Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?quote:Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.
quote:Op maandag 7 juli 2008 19:45 schreef DroogDok het volgende:
En je verwacht hier een antwoord te krijgen?
nope, startonderbreker, 100%.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef HPoi het volgende:
[..]
Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?
Dat uitlezen werkt ook niet altijd goed. M'n vader had een Touran waarbij de airco problemen had. Tig keer naar de dealer geweest, uitgelezen, weinig resultaat. Toen naar iemand anders gegaan, uitgelezen met een iets duurder uitleesgeval, toen was het in 1 keer duidelijk wat er fout was.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nope, startonderbreker, 100%.
Is nagelopen en is ook uitgelezen en vastgesteld.
Die van de Touran..quote:
trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???quote:
yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???
dus weet je 100% zeker dat het wel een 170pk model is???
snap de dikgedrukte zin niet echt helemaalquote:Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.
Maar ik weet toch dat het geen 170PK is als je nogsteeds met de orginele ECU rijdt.
En ja, de DB staat op tijd.![]()
Want anders zou hij ook niet draaien met startingfluid..![]()
Hoezo snap je het niet?quote:Op maandag 7 juli 2008 21:37 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
snap de dikgedrukte zin niet echt helemaal![]()
de touran kan wel een 170pk tdi hebben gehad maar de audi niet volgens mij, en als je dan de ecu uit de touran gaat gebruiken ga je inderdaad problemen krijgen
Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Best kans idd dat de ecu van de Touran niet met de Audi motor overweg kan. Dat die foutmelding helemaal niet correct hoeft te zijn, maar gewoon een impuls van een bepaald soort die bij de Touran 'nokkenas' betekent, maar bij de Audi iets heel anders.
Ik weet nog wel van het Seat-forum dat VAG-ecu's lang niet altijd met elkaar en elkaar's motoren overweg kunnen.
Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.
Ja okee, maar wat heeft dat er mee te makenn??quote:Op maandag 7 juli 2008 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.
Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...quote:Op maandag 7 juli 2008 23:53 schreef Den_Haag het volgende:
Dus je hebt een combinatie gemaakt van de Audi motor met VW-elektronica en aansturing. Denk dat de ECU en aansturing van de motor toch echt loopt te hikken van het andere type motor. Al geprobeerd de Audi ECU erin te zetten?
Om en om misschien wel maar zoals jezelf als zegt, er lag niet exact hetzelfde blok in de Touran als er nu inzit. Misschien eens een goede VW/Audi-tuner zoeken en de aansturingssoftware uitlezen?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...
en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
nope, Hij had een Audi (nogsteeds) die start problems had ivm. start onderbreker..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef osmo het volgende:
Sleutel en startonderbreker komen niet overeen? Je baas heeft die motor op straat gevonden ofzo?
Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:43 schreef Den_Haag het volgende:
Was trouwens het oude blok niet een 8v 140pk? De 170pk is namelijk 16v.
Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.
Dat wilde ik nét tijpen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Bertjeee het volgende:
Zit er wel diesel in de tank?
Volgens mij is zijn "baas" gewoon zijn vader, en is het net zo'n prutser als Turq zelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef dronkeykong het volgende:
Had je niet beter een auto swap kunnen doen? Die A4
Oh lees net dat die ook probs heeft.
Wat doet die baas in godsnaam met die auto's!?!
Nee hoor:quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:03 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.
Ik denk dat Turqie-dinges onder de motorkap van de Touran nokkenassen aan het tellen is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
[knip]
TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
Edit:
Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.
De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...
TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid![]()
Ja, dat zei ik ook al. Maar TS is lichtelijk eigenwijs.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Zeer waarschijnlijk. Ook het verlengen van een kabelboom richting sensor is geen garantie voor succes. Met die electronische rommel moet je niet teveel prutsen. Kan gewoon te veel mis gaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:48 schreef retuow82 het volgende:
En zich nu kapot schrikt van de 4 bougies in het blok van de Audi
naja een diesel heeft wel bougies, GLOEIbougies.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vindt het trouwens wel een apart verhaal.... Zou toch maar eens andere uitlees apparatuur gebruiken, misschien...........
lol dit lees ik nu pas, hmm kun je me dan de precieze foutmelding geven met de meldcode erbij??? Dan kan ik eens in elsa kijken wat er voor omschrijving bij hoort..... en wat eventueel de oplossing kan zijn!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...
en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
De TOURAN heeft dubbele nokkenassen met 16 kleppen, heb de kop er zelf afgehaald, en meerdere malen bekeken, dus weet het echt 100% zeker, volgens mijn baas heeft de touran 140PK.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
<INGEKORT>
Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.
