abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59954879
Hey Fokkers,
Ik kom er niet uit.. mijn baas komt er niet uit.. Auto Arena komt er niet uit.. wat doen we verkeerd??

Betreft:
Volkswagen Touran 2.0 TDI uit 2005.
Probleem:
Motor in de soep gelopen.
Oplossing:
Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.

Zo gezegt zo gedaan,
Baas en ik lepelen de blok uit de A4 en halen alle sensoren, buizen, leidingen, pompen en alles mikmeuk dr af en en wisselen die met die van de Touran. Alle sensoren incl. de kruk as sensor zijn vervangen.

Nieuwe distributie riem op gezet en alle pompen, leidingen en sensoren overgezet na de A4 blok en de ophanging omgezet. (A4 verticaal, Touran dwarsgeplaatst)

Versnellingsbak opgeschroefd en in de touran gehangen, hierna de kabelboom aangesloten (die in de touran hing) hier kwam alleen 1 kabel net 10 cm te kort en is verlengt (de sensor in de carterpan).

En toen kwam de moment v.d. waarheid. Baas zet de auto op contact, zet hem in zn vrij, alle lampjes branden zoals normaal. Auto proberen te starten maar hij wilt niet starten!!
Hij spuit geen brandstof in. VagCom aangesloten en er stond op: Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40).
Dus ja, wij dachten: meteen de nokkenas en de poulie en zo ook vervangen, zo gezegd zo gedaan..
Maar hij start nog niet.
En nogsteeds de zelfde foutcode.

Veel monteurs @ de VAG dealer gebeld en allemaal zeggen dat het wel moet lukken.
Hij start wel ff met Starting Fluid. Dan gaat ie tot 2000RPM/2500RPM en stopt meteen weer..

Auto naar Arena gebracht (VW Dealer). En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden (yeah rigt.. geen verstand zeker )

Al met al hebben we hier dus een Full Options VW Touran 2.0TDI uit 2005 met een 170PK A4 blok met 129d km Die niet wilt starten

Als er iemand is die denkt dat hij weet wat het is, aub meld het hier dan..
Dagen lang zijn we hier mee bezig, alles is perfect aangesloten.. maar start nog niet... damn..

Het betreft iig deze model Touran:

Met de blok van dit model A4:


[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 07-07-2008 20:00:37 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59954987
En je verwacht hier een antwoord te krijgen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59955148
quote:
Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.
Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?
pi_59955150
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:45 schreef DroogDok het volgende:
En je verwacht hier een antwoord te krijgen?
Ik heb 10 dagen de tijd.. vakantie.. Dus proberen waard
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59955175
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef HPoi het volgende:

[..]

Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?
nope, startonderbreker, 100%.
Is nagelopen en is ook uitgelezen en vastgesteld.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59955343
Als het nou een kevermotor was had ik je wellicht kunnen helpen. Maar helaas. Plaats je vraag eens op een VW-forum.
pi_59955370
welke ecu gebruik je nu dan???
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_59955438
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

nope, startonderbreker, 100%.
Is nagelopen en is ook uitgelezen en vastgesteld.
Dat uitlezen werkt ook niet altijd goed. M'n vader had een Touran waarbij de airco problemen had. Tig keer naar de dealer geweest, uitgelezen, weinig resultaat. Toen naar iemand anders gegaan, uitgelezen met een iets duurder uitleesgeval, toen was het in 1 keer duidelijk wat er fout was.
pi_59955638
Dus je hebt nu een kelly onder de autos...
In de ban van de mods.
pi_59955812
Is de motor niet gewoon van tijd af? Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40), en spuit geen brandstof in
  maandag 7 juli 2008 @ 20:22:20 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_59955865
wel een hoge verwachting van de kennis op fok: Dealers die er niet uit komen, maar Fokkers wel

Zou wel een mooie actie wezen

Verder heb ik ook geen idee wat er aan de hand kan zijn.......
pi_59956025
Prachtige mental image nu van een VW dealer die er niet uit komt en daarom Turquaz52 belt
pi_59956112
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:02 schreef ThaFreak het volgende:
welke ecu gebruik je nu dan???
Die van de Touran..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 juli 2008 @ 21:11:48 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59957201
Misschien een idee om die van de A4 te gebruiken, of ben ik nou zo simpel
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 juli 2008 @ 21:14:46 #15
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_59957283
DB riem wel op tijd gezet?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_59957536
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:31 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die van de Touran..
trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???
dus weet je 100% zeker dat het wel een 170pk model is???
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_59957693
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???
dus weet je 100% zeker dat het wel een 170pk model is???
yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.

