ik geef mijn broertje ff een slinger hierheenquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:40 schreef Adelante het volgende:
Mensen met ervaring die kunnen aangeven hoe lang het voelt alsof er iets in je ogen zit?
Heb donderdag weer controle en wil niet meteen zeiken, maar het is wel wat irritant als het voelt alsof er wat zand in je ogen zit
Niet lang hoor. Zou snel weg moeten trekken. Goed druppelen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:40 schreef Adelante het volgende:
Mensen met ervaring die kunnen aangeven hoe lang het voelt alsof er iets in je ogen zit?
Heb donderdag weer controle en wil niet meteen zeiken, maar het is wel wat irritant als het voelt alsof er wat zand in je ogen zit
Kan per persoon verschillen, ik heb best een tijdje last gehad van droge ogen, zeker een week of 4. Maar goed blijven druppelen en dan gaat het vanzelf over als het goed isquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:40 schreef Adelante het volgende:
Ik had dat toen ook, ik weet nog dat je die letterkaart moest lezen, en dat ik een paar regels extra kon lezen dan de '100%' lijn zeg maar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Hoe kun je een zicht hebben van 170%?
Ik denk dat dat ook wel per persoon afhankelijk is. Bij mij wilden ze van een flinke periode daarvoor sterktes weten van mijn oogmetingen om te bepalen hoe stabiel mijn ogen waren. Als je ogen daarvoor teveel van sterkte veranderen raden ze het je ook af om te doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 08:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd en terwijl het op een gegeven moment ook perfect zicht was is het toch weer minder geworden. Kennissen die het ook hebben laten doen merken ook weer een achteruitgang. Het wil dus echt niet zeggen dat het altijd zo zal blijven (helaas). Vind ik op zich wel raar want ze zeggen te laseren als je ogen stabiel zijn (wat bij mij zo was) en dan zou je dit niet verwachten.
Maar door die droge ogen voelt het dan ook of er iets in zitquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:15 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Kan per persoon verschillen, ik heb best een tijdje last gehad van droge ogen, zeker een week of 4. Maar goed blijven druppelen en dan gaat het vanzelf over als het goed is
In ieder geval tof om te horen dat het allemaal naar je zin is verlopen!
Voor het laseren waren mn ogen al jarenlang stabielquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:20 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel per persoon afhankelijk is. Bij mij wilden ze van een flinke periode daarvoor sterktes weten van mijn oogmetingen om te bepalen hoe stabiel mijn ogen waren. Als je ogen daarvoor teveel van sterkte veranderen raden ze het je ook af om te doen.
Weet natuurlijk niet in hoeverre jouw ogen voor het laseren al stabiel waren natuurlijk
Ik had een beetje het 'zand in de ogen' gevoel wat jij ook aangeeft. Alhoewel dat na week 1 wel ver weg was en daarna was het gewoon wat branderig/ jeukerig. En het niet in de ogen mogen wrijven leek het alleen maar te verergeren omdat je er dan op gaat letten. Maar je kunt het bij de controle natuurlijk altijd even aangeven, beter voor de zekerheid ff checken toch?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar door die droge ogen voelt het dan ook of er iets in zit
Tis jammer dat je nog niet mag wrijven, anders had ik het eruit willen wrijven
Dat moet toch ook? Tenminste, bij mij was dat een criterium. Minstens 5 jaar stabiel. Anders heb je kans dat ze nog achteruit gaan na t laserenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:13 schreef Samson het volgende:
[..]
Voor het laseren waren mn ogen al jarenlang stabiel
bij mij waren ze al jaren stabiel maar zijn na het laseren achteruit gegaan, dat is wat ik bedoel en wat ik ook van meerdere mensen al heb gehoord. Ik ken niemand die het heeft laten doen die nog steeds 100% zicht heeft na een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:21 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dat moet toch ook? Tenminste, bij mij was dat een criterium. Minstens 5 jaar stabiel. Anders heb je kans dat ze nog achteruit gaan na t laseren
Hmm das minder. Ik ken niemand persoonlijk die ze ook heeft laten laseren, weet alleen van mezelf dat ik nu na ongeveer 3 jaar nog perfect zicht heb.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:09 schreef Samson het volgende:
[..]
bij mij waren ze al jaren stabiel maar zijn na het laseren achteruit gegaan, dat is wat ik bedoel en wat ik ook van meerdere mensen al heb gehoord. Ik ken niemand die het heeft laten doen die nog steeds 100% zicht heeft na een bepaalde tijd.
Nog niet echt veel hoor, maar ik zit alweer aan -1 en -1.5 helaas :-(quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Hmm das minder. Ik ken niemand persoonlijk die ze ook heeft laten laseren, weet alleen van mezelf dat ik nu na ongeveer 3 jaar nog perfect zicht heb.
Hopelijk blijft het zo!
Enig idee hoeveel het bij anderen is achteruit gegaan?
Wil je er wat meer over vertellen? Ben heel benieuwd over zo'n tripje en behandeling daarquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:16 schreef misstree het volgende:
Ben afgelopen november naar Istanbul geweest om mijn ogen te laten laseren!
Zeer goed resultaat en heb nog geen moment spijt gehad!!
En waar heb je dit laten doen en hoe bevalt het nu?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:05 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik heb anderhalve maand geleden mijn ogen laten laseren: van -6.75 naar 0 beide ogen.
Nee, dat kan niet. +4.50 is wel de grens, anders wordt de kromming van je hoornvlies te steil wat weer een hoop problemen kan opleveren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm interested, vraag me alleen af of het ook kan bij +6...
