abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 00:04:30 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_107700003
Optical Express wil nog wel eens korting geven als je langs komt voor een intake en daarna even wacht met je beslissing, zo kreeg ik er ook 200 euro af.

Ik heb zelf na de behandeling een paar uur geslapen, omdat mijn ogen best wel brandden na de behandeling. Daarna voelde ik niks meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_107744994
Hoe is dit gegaan?

Viel het mee/tegen?
Er was gezegd dat ik achteraf last zou hebben en dat heb ik ook gehad. Beide keren dat ik gelaserd ben heb ik de eerste 2 dagen veel pijn gehad en de eerste 4 dagen mijn ogen niet open kunnen krijgen. Dit op de momenten dat ik mijn verdovende druppels in had.. dan kon ik 1,5 uur zien zonder last te hebben.
Veel druppels gekregen, eerste 2 dagen ook morfine pillen, verdovende druppels, bevochtigende druppels, ontstekingremmende druppels enz. Wel overal netjes een lijstje van, zodat je wist hoe en op welke tijden dit ingenomen moest worden.
De eerste dagen altijd iemand om me heen gehad om me te druppelen en alles. Zelf had ik dat allemaal niet gekund.

Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Ooglasercentrum Drechtsteden in Papendrecht

Goede service, krijgt hun mobiele telefoonnummer mee dat als er na openingstijden iets is, je altijd kan bellen. Was niet nodig, maar een prettig gevoel mocht je het nodig hebben.

Wanneer ben je geweest?
De eerste keer: 10 december 2010
De tweede keer: 25 november 2011

Hoeveel koste het?
3300 euro.

Zou je het weer doen?
Zoals hierboven al staat heb ik het 2 keer gedaan, dus ja..
Hoewel ik een 3e keer niet meer zou doen, omdat ik denk dat er niet veel beters meer uit te halen valt. Het houd immers een keer op.

Heb je nog tips?
Laat je goed informeren. Lees er veel over, maar laat je niet gek maken.
Stel alle vragen die je wilt weten aan degene waar je een meting laat doen.
Ga ook af op je gevoel. Waar ik eerst een gesprek had, daar voelde het niet super.
Terwijl ik bij OLCD meteen een goed gevoel had.
Zelf heb ik ook vooral de negatieve verhalen van internet onthouden. Ook op youtube filmpjes bekeken en alles. Maar daar wordt je over het algemeen ook niet vrolijker van.
pi_109326839
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:20 schreef Adelante het volgende:

[..]

Wil je er wat meer over vertellen? Ben heel benieuwd over zo'n tripje en behandeling daar :Y
Sorry voor de late reactie ;)..
Maar mijn verhaal? Had het op een forum gezet, dus even makkelijk copy paste hoor ;)..

Na lang surfen op het internet heb ik uiteindelijk gekozen voor een ooglasercorrectie via Inter-Vision in Istanbul.

Inmiddels ben ik gelaserd en kan ik een objectief oordeel vellen over deze aanbieder voor ooglasercorrecties in Turkije. Ik hoop hiermee andere mensen een goed beeld te kunnen geven die ook voor de keuze staan om hun ogen te laten laseren in Turkije of Nederland.

Je vliegt met Pegasus (dus NIET Turkish airways of KLM!) en landt op een vliegveld in het Aziatisch gedeelte. Hierdoor moet je nog ong. een uur met transfer naar je hotel. Staat dus niet juist in het informatiepakket van Inter-Vision.
vooronderzoek in Amsterdam: Je krijgt een uitgebreid onderzoek. De gegevens worden gemaild aan de arts in Turkije en na ong. een week krijg je antwoord of je in aanmerking komt voor behandeling of niet.
De dag van vertrek; op Schiphol verzamel je met de groep. De verzorgingsmap wordt uitgedeeld (Hierin ontbreekt de beschermende nachtbril. Volgens Johan heb je die niet nodig, maar dit is zeker niet waar! Na de behandeling mag je niet in je ogen wrijven en bij het slapen gaan is een gewone zonnebril niet erg comfortabel. Hiervoor zijn de beschermbrillen (met foam aan de binnenkant) wel benodigd.
De behandeldag; s'ochtends vroeg werden we gewekt, aan het ontbijt en snel naar de kliniek. Hier werd kort door Johan uitgelegd welke druppels je wanneer moest gebruiken. Daarna vertrok Johan naar de OK en werden de behandelingen gestart.
Je wordt om de beurt geroepen en krijgt dan een verdovingsdruppeltje in je ogen. Ook wordt je dan gereed gemaakt voor de OK (mutsje, schort en slofjes).
De behandeling; Je moet gaan liggen, krijgt een plastic zeil over je gezicht gelegd (best ruw) en er worden twee gaten geknipt bij de ogen. Dit is absoluut niet hoe het in Nederland zou gaan, is best verstikkend en erg ouderwets. Maar goed, je bent in Turkije en accepteert de situatie. De behandeling zelf neemt ong. 15 min in beslag. Johan loodst je door de behandeling heen door te vertellen wat er gebeurt en houdt je hand vast als je dat prettig vindt. Het is niet geheel pijnloos, ik heb in ieder geval nog wel wat ongemakken gevoeld. later hoorde ik wel dat iedereen vooraf twee keer gedruppeld was en dat was in mijn geval slechts 1x. Misschien toch te weinig verdoving gehad. Dus áls je naar Istanbul gaat; zelf goed vragen voor verdoving.
Na de behandeling; je wordt een donkere kamer ingeloodst en in een stoel gezet. Daar blijf je tot alle behandelingen zijn uitgevoerd. Er zijn GEEN mogelijkheden om te liggen (is echt niet fijn!) en er wordt NIET gedruppeld door het personeel van de kliniek!!! Gelukkig waren er een aantal partners mee in onze groep die ervoor zorgden dat iedereen ieder uur werd gedruppeld. Hoe dit anders had gemoeten weet ik niet, je hebt tenslotte de eerste twee uren een zanderig/brandend gevoel in je ogen en moet je ogen dicht houden. Tijd bijhouden lukt niet zelf met je ogen dicht en zelf druppelen had ook echt niet gelukt!
Daarna met zijn allen terug in het busje en naar het hotel. Daar hebben we allemaal een paar uur geslapen en daarna was het branderige gevoel al weg! Ik kon zelfs al aardig zien .
De dag na de behandeling; 's morgens vroeg gewekt voor het ontbijt. Snel gegeten en naar de kliniek voor controle. De behandelend arts bekijkt je ogen en je moet met twee ogen een paar letters op lezen. Daarna sta je buiten en ben je klaar. Ik ben slechts een paar minuten binnen geweest, maar zag met beide ogen al meer dan 100%!
Toen iedereen was geweest zijn we Istanbul gaan verkennen. De groep is toen opgesplitst en iedereen heeft er een fijne dag van gemaakt. Heel fijn dat je weer kan zien zonder lenzen of bril!!
De dag van vertrek naar Nederland; gewekt en snel ontbeten. Als groep ingecheckt en zo ook een gezellige vlucht gehad.
De nacontroles; na 2 weken en 2 maanden krijg je een nacontrole. Als alles goed is ben je klaar en kan je gaan genieten van je zicht zonder bril of lenzen!