Maar ik weet toch dat het geen 170PK is als je nogsteeds met de orginele ECU rijdt.

En ja, de DB staat op tijd.
Want anders zou hij ook niet draaien met startingfluid..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59957877
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.

Maar ik weet toch dat het geen 170PK is als je nogsteeds met de orginele ECU rijdt.

En ja, de DB staat op tijd.
Want anders zou hij ook niet draaien met startingfluid..
snap de dikgedrukte zin niet echt helemaal

de touran kan wel een 170pk tdi hebben gehad maar de audi niet volgens mij, en als je dan de ecu uit de touran gaat gebruiken ga je inderdaad problemen krijgen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 7 juli 2008 @ 22:07:55 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59958889
Best kans idd dat de ecu van de Touran niet met de Audi motor overweg kan. Dat die foutmelding helemaal niet correct hoeft te zijn, maar gewoon een impuls van een bepaald soort die bij de Touran 'nokkenas' betekent, maar bij de Audi iets heel anders.

Ik weet nog wel van het Seat-forum dat VAG-ecu's lang niet altijd met elkaar en elkaar's motoren overweg kunnen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59959189
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:37 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

snap de dikgedrukte zin niet echt helemaal

de touran kan wel een 170pk tdi hebben gehad maar de audi niet volgens mij, en als je dan de ecu uit de touran gaat gebruiken ga je inderdaad problemen krijgen
Hoezo snap je het niet?
De Audi Blok is 170PK, de Touran 140. Maar als je met de ECU van de Touran gaat rijden weet ik toch dat je geen 170PK hebt.. inspuiting enzo is toch anders net zoals de boost e.d.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59959241
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Best kans idd dat de ecu van de Touran niet met de Audi motor overweg kan. Dat die foutmelding helemaal niet correct hoeft te zijn, maar gewoon een impuls van een bepaald soort die bij de Touran 'nokkenas' betekent, maar bij de Audi iets heel anders.

Ik weet nog wel van het Seat-forum dat VAG-ecu's lang niet altijd met elkaar en elkaar's motoren overweg kunnen.
Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:21:02 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59959326
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.
Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59959497
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.
Ja okee, maar wat heeft dat er mee te makenn??
Ik denk dat ie omdat hij een verkeerde waarde krijgt geen brandstof toedient..
Maar waarom AUDI Ecu's? Het is nu in feite een VW Touran blok met intern andere onderdelen (zuiger, turbo etc..)
Want de kabelboom is ook van VW..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:18:28 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_59961117
Dieselservice Pennings in Handel.

Zet hem daar maar neer, dan komt het wel goed.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_59962040
Dus je hebt een combinatie gemaakt van de Audi motor met VW-elektronica en aansturing. Denk dat de ECU en aansturing van de motor toch echt loopt te hikken van het andere type motor. Al geprobeerd de Audi ECU erin te zetten?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:20:46 #26
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_59962610
En de ECU van de A4???
pi_59963416
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:53 schreef Den_Haag het volgende:
Dus je hebt een combinatie gemaakt van de Audi motor met VW-elektronica en aansturing. Denk dat de ECU en aansturing van de motor toch echt loopt te hikken van het andere type motor. Al geprobeerd de Audi ECU erin te zetten?
Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:32:52 #28
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_59969143
Sleutel en startonderbreker komen niet overeen? Je baas heeft die motor op straat gevonden ofzo?
pi_59969317
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
Om en om misschien wel maar zoals jezelf als zegt, er lag niet exact hetzelfde blok in de Touran als er nu inzit. Misschien eens een goede VW/Audi-tuner zoeken en de aansturingssoftware uitlezen?
pi_59969361
Was trouwens het oude blok niet een 8v 140pk? De 170pk is namelijk 16v.
pi_59969880
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef osmo het volgende:
Sleutel en startonderbreker komen niet overeen? Je baas heeft die motor op straat gevonden ofzo?
nope, Hij had een Audi (nogsteeds) die start problems had ivm. start onderbreker..
Tja, toen heeft ie besloten om in onderdelen te verkopen, en het eerste wat er uit ging was de Motor.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:43 schreef Den_Haag het volgende:
Was trouwens het oude blok niet een 8v 140pk? De 170pk is namelijk 16v.
Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:07:33 #32
60759 Bertjeee
Irchulp-fan
pi_59972834
Had je niet beter een auto swap kunnen doen? Die A4

Oh lees net dat die ook probs heeft.