De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...
<INGEKORT>
Zoals eerder gezegt: De Touran gebruikt nogsteeds zijn eigen ECU, met zijn EIGEN kabelboom en EIGEN Sensoren. Allemaal van zich zelf dus. Enige wat hier dus in feite veranderd is, is inwendig (alleen blok) de pompen (airco, stuurbekrachtiging etc..) zijn ook allemaal van de Touran zelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:08 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>
welke tellerunit en sleutel gebruik je, als deze niet overeenkomen met de ecu heb je een probleem!!
Als je de ecu van de Audi gebruikt met de tellerklok en de sleutels van de Touran krijg je dat ding zo van z'n levensdagen niet aan de gang!
Ik heb hetzelfde gehad met m'n golf met 1.8 20vt blok, die wilde namelijk de 2 startonderbrekers in de sleutel en tellerunit hebben van de cupra terwijl ik die niet had...
<INGEKORT>
Distributie is op tijd. Daar ben ik zeker van, alhoewel ik toch langzaamaan begin te twijfelenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:21 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>
17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Possible Causes
* Timing Belt/Chain incorrectly installed
o Timing Chain probably lengthened
* Camshaft Position Sensor (G40) faulty
* Engine Speed Sensor (G28) faulty
Possible Solutions
<INGEKORT>
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
gaat ws wel snelquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
ja en dan klopt de motor niet met t chassis.. en gaan ze een papierwinkel startenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:
[..]
gaat ws wel snel
alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:
[..]
gaat ws wel snel
alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
Leasebakken hoef je zelf niet te reparerenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
baasquote:Op donderdag 17 juli 2008 02:26 schreef PNG het volgende:
Daar komt Turquaz zijn oom/neef/nicht dus niet uit, en dat was al halverwege pagina 1 duidelijk.
Dinges hebben hun eigen ID. Wordt uitlezen. En dan wordt het nog niks. Je moet de rest meenemen.
kan hij nog wel een nicht zijn hoor....quote:
Denk niet dat hij een nicht is als ie een vrouw + 2 kinderen heeft, en toch nog sjanst met damesquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef retuow82 het volgende:
[..]
kan hij nog wel een nicht zijn hoor....
on topic: al iets verder gekomen?
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:45 schreef GT3 het volgende:
Ik zou het knap vinden als je hem ooit aan de praat krijgt in de huidige ECU / motor combinatie. De 170 PK 2.0 TDI's hebben hele andere pompverstuivers dan 140 PK 2.0 TDI's. Als hij aan slaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter. Plus dat alle waarden in de ECU verkeerd zijn. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen beide motoren.
Ik zou dat 170 pk blok er uit halen en vervangen door een 2.0 TDI met de zelfde motorcode als er origineel in de Touran zat.
Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zeker weten..??
De stekker (zo'n rond opschroef ding stekker wat je ook soms tussen deuren vind) paste er zonder problemen op, en de VAGCOM gaf geen foutcodes..??
De A4 en de Touran hebben allebei 16 Kleppen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:46 schreef GT3 het volgende:
[..]
Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.
Het is sowieso handig om eerst eens te checken welke motoren je nu voor je hebt door even naar de motorcode's te kijken. Daarnaast is de 170 pk TDI pas vanaf 06-2006 in de A4 geleverd, dus een A4 uit 2005 kan nooit een 170 PK TDI hebben. Daarom, check de motor codes. Als die A4 echt uit 2005 is, ben ik er vrij zeker van dat je met twee 140 pk motoren te maken hebt.
(Om er heel snel zeker van te zijn, moet je even kijken of het blok uit de A4 een partikel-filter heeft. Als die er op zit en het is een 16 klepper dan heb een 170 PK TDI voor je. Zit er een partikel filter op maar heeft het blok 8 kleppen en 1 nokkenas dan is het een 140 PK TDI met partikel filter.)
