M_schtoppel : ik had een gave maar die ligt in de diepvriesquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, als die insteek maar duidelijk is dan
Ik heb trouwens ook nergens iemand hier op TRU ook maar ergens de claim te hebben zien leggen paranormaal te zijn, althans zeker niet in een topic over orakels.
Je slaat de spijker op zijn kop Bastardquote:Op dinsdag 9 december 2008 08:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dat is geenszins (!) de insteek van de gemiddelde tarotist of een ander kenner van een orakel, zeker als ik voor mijzelf spreek. Die is zuiver ten eerste om de ander van raad te voorzien, ten tweede om er zelf in te kunnen blijven leren en verdiepen, het is uit liefde voor de kaarten, uit liefde voor de medemens.
Het is leuk dat je zoekt, dat je de woorden allemaal afweegt en leest wat ik vertel aan iemand over de kaarten, maar je zal er geen specifieke informatie in aantreffen. Het is inderdaad datgene wat de kaart betekent, met het gevoel wat die persoon mij geeft, dat maakt het verhaal voor mij van die ene kaart.
Dus ik doe tarot leggingen hier, via mail en andere fora, vrienden en familie, niet om mensen te begoochelen, maar om te kijken of ik kennis die ik opgedaan heb in de tarot kan gebruiken in advies voor de ander.
En als ik daarbij geholpen word door een sterke innerlijke intuitie.. plaatjes voor mn geestesoog, gemoedstoestanden omtrent kaarten dan probeer ik dat te verwerken.
Heel heel sporadish kom ik mensen tegen waarbij de legging niet lijkt te kloppen met hun idee, en dan is het nog dee vraag of de mensen wel compleet eerlijk over zichzelf zijn of het gewoon niet willen horen maar over het algemeen klopt de legging en sluit deze aan bij de persoon. Als ik een ander stel kaarten bij elkaar zou leggen zou het misschien raakvlakken hebben, maar het gehele verhaal zou niet passen. En dat maakt de tarot dan weer zo bijzonder vind ik.
Als je steeds dezelfde vraag stelt gaan kaarten grappen met je uithalen.quote:Op woensdag 10 december 2008 03:48 schreef Isabeau het volgende:
Mijn kaarten behandel ik altijd met liefde, nu liggen ze op mijn slaapkamervloer over de grond en ik ben er zelfs al een keer overheen gelopenBen woest op ze
Heus! Meer dan een jaar A zeggen en bevestigen (goed/leuk!) en hoppa, afgelopen weekend plots staarde Z me als legging aan en dat was niet leuk. En dat over exact dezelfde vraag
Is er een rede te vinden waarom de situatie veranderd zou zijn? En hoe vaak stel je die zelfde vraag inderdaad?quote:Op woensdag 10 december 2008 03:48 schreef Isabeau het volgende:
Mijn kaarten behandel ik altijd met liefde, nu liggen ze op mijn slaapkamervloer over de grond en ik ben er zelfs al een keer overheen gelopenBen woest op ze
Heus! Meer dan een jaar A zeggen en bevestigen (goed/leuk!) en hoppa, afgelopen weekend plots staarde Z me als legging aan en dat was niet leuk. En dat over exact dezelfde vraag
Nee nee, wat mij betreft niet.. ik ben alleen benieuwd of er niet al een verborgen boodschap in de kaartenlegging zat van een paar maanden geleden. Een kaart die je misschien niet helemaal kon plaatsen, of dat je dacht die hoort er niet bij.. dat die al aan zou geven wat er nu zou gebeuren? Als je me volgt moet je maar knikkenquote:
Ah ok, maar Bekers 5 geeft toch aan dat je inderdaad in het rouwproces zit, afscheid moet nemen van iets wat je dierbaar is, en dat je het verleden moet loslaten.. zie je die lijn op de voorgrond voor zijn voeten? Daar zal je je toch overheen moeten gaan zetten wil je door kunnen gaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 08:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik volg je en de kaarten gaven aan dat ik mijn verdriet moest verwerken (rouwproces). En dat bijna elke legging! Maar ze gaven ook elke keer onomwonden aan dat ik me geen zorgen moest maken, dat het goed kwam en dat mijn vraag positief zou uitkomen. De toekomstkaart was deze keer bekers vijf. En die wil ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |