abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69363615
Laat die Verluste lekker lullen, hij denkt het beter te weten dan mensen die daadwerkelijk de behandeling hebben ondergaan _!
pi_69372536
Hmm Verluste jammer hoor van jouw bangmakerij.
Wij hebben het beide onze ogen laten laseren en zeer tevreden.
Mocht dat ooit veranderen is dat heel erg vervelend maar voor nu is het top!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 25 mei 2009 @ 08:44:31 #128
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69372562
hallo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69583157
Eerder in het topic beschreef ik al dat ik een vooronderzoek heb gehad. Eind november heb ik dan eindelijk mijn ogen laten laseren.

Hoe is dit gegaan?
Heel goed! Ik zie perfect, ze hadden het over meer dan 100% zicht. In januari voor een controle geweest en de lettertjes die je normaal moet kunnen lezen gingen met gemak. De mini lettertjes daaronder hoefde je niet te kunnen lezen maar dat lukte me wel.

Viel het mee/tegen?
Het viel me heel erg mee. Ik heb de Wavefront Lasek behandeling gehad. Hiervan zeggen ze dat je er zeker een week last van zult hebben maar dat was bij mij niet het geval! Ik heb 2 dagen branderige ogen gehad, alsof ik boven net gesneden uien hing zeg maar. Prettig is anders maar echt zeer deed het niet. En na die 2 dagen was dat weg, toen waren mijn ogen alleen nog gevoelig voor fel licht. Maar dat was na 3 ook weg.

De behandeling zelf viel ook reuze mee. Het ging heel erg snel ook! Toen ik naar binnen werd geroepen, werd de huid rond mijn ogen schoongemaakt. Vervolgens mocht ik gaan liggen en kreeg ik verdovende druppels in mijn oog. Klemmen om je ogen open te houden en daarna de druppels die het epitheellaagje losweekten. Mijn zicht werd daardoor vrij wazig, maar ik zag nog wel ongeveer wat ze deden. Dat epitheellaagje (buitenste laagje van de hoornvlies) veegden ze weg, het leek wel een klein bezempje waarmee ze dat deden.
Toen dat laagje weg was ging de laser aan, allemaal kleine lichtjes zie je. En klaar is kees. Nog een lading druppels in je oog, beschermlensje eroverheen en het volgende oog was aan de beurt.

Al met al ben ik 20 minuten binnen geweest.
Toen ik weer rechtop ging zitten zag ik meteen al erg goed. Nog niet perfect, maar ik kon de nummerborden lezen op de weg terug naar huis. Ik had -4,5 bij beide ogen dus dat zegt wel wat.

Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Ik ben bij de Optical Express geweest in Eindhoven. Ik vind het een erg fijne kliniek. Van te voren heb ik uitgebreid informatie gekregen over hoe het allemaal zou gaan. Ook voldoende ruimte om zelf om informatie te vragen. Vriendelijke personeel ook.

Het enige nadeel was dat ik lang moest wachten op de dag van behandeling. Ze plannen daar veel mensen tegelijk in op 1 dag omdat de chirurg niet altijd aanwezig is. Je krijgt op de dag zelf een vooronderzoek, een gesprek met de chirurg en de behandeling. Maar tussen die drie dingen zat wel erg veel tijd.
Tijdens de vooronderzoeken en nacontroles was er wel een strakke planning en was ik steeds gewoon op de afgesproken tijd aan de beurt.

Wanneer ben je geweest?
November 2008

Hoeveel koste het?
Veel! Het was wel even slikken toen ik tijdens het vooronderzoek te horen kreeg wat het zou gaan kosten. 1400 euro per oog. Hoe 'moeilijker' je ogen, hoe duurder. Ik heb een extreem dun hoornvlies, een groter pupil dan normaal en een cilinderafwijking. Dat telt allemaal mee in het kostenplaatje helaas.

Je hebt de optie om het in termijnen te betalen maar denk eraan, dat is niet bij Optical Express zelf, dit gaat via Comfort Card en is dus eigenlijk gewoon een soort van lening.

Zou je het weer doen?
Absoluut! Wat is het heerlijk om niet meer te lopen prutsen omdat je lenzen niet lekker zitten en om geen bril meer te hoeven dragen! En 's ochtends wakker worden en gewoon alles kunnen zien. Douchen en dan zomaar meteen de goede shampoo pakken
Het heeft zoveel voordelen. En het is dan wel duur, maar uiteindelijk is het goedkoper. Anders moest ik nog een leven lang brillen en lenzen kopen.

Heb je nog tips?
Laat je goed informeren, durf vragen te stellen. En als je de behandeling hebt gehad, hou je aan de 'voorschriften' over de oogverzorging. Gebruik de oogdruppels netjes op tijd, slaap een tijd met dat stomme brilletje op, ook al zit het misschien niet geweldig, je kunt de boel beschadigen als je het niet doet.

Verder kan ik het iedereen aanraden!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_69583208
Ik ben vooral benieuwd wat het doet op langer termijn...