Wat doet die baas in godsnaam met die auto's!?!
MOKUM XXX RATED
pi_59974775
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.
Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.
pi_59974987
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Bertjeee het volgende:
Zit er wel diesel in de tank?
Dat wilde ik nét tijpen. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_59975128
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef dronkeykong het volgende:
Had je niet beter een auto swap kunnen doen? Die A4

Oh lees net dat die ook probs heeft.

Wat doet die baas in godsnaam met die auto's!?!
Volgens mij is zijn "baas" gewoon zijn vader, en is het net zo'n prutser als Turq zelf.
pi_59975365
Even resumerend:

- Er is een Touran met kapotte motor.
- Er is een A4 met startproblemen.

Motor uit A4 gaat in Touran.
En dan verwacht jij dat-ie gelijk goed gaat starten?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:27:06 #38
168121 retuow82
Het is friet!
pi_59975412
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:03 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.
Nee hoor:

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=34361&cache=no

Edit: ik zie net dat bovenstaande motoruitvoering een OHC is en geen DOHC.... Dat is dan wel weer vreemd...

[ Bericht 10% gewijzigd door retuow82 op 08-07-2008 16:32:25 ]
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:29:01 #39
168121 retuow82
Het is friet!
pi_59975463
Volkswagen. Wie anders?


Maar even zonder gekkigheid.... Nee TS verwachtte niet dat hij gelijk ging starten, vandaar ook al die aanpassingen. Het vreemde is dat hij wel start wanneer je hem helpt (valt daarna weer uit) en gewoon starten is uberhaupt niet te doen....

Edit:

Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...

TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid

[ Bericht 26% gewijzigd door retuow82 op 08-07-2008 16:38:02 ]
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:33:32 #40
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_59975583
De motor uit de Audi was niet toevallig een benzinemotor toch?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_59975713
Stekker van de themostaat?
Daarom wilde die van mij ook niet starten, te weinig benzine bij koude start.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_59975897
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
[knip]
TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid
Ik denk dat Turqie-dinges onder de motorkap van de Touran nokkenassen aan het tellen is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:48:03 #43
168121 retuow82
Het is friet!
pi_59975983
En zich nu kapot schrikt van de 4 bougies in het blok van de Audi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_59976999
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:

Edit:

Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...

TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid
nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:47:32 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59977369
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Ja, dat zei ik ook al. Maar TS is lichtelijk eigenwijs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59977429
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Zeer waarschijnlijk. Ook het verlengen van een kabelboom richting sensor is geen garantie voor succes. Met die electronische rommel moet je niet teveel prutsen. Kan gewoon te veel mis gaan.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:57:42 #47
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_59977572
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:48 schreef retuow82 het volgende:

En zich nu kapot schrikt van de 4 bougies in het blok van de Audi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
naja een diesel heeft wel bougies, GLOEIbougies.....

Vindt het trouwens wel een apart verhaal.... Zou toch maar eens andere uitlees apparatuur gebruiken, misschien...........
pi_59977774
welke tellerunit en sleutel gebruik je, als deze niet overeenkomen met de ecu heb je een probleem!!

Als je de ecu van de Audi gebruikt met de tellerklok en de sleutels van de Touran krijg je dat ding zo van z'n levensdagen niet aan de gang!
Ik heb hetzelfde gehad met m'n golf met 1.8 20vt blok, die wilde namelijk de 2 startonderbrekers in de sleutel en tellerunit hebben van de cupra terwijl ik die niet had...

Dan krijg je dit:



Zodra je of de sleutel en tellerunit aansluit of de startonderbreker uit de ecu laat programmeren lukt het dan wel.



Tevens heb je te maken met CAN-bus dus het kan goed zijn dat je ecu verkeerde/afwijkende signalen krijgt van de kabelboom/sensoren van de touran!

Dit is zeker geen klus voor beginnende klussers en ik ben er zeker van dat je dit zonder professionele hulp niet aan de praat krijgt!
Ik wil je tegen een vergoeding wel helpen, of weet anders nog wel iemand die hier nog meer vanaf weet! Ook kan ik je aan iemand helpen die waarschijnlijk de startblokkering uit de ecu kan programmeren, houdt er wel rekening mee dat het absoluut niet goedkoop is!