Achteraf heb ik een heel leuke reis gehad waarbij het ooglaseren een onderdeel was. De begeleiding tijdens de reis houdt eigenlijk op nadat je behandeld bent.
Het resultaat is in het begin heel goed, maar zwakt ook nog af. Ook al wordt er gezegd dat het alleen nog maar beter wordt.
Uiteindelijk is mijn resultaat niet naar tevredenheid; Mijn zicht is met beide ogen goed, maar het verschil in de ogen afzonderlijk is groot. Met 1 oog zie ik nog steeds maar 80% en dat wordt ook niet beter. Hiervoor zal ik moeten worden nabehandeld in Turkije. Dat is natuurlijk enorm balen omdat je dan toch te maken krijgt met hoge kosten voor reis en verblijf! Achteraf had ik het prettiger gevonden als ik de nabehandeling gewoon even in Nederland kon doen. Ook al is de nabehandeling gratis, je krijgt toch weer hoge kosten voor reis en verblijf.

Ook nog even een aandachtspuntje voor ooglaseren in het algemeen: als je voor bijziendheid (veraf niet goed kunnen zien) wordt gelaserd kan het zijn dat je een leesbril nodig hebt na de behandeling!! Dit was in onze groep bij twee mensen het geval. Konden direct na de behandeling niet goed meer zien van dichtbij en raakten daardoor behoorlijk in paniek. Het is iets waar je dus wel rekening mee moet houden bij de keuze of je je ogen wel of niet laat laseren.

Al met al ben ik blij dat ik mijn ogen heb laten laseren. Het gemak om op te staan en alles meteen scherp te zien is het meer dan waard geweest! Geen gehannes meer met lenzen of bril, heerlijk! Maar ik ben toch ook wel teleurgesteld dat niet beide ogen 100% zien. Dit is vast niet iets wat aan te rekenen is aan de kliniek, maar als je slechts een afwijking van -2 hebt verwacht je niet met nog een reststerkte te zitten na de behandeling.
pi_109398091
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 09:05 schreef ShaoliN het volgende:
Gisteren laten laseren bij Optical express. Was hypernerveus, maar het is ook erg meegevallen.
Behandeling was wavefront/intralaser/Lasik. Begeleiding was goed, al wordt er soms wat overdreven gedaan, maargoed. De behandeling zelf is over voordat je er erg in hebt. Het gaat te snel om erg angstig te worden zeg maar.

Ik heb een uurtje of 5 last gehad, maar het was goed te verdragen. Nu heb ik nog iets een waas over mijn ogen, maar ik zie al verschrikkelijk goed.
Na wat afdingen (ja hollander he) kwam ik iets onder de 2800 euro uit.
Het is pas een dag, maar ik heb nog geen spijt.
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:00:53 #230
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_109403418
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud :P).
opgezegd@fok.nl
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:39:26 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109405528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef FoXje het volgende:
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud :P).
36 is helemaal niet oud :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 23-03-2012 19:49:14 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:36:31 #232
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_109419076
quote:
12s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

38 is helemaal niet oud :P
en 18+18 is geen 38 :P
opgezegd@fok.nl
pi_109419120
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75

hoop dat dit niet doorzet ...
pi_109425824
Heb in 2009 mijn ogen laten laseren bij Optical Express (super vriendelijk personeel). Ik had -1,75 links en -1,25 rechts. Gekozen voor de Lasek optie omdat ik destijds plannen had om bij defensie te gaan werken en dit werd dan ook geadviseerd omdat dit de meest veilige methode is. Het geneest weer helemaal dus geen enkel gevaar mocht je ooit een klap op je oog krijgen.

Was 950 euro per oog kwijt. Herstel periode was ongeveer 2 weken. De eerste paar dagen waren wel erg lastig om door te komen, ik kon geen enkel daglicht verdragen en computeren of naar de televisie kijken ging ook niet. Na de eerste week druppelen moest ik van de arts nog een tijdje een steroïde zalfje op mijn oog smeren, dit vond ik erg lastig om te doen en heb van hetzelfde medicijn een druppel versie gevraagd bij de apotheek.

Ben er hartstikke tevreden over en mijn zicht is nog steeds perfect, zou het zo weer doen. Ik had na de operatie nog wel een tijd last van droge ogen en dit heeft best lang geduurd voordat het volledig weg was maar al met al een prima ervaring.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:51:49 #235
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_109427169
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:58:05 #236
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_109427394
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:27 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Ik ben inmiddels bijna 2 maanden verder en ben echt super tevreden. Heel af en toe nog wat droge ogen, druppel ik iets, maar tering wat zie ik goed. Blij.
pi_109435393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Feauteaux
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:48:07 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109435594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:40 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he ;).
KuikenGuppy
pi_109435632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Totale onzin natuurlijk dit. Maar niet gek ook, een opticien heeft er belang bij om jou als klant te behouden. Als jij je ogen laat laseren is hij jou als klant kwijt.

Think about it ;)
Land of the free. Home of the brave.
pi_109435794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he ;).
Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30e ;) ) en dat je ogen dusdanig gaan veranderen dat je echt + krijgt en daar een bril voor zou moeten.
Feauteaux
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:49:08 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109439045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:36 schreef FoXje het volgende:

[..]

en 18+18 is geen 38 :P
Wist ik :( Kak moest 36 zijn :(
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:49:59 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109439083
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:38 schreef kovenant het volgende:
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75

hoop dat dit niet doorzet ...
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
pi_109477936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
Kán gebeuren dat je een reststerkte hebt hoor. Ook ik heb na de laserbehandeling nog -0,5 bij 1 oog. In de voorwaarden staat ook bij nagenoeg alle klinieken dat er een +/- 0,5 over kan blijven...denk dat dat te maken heeft met de inschatting van het operatiegebied en de instelling van de laser. Iig werd bij mijn controle een nieuwe scan gemaakt en gezien dat er nog een kleine cilinder over was, m.a.w. Dat het operatiegebied nèt iets groter had moeten zijn..
Enorm balen natuurlijk als je dat overkomt! Baal er zelf ook nog steeds van... maar omdat het in de voorwaarden staat heb je geen poot om op te staan.
Krijg wel een kosteloze nabehandeling hiervoor overigens.
Maar raar is het dus niet..hoor bij genoeg klinieken dat er mensen zijn die reststerktes overhouden.
Is alleen per kliniek anders of ze je een nabehandeling geven of niet.
  zondag 25 maart 2012 @ 17:36:15 #244
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109496911
Afgelopen woensdag laatste controle gehad. Ik ben van -6.75/-6.75 naar 0/-0.25 gegaan. Jammer van de kwart, maar toch reuzesprong vooruitgang.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_143997498
Hele harde schop!

Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
pi_144054018
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!

Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.

Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.

EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084

Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door DocWho op 01-09-2014 10:38:16 (link toegevoegd) ]
  maandag 1 september 2014 @ 15:08:57 #247
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_144063163
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!

Klinkt veelbelovend:

http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile

Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.

Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.

http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/

Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_144063635
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 10:08 schreef DocWho het volgende:

[..]

Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.

Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.

EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084

Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de meest geavanceerde technologie. Daarom dat ik ook Relex Smile overweeg en inderdaad niet de Lasik methode. Dat flapje schrikt mij ook een beetje af. Hoewel ik dus over die Relex Smile meer verhalen heb gelezen met halo's rond lichtbronnen, ik hoop wel dat dat op den duur weggaat.

quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef ACT-F het volgende:
Klinkt veelbelovend:

http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile

Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.

Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.

http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/

Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
Ze doen een test of je ogen geschikt zijn waarbij onder andere de dikte van je hoornvlies wordt gemeten. Wanneer dit niet dik genoeg is kan er niet gelaserd worden. Het laseren staat trouwens los van de leesbril die je op latere leeftijd nodig hebt, die blijf je nodig hebben ook wanneer er gelaserd is.
Het punt met wachten op een nieuwe techniek is dat er telkens nieuwe technieken blijven komen :P Dan wordt natuurlijk de één na nieuwste techniek goedkoper, maar dan heb je weer niet de nieuwste techniek.
pi_144063765
Zitten er niet nog steeds risico's aan vast?
pi_144064637
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?
Ja.

• Hoe is dit gegaan?
Goed.
• Viel het mee/tegen?
Het viel mee.

• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Eyewish, het zag er vertrouwd uit.

• Wanneer ben je geweest?
December 2012.

• Hoeveel koste het?
2750,-
• Zou je het weer doen?
Ja.
• Heb je nog tips?
Het heeft weinig zin als je al redelijk oud bent.

Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken

[ Bericht 0% gewijzigd door IJsblokjesmachine op 02-09-2014 10:51:37 ]
pi_145086717
Schop. Ben het gemodder met lenzen en bril helemaal zat na 20 jaar.
Ik merk dat ik mijn lenzen niet goed meer verdraag.
Ben flink aan het researchen geslagen over verschillende behandelmethoden en klinieken.
Ik denk dat het wel intralasik/Femtosecond Lasik gaat worden. Dat lijkt momenteel de gouden standaard te zijn, en deze behandeling lijkt ook de meest veilige te zijn (als in minste kans op complicaties). De korte hersteltijd is ook een pre. Mijn ogen lijken er verder ook geschikt voor (afwijking van ongeveer -5, kleine cilinder).

Ik zie bij verschillende klinieken dat er naast een standaardbehandeling voor een meerprijs ook een aanvulling op de behandeling wordt aangeboden. Het heeft verschillende namen: Wavefront, Personalised Treatment, iDesign etc. De bedoeling daarvan is om de behandeling nog preciezer te maken, en naast de sterkte ook andere kleine imperfecties te corrigeren.

Hebben jullie voor zo'n aanvullende behandeling gekozen? En waarom?
pi_145118064
En nog een vraag: heeft er iemand nog een kortingsbon van Optical Express?

:P
pi_145118214
zorg ervoor dat je niet zomaar gaat budget shoppen.
lees reviews en recensies.
ik vertrouw kortings bonnen voor ooglaseren direct al niet meer...

ik heb het aantal jaren geleden laten doen met 2x -7.5 en cilinder afwijking, na laseren heb ik toen vrij rap achteruitgang gemerkt. maar had 10 jaar "achteruitgang garantie" waardoor ik ander half jaar geleden tweede keer ben gelaserd en tot nog toe naar teveredenheid.

care vision was dat volgens mij.

over de extra behandelingen, heb ik nog niet van gehoord..
dat was er toen ook nog niet.. in de tijd dat ik het heb laten doen voor de eerste keer waren er twee behandelingen lasek en lasik
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:15:42 #254
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_145123877
Toen ik het deed (alweer 20 jaar geleden) waren er helemaal geen extra behandelingen. Gewoon Lasek, en dat was het. Nooit spijt van gehad.
opgezegd@fok.nl
pi_145124382
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:55 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30e ;) ) en dat je ogen dusdanig gaan veranderen dat je echt + krijgt en daar een bril voor zou moeten.
Daar zit toch wel een kern van waarheid in.. Ik ben lensdrager, en met lenzen in kom ik keurig op de nul uit. Dan zie ik perfect. Maar ik ben ook 43 en merk steeds vaker als ik echt priegelwerk moet doen dan gaat dat beter met lenzen uit.. Oftewel als ik me ooit had laten laseren dan had ik nu al wel een leesbril gehaald gok ik..
Dit is een Signature....
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:56:44 #256
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_145125071
Ik loop hier ook al een tijd over na te denken.
Mijn probleem is dat ik peuken schijt!!... zodra er maar iemand in de buurt van mijn ogen komt, laat staan een "laserstraal" , dan breekt er paniek uit..
Dus niet bang voor pijn ofzo, maar echt het idee dat er aan je oog gezeten wordt.

Het lijkt mij wel een uitkomst hoor, want ja 20+ jaar lenzen heb ik er ook wel genoeg van...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:22:07 #257
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_145127347
Ik wil toch ook eens mijn ogen laten laseren. Heb al sinds mijn 8e een bril/lenzen en ben nu 25.
Hoe ideaal lijkt het me als ik 's ochtends wakker word en gewoon alles scherp kan zien!
Niet meer altijd mijn lenzenbakje en vloeistof meeslepen als ik ergens anders blijf slapen.

Maar ik vind het toch wel eng, ben bang voor complicaties.
Ik ga me nu eens wat meer inlezen.

Iemand tips voor goede klinieken?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_145127654
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef kovenant het volgende:
zorg ervoor dat je niet zomaar gaat budget shoppen.
lees reviews en recensies.
ik vertrouw kortings bonnen voor ooglaseren direct al niet meer...

ik heb het aantal jaren geleden laten doen met 2x -7.5 en cilinder afwijking, na laseren heb ik toen vrij rap achteruitgang gemerkt. maar had 10 jaar "achteruitgang garantie" waardoor ik ander half jaar geleden tweede keer ben gelaserd en tot nog toe naar teveredenheid.

care vision was dat volgens mij.

over de extra behandelingen, heb ik nog niet van gehoord..
dat was er toen ook nog niet.. in de tijd dat ik het heb laten doen voor de eerste keer waren er twee behandelingen lasek en lasik
Ik vind Optical Express eigenlijk ook wel een beetje dubieus met dat gestunt en de kortingsbonnen. Ik vind het tarievensysteem ook heel vreemd.Je betaalt blijkens berichten op internet per dioptrie steeds meer. Bodemtarief is 595,- per oog. Maar als je -6 hebt zit je opeens op 3.000,- euro voor 2 ogen. Dat is gek want de behandeling duurt bij alle sterktes volgens mij even lang. Andere klinieken rekenen niet verschillende tarieven bij verschillende sterktes...

Heb goede verhalen gehoord over de Bergman Oogzorgkliniek. Daar ben je 3.195,- euro kwijt voor 2 ogen, maar je krijgt wel 10% korting als je bij een bepaalde zorgverzekeraar zit.

Wel is die wat duurder dan klinieken zoals Visus en Vision. Die kosten beiden ongeveer 2.000,- euro voor 2 ogen. En die twee laatste klinieken lijken mij ook prima, en krijgen ook overwegend positieve reviews. Dus wat is wijsheid...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:37:50 #259
206580 Luxuria
pi_145127811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:15 schreef FoXje het volgende:
Toen ik het deed (alweer 20 jaar geleden) waren er helemaal geen extra behandelingen. Gewoon Lasek, en dat was het. Nooit spijt van gehad.
En is je zicht die 20 jaar goed gebleven?
Ik dacht altijd dat het na 5 jaar weer verminderde.
pi_145127950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

nee dat klopt zeker niet.
je hebt grotere kans dat je een leesbril nodig hebt op latere leeftijd. ( kreeg ik 10 jaar geleden te horen )
maar je ogen hebben een andere bolling waardoor het beeld scherper binnenkomt.
het is niet zo dat die bolling zomaar weer slechter word.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:47:33 #261
206580 Luxuria
pi_145129823
Ik ben helemaal enthousiast geworden.
Alleen vind ik het erg shit dat je een week voor het vooronderzoek ook al je lenzen uit moet...
Ik haat mijn bril, wil me daar echt niet mee vertonen op straat :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:09:27 #262
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_145130603
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:37 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Al die tijd hetzelfde, goed dus. Ik was toen 19, nu 39, en een leesbril, die moet iedereen op een gegeven moment toch.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:27:59 #263
3185 Adelante
To let it go now
pi_145142352
Wordt tijd dat ze voor het leesgedeelte ook een laserbehandeling uitvinden. :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_145148144
quote:
11s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben helemaal enthousiast geworden.
Alleen vind ik het erg shit dat je een week voor het vooronderzoek ook al je lenzen uit moet...
Ik haat mijn bril, wil me daar echt niet mee vertonen op straat :P
let wel dat afhankelijk van de behandeling je een paar dagen uit de running bent en je een lange periode flink veel druppels moet gebruiken voor vocht en medicatie.

en trouwens; er kunnen bijwerkingen optreden wat wel handig is om mee te nemen.

bijwerkingen kunnen zijn droge ogen, heb ik soms last van dat kan zich resulteren in snachts steken in de ogen omdat ze te droog zijn geworden.
slecht / wazig zicht ook door de droge ogen.
ander bijwerking is het "halo" effect, vooral bij auto lampen en straat verlichting dat je er kringen omheen ziet zitten, kan behoorlijk heftig zijn.
bespreek deze bijwerkingen goed!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:21:21 #265
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_145151979
Valt me op dat er echt veel meer mensen zijn die hun ogen hebben laten laseren.
Ik heb de pech gehad dat mijn hoornvlies te dun is en dus implantaten krijg.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:26:37 #266
206580 Luxuria
pi_145231006
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:42 schreef kovenant het volgende:

[..]

let wel dat afhankelijk van de behandeling je een paar dagen uit de running bent en je een lange periode flink veel druppels moet gebruiken voor vocht en medicatie.

en trouwens; er kunnen bijwerkingen optreden wat wel handig is om mee te nemen.

bijwerkingen kunnen zijn droge ogen, heb ik soms last van dat kan zich resulteren in snachts steken in de ogen omdat ze te droog zijn geworden.
slecht / wazig zicht ook door de droge ogen.
ander bijwerking is het "halo" effect, vooral bij auto lampen en straat verlichting dat je er kringen omheen ziet zitten, kan behoorlijk heftig zijn.
bespreek deze bijwerkingen goed!

Thnx voor de tips!
pi_145595410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:21 schreef DE_krumpel het volgende:
Valt me op dat er echt veel meer mensen zijn die hun ogen hebben laten laseren.
Ik heb de pech gehad dat mijn hoornvlies te dun is en dus implantaten krijg.
Ik heb een quickscan gehad en heb gehoord dat mijn hoornvlies dun is en dat implantaten in ieder geval een optie zijn.
Er volgt nog een uitgebreid vooronderzoek en dan hoor ik het definitief.
Ik lees echter op internet dat bij dun hoorvlies wel andere behandelingen mogelijk zijn dan intralasik. Namelijk lasek, epilasik of transprk. Nu ben ik met name geinteresseerd in transprk (niet te verwarren met prk). Dit is de nieuwste ooglasertechniek:

quote:
TransPRK is een nieuwe één-staps, mes-vrij procedure. Met dezelfde laser wordt het epitheel (de regeneratieve buitenoppervlak van het oog) voorzichtig verwijderd en wordt het hoornvlies nauwkeurig hervormd. De laser verwijdert een microscopische hoeveelheid stromale weefsel, hetgeen gebaseerd is op de pre-operatieve analyse en bepaling van het sterkte van het oog. De procedure kan het hoornvlies hervormen in minder dan een minuut. In tegenstelling tot LASIK behoeft er geen flap of incisie gemaakt in het hoornvlies bij TransPRK. Hierdoor duurt het herstelproces korter, omdat het epitheellaagje sneller herstelt dan bij Lasek/PRK. De irritatie aan uw ogen die gebruikelijk is na een oppervlakkige laserbehandeling duurt na TransPRK korter en het zicht herstelt sneller.
Deze flaploze techniek spreekt mij wel aan. De behandeling is ook nog eens veel goedkoper dan Intralasik. Enige nadeel lijkt de langere hersteltijd te zijn. Maar dat heb ik er voor over.

Iemand hier ervaring met transprk?
pi_145607851
Hey allemaal,
ik denk ook al een tijd aan ooglaseren. Ik heb al een consult gehad bij Visus oogkliniek.. het vooronderzoek werd daar gedaan door een assistente..niet de behandelde arts.
Ik kwam bij Visus voor de Lasek + wavefront uit op 2900 eu.

-Wat zijn de prijzen bij Opticalexpress?
-En het vooronderzoek/begeleiding, was je daar tevreden over bij Opticalexpress?
-Oja, ik las dat je bij OE ook in termijnen kan betalen; iemand die dat doet? En hoeveel termijnen zijn dat?
pi_145610597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:48 schreef za18za18 het volgende:
Hey allemaal,
ik denk ook al een tijd aan ooglaseren. Ik heb al een consult gehad bij Visus oogkliniek.. het vooronderzoek werd daar gedaan door een assistente..niet de behandelde arts.
Ik kwam bij Visus voor de Lasek + wavefront uit op 2900 eu.

-Wat zijn de prijzen bij Opticalexpress?
-En het vooronderzoek/begeleiding, was je daar tevreden over bij Opticalexpress?
-Oja, ik las dat je bij OE ook in termijnen kan betalen; iemand die dat doet? En hoeveel termijnen zijn dat?
Je bedoelt 1.900 euro in plaats van 2.900 euro? Want op de website van Visus vind ik de volgende prijzen:

Ooglaserbehandelingen

Behandelmethode Prijs een oog Prijs twee ogen
LASEK ¤ 900 ¤ 1.600
LASIK ¤ 600 ¤ 1.200
EPI-LASIK ¤ 700 ¤ 1.400
PRK ¤ 600 ¤ 1.200
Intralasik (FemtoLASIK) ¤ 1.199 ¤ 1.998
Trans PRK (Non touch Laser) ¤ 1.300 ¤ 2.300

Extra opties ooglaserbehandeling

Behandelmethode Prijs een oog Prijs twee ogen
Corneal Wavefront ¤ 150 ¤ 300
Monovision Leesbril correctie ¤ 300 ¤ 300
Presbymax Leesbril correctie ¤ 300 ¤ 300

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 16-10-2014 19:22:19 ]
pi_145610612
Mij is bij Visus trouwens verteld dat ze geen Lasek meer uitvoeren, alleen nog Intralasik en Trans PRK..
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:09:28 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145611621
Pas op he: dat zijn vanaf prijzen. Hoe hoger je sterkte, hoe duurder je behandeling.
pi_145612134
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:09 schreef SEMTEX het volgende:
Pas op he: dat zijn vanaf prijzen. Hoe hoger je sterkte, hoe duurder je behandeling.
Ik weet dat dat bij Optical Express zo is.

Is dat ook bij Visus zo? Ik dacht dat zij vaste prijzen hanteerden?
pi_145683205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik weet dat dat bij Optical Express zo is.

Is dat ook bij Visus zo? Ik dacht dat zij vaste prijzen hanteerden?
Weet ik niet, ik vond de voorlichting niet bijster goed en het is alweer een tijd terug. Bij mij kwam het iig uit op 2.800eu.

Kan iemand zijn ervaring met optical express delen : )
-hoe vond je het vooronderzoek gaan? en heb je de arts vooraf gezien?

Ik hoor nog altijd heel erge verhalen over de Lasik/ Intralasik behandelingen. Het schijnt dat je daar blijvende zwakheid van het oog aan overhoudt.( Met name omdat de buitenste laag nooit vergroeid). Dus bij stoten met een tennisbal/airbag etc zijn er mensen waarbij het flapje blijvend is beschadigd of die direct na de behandeling al klachten hadden.
pi_145898458
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:59 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik vond de voorlichting niet bijster goed en het is alweer een tijd terug. Bij mij kwam het iig uit op 2.800eu.

Kan iemand zijn ervaring met optical express delen : )
-hoe vond je het vooronderzoek gaan? en heb je de arts vooraf gezien?

Ik hoor nog altijd heel erge verhalen over de Lasik/ Intralasik behandelingen. Het schijnt dat je daar blijvende zwakheid van het oog aan overhoudt.( Met name omdat de buitenste laag nooit vergroeid). Dus bij stoten met een tennisbal/airbag etc zijn er mensen waarbij het flapje blijvend is beschadigd of die direct na de behandeling al klachten hadden.
Ik heb na mijn Lasek behandeling al regelmatig met mijn snavel op het asfalt gelegen (fietsen is niet mijn ding :') ) en een salto gemaakt in een auto, maar de oogjes zijn nog in perfecte staat!
Over een maand alweer 6 jaar geleden dat ik ze heb laten laseren en ik vind het nog steeds prachtig! De enige lenzen die ik nog draag zijn spooky kleurlenzen met Halloween :P

Er staan redelijk wat ervaringen (oa die van mij) met optical express elders in dit topic trouwens, dus ff terug bladeren ;)

Ah, je had het niet over Lasek. Nouja, goed lezen is soms best lastig :P
Feauteaux
pi_162220586
Kickje.
Ik overweeg ook om m'n ogen te laten laseren, -5 en -4,5 met in beide ogen een cilinder en in 1 oog heb ik ooit een hoornvlies beschadiging gehad waardoor daar blijkbaar een heel klein littekentje zit.
Voorlopig denk ik aan visus of vision, over optical expres heb ik niet zo'n goed gevoel.
Iemand ervaringen / tips voor een kliniek in de omgeving Eindhoven Tilburg den Bosch Breda?

Nu ga ik het topic eens teruglezen.

Mijn eerste keus zou lasik zijn, ik sta ervan te kijken dat er hier best veel mensen lasek hebben laten doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door _Joy_ op 15-05-2016 16:50:55 ]
  zondag 15 mei 2016 @ 23:54:23 #276
206580 Luxuria
pi_162234414
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:21 schreef _Joy_ het volgende:
Kickje.
Ik overweeg ook om m'n ogen te laten laseren, -5 en -4,5 met in beide ogen een cilinder en in 1 oog heb ik ooit een hoornvlies beschadiging gehad waardoor daar blijkbaar een heel klein littekentje zit.
Voorlopig denk ik aan visus of vision, over optical expres heb ik niet zo'n goed gevoel.
Iemand ervaringen / tips voor een kliniek in de omgeving Eindhoven Tilburg den Bosch Breda?

Nu ga ik het topic eens teruglezen.

Mijn eerste keus zou lasik zijn, ik sta ervan te kijken dat er hier best veel mensen lasek hebben laten doen.

Ik heb Relex Smile laten doen, is een nieuwe behandeling en kan ik je zeker aanraden.
pi_162235132
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb Relex Smile laten doen, is een nieuwe behandeling en kan ik je zeker aanraden.
Ziet er ook veelbelovend uit, het is wel gelijk een stuk duurder :{ ik heb er ongeveer 2.500 euro voor gereserveerd.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:41:34 #278
206580 Luxuria
pi_162270619
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 00:29 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Ziet er ook veelbelovend uit, het is wel gelijk een stuk duurder :{ ik heb er ongeveer 2.500 euro voor gereserveerd.
Ja inderdaad, het is erg prijzig. Als je genoeg te besteden hebt is het aan te raden.
Anders is de Intralasik/Femtolasik ook zeker een goede behandeling, die wordt nog altijd het meeste uitgevoerd volgens mij :)
pi_162272124
Ik volg ook even, wil mijn ogen ook laten laseren binnenkort. Wil er ook zo'n 2500 euro aan uitgeven; zelfde regio als _Joy_ (Eindhoven Tilburg den Bosch Breda)
pi_162272968
Ik heb vrijdag een afspraak bij lasik centrum Tilburg, deze is wel prijzig ¤ 1.750,- per oog!
Volgende week kan ik terecht bij vision clinics, daar wil ik het ook echt laten uitvoeren.

De afspraak bij lasik centrum had ik al gemaakt en toen kwamen we er pas achter dat de vermeldde prijs per oog was :o maar omdat het gratis en vrijblijvend is laat ik de afspraak toch doorgaan... Niet netjes maar het gaat wel om mijn ogen.
pi_162314865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:16 schreef _Joy_ het volgende:
Ik heb vrijdag een afspraak bij lasik centrum Tilburg, deze is wel prijzig ¤ 1.750,- per oog!
Volgende week kan ik terecht bij vision clinics, daar wil ik het ook echt laten uitvoeren.

De afspraak bij lasik centrum had ik al gemaakt en toen kwamen we er pas achter dat de vermeldde prijs per oog was :o maar omdat het gratis en vrijblijvend is laat ik de afspraak toch doorgaan... Niet netjes maar het gaat wel om mijn ogen.
Ik heb het 2,5 jaar geleden laten doen bij Bergman Clinics voorheen Vision Clinics echt een aanrader ik zou het meteen weer doen beste investering tot nu toe geweest :Y
pi_162321781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:41 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik heb het 2,5 jaar geleden laten doen bij Bergman Clinics voorheen Vision Clinics echt een aanrader ik zou het meteen weer doen beste investering tot nu toe geweest :Y
Ik kan nu ook echt niet meer wachten! Hopelijk ben ik geschikt en kan het op korte termijn.
pi_162351529
Vanmorgen een quick scan gehad, onder andere mijn oogdruk en hoornvliesdikte gemeten en dat is allemaal prima geschikt!

Wel heb ik 1 aandachtspuntje: ik zie nu van dichtbij heel goed, de arts gaf aan dat dat na het laseren voorbij zou zijn -O-

Wel kunnen ze mijn dominante oog naar 0 laseren en het andere oog naar -0.25 of -0.50, dan zou het nog een paar jaar goed kunnen gaan voordat ik definitief aan een leesbril moet.
Dit ivm mijn leeftijd, ik ben 42 en ongeveer dan beginnen de lichamelijke ongemakken blijkbaar.

Gelukkig heeft mijn medische geschiedenis (oa chemo) geen invloed gehad op mijn ogen, dat schijnt ook wel eens voor te komen.

Zijn er hier ook mensen die hun ogen op verschillende sterktes hebben laten laseren en hoe bevalt dat?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:35:25 #284
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_162385556
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef _Joy_ het volgende:
Vanmorgen een quick scan gehad, onder andere mijn oogdruk en hoornvliesdikte gemeten en dat is allemaal prima geschikt!

Wel heb ik 1 aandachtspuntje: ik zie nu van dichtbij heel goed, de arts gaf aan dat dat na het laseren voorbij zou zijn -O-

Wel kunnen ze mijn dominante oog naar 0 laseren en het andere oog naar -0.25 of -0.50, dan zou het nog een paar jaar goed kunnen gaan voordat ik definitief aan een leesbril moet.
Dit ivm mijn leeftijd, ik ben 42 en ongeveer dan beginnen de lichamelijke ongemakken blijkbaar.

Gelukkig heeft mijn medische geschiedenis (oa chemo) geen invloed gehad op mijn ogen, dat schijnt ook wel eens voor te komen.

Zijn er hier ook mensen die hun ogen op verschillende sterktes hebben laten laseren en hoe bevalt dat?
Dit weerhoudt mij nog. Wat zou het toch ideaal zijn als je multifocaal gelaserd kan worden zodat het bovenste deel verziend is en onderin bijziend.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_162386395
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit weerhoudt mij nog. Wat zou het toch ideaal zijn als je multifocaal gelaserd kan worden zodat het bovenste deel verziend is en onderin bijziend.
Ik wist wel dat de leesbril toch ooit zou komen, maar dat dat al gelijk na het laseren het geval zou zijn viel mij ook tegen.
Komende woensdag heb ik de 1e afspraak bij de kliniek waar ik het wil laten doen, benieuwd wat zij te melden hebben.
Ik ken meerdere mensen die rond hun 40e hebben laten laseren en zij hadden hier geen last van. Nu zet ik m'n bril af als ik dichtbij wil lezen, straks moet ik er vermoedelijk dus 1 opzetten :{
pi_162401174
Beste allemaal,

Hier volg ik eigenlijk een ander topic (ook met laseren maar dan van tattoos haha) maar ik stuitte op dit topic en ik kan het niet laten om te antwoorden, misschien hebben mensen iets aan mijn ervaring met het laseren van ogen, ik zal eerst antwoord geven op de vragen en wellicht volgen er dan nog meer vragen n.a.v. de antwoorden die ik geef:

Hoe is dit gegaan?
In januari 2004 ben ik gelaserd aan mijn beide ogen, bij een erkend lasercentrum in Boxtel (toen één van de eersten in Nederland met werkzame oogartsen welke verbonden zijn aan diverse ziekenhuizen in de regio).
Ik had sterkte -12. Vanaf mijn 6e jaar, toen ik naar school ging werd geconstateerd dat ik toen al -6 had, dikke jampotglazen kreeg dus en de sterkte liep alleen maar verder terug in de jaren die daarna volgden. Ik had op mijn 12e jaar dus -12. Toen besloot de toenmalige oogarts die verbonden was aan het ziekenhuis dat (harde) lenzen een oplossing waren voor mij omdat ze anders bang waren dat mijn sterkte nog verder terug zou lopen. Omdat ik inmiddels mijn bril meer dan zat was (ik ben ook erg gepest vroeger als kind), was dat een uitstekende oplossing.