Daar zit links op, recht op +5.5
Maar gelukkig kan ik doordat ik verziend ben nog redelijk zonder bril kijken. Alleen moet je me geen krant voorhouden..
Ik lees wel dat ik dan LASIK moet..
Geinig om te lezen, heb zelf een jaar daar gewerktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:55 schreef Nallie het volgende:
• Hoe is dit gegaan?
Uitstekend!
• Viel het mee/tegen?
100% mee
• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Visionclinics, het laseren in Utrecht, de controles in Amsterdam. Zeer goede begeleding en service! Vooral ook de nazorg
• Wanneer ben je geweest?
juni 2010
• Hoeveel koste het?
3000 euro voor 2 ogen, maar dat is inclusief alle nazorg en als je binnen 10 jaar verslechterd nog een keer bijlaseren.
• Zou je het weer doen?
Zeker weten, ik had min 8, zag echt niks zonder mijn lenzen. Echt een verademing dit. Heb Lasik gedaan (t flapje), in de ochtend gelaserd. 's middags liep ik alweer op straat en kon ik alles zien. Maar uur of 2 pijn/last gehad, meer irritatie. Heb wel vrij lang droge ogen gehad. Maar je ogen moeten ook echt herstellen. Kreeg grote voorraad bevochtingsdruppels hiervoor. Nu sinds 2 maanden is het eigenlijk weg. Het was sowieso stukken minder erg dan de droogheid en irritatie die ik door mijn lenzen had!
• Heb je nog tips?
Ga naar de voorlichtingsavonden en laat een voortest doen!
Nico Trap oogkliniek. Het is wel wat duurder dan wat ik hier zie, maar ik had er een beter gevoel over. Het is oogkliniek die ook reguliere verzekerde zorg doet (staar etc).quote:Op zondag 11 december 2011 10:56 schreef numero_uno het volgende:
[..]
En waar heb je dit laten doen en hoe bevalt het nu?
Ik heb ongeveer dezelfde sterkte die jij had en zit er ook hard over te twijfelen om het te doen.
Sorry voor de late reactiequote:Op zaterdag 10 december 2011 21:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wil je er wat meer over vertellen? Ben heel benieuwd over zo'n tripje en behandeling daar
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:05 schreef ShaoliN het volgende:
Gisteren laten laseren bij Optical express. Was hypernerveus, maar het is ook erg meegevallen.
Behandeling was wavefront/intralaser/Lasik. Begeleiding was goed, al wordt er soms wat overdreven gedaan, maargoed. De behandeling zelf is over voordat je er erg in hebt. Het gaat te snel om erg angstig te worden zeg maar.
Ik heb een uurtje of 5 last gehad, maar het was goed te verdragen. Nu heb ik nog iets een waas over mijn ogen, maar ik zie al verschrikkelijk goed.
Na wat afdingen (ja hollander he) kwam ik iets onder de 2800 euro uit.
Het is pas een dag, maar ik heb nog geen spijt.
36 is helemaal niet oudquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef FoXje het volgende:
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud).
Ik ben inmiddels bijna 2 maanden verder en ben echt super tevreden. Heel af en toe nog wat droge ogen, druppel ik iets, maar tering wat zie ik goed. Blij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:27 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril hequote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:40 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Totale onzin natuurlijk dit. Maar niet gek ook, een opticien heeft er belang bij om jou als klant te behouden. Als jij je ogen laat laseren is hij jou als klant kwijt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30equote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he.
Wist ikquote:
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:38 schreef kovenant het volgende:
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75
hoop dat dit niet doorzet ...
Kán gebeuren dat je een reststerkte hebt hoor. Ook ik heb na de laserbehandeling nog -0,5 bij 1 oog. In de voorwaarden staat ook bij nagenoeg alle klinieken dat er een +/- 0,5 over kan blijven...denk dat dat te maken heeft met de inschatting van het operatiegebied en de instelling van de laser. Iig werd bij mijn controle een nieuwe scan gemaakt en gezien dat er nog een kleine cilinder over was, m.a.w. Dat het operatiegebied nèt iets groter had moeten zijn..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!
Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Klinkt veelbelovend:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!
Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de meest geavanceerde technologie. Daarom dat ik ook Relex Smile overweeg en inderdaad niet de Lasik methode. Dat flapje schrikt mij ook een beetje af. Hoewel ik dus over die Relex Smile meer verhalen heb gelezen met halo's rond lichtbronnen, ik hoop wel dat dat op den duur weggaat.quote:Op maandag 1 september 2014 10:08 schreef DocWho het volgende:
[..]
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.
Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.
EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084
Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.
Ze doen een test of je ogen geschikt zijn waarbij onder andere de dikte van je hoornvlies wordt gemeten. Wanneer dit niet dik genoeg is kan er niet gelaserd worden. Het laseren staat trouwens los van de leesbril die je op latere leeftijd nodig hebt, die blijf je nodig hebben ook wanneer er gelaserd is.quote:Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef ACT-F het volgende:
Klinkt veelbelovend:
http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile
Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.
Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.
http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/
Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?
Ja.
• Hoe is dit gegaan?
Goed.
• Viel het mee/tegen?
Het viel mee.
• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Eyewish, het zag er vertrouwd uit.
• Wanneer ben je geweest?
December 2012.
• Hoeveel koste het?
2750,-
• Zou je het weer doen?
Ja.
• Heb je nog tips?
Het heeft weinig zin als je al redelijk oud bent.
Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |