abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 juli 2008 @ 21:46:15 #26
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60083906
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

5 kaarten voor een keltisch kruis?
Dat horen er toch tien te zijn?
Oh, sorry, in mn boekje staat het als 'het kruis' ik verwarde het met de keltische blijkbaar
Dan doe je 1 links (verleden), 2 onder (aarde, wat je hebt, wat er is), 3 rechts (toekomst), 4 boven (hemel, hoger bewustzijn) en 5 in het midden (heden, de vragensteller). Vind ik ook handig, heb je niet gelijk zoveel kaarten zoals bij een keltisch kruis
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60089075
TVP enzo.
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:22:21 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60464267
Al mensen aan de tarot geslagen?
The truth was in here.
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:29:03 #29
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60464422
Ik snap nog niet goed hoe ik een specifieke vraag kan stellen. Keltisch kruis snap ik, gewoon even googlen wat wat is en off you go maar als ik een vraag heb weet ik niet hoeveel kaarten en waar en waar de kaart voor staat enzo
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:49:51 #30
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60464827
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik snap nog niet goed hoe ik een specifieke vraag kan stellen. Keltisch kruis snap ik, gewoon even googlen wat wat is en off you go maar als ik een vraag heb weet ik niet hoeveel kaarten en waar en waar de kaart voor staat enzo
Heb je geen boekje erbij met betekenissen enzo? Ik weet al wel veel kaarten uit mij hoofd, maar heb toch altijd een boekje erbij zodat ik het kan nalezen. Heb zelf het boekje van Jan Ton, hij legt het echt heel duidelijk & handig uit.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:19 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60465321
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik snap nog niet goed hoe ik een specifieke vraag kan stellen. Keltisch kruis snap ik, gewoon even googlen wat wat is en off you go maar als ik een vraag heb weet ik niet hoeveel kaarten en waar en waar de kaart voor staat enzo
Keltisch kruis is 10 kaarten met allemaal een andere betekenis, tot zover ben je wel gekomen denk ik.
Nu is het kwestie van doen! Kaarten leggen, bekend worden met je deck en de posities en na verloop van tijd gaat het vanzelf.
Qua betekenis, koop er eens een mooi boek voor wat bij jou goed aanvoelt. Blader ze eerst even door, want er zijn ook boeken waarin moeilijk zoeken is, of niet uitgebreid genoeg, vervelende schrijfstijl etc. Het boek moet je ook lekker liggen zal ik maar zeggen.

Verder kwam ik vorige week nog een mooie pagina tegen op het net met uitleg.... maar die ben ik kwijt
Heb wel de volgende voor je, staat erg beknopt waar de kaarten voor staan http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarotbetekenis.htm
Terwijl in een goed boek ook staat aangeven.. "als deze kaart valt in het verleden dan.... of bij een vraag die over gezondheid is gerelateerd dan.... "
The truth was in here.
pi_60736556
Welke soort vragen zou ik kunnen stellen aan een tarotlezer?
Ik merk bij mezelf dat ik al jaren vastzit in een bepaald denkpatroon. Ik wil weten of, en hoe ik dat kan doorbreken. Of kan ik beter linea recta naar een psycholoog?
pi_60736743
Je zou kunnen vragen wat je zou kunnen doen om vooruit te kunnen komen.
Zou zomaar kunnen zijn dat er een kaart in de legging terecht komt die aangeeft dat je nu in een cirkel blijft denken en dat andere kaarten aan kunnen geven wat dat op welk vlak invloed heeft en wat je dan zou kunnen doen om dat te veranderen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:16:51 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60738298
Precies, het zou kunnen zijn dat je meer achtergrondinfo krijgt en handvaten om het te kunnen doorbreken.