Daarnaast kan de G40 (nokkenas positie sensor) nooit reden zijn dat een motor niet start. Zelfs zonder signaal of een foutief signaal zou de motor moeten starten (Kan wat langer duren dan normaal) Overigens gaat hij dan wel direct in noodloop.
Ik zou wel de timing nog een keer goed checken, ook dat is belangrijk voor het correct werken van de pompverstuivers.
dan wordt het tijd om de verstuivers te vervangen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 01:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En ja brandstof leiding is ontlucht, en er komt ook brandstof uit de leiding als er op contact word gezet en nog hogere druk als je probeert door te starten
Motorcodes volgen nog..
Dan staat er heel leuk @ foutcodes dat de Krukassensor geen waardes doorgeeftquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
Meet alle kabels is door kan daar misschien een kabelbreuk in zitten.
Wat doet hij als de stekker van de kruk as er uit trekt?
Leuke dingen die elektronica.
1. Diesel heeft geen bougies,quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:18 schreef Salatrel het volgende:
gewoon bij kwikfit even nieuwe bougievonkjes kopen. dat zou het probleem op moeten lossen
Waar was jij al die tijdquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:00 schreef renkie het volgende:
Nou kijk hier eens
En kan er zelfs voor zorgen dat de auto niet aanslaat
http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=42969&highlight=g40
nope alleen vagcomquote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:36 schreef rollator_GSI het volgende:
is er al eens een VAS kast aangehangen om de storingscodes uit te lezen????
dmv interactief storing zoeken???
?? Gecodeerddquote:
ich spreichen keine deutschequote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:15 schreef rollator_GSI het volgende:
{Touran (1T)} Im VW Touran (1T) werden 2 Kommunikations-Möglichkeiten zur Eigendiagnose genutzt, zum einen ist eine Diagnose über die gewohnte K-Leitung auch weiterhin möglich, allerdings beschränkt auf die Motorelektronik und die Getriebeelektronik. Zum anderen sind alle Steuergeräte über den CAN-Bus Diagnose ansprechbar.
Die Eigendiagnose sollte mit einem CAN-fähigen Testgerät erfolgen, damit können alle Steuergeräte angesprochen werden.
Het komt erop neer dat je niet zomaar alle ECU's aan alle motoren kan hangen en verwachten dat het spul werkt. Je moet alles laten uitlezen hen hercoderen door een specialist.quote:
mwa.. zat in een hoekje te wachten totdat ik terug kwamquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:22 schreef fathank het volgende:
Heeft dat ding al die tijd stil gestaan? ALs hij dat ding naar een specialist had gebracht had het minder gekost dan 3 maanden ongebruikt en onverkoopbaar laten staan.
Een vliegwiel mag NOOIT speling hebben, ook dien je de bouten ALTIJD te vervangen, althans.. dat is mij geleerd!quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Weer terug @ de garage waar ik heb gewerkt als stagaire.. dus hier komt ie:
En weer met een update..
De Touran is weer onder handen genomen..
We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????
En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?
Ehm... tja,
ff ter info:
Beide zijn 140PK 2.0 16V TDI blokken uit 2005 (A4 blok in een Touran).
Alles overgezet en blablabla.. (lees het hele topic maar door als je niet weet waar het over gaat)
Kevin20VT, pm me aub..
Renkie, jij ook als je dit leest
quote:Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Prachtige mental image nu van een VW dealer die er niet uit komt en daarom Turquaz52 belt
quote:Op woensdag 19 november 2008 11:26 schreef kevin20vt het volgende:
Ik ben het met Herr.Flick eens LOL, een vliegwiel mag inderdaad GEEN speling hebben NOOIT.
en inderdaad voor de zekerheid altijd die bouten vervangen!
quote:Op woensdag 19 november 2008 15:08 schreef Herr.Flick het volgende:
Jonge.. ga asjeblieft eerst eens een opleiding afronden voordat je je uitgeeft als "kundig".
een 2 massa vliegwiel is al zo oud als methusalem, en op iedere (beetje) opleiding krijg je het wel en wee van zo'n ding te horen.
Ik weet niet wat je nu hier probeert te bereiken, maar vragen wat een krukas keerring is en de speling op een vliegwiel zijn basiskennis van het monteursschap, schijnbaar heb je het (nog) niet onder de knie.