•Viel het mee/tegen?

Maar laseren ging op zich goed, ik heb er nog een videoband van. Ik werd geholpen met de Lasik-methode en je ziet op de video ook heel duidelijk dat er veel weggelaserd wordt.
Toen ging het na het laseren een tijdje goed, het herstel ging prima en ook vrij vlot, maar in november 2004 was mijn rechteroog dusdanig achteruit gegaan in sterkte, dat besloten werd om nogmaals mijn rechteroog te laseren (het hoornvlies was ook nog dik genoeg dus dat kon nog).

•Waar ben je geweest/Hoe was het daar?

Lasikcentrum Boxtel. Prima, goede voorlichting, goede (na)service. Ik ben nog jaren onder controle geweest omdat ik een 'speciaal geval' was (sterkte -12).

•Wanneer ben je geweest?

Januari 2004 en november 2004 (nogmaals mijn rechteroog).

•Hoeveel koste het?

Toen moest ik het nog zelf betalen: ¤ 2.500 per oog.

•Zou je het weer doen?

Ja en nee. Ik heb in de afgelopen 12 jaar toch nog een reststerkte overgehouden, heb erg last van halo's (kringen rondom lichtbronnen) en ik heb weer zachte lenzen. Omdat mijn sterkte van lenzen erg variabel was, ben ik in maart naar een oogarts gegaan, op aanraden van mijn contactlensspecialist (allemaal verbonden aan een ziekenhuis trouwens).
Ik bleek in de afgelopen jaren schade aan mijn ogen te hebben opgebouwd: droge plekken op mijn hoornvliezen, oogontstekingen en te lage oogdruk (overigens hebben mensen die gelaserd zijn over het algemeen een lagere oogdruk omdat er een stukje weg is van het hoornvlies).
Ik heb 4 verschillende soorten medicatie (waaronder een medicijn met prednisolon tegen ontstekingen) meegekregen die ik nagenoeg ieder uur moet druppelen, gellen en zalven. Dit duurt nu al bijna 9 weken.
Ik mocht ook geen zachte lenzen meer in, dus moest noodgedwongen weer een bril dragen. Maar daar ondervind ik hinder van, ik kan bijvoorbeeld 's avonds niet autorijden in het donker, ik zie alleen wazig en alleen dan als er straatverlichting is, op een autosnelweg kan ik nu beter niet komen met bril.

Ik heb vorige week speciale lenzen gepast met een harde lens in het midden en zachte lenzen aan de zijkanten, vrij grote lens met een dikker middengedeelte zodat de bolling die weggehaald is, wordt opgevuld. Zo kan ik hopelijk weer normaal zien en vooral met autorijden 's avonds.

Ik krijg deze lenzen met mijn sterkte (-3.00 en -3.25) komende week als het goed is en ik kijk er erg naar uit . Ik hoop dat ik dan minder zal moeten oogdruppelen en -gellen, want mijn hele leven staat nu in het teken van medicatie en mijn ogen. Als ik namelijk die medicatie niet gebruik, voelen mijn ogen aan alsof ik zand in mijn ogen heb.

•Heb je nog tips?

Vraag goed na wat ooglaseren in jouw specifieke persoonlijke situatie teweeg zal gaan brengen. Vraag ook goed na hoe het zit met de hoeveelheid die gelaserd wordt (hoe hoger de sterkte, hoe meer ze weglaseren). Ik weet nu wat ik toen niet wist en wat niemand toen ook wist: er worden ook zenuwen verbrand tijdens het laseren en die heb je nodig om een signaal te krijgen dat je bijvoorbeeld droge ogen krijgt. Ik heb dat signaal niet meer, en dat heeft uiteindelijk voor gezorgd dat ik nu in deze situatie zit.
Houd er ook rekening mee dat je, zelfs na laseren, terug kan vallen in je oude situatie, dat de sterkte terug kan lopen en dat je dus uiteindelijk weer aan een bril of lenzen moet (in het ergste geval).

Mijn advies is: als je een sterkte hebt tot -5 of zo, denk dan goed na of je wel gaat laseren. Vang het op met lenzen als dat mogelijk is, er zijn tegenwoordig ook steeds betere lenzen op de markt, ook voor mensen die last hebben van droge ogen.

Je kijkt altijd 'anders' na het laseren, zoals bijvoorbeeld de (auto)lichten, stoplichten enz. waar je veel meer last van hebt dan voorheen. Ik dacht in het begin bijvoorbeeld dat iedereen op de weg reed met groot licht, terwijl dat aan mijn eigen ogen lag.

Ik hoop dat ik niemand ontmoedig om te laseren, dat is niet de bedoeling van mijn verhaal. Ik wil alleen duidelijk maken dat laseren een operatie blijft en dat je hierover goed moet nadenken of je dat wel doet in jouw geval.

Succes voor iedereen die een beslissing moet maken. Mochten er vragen zijn, dan hoor ik het graag.
pi_162401862
Misspersia wat een verhaal :o alvast heel veel sterkte met je nieuwe lenzen, hopelijk is daarmee (een deel van) je probleem verholpen!
Ik wist niet eens dat laseren bij -12 nog kon, ik dacht dat bij -10 de grens lag. Lasikcentrum heeft wel een goede reputatie, zelf ben ik er geweest voor een quickscan.
Toen ik nog lenzen droeg had ik ook last van lichten van tegenliggers, halo's, nachtblindheid. Ik heb toen een brilletje met gele glazen gekocht en bij mij hielp dat echt goed.
pi_162529580
Gisteren de uitgebreide controle gehad bij vision in Eindhoven, en mijn ogen zijn geschikt *O*
En... Het gaat komende maandag al gebeuren *O* *O*
Ik kan niet wachten, maar ik zie er ook tegenop. Dubbel gevoel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 01:33:02 #289
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_162531469
Niemand last van halo effect en verminderd contrast?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 01:36:54 #290
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_162531491
Wou het ook doen, maar toen kwam ik tegen dat myopie terug te draaien is op een natuurlijke manier :)
Eerst maar even een jaar dat proberen, het is een langzaam proces,net zoals het ontstaan ervan. De techniek is heel simpel, heb er baat bij na 3 maanden, binnenkort ff objectief laten meten om te kijken of er verbetering is.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:00:10 #291
206580 Luxuria
pi_162544420
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 01:33 schreef Manke het volgende:
Alleen in het begin een paar weken na de behandeling, nu (2 maanden later) niet meer.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:00:25 #292
206580 Luxuria
pi_162544429
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 01:36 schreef Manke het volgende:
Wou het ook doen, maar toen kwam ik tegen dat myopie terug te draaien is op een natuurlijke manier :)
Eerst maar even een jaar dat proberen, het is een langzaam proces,net zoals het ontstaan ervan. De techniek is heel simpel, heb er baat bij na 3 maanden, binnenkort ff objectief laten meten om te kijken of er verbetering is.
En wat houdt dat in?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:44:16 #293
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_162545642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:00 schreef Luxuria het volgende:

[..]

