quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:14 schreef Slaapmeisje het volgende:Wat grappig trouwens dat jij zo "theoretisch" bezig bent met de Tarot. Of liever gezegd, analytisch. Ik heb thuis ca. 10 boeken over de Tarot, maar pluis ze zeker niet zo goed uit als jij. Ik heb de basis uit mij boeken geleerd en leg nu eigenlijk alleen nog op gevoel en intuitie. Het hangt ook zo af van degene die tegenover mij zit welke duiding ik aan de kaarten geef. Toch zou het voor mezelf geen kwaad kunnen om wat meer theoretische kennis te hebben. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen ermee omgaat

Mja theorie kun je niet aan voorbij toch, je zal toch moeten weten wat bijvoorbeeld De keizer aangeeft, of wat eigenlijk de bedenker van de kaart er mee wil aangeven ipv zelf je fantasie los te laten gaan over de kaart. Maar zoals ik al zei, als je puur weet wat de kaart betekent, leeft hij nog niet helemaal... waarom betekent een kaart dat dan.. en dan is het goed om de symboliek er van te leren, het kleurgebruik, waarom een zwaard rechtop word gehouden en de andere keer scheef. En dan gaan de kaarten uiteindelijk ook meer voor je leven, omdat dan de punten (extra) gaan opvallen.. althans voor mij

En dat is nu net wat ik nog zocht in een tarot boek eigenlijk!
Zelf heb ik denk ik inderdaad ook onderhand wel een boek of 8 ofzo over de tarot, je zou denken dat je het dan allemaal wel weet

Maar er zijn toch vele facetten aan een enkele kaart die de ene schrijver wel noemt, en de andere helemaal niet. Iedere schrijver heeft zo zn eigen ervaringen die hij er in legt vlgs mij.
Ben ook blij dat er hier op het forum mensen zijn die een legging willen, van de praktijk leer je het meeste.. dan zie je hoeveel diepgang een kaart kan hebben, met name in combinatie van andere kaarten.