Graag wil ik sowieso ook van je weten wat de motorcodes zijn en welke onderdeelnr's de ecu's hebben!

Tevens waagt Auto Arena zich hier zeker niet aan omdat ze daar teveel uren in moeten steken en dat ze van voren af aan zullen moeten uitzoeken waar het mis is gegaan, en daar waagt een dealer zich vanzelfsprekend niet aan!
pi_59978042
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
lol dit lees ik nu pas, hmm kun je me dan de precieze foutmelding geven met de meldcode erbij??? Dan kan ik eens in elsa kijken wat er voor omschrijving bij hoort..... en wat eventueel de oplossing kan zijn!

Ik ben echter nog steeds geïnteresseerd in de motorcodes van de blokken!

Wat ik heb kunnen vinden zonder verdere info is het volgende:

Mits de foutmelding in jouw VAG-COM de volgende is:

17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Possible Causes

* Timing Belt/Chain incorrectly installed
o Timing Chain probably lengthened
* Camshaft Position Sensor (G40) faulty
* Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions

* Check Timing Belt/Chain installation
o Use Measuring Value Blocks (MVB) to Check Timing Chain
* Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)
* Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)

Dus het kunnen 2 sensoren zijn die gaar zijn, of je hebt het distri-gedeelte gewoonweg niet op tijd staan!
Het hoeft echt maar 1 tandje te zijn om deze foutmelding te krijgen!!!

Succes alvast en ik hoor het wel

[ Bericht 20% gewijzigd door kevin20vt op 08-07-2008 19:03:05 ]
pi_59987404
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
<INGEKORT>
Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...
<INGEKORT>
De TOURAN heeft dubbele nokkenassen met 16 kleppen, heb de kop er zelf afgehaald, en meerdere malen bekeken, dus weet het echt 100% zeker, volgens mijn baas heeft de touran 140PK.
De Audi motor daarentegen heeft ook Dubbele nokkenassen en ook 16 kleppen. Dit weet ik ook 100% zeker, de Audi motor en de VW motor heeft op de Inlaat of uitlaat as nog een rij extra nokken (denk aan VTEC nokkenas) deze bedienen de inspuiting. Als iemand er een foto van kan vinden zou ik het op prijs stellen.

de Touran en de A4 komen allebei uit 2005. Het zou goed kunnen dat de bouwjaren +1/-1 kunnen verschillen. Misschien vertelde hij me welk model het was. Dat zou ook goed kunnen. Want mij is verteld meerdere malen (ik vraag dingen het liefst 3x om er zeker van te zijn) en de antwoord daarop was steeds het zelfde, allebei uit 2005.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:08 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>
welke tellerunit en sleutel gebruik je, als deze niet overeenkomen met de ecu heb je een probleem!!

Als je de ecu van de Audi gebruikt met de tellerklok en de sleutels van de Touran krijg je dat ding zo van z'n levensdagen niet aan de gang!
Ik heb hetzelfde gehad met m'n golf met 1.8 20vt blok, die wilde namelijk de 2 startonderbrekers in de sleutel en tellerunit hebben van de cupra terwijl ik die niet had...
<INGEKORT>
Zoals eerder gezegt: De Touran gebruikt nogsteeds zijn eigen ECU, met zijn EIGEN kabelboom en EIGEN Sensoren. Allemaal van zich zelf dus. Enige wat hier dus in feite veranderd is, is inwendig (alleen blok) de pompen (airco, stuurbekrachtiging etc..) zijn ook allemaal van de Touran zelf.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:21 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>

17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Possible Causes

* Timing Belt/Chain incorrectly installed
o Timing Chain probably lengthened
* Camshaft Position Sensor (G40) faulty
* Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions
<INGEKORT>
Distributie is op tijd. Daar ben ik zeker van, alhoewel ik toch langzaamaan begin te twijfelen
De Nokkenassen en de Poelies + de Sensor is nogsteeds van de Touran, deze is ook overgezet.

Ik krijg de foutcode: Nokkenasstandsensor buiten tolleranties. G40.


PM me aub. Als je vraagprijs mn baas aanstaat, zou hij je hulp wel kunnen gebruiken.