Nu kun je wel andere mensen te kakken zetten omdat ze niet hun lampje kunnen vervangen in hun auto, maar zelf bak je er ook verdomd weinig van.
Verneder jezelf niet meer, het gaat nergens over, steek je overgebleven tijd in nuttige dingen zoals het leren van je theorie, als je die goed beheerst dan is de praktijk al heel wat helderder voor je.
Sterkte, en veel succes met je opleiding, je kunt het immers wel gebruiken!
Heeft er geen drol mee te maken, het is gewoon BASISKENNIS, en daar ontbreekt het bij je nogal aan...quote:Op woensdag 19 november 2008 15:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik ben ook elkedag bezig met een auto met vliegwiellen en krukaskeeringen te wisselen of niet..?
![]()
Ik verneder me zeker niet..
Ik verdien hier wel relax geld mee.. maar weet ik veel hoe en waar die keering zitIk was gewoon in de war met un ander keering
![]()
En ehm.. ik heb zometeen rijles, dus ga ff op bezoek @ de garage..
quote:Op woensdag 19 november 2008 16:20 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Heeft er geen drol mee te maken, het is gewoon BASISKENNIS, en daar ontbreekt het bij je nogal aan...![]()
Verder niets persoonlijks oid, ga die theorie nou GVD in je harsens duwen, anders kom je er nooit!![]()
Tja... en aangezien alles afhangt van een goede basis...quote:Op donderdag 20 november 2008 20:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
De basis beheers ik dan niet, maar weet wel hoe alle andere gevorderde dingen moeten![]()
mwa.. Heb een TDI omgebouwd naar een TD met Intercooler met een Turbo van een Audiquote:Op donderdag 20 november 2008 20:47 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Tja... en aangezien alles afhangt van een goede basis...
Bleedvalve..?? Dat had ik ook op de TDI zitten, maar daardoor verhoogde ik juist de druk met 0,2/3 bar..quote:Op donderdag 20 november 2008 22:40 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon een 997 Turbo Dampfrad op je TDI schroeven. Kan je de druk zodanig regelen dat je slangen er niet meer afgeblazen worden en dat je toch als eerste bij het stoplicht weg bent.
Sinds VW door Porsche is overgenomen, werken alle Porsche onderdelen ook in VW´s; dus Zero Problemos.
In potentie is dit het beste PTA topic ooit.![]()
![]()
Welke merktekens op de keerring heb je als uitgangspunt genomen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
De Keering heb ik vervangen en precies op tijd gezet..
weet ik veel, zo'n gaatje op de punt er boven (heb het met een speciaal gereedschap gedaanquote:Op vrijdag 21 november 2008 23:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Welke merktekens op de keerring heb je als uitgangspunt genomen?
origineel...:)quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:56 schreef GizartFRL het volgende:
Wel een originele keerring gebruikt?
Imitatie kan soms vervelende storingen opleveren....
quote:Op maandag 24 november 2008 01:01 schreef keesf het volgende:
ecu contactslot en klokkenwerk van de audi tijdelijk aansluiten op de touramp an kijken of die t dan wel wil doen.
ik heb stiekem het vermoeden dat die het dan wel beter wil doen. als de startonderbreker kan omzeilen
dan had ik hem ook nog ff gestart, desnoods met andere accu!quote:Op maandag 24 november 2008 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Vandaag blok er in gehangen, de kabels aangesloten, de IC en Turbo buizen aangesloten en de accu opgeladen..
Morgen is de dag
quote:Op maandag 24 november 2008 21:56 schreef gateway het volgende:
[..]
dan had ik hem ook nog ff gestart, desnoods met andere accu!
Ik heb vagcomquote:Op maandag 24 november 2008 22:17 schreef rollator_GSI het volgende:
gewoon de foutcodes nalezen en kijken of de coderingen kloppen.
en dat doe je met een VAS kast waar ze bij VW/Audi ook mee werken.
maar ja eigenwijs zijn en geen kosten willen maken......................................................
Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.quote:Op maandag 24 november 2008 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
En de tank moet nog ff worden gevuld (staat in het rood..) de brandstofleidingen moeten worden ontlucht en aangesloten.. dus nog ff een uurtje werk in totaal wat er nog moet gebeuren (denk aan: bumper + lampen enzo he?)
quote:Op maandag 24 november 2008 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.
quote:Op maandag 24 november 2008 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken dan
![]()
Mierenneuker
quote:
Laat me raden, je baas komt uit het Oosten ergens?quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Moest de motor vervangen van de W126 van mijn baas![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:54 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Laat me raden, je baas komt uit het Oosten ergens?
Wat ik niet snap is dat er allemaal auto's binnenkomen waarvan de meest vreemde onoplosbare dingen stuk gaan/zijn.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar wat ik niet snapte was dat het een Automaatje is, en die horen dan toch dik voor de begrenzer te schakelen..?
quote:Op donderdag 27 november 2008 08:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat er allemaal auto's binnenkomen waarvan de meest vreemde onoplosbare dingen stuk gaan/zijn.
We maken wel eens vaker blokken klaar voor de autocross, en die gaan meteen vanaf de 1e seconde vol gas, nog nooit een gebroken klep gehad omdat deze "niet ingereden" was...![]()
ik zet eerder twijfels bij degene die die klep erin gezet heeft, of bij degene die de motor dicht gebouwd heeft!![]()
Klopt, je bent qua techniek, ook al noem je jezelf een noob, een stuk beter op de hoogte dan anderen hierzo.quote:Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Ik ben een redelijke autotechniek-noob, maar volgens mij is de krukaskeerring gewoon een ring die zorgt dat de olie er niet uit flikkert.
Maar als je de timing niet goed zet dan loopt de olie er dus gewoon weer uit.quote:Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Ik ben een redelijke autotechniek-noob, maar volgens mij is de krukaskeerring gewoon een ring die zorgt dat de olie er niet uit flikkert.
quote:Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar als je de timing niet goed zet dan loopt de olie er dus gewoon weer uit.
Ben jij grappig of doe je alsof?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:58 schreef z80 het volgende:
olie?
moet er dan olie in een motor?
deze loopt toch op benzine.
wat denk je?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ben jij grappig of doe je alsof?
Da's volgens mij net de andere kant! (veer naar de binnenkant van de motor)quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:29 schreef z80 het volgende:
deze motor zal ook nooit gaan lopen.
de ts weet niet eens wat en oliekeerring is.
en dit bewijst hij nog een keer met een plaatje van de kopse kant van de krukas met magneet ring
(daar waar de peilen naar wijzen).
ts
de oliekeerring zit achter het zwarte plaatje.
en is vaak oranje van kleur, met alleen een voor en achter kant.
dus geen boven/ onder kant.
vergelijk een oliekeerring met een condoom.
zit een voorkant aan (net tuitje) (bij oliekeerring de kant met de veer)
zit een achterkant aan (opening om de condoom te kunnen gebruiken) (bij oliekeerring de vlakke kant)
maar het maakt niets uit wat je boven, onder, links of rechts houd.
De nieuwe vliegwiel heeft ook spelingquote:Op vrijdag 28 november 2008 18:41 schreef Robin__ het volgende:
moeten vragen of er speling op een vliegwiel mag zitten en wat een keerring is om vervolgens te roepen "ik heb vagcom"
De nintendo/wegwerp generatie gaat het monteursvak vast goed doen
Jha wat, het was niet de keering maar dat ring dat er om heen zatquote:Op zaterdag 29 november 2008 12:38 schreef CasB het volgende:
Turdwaas52, wat is er zo moeilijk aan het woord keerring?
Ok. Bedankt voor je nuttige bijdragequote:Op zaterdag 29 november 2008 13:20 schreef CasB het volgende:
Het is met dubbel r. Keer-ring. Niet Keer-ing. Of Kee-ring.
Niet alleen op tijd maar ook nog op moment.....quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jha wat, het was niet de keering maar dat ring dat er om heen zat![]()
wist ik veelMij zeiden ze van ja krukaskeering op tijd? Ik zo van whut?
![]()
Maar nee, de krukaskeering moet met een speciaal gereedschap op gezet worden, en op moment EN de ring wat er dan ook in zit is verzegeld, en moet je dus niet aan draaien of weet ik veel wat.. vandaar dat speciaal dingk
quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
kort antwoord: neenquote:Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
Achter op een autoambulance naar de sloopquote:Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
uhm ja? De speciale gereedschap moet je op moment aandraaienquote:Op zondag 30 november 2008 05:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet alleen op tijd maar ook nog op moment.....
Heb nu al medelijden met de VAG medewerker die de telefoon opneemt......
quote:
ik heb alle vestigingen eens een mail gestuurd en ze gewezen op deze vorm van " reclame"quote:
Of zouden ze gewoonweg hun handen niet willen branden aanquote:Op zondag 30 november 2008 18:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wist je dat ze de auto hadden terug gestuurd met het smoesje dat er water (of benzine) in de tank moest worden uitgepompt
![]()
![]()
En de 2e keer dat de filter toe en afvoer moest worden omgewisseld![]()
![]()
Nope.. Zelfs teveel voor hun
omg huiliequote:Op zondag 30 november 2008 18:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik heb alle vestigingen eens een mail gestuurd en ze gewezen op deze vorm van " reclame"
ben benieuwd.
Ga je gang zou ik zeggenquote:Op maandag 1 december 2008 12:37 schreef fathank het volgende:
Waarom niet gewoon een zelfde blok aanschaffen als er origineel in zat. Dat lijkt me niet een al te groot probleem om werkend te krijgen. Dan rijdt dat ding uberhaupt nog een keer.
Fijne avatar heb je trouwens. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik een avatar van Nieuw Rechts of de NVU zou nemen![]()
Nee dank je, extreemrechts is niet bepaald mijn ding. Het jouwe wel blijkbaar.quote:
quote:Op donderdag 27 november 2008 19:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
betwetertje..
In de keering zit een ring als het ware wat dus op tijd dient te worden gezet.
De ECU dacht al die tijd dat de BDP was bereikt, en dacht daarom ook dat de Nokkenaspositie sensoren verkeerd stonden.
Terwijl het juist anders om was, de BDP was niet bereikt, en de Nokkenassensoren waren juist, terwijl de timing v.d. Krukaspositiesensor goed was maar de transponder (de ring wat in de keering zit) niet op tijd was![]()
Je spreekt jezelf tegen gast. Eerst roep je dat iedereen hier dom is omdat zo'n keeRRing op tijd moet staan, en "bewijs" je het nog met foto's ook. Als dan vervolgens keihard het tegendeel bewezen is kom je met een vaag argument dat je dat van iemand anders hebt en je het zelf ook raar vondquote:Op zaterdag 29 november 2008 10:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En ik vroeg om de keering omdat ik echt in de war zat.. op problem car enzo zeiden ze allemaal van staat de krukaskeering op tijd..?![]()
ik zo van wtf? Net als jullie..
quote:
yeperdepep!quote:Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef Robin__ het volgende:
Maargoed, sensortje bij de keerrring op tijd gezet..
Nu loopt ie neem ik aan?
Totdat hij dat ding een keer opentrekt en niets meer dan een simpel weerstandje ziet..quote:Op maandag 1 december 2008 20:27 schreef Barcaconia het volgende:
Jij denkt nog steeds dat een powerbox echt verschil maakt?
Maar wel een weerstandje van 30 euro!!1!quote:Op maandag 1 december 2008 20:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Totdat hij dat ding een keer opentrekt en niets meer dan een simpel weerstandje ziet..
Ehm nee.. Er zitten hier geen 2 weerstandjes in verpakt in schuimquote:Op maandag 1 december 2008 21:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar wel een weerstandje van 30 euro!!1!
Das knapquote:Op maandag 1 december 2008 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En ja, ik de Powerbox merk je zeker!![]()
Welke heb je dan?quote:Op maandag 1 december 2008 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ehm nee.. Er zitten hier geen 2 weerstandjes in verpakt in schuim![]()
quote:
TuningBox..quote:
Hey Z80!quote:Op maandag 1 december 2008 22:24 schreef z80 het volgende:
in plaats van aan de luchtmassa meter waarden te kloten kun je beter je lambda sensor waarden neppen.
heb je veel meer aan.
Jups, dat werkt echt idd.quote:Op maandag 1 december 2008 21:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
KUT typfout.
[..]
TuningBox..
Met een stelschroef er in, en na mijn mening dacht ik ook met turbodruk verhoging.