Lastige vraag wel trouwens.. "hoe doorbreek ik mijn denkpatroon" is niet echt een duidelijk bondige vraag, maar je kan het altijd proberen!
The truth was in here.
pi_60880501
Ik ben pas begonnen ermee, en met hulp van iemand hoe ik moet interpreteren (ik heb wel een boek trouwens ook) gaat het al best aardig.
Wat ik ervan maakte; klopte ook met het boek bleek later
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_61000300
Heeft iemand ervaring met Engelenkaarten? Ik heb ze nu een tiental keer gebruikt, maar er 1 kaart die ik niet volledig kan interpreteren: de elfenkoning van de herfst

Zijn interpretatie is deze:
quote:
U zult het dode hout in uw leven wegsnoeien en aan uw principes vasthouden om te voorkomen dat u erdoor verwoest wordt. Een eenzame periode zal uw overtuigingen niet zwakker maken maar jusit kracht bijzetten. U zult de waarheid omtrent een situatie leren inzien. Op het juiste moment zal iemand die u dwarszit, u eindelijke respecteren en zal hij of zij zich aanpassen aan uw opvattingen. AAn het eind van de vuurproef zal uw hang naar onafhankelijkheid worden vervuld en zult de vrijheid krijgen om uw eigen keuzes te maken
Deze kaart heb ik herhaaldelijk teruggekregen bij de vraag over een man (liefdesgebied). En ik deze kaart verscheidene keren teruggekregen in combinatie met de Elfenparade ("charmes en verlangens wenken u. De natuurlijk beantwoordt uw gebeden").
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:45:58 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61008312
Ik ken ze niet, sorry
Heb je er een plaatje van?
The truth was in here.
pi_61010153
Wiens interpretatie ervan heb je nu gegeven dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61015025
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:45 schreef Bastard het volgende:
Ik ken ze niet, sorry
Heb je er een plaatje van?
Zal het morgen inscannen
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_61015045
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:28 schreef nokwanda het volgende:
Wiens interpretatie ervan heb je nu gegeven dan?
Ik heb nog geen interpretatie gegeven, want ik begrijp het niet.
De kaart is voor mezelf, in relatie tot een andere man. Vroeg hoe ik er tegenaan kon kijken, om een boodschap of advies dus.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_61016034
Tarot nog nooit mee bezig geweest, wel op het punt gestaan om een deck te kopen maar niet gedaan omdat ik geen geduld heb om me erin te verdiepen. Runen-set gekocht en ook die is stof gaan vangen maar wil daar wel eens mee bezig gaan zijn. Eerst maar eens proberen een keer te runen en dan kijken hoe het bevalt om vervolgens eens tarot te proberen. Heb overigens wel een cd met tarot erop, ooit ergens vandaan gehaald maar dat zal wel niet werken om het via de computer te doen of wel?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Runen

Een voorbeeld van een veel voorkomend gebruik onder sommige paganisten is het werpen van runensteentjes. Dit zijn steentjes met ieder één runenteken erop die vervolgens tegelijk geworpen worden, waarna er aan de structuur van de positionering der zichtbare tekens op de gevallen stenen bepaalde betekenissen ontleend kunnen worden, over bijvoorbeeld inzicht in een situatie, vraag of een toekomstgerichte zaak. De betekenis van een rune is, onder invloed van het divineren met de Tarotkaarten, negatief wanneer het symbool op de kop staat. De individuele betekenis per rune is van belang, en ook het inzicht deze te combineren met de betekenis van andere runen die samen prominent naar voren komen in een worp, volgens een door de gebruiker gehanteerd systeem. Naast het werpen zijn er andere divinatiemethoden met runensteentjes in omloop.