Ik zet dit ff op een rijtje, zodat mensen een samenvatting hebben:
SAMENVATTING
A4 Blok (gestript) in een Touran gelepeld,
ALLE POMPEN Zijn overgezet.
Kabelboom van de Touran is intact gebleven, en kwam 99% overeen (behalve de sensor in de carterpan, die kabel is verlengd)
ECU IS VAN DE TOURAN ZELF.
DE AUDI is een 170PK versie en de VW is een 140PK versie
BEIDEN HEBBEN DUBBELE NOKKENASSEN EN 16 kleppen.

Motorcodes kan ik pas volgend week doorgeven, want dan moet ik weer werken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Turquaz52 op 09-07-2008 01:09:39 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:12:20 #51
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60045091
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:09:40 #52
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60047035
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
pi_60047091
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen

oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:51:56 #54
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60047835
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
pi_60128287
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:

[..]

gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
ja en dan klopt de motor niet met t chassis.. en gaan ze een papierwinkel starten
pi_60129919
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:

[..]

gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
En hoe denk je dat de auto hier bij ons is terecht gekomen..?
Juistem. Via de ANWB (of de RouteMobiel )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 17 juli 2008 @ 01:49:39 #57
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60158131
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
Leasebakken hoef je zelf niet te repareren
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_60158334
Daar komt Turquaz zijn oom/neef/nicht dus niet uit, en dat was al halverwege pagina 1 duidelijk.
Dinges hebben hun eigen ID. Wordt uitlezen. En dan wordt het nog niks. Je moet de rest meenemen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60165440
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 02:26 schreef PNG het volgende:
Daar komt Turquaz zijn oom/neef/nicht dus niet uit, en dat was al halverwege pagina 1 duidelijk.
Dinges hebben hun eigen ID. Wordt uitlezen. En dan wordt het nog niks. Je moet de rest meenemen.
baas
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:02:17 #60
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60190412
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

baas
kan hij nog wel een nicht zijn hoor....

on topic: al iets verder gekomen?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_60190640
massastrip tussen motor en chassis.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_60191771
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef retuow82 het volgende:

[..]

kan hij nog wel een nicht zijn hoor....

on topic: al iets verder gekomen?
Denk niet dat hij een nicht is als ie een vrouw + 2 kinderen heeft, en toch nog sjanst met dames

En nee, ik kreeg een week extra vakantie Ik ga eens bellen of ik morgen moet werken, of maandag

Zoals belooft, hou ik jullie op de hoogte
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60191818
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:12 schreef mighty_myte het volgende:
massastrip tussen motor en chassis.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60192621
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


dan zoek het lekker zelf uit!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_60193511
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:35 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

dan zoek het lekker zelf uit!
Ja man,
Loop jij ff een paar deuren verder.. ALS je logisch had nagedacht voordat je wat zei, dan zou je hebben gedacht dat ALS de massakabel er niet was, dat de startmotor niet eens zou draaien
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45:12 #66
165655 GT3
Porsche 997
pi_60195888
Ik zou het knap vinden als je hem ooit aan de praat krijgt in de huidige ECU / motor combinatie. De 170 PK 2.0 TDI's hebben hele andere pompverstuivers dan 140 PK 2.0 TDI's. Als hij aan slaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter. Plus dat alle waarden in de ECU verkeerd zijn. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen beide motoren.

Ik zou dat 170 pk blok er uit halen en vervangen door een 2.0 TDI met de zelfde motorcode als er origineel in de Touran zat.
There Is No Substitute!
pi_60196558
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:45 schreef GT3 het volgende:
Ik zou het knap vinden als je hem ooit aan de praat krijgt in de huidige ECU / motor combinatie. De 170 PK 2.0 TDI's hebben hele andere pompverstuivers dan 140 PK 2.0 TDI's. Als hij aan slaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter. Plus dat alle waarden in de ECU verkeerd zijn. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen beide motoren.

Ik zou dat 170 pk blok er uit halen en vervangen door een 2.0 TDI met de zelfde motorcode als er origineel in de Touran zat.
Zeker weten..??
De stekker (zo'n rond opschroef ding stekker wat je ook soms tussen deuren vind) paste er zonder problemen op, en de VAGCOM gaf geen foutcodes..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:46:51 #68
165655 GT3
Porsche 997
pi_60197848
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zeker weten..??
De stekker (zo'n rond opschroef ding stekker wat je ook soms tussen deuren vind) paste er zonder problemen op, en de VAGCOM gaf geen foutcodes..??
Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.