En wat houdt dat in?
de techniek?
Deze houdt in dat je je zicht zo 'maakt' dat je je dagelijkse ding doet op de 'blur horizon', dat is het punt dat je van scherp net een beetje wazig ziet, ondercorrectie of een plus bril kan hierbij helpen. Het brandpuntvlak komt dan net voor het netvlies, waardoor je het oog een stimulans geeft om in te korten. Op een gegeven moment ga je je ogen voelen dat ze proberen deze blur proberen corrigeren, merk ik (het is een autofocus systeem als bij een camera, bij te veel blur zullen je ogen zoals een camera ook niet proberen te focussen) . Ik kan nu bijvoorbeeld het computerscherm goed zien, met bril, op een gegeven moment kon ik de letters niet meer lezen, nu is het scherp.

Omgekeerd gaat het namelijk ook zo: door alles te doen met bril op, zoals lezen en computeren, moet je oog te veel werken en komt het brandpuntvlak achter je netvlies (overcorrectie) dat is een stimulans voor het oog om te verlengen. Dat is vaak ook de reden dat je steeds een sterkere bril nodig hebt.
Diopter is trouwens niets meer dan 1 gedeeld door het brandpunt, -4 bijvoorbeeld is een brandpunt van 1m/4=25cm voor je ogen.

Voordat ik hiermee begon, droeg ik een keer de hele dag een leesbril, ik zag niks ermee, maar toen ik later op de dag m'n eigen bril opdeed die aan vervanging toe was, was deze als nieuw, bijvoorbeeld tv ondertiteling was te lezen ipv niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 27-05-2016 17:49:47 ]
pi_162658610
Ik ben gisteren gelaserd. De behandeling an sich viel me erg mee, alleen het plaatsen van een ring op m'n ogen was vervelend.
Tijdens de terugreis was ik erg blij met het slechte weer want ik kon geen daglicht verdragen. Een oog deed erg pijn, het andere viel wel mee. Ik zag erg wazig en heb een paar uur m'n zonnebril op gehad, ook in huis.

Ik ben rond 13.00 uur behandeld, rond 16.00 uur begon ik al goed te zien.

S avonds tv gekeken en ik kon gewoon de ondertiteling lezen. Alleen een boek lezen of op m'n telefoon lukte niet maar daar was ik voor gewaarschuwd.
Vandaag kon ik zelfs gewoon lezen *O*

Ook ben ik vandaag terug geweest voor de eerste controle - alles is prima in orde.

Echt, serieus: dit had ik jaren eerder moeten doen!!!!
pi_162666024
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:38 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben gisteren gelaserd. De behandeling an sich viel me erg mee, alleen het plaatsen van een ring op m'n ogen was vervelend.
Tijdens de terugreis was ik erg blij met het slechte weer want ik kon geen daglicht verdragen. Een oog deed erg pijn, het andere viel wel mee. Ik zag erg wazig en heb een paar uur m'n zonnebril op gehad, ook in huis.

Ik ben rond 13.00 uur behandeld, rond 16.00 uur begon ik al goed te zien.

S avonds tv gekeken en ik kon gewoon de ondertiteling lezen. Alleen een boek lezen of op m'n telefoon lukte niet maar daar was ik voor gewaarschuwd.
Vandaag kon ik zelfs gewoon lezen *O*

Ook ben ik vandaag terug geweest voor de eerste controle - alles is prima in orde.

Echt, serieus: dit had ik jaren eerder moeten doen!!!!
Fijn om te horen! Waar ben je precies geweest en wat heeft het je gekost als ik vragen mag? :)
pi_162666436
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 01:33 schreef Manke het volgende:
ik heb wel last van Halo effecten na het laseren ( inmiddels twee keer behandeld binnen 10 jaar )

quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:58 schreef kovenant het volgende:
heb slinger hiernaartoe gehad van zuslief.
ik heb zelf ogen laten laseren het is natuurlijk wel afhankelijk van welk type behandeling .
volgens mij had ik lasek behandeling dus dat vlies word weggehaald ipv open geklapt.
ik heb zeker 4 dagen op bed gelegen , paar weken last gehad van ogen met jeuk.
klein half jaar last gehad van droge ogen waardoor ik ook door ben blijven druppelen.
heb ook mooie kapjes meegehad en flinke rol plakband voor als ik ging slapen zodat ik niet in ogen ging wrijven.
had zelf 130% zicht maar wel beide ogen -7.5 en oculaire misvorming ofzo
dat is nu inmiddels -0.75 en -0.5
kleine 5 jaar terug laten doen volgens mij
dit was de eerste keer.
tweede keer was een 2.5 jaar geleden denk ik zo.
zelfde behandeling gehad waarvoor geen kosten in rekening waren gebracht omdat mn ogen te snel weer achteruit gingen.
sta nu stabiel op 0 en -0.25

[ Bericht 28% gewijzigd door kovenant op 01-06-2016 12:41:21 ]
pi_162681909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:24 schreef Fluppert het volgende:

[..]

Fijn om te horen! Waar ben je precies geweest en wat heeft het je gekost als ik vragen mag? :)
Ik ben bij Vision geweest. De voor- en nacontroles zijn in Eindhoven, de behandeling in Amsterdam. In totaal was ik ¤ 2.400,- kwijt.
Het is echt lopendebandwerk, de wachtkamer zat vol.

Ik zie dat jij ongeveer dezelfde regio en hetzelfde budget hebt, ik vind ze wel een aanrader.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Joy_ op 01-06-2016 23:36:25 ]
pi_164015136
Even een schopje!

22 augustus mag ik op vooronderzoek *O*
pi_164015787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:17 schreef Fluppert het volgende:
Even een schopje!

22 augustus mag ik op vooronderzoek *O*
Leuk!! Waar ga je?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 10:07:40 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_164015791
-6 en -6,75 hier. Denk er ook al een tijd over om ze te laten laseren. Het is zo frustrerend om de trap amper af te durven zonder bril. Vervelende is dat ze nog steeds, langzaam, slechter worden. Ze zijn niet stabiel. Ik meen dat dat een voorwaarde is.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')