abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 00:04:30 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_107700003
Optical Express wil nog wel eens korting geven als je langs komt voor een intake en daarna even wacht met je beslissing, zo kreeg ik er ook 200 euro af.

Ik heb zelf na de behandeling een paar uur geslapen, omdat mijn ogen best wel brandden na de behandeling. Daarna voelde ik niks meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_107744994
Hoe is dit gegaan?

Viel het mee/tegen?
Er was gezegd dat ik achteraf last zou hebben en dat heb ik ook gehad. Beide keren dat ik gelaserd ben heb ik de eerste 2 dagen veel pijn gehad en de eerste 4 dagen mijn ogen niet open kunnen krijgen. Dit op de momenten dat ik mijn verdovende druppels in had.. dan kon ik 1,5 uur zien zonder last te hebben.
Veel druppels gekregen, eerste 2 dagen ook morfine pillen, verdovende druppels, bevochtigende druppels, ontstekingremmende druppels enz. Wel overal netjes een lijstje van, zodat je wist hoe en op welke tijden dit ingenomen moest worden.
De eerste dagen altijd iemand om me heen gehad om me te druppelen en alles. Zelf had ik dat allemaal niet gekund.

Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Ooglasercentrum Drechtsteden in Papendrecht

Goede service, krijgt hun mobiele telefoonnummer mee dat als er na openingstijden iets is, je altijd kan bellen. Was niet nodig, maar een prettig gevoel mocht je het nodig hebben.

Wanneer ben je geweest?
De eerste keer: 10 december 2010
De tweede keer: 25 november 2011

Hoeveel koste het?
3300 euro.

Zou je het weer doen?
Zoals hierboven al staat heb ik het 2 keer gedaan, dus ja..
Hoewel ik een 3e keer niet meer zou doen, omdat ik denk dat er niet veel beters meer uit te halen valt. Het houd immers een keer op.

Heb je nog tips?
Laat je goed informeren. Lees er veel over, maar laat je niet gek maken.
Stel alle vragen die je wilt weten aan degene waar je een meting laat doen.
Ga ook af op je gevoel. Waar ik eerst een gesprek had, daar voelde het niet super.
Terwijl ik bij OLCD meteen een goed gevoel had.
Zelf heb ik ook vooral de negatieve verhalen van internet onthouden. Ook op youtube filmpjes bekeken en alles. Maar daar wordt je over het algemeen ook niet vrolijker van.
pi_109326839
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:20 schreef Adelante het volgende:

[..]

Wil je er wat meer over vertellen? Ben heel benieuwd over zo'n tripje en behandeling daar :Y
Sorry voor de late reactie ;)..
Maar mijn verhaal? Had het op een forum gezet, dus even makkelijk copy paste hoor ;)..

Na lang surfen op het internet heb ik uiteindelijk gekozen voor een ooglasercorrectie via Inter-Vision in Istanbul.

Inmiddels ben ik gelaserd en kan ik een objectief oordeel vellen over deze aanbieder voor ooglasercorrecties in Turkije. Ik hoop hiermee andere mensen een goed beeld te kunnen geven die ook voor de keuze staan om hun ogen te laten laseren in Turkije of Nederland.

Je vliegt met Pegasus (dus NIET Turkish airways of KLM!) en landt op een vliegveld in het Aziatisch gedeelte. Hierdoor moet je nog ong. een uur met transfer naar je hotel. Staat dus niet juist in het informatiepakket van Inter-Vision.
vooronderzoek in Amsterdam: Je krijgt een uitgebreid onderzoek. De gegevens worden gemaild aan de arts in Turkije en na ong. een week krijg je antwoord of je in aanmerking komt voor behandeling of niet.
De dag van vertrek; op Schiphol verzamel je met de groep. De verzorgingsmap wordt uitgedeeld (Hierin ontbreekt de beschermende nachtbril. Volgens Johan heb je die niet nodig, maar dit is zeker niet waar! Na de behandeling mag je niet in je ogen wrijven en bij het slapen gaan is een gewone zonnebril niet erg comfortabel. Hiervoor zijn de beschermbrillen (met foam aan de binnenkant) wel benodigd.
De behandeldag; s'ochtends vroeg werden we gewekt, aan het ontbijt en snel naar de kliniek. Hier werd kort door Johan uitgelegd welke druppels je wanneer moest gebruiken. Daarna vertrok Johan naar de OK en werden de behandelingen gestart.
Je wordt om de beurt geroepen en krijgt dan een verdovingsdruppeltje in je ogen. Ook wordt je dan gereed gemaakt voor de OK (mutsje, schort en slofjes).
De behandeling; Je moet gaan liggen, krijgt een plastic zeil over je gezicht gelegd (best ruw) en er worden twee gaten geknipt bij de ogen. Dit is absoluut niet hoe het in Nederland zou gaan, is best verstikkend en erg ouderwets. Maar goed, je bent in Turkije en accepteert de situatie. De behandeling zelf neemt ong. 15 min in beslag. Johan loodst je door de behandeling heen door te vertellen wat er gebeurt en houdt je hand vast als je dat prettig vindt. Het is niet geheel pijnloos, ik heb in ieder geval nog wel wat ongemakken gevoeld. later hoorde ik wel dat iedereen vooraf twee keer gedruppeld was en dat was in mijn geval slechts 1x. Misschien toch te weinig verdoving gehad. Dus áls je naar Istanbul gaat; zelf goed vragen voor verdoving.
Na de behandeling; je wordt een donkere kamer ingeloodst en in een stoel gezet. Daar blijf je tot alle behandelingen zijn uitgevoerd. Er zijn GEEN mogelijkheden om te liggen (is echt niet fijn!) en er wordt NIET gedruppeld door het personeel van de kliniek!!! Gelukkig waren er een aantal partners mee in onze groep die ervoor zorgden dat iedereen ieder uur werd gedruppeld. Hoe dit anders had gemoeten weet ik niet, je hebt tenslotte de eerste twee uren een zanderig/brandend gevoel in je ogen en moet je ogen dicht houden. Tijd bijhouden lukt niet zelf met je ogen dicht en zelf druppelen had ook echt niet gelukt!
Daarna met zijn allen terug in het busje en naar het hotel. Daar hebben we allemaal een paar uur geslapen en daarna was het branderige gevoel al weg! Ik kon zelfs al aardig zien .
De dag na de behandeling; 's morgens vroeg gewekt voor het ontbijt. Snel gegeten en naar de kliniek voor controle. De behandelend arts bekijkt je ogen en je moet met twee ogen een paar letters op lezen. Daarna sta je buiten en ben je klaar. Ik ben slechts een paar minuten binnen geweest, maar zag met beide ogen al meer dan 100%!
Toen iedereen was geweest zijn we Istanbul gaan verkennen. De groep is toen opgesplitst en iedereen heeft er een fijne dag van gemaakt. Heel fijn dat je weer kan zien zonder lenzen of bril!!
De dag van vertrek naar Nederland; gewekt en snel ontbeten. Als groep ingecheckt en zo ook een gezellige vlucht gehad.
De nacontroles; na 2 weken en 2 maanden krijg je een nacontrole. Als alles goed is ben je klaar en kan je gaan genieten van je zicht zonder bril of lenzen!

Achteraf heb ik een heel leuke reis gehad waarbij het ooglaseren een onderdeel was. De begeleiding tijdens de reis houdt eigenlijk op nadat je behandeld bent.
Het resultaat is in het begin heel goed, maar zwakt ook nog af. Ook al wordt er gezegd dat het alleen nog maar beter wordt.
Uiteindelijk is mijn resultaat niet naar tevredenheid; Mijn zicht is met beide ogen goed, maar het verschil in de ogen afzonderlijk is groot. Met 1 oog zie ik nog steeds maar 80% en dat wordt ook niet beter. Hiervoor zal ik moeten worden nabehandeld in Turkije. Dat is natuurlijk enorm balen omdat je dan toch te maken krijgt met hoge kosten voor reis en verblijf! Achteraf had ik het prettiger gevonden als ik de nabehandeling gewoon even in Nederland kon doen. Ook al is de nabehandeling gratis, je krijgt toch weer hoge kosten voor reis en verblijf.

Ook nog even een aandachtspuntje voor ooglaseren in het algemeen: als je voor bijziendheid (veraf niet goed kunnen zien) wordt gelaserd kan het zijn dat je een leesbril nodig hebt na de behandeling!! Dit was in onze groep bij twee mensen het geval. Konden direct na de behandeling niet goed meer zien van dichtbij en raakten daardoor behoorlijk in paniek. Het is iets waar je dus wel rekening mee moet houden bij de keuze of je je ogen wel of niet laat laseren.

Al met al ben ik blij dat ik mijn ogen heb laten laseren. Het gemak om op te staan en alles meteen scherp te zien is het meer dan waard geweest! Geen gehannes meer met lenzen of bril, heerlijk! Maar ik ben toch ook wel teleurgesteld dat niet beide ogen 100% zien. Dit is vast niet iets wat aan te rekenen is aan de kliniek, maar als je slechts een afwijking van -2 hebt verwacht je niet met nog een reststerkte te zitten na de behandeling.
pi_109398091
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 09:05 schreef ShaoliN het volgende:
Gisteren laten laseren bij Optical express. Was hypernerveus, maar het is ook erg meegevallen.
Behandeling was wavefront/intralaser/Lasik. Begeleiding was goed, al wordt er soms wat overdreven gedaan, maargoed. De behandeling zelf is over voordat je er erg in hebt. Het gaat te snel om erg angstig te worden zeg maar.

Ik heb een uurtje of 5 last gehad, maar het was goed te verdragen. Nu heb ik nog iets een waas over mijn ogen, maar ik zie al verschrikkelijk goed.
Na wat afdingen (ja hollander he) kwam ik iets onder de 2800 euro uit.
Het is pas een dag, maar ik heb nog geen spijt.
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:00:53 #230
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_109403418
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud :P).
opgezegd@fok.nl
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:39:26 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109405528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef FoXje het volgende:
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud :P).
36 is helemaal niet oud :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 23-03-2012 19:49:14 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:36:31 #232
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_109419076
quote:
12s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

38 is helemaal niet oud :P
en 18+18 is geen 38 :P
opgezegd@fok.nl
pi_109419120
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75

hoop dat dit niet doorzet ...
pi_109425824
Heb in 2009 mijn ogen laten laseren bij Optical Express (super vriendelijk personeel). Ik had -1,75 links en -1,25 rechts. Gekozen voor de Lasek optie omdat ik destijds plannen had om bij defensie te gaan werken en dit werd dan ook geadviseerd omdat dit de meest veilige methode is. Het geneest weer helemaal dus geen enkel gevaar mocht je ooit een klap op je oog krijgen.

Was 950 euro per oog kwijt. Herstel periode was ongeveer 2 weken. De eerste paar dagen waren wel erg lastig om door te komen, ik kon geen enkel daglicht verdragen en computeren of naar de televisie kijken ging ook niet. Na de eerste week druppelen moest ik van de arts nog een tijdje een steroïde zalfje op mijn oog smeren, dit vond ik erg lastig om te doen en heb van hetzelfde medicijn een druppel versie gevraagd bij de apotheek.

Ben er hartstikke tevreden over en mijn zicht is nog steeds perfect, zou het zo weer doen. Ik had na de operatie nog wel een tijd last van droge ogen en dit heeft best lang geduurd voordat het volledig weg was maar al met al een prima ervaring.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:51:49 #235
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_109427169
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:58:05 #236
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_109427394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:27 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Ik ben inmiddels bijna 2 maanden verder en ben echt super tevreden. Heel af en toe nog wat droge ogen, druppel ik iets, maar tering wat zie ik goed. Blij.
pi_109435393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Feauteaux
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:48:07 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109435594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:40 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he ;).
KuikenGuppy
pi_109435632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Totale onzin natuurlijk dit. Maar niet gek ook, een opticien heeft er belang bij om jou als klant te behouden. Als jij je ogen laat laseren is hij jou als klant kwijt.