Het is sowieso handig om eerst eens te checken welke motoren je nu voor je hebt door even naar de motorcode's te kijken. Daarnaast is de 170 pk TDI pas vanaf 06-2006 in de A4 geleverd, dus een A4 uit 2005 kan nooit een 170 PK TDI hebben. Daarom, check de motor codes. Als die A4 echt uit 2005 is, ben ik er vrij zeker van dat je met twee 140 pk motoren te maken hebt.
(Om er heel snel zeker van te zijn, moet je even kijken of het blok uit de A4 een partikel-filter heeft. Als die er op zit en het is een 16 klepper dan heb een 170 PK TDI voor je. Zit er een partikel filter op maar heeft het blok 8 kleppen en 1 nokkenas dan is het een 140 PK TDI met partikel filter.)

Daarnaast kan de G40 (nokkenas positie sensor) nooit reden zijn dat een motor niet start. Zelfs zonder signaal of een foutief signaal zou de motor moeten starten (Kan wat langer duren dan normaal) Overigens gaat hij dan wel direct in noodloop.
Ik zou wel de timing nog een keer goed checken, ook dat is belangrijk voor het correct werken van de pompverstuivers.
There Is No Substitute!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:41:13 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_60198723
even voor het gemak ga ik er van uit dat je 2 de zelfde motoren hebt. (zo niet stop maar)
het is een diesel, wat dus betekend dat je de boel goed moet ontluchten, en de brandstof pomp moet op tijd staan.
heb je al geprobeerd de motor te starten met de hogedruk leiding van de brandstof pomp los?
krijg je hier brandstof uit?
vervolgens de leidingen op de verstuivers los halen, en controleren of hier brandstof uit komt tijdens het starten.
indien dit het geval is, ga je meten of de verstuivers wel worden aangestuurd (spanning krijgen)
indien dit ook het geval is zijn of de verstuivers stuk/verstopt of van het verkeerde soort (de oude van het defecte blok kun je voor test gebruiken, maar zodra alles werk kun je deze beter vervangen door nieuwe)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_60201960
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:46 schreef GT3 het volgende:

[..]

Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.

Het is sowieso handig om eerst eens te checken welke motoren je nu voor je hebt door even naar de motorcode's te kijken. Daarnaast is de 170 pk TDI pas vanaf 06-2006 in de A4 geleverd, dus een A4 uit 2005 kan nooit een 170 PK TDI hebben. Daarom, check de motor codes. Als die A4 echt uit 2005 is, ben ik er vrij zeker van dat je met twee 140 pk motoren te maken hebt.
(Om er heel snel zeker van te zijn, moet je even kijken of het blok uit de A4 een partikel-filter heeft. Als die er op zit en het is een 16 klepper dan heb een 170 PK TDI voor je. Zit er een partikel filter op maar heeft het blok 8 kleppen en 1 nokkenas dan is het een 140 PK TDI met partikel filter.)

Daarnaast kan de G40 (nokkenas positie sensor) nooit reden zijn dat een motor niet start. Zelfs zonder signaal of een foutief signaal zou de motor moeten starten (Kan wat langer duren dan normaal) Overigens gaat hij dan wel direct in noodloop.
Ik zou wel de timing nog een keer goed checken, ook dat is belangrijk voor het correct werken van de pompverstuivers.
De A4 en de Touran hebben allebei 16 Kleppen.
De enige foutmelding die we dus krijgen is G40. Nokkenasstandsensor buiten tollerantie.
Beide motoren hebben ook dubbele nokkenassen en natuurlijk ook dubbele nokkenaspoelies.
Ben iknet zo zeker van als mijn naam.

Mij is ook gezegt dat de A4 uit 2005 kwam en 170PK had. Hmm... na hier lezen begin ik echt te twijfelen.

En ja, ikdacht en heb ook opschool geleerd dat als de nokkenassensor uitvalt, dat ie dan nog op de krukas sensor verder zou gaan (en dus in noodloop gaat).

En starten lukt alleen maar met Startingfluid en dan (afhankelijk van dosasge) loopt de toerental op tot 2200 RPM

En ja brandstof leiding is ontlucht, en er komt ook brandstof uit de leiding als er op contact word gezet en nog hogere druk als je probeert door te starten

Motorcodes volgen nog..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:13:28 #71
63722 z80
I fink you freaky
pi_60213834
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
En ja brandstof leiding is ontlucht, en er komt ook brandstof uit de leiding als er op contact word gezet en nog hogere druk als je probeert door te starten

Motorcodes volgen nog..
dan wordt het tijd om de verstuivers te vervangen.
grote kans dat deze of defect zijn (andere wagen wou ook niet lopen)
of van een ander type zijn, en dus niet door de boordcomputer kunnen worden aangestuurd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_60217006
Meet alle kabels is door kan daar misschien een kabelbreuk in zitten.

Wat doet hij als de stekker van de kruk as er uit trekt?

Leuke dingen die elektronica.
pi_60219801
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
Meet alle kabels is door kan daar misschien een kabelbreuk in zitten.

Wat doet hij als de stekker van de kruk as er uit trekt?

Leuke dingen die elektronica.
Dan staat er heel leuk @ foutcodes dat de Krukassensor geen waardes doorgeeft
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60304269
Vandaag weer gewerkt. Heb nagevraagd. Maar Verstuivers zijn OOK vervangen. Dit wist ik niet, maar deze waren al vervangen.. ff ter informatie..

Ik ga morgen ff wat foto's voor jullie maken, en Kevin20VT, check je PM
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60304357
Kevin20VT, zet ff je PB aan..!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60316997
gewoon bij kwikfit even nieuwe bougievonkjes kopen. dat zou het probleem op moeten lossen
pi_60329808
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:18 schreef Salatrel het volgende:
gewoon bij kwikfit even nieuwe bougievonkjes kopen. dat zou het probleem op moeten lossen
1. Diesel heeft geen bougies,
2. diesel vonkt niet
3. rot op
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:06:01 #78
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60331928
Ik begrijp niet wat je met dit topic bereiken wilt, niemand hier kan dat ding on-line uitlezen, de oplossing aandragen is een speld in een hooiberg zoeken. Breng dat ding gewoon naar een Boschdienst (zoals pennings), en je weet binnen een dag tijd wat er(allemaal) niet klopt.

Ik neem aan dat je baas dat ding toch ook weer lopend wil verkopen, want zo lukt het schijnbaar niet hard.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60345387
Dit soort topics kun je beter op tdiclub.nl plaatsen

- De 2.0 TDI werkt met een opvoerpomp in de tank, werkt deze wel ? Ze gaan vaak stuk.

- Je zegt de ECU van de Touran te gebruiken, dit zal nooit goed werken omdat je een andere motor eraan hebt. Als je navraagt bij de dealer zul je ook horen dat de onderdeelnummers van deze ECUs anders zijn.

- Zit er wel brandstof in het brandstoffilter ? Als deze droog staat ben je ook wel even aan het starten. (filter moet je ook eerst vullen bij vervanging)

- Die nokkenas sensor is een trucje voor, is recent nog voorbij geweest @ tdiclub , daar even kijken.

Succes ermee
pi_60345477
Nou kijk hier eens
En kan er zelfs voor zorgen dat de auto niet aanslaat

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=42969&highlight=g40
pi_60351361
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:00 schreef renkie het volgende:
Nou kijk hier eens
En kan er zelfs voor zorgen dat de auto niet aanslaat

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=42969&highlight=g40
Waar was jij al die tijd

Maar ja, hier de foto's:
De motor uit deze (zoals jullie zeiden en gelijk hadden 140PK 2.0 TDI Audi):



In de Touran lepelen:

Oude touran blok





Nieuwe dr in:

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60351389
Stomme resize programma.. T42 (kun je me ff jouwn resizer sturen ff die je me laatst ook had geadviseerd)?:)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:36:49 #83
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60351466
is er al eens een VAS kast aangehangen om de storingscodes uit te lezen????

dmv interactief storing zoeken???
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_60352251
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Turquaz52 op 25-07-2008 23:20:02 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60352269
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:36 schreef rollator_GSI het volgende:
is er al eens een VAS kast aangehangen om de storingscodes uit te lezen????

dmv interactief storing zoeken???
nope alleen vagcom
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:35:41 #86
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60352782
is die ecu ook gecodeerd???
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_60366986
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:35 schreef rollator_GSI het volgende:
is die ecu ook gecodeerd???
?? Gecodeerdd
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:23:24 #88
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60369315
ja gecodeerd ja

je kan wel wat inbouwen of vervangen bij een audi of vw,maar dat wil niet zeggen dat het gelijk werkt.
je moet het coderen via de testkast.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:34:01 #89
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60369545
Ik weet niet of deze auto's voorzien zijn van SWS/Canbus systemen, maar mocht dat zo zijn dan moet je altijd alles opnieuw laten "inlezen", anders doet ie het nooit.

Voor de 3e keer maar weer:

Breng dat ding naar een boschdienst.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 26 juli 2008 @ 23:15:33 #90
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60370370
{Touran (1T)} Im VW Touran (1T) werden 2 Kommunikations-Möglichkeiten zur Eigendiagnose genutzt, zum einen ist eine Diagnose über die gewohnte K-Leitung auch weiterhin möglich, allerdings beschränkt auf die Motorelektronik und die Getriebeelektronik. Zum anderen sind alle Steuergeräte über den CAN-Bus Diagnose ansprechbar.
Die Eigendiagnose sollte mit einem CAN-fähigen Testgerät erfolgen, damit können alle Steuergeräte angesprochen werden.

[ Bericht 95% gewijzigd door rollator_GSI op 26-07-2008 23:47:00 ]
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_60376507
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 23:15 schreef rollator_GSI het volgende:
{Touran (1T)} Im VW Touran (1T) werden 2 Kommunikations-Möglichkeiten zur Eigendiagnose genutzt, zum einen ist eine Diagnose über die gewohnte K-Leitung auch weiterhin möglich, allerdings beschränkt auf die Motorelektronik und die Getriebeelektronik. Zum anderen sind alle Steuergeräte über den CAN-Bus Diagnose ansprechbar.
Die Eigendiagnose sollte mit einem CAN-fähigen Testgerät erfolgen, damit können alle Steuergeräte angesprochen werden.

ich spreichen keine deutsche
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:26:43 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60376539
quote:
Op zondag 27 juli 2008 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ich spreichen keine deutsche
Het komt erop neer dat je niet zomaar alle ECU's aan alle motoren kan hangen en verwachten dat het spul werkt. Je moet alles laten uitlezen hen hercoderen door een specialist.

Wat overigens volgens mij al 3 pagina's lang in dit topic wordt geroepen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60378200
ik zou hem weggooien
pi_63316895
Weer terug @ de garage waar ik heb gewerkt als stagaire.. dus hier komt ie:

En weer met een update..

De Touran is weer onder handen genomen..

We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????

En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:

Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?

Ehm... tja,
ff ter info:
Beide zijn 140PK 2.0 16V TDI blokken uit 2005 (A4 blok in een Touran).
Alles overgezet en blablabla.. (lees het hele topic maar door als je niet weet waar het over gaat )

Kevin20VT, pm me aub..
Renkie, jij ook als je dit leest
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:22:13 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63318047
Heeft dat ding al die tijd stil gestaan? ALs hij dat ding naar een specialist had gebracht had het minder gekost dan 3 maanden ongebruikt en onverkoopbaar laten staan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:09:27 #96
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_63320809
ja maar dat kost geld,dat is er blijkbaar niet of zo
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_63328450
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:22 schreef fathank het volgende:
Heeft dat ding al die tijd stil gestaan? ALs hij dat ding naar een specialist had gebracht had het minder gekost dan 3 maanden ongebruikt en onverkoopbaar laten staan.
mwa.. zat in een hoekje te wachten totdat ik terug kwam

(en ja, dat meen ik serieus )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 19 november 2008 @ 01:38:26 #98
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_63335382
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Weer terug @ de garage waar ik heb gewerkt als stagaire.. dus hier komt ie:

En weer met een update..

De Touran is weer onder handen genomen..

We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????

En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?

Ehm... tja,
ff ter info:
Beide zijn 140PK 2.0 16V TDI blokken uit 2005 (A4 blok in een Touran).
Alles overgezet en blablabla.. (lees het hele topic maar door als je niet weet waar het over gaat )

Kevin20VT, pm me aub..
Renkie, jij ook als je dit leest
Een vliegwiel mag NOOIT speling hebben, ook dien je de bouten ALTIJD te vervangen, althans.. dat is mij geleerd!

En je gaat me nu toch niet vertellen dat je niet weet wat een krukaskeerring is, mocht dat wel zo zijn dan ga je maar eens HEEL erg diep schamen!!!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_63335777
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Prachtige mental image nu van een VW dealer die er niet uit komt en daarom Turquaz52 belt
pi_63340526
Ik ben het met Herr.Flick eens LOL, een vliegwiel mag inderdaad GEEN speling hebben NOOIT.

en inderdaad voor de zekerheid altijd die bouten vervangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')