Tarot nog nooit mee bezig geweest, wel op het punt gestaan om een deck te kopen maar niet gedaan omdat ik geen geduld heb om me erin te verdiepen. Runen-set gekocht en ook die is stof gaan vangen maar wil daar wel eens mee bezig gaan zijn. Eerst maar eens proberen een keer te runen en dan kijken hoe het bevalt om vervolgens eens tarot te proberen. Heb overigens wel een cd met tarot erop, ooit ergens vandaan gehaald maar dat zal wel niet werken om het via de computer te doen of wel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/RunenE
en voorbeeld van een veel voorkomend gebruik onder sommige paganisten is het werpen van runensteentjes. Dit zijn steentjes met ieder één runenteken erop die vervolgens tegelijk geworpen worden, waarna er aan de structuur van de positionering der zichtbare tekens op de gevallen stenen bepaalde betekenissen ontleend kunnen worden, over bijvoorbeeld inzicht in een situatie, vraag of een toekomstgerichte zaak. De betekenis van een rune is, onder invloed van het divineren met de Tarotkaarten, negatief wanneer het symbool op de kop staat. De individuele betekenis per rune is van belang, en ook het inzicht deze te combineren met de betekenis van andere runen die samen prominent naar voren komen in een worp, volgens een door de gebruiker gehanteerd systeem. Naast het werpen zijn er andere divinatiemethoden met runensteentjes in omloop.
Volgens mij kun je dus runen en tarot met elkaar vergelijken of zie ik dat fout?