En dan Coldplay wat kan je daar nog over zeggen? Boze tongen beweerden dat hun sabbatical gewoon het eind van Coldplay was. Chris Martin zou solo gaan en we zouden nooit meer wat van Coldplay gaan horen. Anderen klampten zich vast aan de gedachte dat het slechts een tijdelijke stop zou zijn en we zouden in de toekomst absoluut nog wat van Coldplay gaan horen. Dan de vraag: wie krijgt er gelijk de positivo’s of de negativo’s?
2008 is Coldplay terug met Violent hill. De eerste reacties zijn positief en zelfs bij de negativo’s zijn gefronste wenkbrauwen zichtbaar. Je ziet ze denken. Het album loopt als een tiet en ook de single is een groot succes.
Dan de tweede single. De vraag is of het net zo’n leuke plaat zal zijn als Violent Hill. Die vraag kan met een volmondig JA! worden beantwoord. Sterker nog, de kenners spreken ver voor de officiële single release al van een klassieker. Zelfs de boze tongen kunnen er niet meer onderuit, Coldplay is terug en ze lijken wel beter als ooit tevoren.
2008 belooft een bijzonder jaar te gaan worden voor Coldplay want niet vaak wordt er zo snel gesproken over een klassieker. Hoeveel weken op 1? Ik vind het niet boeiend. Wat ik wel boeiend vind is het kippenvel op mijn armen bij het horen van de plaat. Het YES!! moment en het keihard omhoog gooien van de volumeknop.
Coldplay, het is een soort van dieseltrein maar als het loopt…. Pfffffff geen houden meer aan.
Queen 4-ever, maar Coldplay is een goede nummer 2.