeft AC Milan daarnet van Fiorentina gewonnen wat de kansen dat Ajax daadwerkelijk in pot 2 zou vallen weer verkleind. Met een beetje pech kan Ajax nog steeds in pot 2 komen (als teams als Shakhtar, Sporting CP, Arsenal en Lyon) ten onder gaan in de voorronden. Een daarvan is zeker mogelijk gelet op de ongeplaatste status van Atletico Madrid.
pi_69581005
quote:
Op zondag 31 mei 2009 17:02 schreef Emimich het volgende:

[..]

Dit seizoen stonden er 9 teams boven Ajax in de eerste ronde van de UEFA-cup en toen plaatsten die zich allemaal voor de groepsfase. De kans dat alle teams die zich dit seizoen in de Europa League in de 4de kwalificatieronde boven Ajax staan qua coëfficiënt ook doorgaan is dus aanwezig.

De kans is inderdaad klein maar wel degelijk aanwezig. Gelukkig heeft AC Milan daarnet van Fiorentina gewonnen wat de kansen dat Ajax daadwerkelijk in pot 2 zou vallen weer verkleind. Met een beetje pech kan Ajax nog steeds in pot 2 komen (als teams als Shakhtar, Sporting CP, Arsenal en Lyon) ten onder gaan in de voorronden. Een daarvan is zeker mogelijk gelet op de ongeplaatste status van Atletico Madrid.
Het is mogelijk natuurlijk dat Ajax niet in pot 1 komt, maar het is ook mogelijk dat ze niet de play-off ronde doorkomen. Maar nu Milan al zeker is van CL groepsfase hoeft er van die 4 clubs (Arsenal, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk en Sporting Lissabon) zich maar eentje te plaatsen voor de groepsfase van de CL. Lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk dat dat niet gebeurt.
pi_69581097
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:56 schreef JoeyC het volgende:
Het is mogelijk natuurlijk dat Ajax niet in pot 1 komt, maar het is ook mogelijk dat ze niet de play-off ronde doorkomen. Maar nu Milan al zeker is van CL groepsfase hoeft er van die 4 clubs (Arsenal, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk en Sporting Lissabon) zich maar eentje te plaatsen voor de groepsfase van de CL. Lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk dat dat niet gebeurt.
Nee, ervan uitgaande dat alle hogergeplaatsten van Ajax in de EL zich plaatsen voor de groepsfase moeten er 2 uit het rijtje (Arsenal, Olympique Lyon, Shakhtar Donetsk en Sporting Lissabon) te plaatsen.

9 via de Europa League zelf (incl. Pana) + 2 afvallers van de CL = 11 teams boven Ajax
Ajax zou dan het 12de team in pot 1 zijn.
pi_69582086
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik blijf vinden dat de UEFA de europese competities in rap tempo aan het verneuken is. Ongetwijfeld zullen de grote landen en grote sponsoren tevreden zijn maar met een eerlijke, leuke, frisse competitie heeft het niets meer te maken.
Ik ben ook bang dat langzamerhand het voetballandschap er steeds voorspelbaarder uit gaat zien. De UEFA heeft ongetwijfeld de bedoeling om bepaalde clubs te veroordelen tot de Europa League, tot in lengte van dagen, en andere teams en landen voor eeuwig de garantie geven dat ze mogen graaien in de pot met goud bij de Champions League.
Een soort eerste en eredivisie zeg maar, maar dan op Europees niveau.

Ik vind dat erg jammer. Maarja, als klein land doe je er niets tegen.
Ik vind deze hervorming net goed. We krijgen eindelijk eens goede poules, zoals in de Champions League, in plaats van die gedrochten met vijf teams. Plus je hebt ook meer teams die kunnen deelnemen aan de poules (48 tegenover 40 vorig jaar), dat is toch ook in het voordeel van de kleinere landen imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')