Think about it ;)
Land of the free. Home of the brave.
pi_109435794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he ;).
Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30e ;) ) en dat je ogen dusdanig gaan veranderen dat je echt + krijgt en daar een bril voor zou moeten.
Feauteaux
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:49:08 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109439045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:36 schreef FoXje het volgende:

[..]

en 18+18 is geen 38 :P
Wist ik :( Kak moest 36 zijn :(
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:49:59 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109439083
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:38 schreef kovenant het volgende:
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75

hoop dat dit niet doorzet ...
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
pi_109477936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
Kán gebeuren dat je een reststerkte hebt hoor. Ook ik heb na de laserbehandeling nog -0,5 bij 1 oog. In de voorwaarden staat ook bij nagenoeg alle klinieken dat er een +/- 0,5 over kan blijven...denk dat dat te maken heeft met de inschatting van het operatiegebied en de instelling van de laser. Iig werd bij mijn controle een nieuwe scan gemaakt en gezien dat er nog een kleine cilinder over was, m.a.w. Dat het operatiegebied nèt iets groter had moeten zijn..
Enorm balen natuurlijk als je dat overkomt! Baal er zelf ook nog steeds van... maar omdat het in de voorwaarden staat heb je geen poot om op te staan.
Krijg wel een kosteloze nabehandeling hiervoor overigens.
Maar raar is het dus niet..hoor bij genoeg klinieken dat er mensen zijn die reststerktes overhouden.
Is alleen per kliniek anders of ze je een nabehandeling geven of niet.
  zondag 25 maart 2012 @ 17:36:15 #244
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109496911
Afgelopen woensdag laatste controle gehad. Ik ben van -6.75/-6.75 naar 0/-0.25 gegaan. Jammer van de kwart, maar toch reuzesprong vooruitgang.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_143997498
Hele harde schop!

Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
pi_144054018
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!

Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.

Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.

EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084

Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door DocWho op 01-09-2014 10:38:16 (link toegevoegd) ]
  maandag 1 september 2014 @ 15:08:57 #247
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_144063163
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!

Klinkt veelbelovend:

http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile

Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.

Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.

http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/

Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_144063635
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 10:08 schreef DocWho het volgende:

[..]

Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.

Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.

EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084

Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de meest geavanceerde technologie. Daarom dat ik ook Relex Smile overweeg en inderdaad niet de Lasik methode. Dat flapje schrikt mij ook een beetje af. Hoewel ik dus over die Relex Smile meer verhalen heb gelezen met halo's rond lichtbronnen, ik hoop wel dat dat op den duur weggaat.

quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef ACT-F het volgende:
Klinkt veelbelovend:

http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile

Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.

Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.

http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/

Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
Ze doen een test of je ogen geschikt zijn waarbij onder andere de dikte van je hoornvlies wordt gemeten. Wanneer dit niet dik genoeg is kan er niet gelaserd worden. Het laseren staat trouwens los van de leesbril die je op latere leeftijd nodig hebt, die blijf je nodig hebben ook wanneer er gelaserd is.
Het punt met wachten op een nieuwe techniek is dat er telkens nieuwe technieken blijven komen :P Dan wordt natuurlijk de één na nieuwste techniek goedkoper, maar dan heb je weer niet de nieuwste techniek.
pi_144063765
Zitten er niet nog steeds risico's aan vast?
pi_144064637
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?
Ja.

• Hoe is dit gegaan?
Goed.
• Viel het mee/tegen?
Het viel mee.

• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Eyewish, het zag er vertrouwd uit.

• Wanneer ben je geweest?
December 2012.

• Hoeveel koste het?
2750,-
• Zou je het weer doen?
Ja.
• Heb je nog tips?
Het heeft weinig zin als je al redelijk oud bent.

Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken

[ Bericht 0% gewijzigd door IJsblokjesmachine op 02-09-2014 10:51:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')