Volgens mij kun je dus runen en tarot met elkaar vergelijken of zie ik dat fout?
Genieten is toegestaan!!!
pi_61021895
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:21 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb nog geen interpretatie gegeven, want ik begrijp het niet.
De kaart is voor mezelf, in relatie tot een andere man. Vroeg hoe ik er tegenaan kon kijken, om een boodschap of advies dus.
Ik bedoelde meer dat stukje dat je in jouw post als quote had staan. Komt dat uit het boek en slaat dat op die kaart?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61029893
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat stukje dat je in jouw post als quote had staan. Komt dat uit het boek en slaat dat op die kaart?
Ja, dat komt uit het boekje en slaat op de kaart.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_61029894
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef Topspin het volgende:
Volgens mij kun je dus runen en tarot met elkaar vergelijken of zie ik dat fout?
Zoals ik het zie, kun je het met elkaar vergelijken. Persoonlijk vind ik tarot fijner, maar dat is omdat tarot het voor mij visueler is.
You're never fully dressed until you wear a smile
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:51:29 #45
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61034835
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:21 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik heb nog geen interpretatie gegeven, want ik begrijp het niet.
De kaart is voor mezelf, in relatie tot een andere man. Vroeg hoe ik er tegenaan kon kijken, om een boodschap of advies dus.
Hallo MNR,

Zoals ik het lees zul je afstand of afscheid moet nemen van bepaalde opvattingen of overtuigingen die je hebt of zelfs van die persoon zelf afstand/afscheid moeten nemen. Door in jezelf te keren en daar de antwoorden zoeken, zul je krachtiger/sterker in je vel zitten. Wanneer je kiest voor jezelf en voor je eigen overtuigingen zul je uiteindelijk het respect afdwingen van die andere persoon. Kortom, kies voor jezelf, jij bent het belangrijkste in je leven en laat je keuzes en hoe je in het leven staat niet afhangen van wat anderen van jou vinden.

Jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:56:08 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61034973
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef Topspin het volgende:
Volgens mij kun je dus runen en tarot met elkaar vergelijken of zie ik dat fout?
Als je niet kunt kiezen, zijn er altijd nog Rune kaarten
http://www.ritavercruysse.be/runen/kaarten.htm

Ik verzamel zelf diverse waarzegmethoden zoals Runen, pendels, I tjing kaarten en muntjes, Glazen/Kristallen/Obsidiaan bol en natuurlijk diverse soorten (Tarot)kaarten. Vooral voor de heb, want ik werk eigenlijk alleen met mijn Rider Waite Tarotkaarten.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_61038983
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:51 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Hallo MNR,

Zoals ik het lees zul je afstand of afscheid moet nemen van bepaalde opvattingen of overtuigingen die je hebt of zelfs van die persoon zelf afstand/afscheid moeten nemen. Door in jezelf te keren en daar de antwoorden zoeken, zul je krachtiger/sterker in je vel zitten. Wanneer je kiest voor jezelf en voor je eigen overtuigingen zul je uiteindelijk het respect afdwingen van die andere persoon. Kortom, kies voor jezelf, jij bent het belangrijkste in je leven en laat je keuzes en hoe je in het leven staat niet afhangen van wat anderen van jou vinden.

Jompels,
Slaapmeisje
Hey Slaapmeisje!

Bedankt voor je interpretatie. Het klinkt vaag, maar dit kan ik wel begrijpen. Dat andere was te onbeduidend voor me. Er zat/zit een grote dualiteit in mijn vraag en daarom begreep ik het niet.

@Bastard: was vergeten boekje mee te nemen om in te scannen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:24:52 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61043322
MNR het zal je vast vanzelf duidelijker worden denk ik. Het lastige met dit soort dingen is het interpreteren naar aanleiding van 1 kaart van een totaal ander kaartspel. Normaal gesproken leg ik op een vraag van iemand 10 Rider Waite kaarten volgens het Keltisch Kruis en dan heb je veel meer een totaalplaatje.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_61242020
Hey Slaapmeisje, inmiddels is het duidelijk. Eigenlijk was het dat kort nadat je de kaart had geinterpreteerd, maar nu is het helemaal neergedaald en duidelijk. Super. Daar wilde ik je nog even voor bedanken
You're never fully dressed until you wear a smile
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')