Dus ik wacht nog wel een jaar of 10
  zondag 31 mei 2009 @ 20:28:29 #131
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_69583268
Ik ben nu 16 maar wil mijn ogen ook heel graag laten laseren, kan dit pas vanaf je 18de?
pi_69583352
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:28 schreef Saninl het volgende:
Ik ben nu 16 maar wil mijn ogen ook heel graag laten laseren, kan dit pas vanaf je 18de?
Ja, anders heeft het geen zin. Het moet zeker zijn dat je bent uitgegroeid en dat je ogen dus ook stabiel zijn. Als de sterkte van je oogafwijking steeds veranderd zal een lasering geen nut hebben, je ogen kunnen daarna alsnog achteruit gaan.
Even wachten dus nog. Kun je vast sparen, het mag wat kosten
Feauteaux
  Moderator zondag 31 mei 2009 @ 22:15:02 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_69586347
Bij mij is het inmiddels al weer een tijdje geleden, inmiddels zie ik echt prima. Het enige dat ik heb gemerkt, is dat ik af en toe toch nog last heb van droge ogen, vooral op mijn werk, maar dat komt door de airco waarschijnlijk.

Ik heb absoluut geen spijt dat ik het heb laten doen, nooit meer dat gezeik met mijn lezen (waar ik vrij vaak last van had), niet meer 's avonds mijn bril op moeten doen, gewoon normaal oog-makeup op kunnen doen, wat met lenzen toch lastiger is, het kost wat en je moet even geduld hebben tot het helemaal 100% is, maar dan heb je wel wat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71581734
Zit zelf ernstig te denken aan het laten laseren van mijn oog, aangezien ik graag altijd goed zou willen zien, ook als ik in bed lig .

Enige wat ik wel jammer zou vinden, is als ik terug ga naar 100% zicht, want met mijn lenzen heb ik nu 160% zicht.

Zijn er mensen die ervaring hebben met care vision in Den Haag?
Geen referral hier.
pi_71682590
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:26 schreef BaraCuda het volgende:

Over 10 jaar kun je ook wel dood zijn en had je dus nog 10 jaar goed zonder bril kunnen zien. Als je je goed laat voorlichten over de procedure zou je weten dat ze qua weefsel zo'n beetje fracties van een haar weglaseren, de kans is wel miniem dat je daar later iets van zal kunnen merken. En volgens mij wordt de behandeling al zo'n 20 jaar of zo uitgevoerd dus je kunt de eerste ervaringsdeskundigen ook proberen te spreken.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_71683010
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:26 schreef BaraCuda het volgende:

Ja, de USA laat haar NASA-personeel uiteraard ooglaserbehandelingen ondergaan terwijl het helemaal nog niet zover ontwikkeld is Droom lekker verder en verdiep je eerst in de materie.

Voor mij is het inmiddels een half jaar geleden en ik zie nog steeds prima zonder last te hebben van droge ogen of andere complicaties.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:56:42 #137
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71683205
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:51 schreef Rutgerr het volgende:

[..]

Ja, de USA laat haar NASA-personeel uiteraard ooglaserbehandelingen ondergaan terwijl het helemaal nog niet zover ontwikkeld is Droom lekker verder en verdiep je eerst in de materie.

Kom op man, zo ongezond is speed helemaal niet. Denk je nu echt dat de RAF en US Airforce dat aan hun piloten zouden geven, als het slecht voor je zou zijn?
pi_71683249
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?

• Hoe is dit gegaan?

Prima, zicht is perfect.
    Alleen s'nachts gebruik ik nog oogdruppels, blijkbaar was ik gevoelig voor het krijgen van droge ogen.

• Viel het mee/tegen?

Beide, was niet pijnloos, maar wel zo ook weer voorbij.

• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?

kliniek in Amsterdam
    (wil best per pm naam noemen).

• Wanneer ben je geweest?

2005

• Hoeveel koste het?

3000 (toen was het volgens mij duurder dan de tegenwoordige prijzen)

• Zou je het weer doen?

Ja, maar dan lasek wellicht, i.v.m met mijn droge ogen.

• Heb je nog tips?

Laat je heel goed voorlichten alle ins en outs. Bereken ook heel goed de risico's! Maar het komt er wel op neer, dat je er op een gegeven moment voor moet gaan (of niet) en er maar op moet vertrouwen, na alle overwegingen.
    Oh en kijk hoe ze de patiënten behandelen, dus luister en kijk in de wachtkamer hoe er wordt gereageerd, hoe ze met anderen omgaan.

Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
    Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
  • pi_71683354
    @Hephaistos.Ik wist dat je op FOK! geen normale discussie kon voeren, maar zo'n reactie had ik niet van jou verwacht.
    Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:05:00 #140
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_71683481
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef Rutgerr het volgende:
    @Hephaistos.Ik wist dat je op FOK! geen normale discussie kon voeren, maar zo'n reactie had ik niet van jou verwacht.
    Hehe, ik vat dat maar op als compliment

Punt was dat het je zou verbazen waar dat soort organisaties hun personeel aan blootstellen. Ik vind dat nou niet bepaald een sterk argument om de veiligheid van de procedure aan te tonen.
    pi_71793492
    Ik wil m'n ogen dus ook laten laseren, heb -7.5

Waarom is het hier zo duur? In Engeland is het rond de 500 pond per oog, in Canada rond de 400 dollar... En hier 2000 euro per oog? Niet eerlijk.... Misschien dat ik het wel in Engeland laat doen. Iemand daar ervaring mee?
    pi_72004548
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef emss het volgende:
    Ik wil m'n ogen dus ook laten laseren, heb -7.5

Waarom is het hier zo duur? In Engeland is het rond de 500 pond per oog, in Canada rond de 400 dollar... En hier 2000 euro per oog? Niet eerlijk.... Misschien dat ik het wel in Engeland laat doen. Iemand daar ervaring mee?
    Tja, ik heb er geen ervaring mee, weet wel dat andere mensen het in het buitenland hebben laten doen en die waren daar tevreden over. Als je daar dezelfde behandeling krijgt voor zo weinig geld ten opzicht van hier zou ik het daar laten doen.
    Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je geen retourtje London oid moet pakken maar dat je daar moet overnachten. Het lijkt me niet ideaal om met vers gelaserde ogen te gaan vliegen.
    Feauteaux
    pi_72118513
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]
    . Het lijkt me niet ideaal om met vers gelaserde ogen te gaan vliegen.
    Lijkt me dat de artsen dat daar ook zullen afraden.
    pi_72124585
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Tja, ik heb er geen ervaring mee, weet wel dat andere mensen het in het buitenland hebben laten doen en die waren daar tevreden over. Als je daar dezelfde behandeling krijgt voor zo weinig geld ten opzicht van hier zou ik het daar laten doen.
    Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je geen retourtje London oid moet pakken maar dat je daar moet overnachten. Het lijkt me niet ideaal om met vers gelaserde ogen te gaan vliegen.
    Alleen als je piloot bent lijkt het me niet ideaal, maar dat word je toch niet met -7.5 .
    Geen referral hier.
    pi_72146245
    Leuk topic

Ik laat me op 22 september laseren. LASEK-behandeling bij Het Ooglasercentrum in Hengelo. Deze praktijk zit in het ziekenhuis en de artsen zijn ook gelieerd aan het ziekenhuis. Dat geeft wel een zeker gevoel. Behandeling kost normaal 3180 euro, maar Menzis (en AnderZorg = dochter van) krijgen 10% korting dus zit op 2862 euro voor 2 ogen.

Vorige week naar een informatieavond geweest van het centrum. Daarin werden wel verschillen uitgelegd tussen LASIK en LASEK. LASEK bleek de veiligste en die voeren ze dan ook alleen maar uit. LASIK kon ergere complicatiesn opleveren, zoals littekens en in het ergste geval zelfs compleet afscheuren van het hoornvlies (bijv. bij een airbag) omdat het hoornvlies nooit weer helemaal hecht aan het oog. Nadeel van LASEK was dat de herstelperiode langer duurde. Halo-vorming bleek bijna niet voor te komen. Ze konden je ogen op een dusdanige manier testen dat ze daar bij het laseren rekening mee konden houden.

Bepaalde lensimplantaten (Artiflex ofzo?) doen ze nog niet aan, omdat er berichten uit de wetenschappelijke wereld waren gekomen dat er complicaties op konden treden op langere termijn. Ze wilden eerst afwachten hoe dat zich zou ontwikkelen voordat ze daarmee begonnen.

Vandaag een intake gehad. Paar testjes gedaan. Zonder oogdruppels in ofzo wat ik hier in enkele posts lees. Was na 20 minuten klaar en kon gelijk een afspraak maken voor laseren. Normaal gesproken komt er nog een 2e test, maar dit kon ook op de dag van behandeling zelf. Ik kon binnen 2 weken al terecht, maar doe het dus op 22 september. Mag 2 weken van tevoren geen lenzen meer in, moet bepaalde oogdruppels (3 soorten volgens mij) van tevoren halen bij de apotheek en heb een pilletje gekregen voor de dag van behandeling om relaxed te worden.

Ik wacht af
    pi_72150267
    Heb je alleen in Hengelo geïnformeerd of heb je ook nog bij andere instellingen informatie verschaft?
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:01:15 #147
    48646 Poeke
    Lief-heb-ster
    pi_72150933
    tvp
    Faber quisque fortunae suae.
    Uit Eindhoven
    pi_72154186
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 19:39 schreef Tombias het volgende:
    Heb je alleen in Hengelo geïnformeerd of heb je ook nog bij andere instellingen informatie verschaft?
    Alleen Hengelo. Zitten er niet zoveel in de buurt hier. Hengelo is voor mij het dichtste bij en de volgende is Zwolle. Toch nog een heel eind van elkaar af.
    pi_72158696
    Is het herstel van je zicht eigenlijk voor altijd? Want je ogen kunnen toch met de tijd weer achteruit gaan?
    pi_72163045
    Als je ouder wordt heb je de kans dat je een leesbril moet. Maar dat heeft iedereen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')