Dit weet ik niet zeker, aangezien ik de turbodruk van onze TDI had verhoogt met 0,3 bar:
[ afbeelding ]
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)ies#ebayphotohosting
Dusssssssss
indien er een mechanische wastegate op de turbo zit kun je deze afknijpen.quote:Op maandag 1 december 2008 22:17 schreef Barcaconia het volgende:
Waar precies kan dat ding de turbodruk verhogen?
bijnaquote:Op maandag 1 december 2008 22:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hey Z80!
Ben je ontsnapt uit m'n ZX80's?
[ afbeelding ]
0,3 is zowat maximaal van een TDI, + het feit dat ik een Powerbox had Die (zo ver ik het weet) ook al 0,1/(0,2?) bar druk verhoogde. Aangezien er een draadje ging naar de Luchtmassameterquote:Op maandag 1 december 2008 22:29 schreef z80 het volgende:
[..]
indien er een mechanische wastegate op de turbo zit kun je deze afknijpen.
hierdoor wordt de turbo druk wat hoger (waarbij 0.3 bar niet de moeite waard is)
maar als de wastegate elektronisch geregeld wordt heb je aan een reduceer ventiel niets.
en gezien zijn vakkennis gebeurt er of niets of een mooie motor plof.
nope.. de Turbodruk word ook elektronisch geregeld, door de ECU.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:47 schreef FransDeens het volgende:
Inderdaad wel een beetje maf, niet? Als je powerbox de turbodruk regelt is het elektronisch geregeld, dan heeft het weinig zin om het ook nog eens mechanisch bij te schroeven.
Camco setje er in voor het afstand starten, gegarandeerd feestquote:Op zondag 7 december 2008 21:09 schreef fathank het volgende:
Misschien dat ie 't doet als je er een barbequegasfles op aansluit
Hij draait al ja, is al eerder meegedeeldquote:Op zondag 7 december 2008 21:02 schreef PNG het volgende:
Blahblah, rijdt het al ? of zoveelste floppert ?
Maak jij ooit eens iets af?quote:Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij draait al ja, is al eerder meegedeeld![]()
Alleen moet de front er weer op.. maar daar heb ik nu geen zin in.
Heb een ander auto waar ik me ff op uitleef
eerst met een barstend geweld moet en zal dat ding lopen, en nu loopt ie en nu maak je het niet af? tsssquote:Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij draait al ja, is al eerder meegedeeld![]()
Alleen moet de front er weer op.. maar daar heb ik nu geen zin in.
Heb een ander auto waar ik me ff op uitleef
Hoor wie het zegtquote:
Ik vraag me nog steeds af wat het probleem nou precies was. Het was vast alleen de keerring die niet op tijd stond.quote:Op maandag 8 december 2008 21:04 schreef gateway het volgende:
[..]
eerst met een barstend geweld moet en zal dat ding lopen, en nu loopt ie en nu maak je het niet af? tsss
Tijd voor een topic als je die B18 erin gaat hangen..quote:Op maandag 8 december 2008 23:19 schreef bietelboer het volgende:
De Coupé daarin tegen zal idd wel nooit afkomen
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:59 schreef Herr.Flick het volgende:
Krukaskeerring op tijd gezet en carterpanpakking opnieuw afgesteld!
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:59 schreef Herr.Flick het volgende:
Krukaskeerring op tijd gezet en carterpanpakking opnieuw afgesteld!
Kurkasstandpositie sensor op tijd gezet.. de ring wat IN de krukaskeerring kwam niet overeen met de BDP.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:33 schreef fathank het volgende:
Wat we willen weten is wat het probleem nou was, niet wanneer je weer verder gaat.
Nee, het is juist andersom.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:12 schreef Robin__ het volgende:
nagenoeg ongelooflijk dat dat niet als oorzaak genoemd word in die vagcom danals ie zn nokkenas controleert ten opzichte van de krukas-positie is het toch vrij logisch dat daar ook iets mis zou kunnen zijn.
Hoe zou het toch met die monteur gaan?quote:Op woensdag 10 december 2008 15:16 schreef Herr.Flick het volgende:
...
Dit is dus aan de monteur in kwestie om erover na te denken, en aangezien deze de theorie niet beheerst...
Dat ring in de krukaskeering dan.. of hoe the fuck het wordt genoemd Maar uiteindelijk was dat hetquote:Op maandag 28 december 2009 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind een krukaskeerring die van tijd af is nog steeds wel grappig hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |