Sorry voor de late reactiequote:Op zaterdag 10 december 2011 21:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wil je er wat meer over vertellen? Ben heel benieuwd over zo'n tripje en behandeling daar
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:05 schreef ShaoliN het volgende:
Gisteren laten laseren bij Optical express. Was hypernerveus, maar het is ook erg meegevallen.
Behandeling was wavefront/intralaser/Lasik. Begeleiding was goed, al wordt er soms wat overdreven gedaan, maargoed. De behandeling zelf is over voordat je er erg in hebt. Het gaat te snel om erg angstig te worden zeg maar.
Ik heb een uurtje of 5 last gehad, maar het was goed te verdragen. Nu heb ik nog iets een waas over mijn ogen, maar ik zie al verschrikkelijk goed.
Na wat afdingen (ja hollander he) kwam ik iets onder de 2800 euro uit.
Het is pas een dag, maar ik heb nog geen spijt.
36 is helemaal niet oudquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef FoXje het volgende:
Heb 18 jaar geleden Lasek laten doen, en zicht is nog steeds uitstekend!
(Ik was toen 18 en nu oud).
Ik ben inmiddels bijna 2 maanden verder en ben echt super tevreden. Heel af en toe nog wat droge ogen, druppel ik iets, maar tering wat zie ik goed. Blij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:27 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Begeleiding is daar idd soms wat overdreven maar aan de andere kant, er ontgaat je ook niets en dat vond ik wel prettig. Alles was super duidelijk en het ging bij mij idd ook snel, te snel om het 'eng' te vinden.
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril hequote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:40 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Vind ik een raar verhaal, want dat zou dan ook moeten betekenen dat mensen die van zichzelf gewoon 0 hebben dan rond hun 30e altijd + krijgen.
Totale onzin natuurlijk dit. Maar niet gek ook, een opticien heeft er belang bij om jou als klant te behouden. Als jij je ogen laat laseren is hij jou als klant kwijt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:51 schreef dinosteen het volgende:
Voor de gene die dit van plan zijn ik heb lenzen en mijn opticien zei dat als je ze op jonge leeftijd ogen laat laseren omdat de sterkte verder niet achter uit gaat. En je hebt een lichte sterkte van -2 zoals ik. Dat je dit dan niet moet doen omdat rond je 30e de ogen weer anders gaan staan waardoor je beter gaat zien. Echter als je ze dus gelasert hebt word het dan +.
Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30equote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Veel mensen moeten na verloop van tijd een leesbril he.
Wist ikquote:
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:38 schreef kovenant het volgende:
bij inmiddels na kleine 6 jaar terugval van sterkte
was beide ogen -7.5
na behandeling -0.25 en -0.5
nu beide ogen -0.75
hoop dat dit niet doorzet ...
Kán gebeuren dat je een reststerkte hebt hoor. Ook ik heb na de laserbehandeling nog -0,5 bij 1 oog. In de voorwaarden staat ook bij nagenoeg alle klinieken dat er een +/- 0,5 over kan blijven...denk dat dat te maken heeft met de inschatting van het operatiegebied en de instelling van de laser. Iig werd bij mijn controle een nieuwe scan gemaakt en gezien dat er nog een kleine cilinder over was, m.a.w. Dat het operatiegebied nèt iets groter had moeten zijn..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij mij zijn beide ogen op 0 gezet na het laseren. Raar dat jij een reststerkte had?
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!
Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Klinkt veelbelovend:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Hele harde schop!
Ik zit erover na te denken mijn ogen te laseren dmv de zogenaamde Relex Smile methode. Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de meest geavanceerde technologie. Daarom dat ik ook Relex Smile overweeg en inderdaad niet de Lasik methode. Dat flapje schrikt mij ook een beetje af. Hoewel ik dus over die Relex Smile meer verhalen heb gelezen met halo's rond lichtbronnen, ik hoop wel dat dat op den duur weggaat.quote:Op maandag 1 september 2014 10:08 schreef DocWho het volgende:
[..]
Geen ervaring maar als ik mijn ogen zou laten laseren dan altijd met de meest geavanceerde technologie met de minste risico's en waar al de beste resultaten zijn gehaald. En dat is met deze technologie.
Het is misschien niet goedkoop maar beter een paar euro meer dan een hoop gedoe omdat het goedkoop moest. En ik zou het altijd dicht in de buurt laten behandelen. Dus in Nederland, België of Duitsland.
Graag hoor ik je ervaring als je het gaat doen of hebt gedaan.
Succes.
EDIT:
Ik las nog deze ervaring...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3084
Dit zou ook wat voor mij kunnen zijn.
Ik heb nu nog nachtlenzen wat overigens prima gaat maar helemaal zonder zou nog prettiger zijn.
Lasik vind ik voor mij zelf geen optie vanwege dat permanente zwakke plekje door de flap.
Dat heeft deze methode niet.
Ze doen een test of je ogen geschikt zijn waarbij onder andere de dikte van je hoornvlies wordt gemeten. Wanneer dit niet dik genoeg is kan er niet gelaserd worden. Het laseren staat trouwens los van de leesbril die je op latere leeftijd nodig hebt, die blijf je nodig hebben ook wanneer er gelaserd is.quote:Op maandag 1 september 2014 15:08 schreef ACT-F het volgende:
Klinkt veelbelovend:
http://www.eyecenter.nl/refractiechirurgie/relex-smile
Maar is het ook geschikt voor iedereen? Ik heb van nature wijde pupillen en daardoor heb ik vooral 's nachts last van tegenliggers in het verkeer. Ik ben ook wel benieuwd welke behandelmethodes voor mij geschikt zijn. Ik heb nog geen bril, maar heb wel moeite om ondertitels en borden op afstand te lezen. Het vergt veel concentratie.
Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met het zicht dichtbij. Heb ik straks een leesbril nodig? Ook daar hebben ze iets op gevonden, een soort multifocale laserbehandeling, maar dat is pas vanaf je 50e mogelijk.
http://www.internationalv(...)r-leesbrilcorrectie/
Of toch maar even wachten, want de technieken worden steeds beter en goedkoper.
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?
Ja.
• Hoe is dit gegaan?
Goed.
• Viel het mee/tegen?
Het viel mee.
• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Eyewish, het zag er vertrouwd uit.
• Wanneer ben je geweest?
December 2012.
• Hoeveel koste het?
2750,-
• Zou je het weer doen?
Ja.
• Heb je nog tips?
Het heeft weinig zin als je al redelijk oud bent.
Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
Daar zit toch wel een kern van waarheid in.. Ik ben lensdrager, en met lenzen in kom ik keurig op de nul uit. Dan zie ik perfect. Maar ik ben ook 43 en merk steeds vaker als ik echt priegelwerk moet doen dan gaat dat beter met lenzen uit.. Oftewel als ik me ooit had laten laseren dan had ik nu al wel een leesbril gehaald gok ik..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:55 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja maar er is een verschil tussen een leesbril (en das toch bij de meeste mensen gelukkig pas een keer rond hun 45e, niet hun 30e) en dat je ogen dusdanig gaan veranderen dat je echt + krijgt en daar een bril voor zou moeten.
Ik vind Optical Express eigenlijk ook wel een beetje dubieus met dat gestunt en de kortingsbonnen. Ik vind het tarievensysteem ook heel vreemd.Je betaalt blijkens berichten op internet per dioptrie steeds meer. Bodemtarief is 595,- per oog. Maar als je -6 hebt zit je opeens op 3.000,- euro voor 2 ogen. Dat is gek want de behandeling duurt bij alle sterktes volgens mij even lang. Andere klinieken rekenen niet verschillende tarieven bij verschillende sterktes...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef kovenant het volgende:
zorg ervoor dat je niet zomaar gaat budget shoppen.
lees reviews en recensies.
ik vertrouw kortings bonnen voor ooglaseren direct al niet meer...
ik heb het aantal jaren geleden laten doen met 2x -7.5 en cilinder afwijking, na laseren heb ik toen vrij rap achteruitgang gemerkt. maar had 10 jaar "achteruitgang garantie" waardoor ik ander half jaar geleden tweede keer ben gelaserd en tot nog toe naar teveredenheid.
care vision was dat volgens mij.
over de extra behandelingen, heb ik nog niet van gehoord..
dat was er toen ook nog niet.. in de tijd dat ik het heb laten doen voor de eerste keer waren er twee behandelingen lasek en lasik
En is je zicht die 20 jaar goed gebleven?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:15 schreef FoXje het volgende:
Toen ik het deed (alweer 20 jaar geleden) waren er helemaal geen extra behandelingen. Gewoon Lasek, en dat was het. Nooit spijt van gehad.
nee dat klopt zeker niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En is je zicht die 20 jaar goed gebleven?
Ik dacht altijd dat het na 5 jaar weer verminderde.
Al die tijd hetzelfde, goed dus. Ik was toen 19, nu 39, en een leesbril, die moet iedereen op een gegeven moment toch.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En is je zicht die 20 jaar goed gebleven?
Ik dacht altijd dat het na 5 jaar weer verminderde.
let wel dat afhankelijk van de behandeling je een paar dagen uit de running bent en je een lange periode flink veel druppels moet gebruiken voor vocht en medicatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben helemaal enthousiast geworden.
Alleen vind ik het erg shit dat je een week voor het vooronderzoek ook al je lenzen uit moet...
Ik haat mijn bril, wil me daar echt niet mee vertonen op straat
Thnx voor de tips!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:42 schreef kovenant het volgende:
[..]
let wel dat afhankelijk van de behandeling je een paar dagen uit de running bent en je een lange periode flink veel druppels moet gebruiken voor vocht en medicatie.
en trouwens; er kunnen bijwerkingen optreden wat wel handig is om mee te nemen.
bijwerkingen kunnen zijn droge ogen, heb ik soms last van dat kan zich resulteren in snachts steken in de ogen omdat ze te droog zijn geworden.
slecht / wazig zicht ook door de droge ogen.
ander bijwerking is het "halo" effect, vooral bij auto lampen en straat verlichting dat je er kringen omheen ziet zitten, kan behoorlijk heftig zijn.
bespreek deze bijwerkingen goed!
Ik heb een quickscan gehad en heb gehoord dat mijn hoornvlies dun is en dat implantaten in ieder geval een optie zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:21 schreef DE_krumpel het volgende:
Valt me op dat er echt veel meer mensen zijn die hun ogen hebben laten laseren.
Ik heb de pech gehad dat mijn hoornvlies te dun is en dus implantaten krijg.
Deze flaploze techniek spreekt mij wel aan. De behandeling is ook nog eens veel goedkoper dan Intralasik. Enige nadeel lijkt de langere hersteltijd te zijn. Maar dat heb ik er voor over.quote:TransPRK is een nieuwe één-staps, mes-vrij procedure. Met dezelfde laser wordt het epitheel (de regeneratieve buitenoppervlak van het oog) voorzichtig verwijderd en wordt het hoornvlies nauwkeurig hervormd. De laser verwijdert een microscopische hoeveelheid stromale weefsel, hetgeen gebaseerd is op de pre-operatieve analyse en bepaling van het sterkte van het oog. De procedure kan het hoornvlies hervormen in minder dan een minuut. In tegenstelling tot LASIK behoeft er geen flap of incisie gemaakt in het hoornvlies bij TransPRK. Hierdoor duurt het herstelproces korter, omdat het epitheellaagje sneller herstelt dan bij Lasek/PRK. De irritatie aan uw ogen die gebruikelijk is na een oppervlakkige laserbehandeling duurt na TransPRK korter en het zicht herstelt sneller.
Je bedoelt 1.900 euro in plaats van 2.900 euro? Want op de website van Visus vind ik de volgende prijzen:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:48 schreef za18za18 het volgende:
Hey allemaal,
ik denk ook al een tijd aan ooglaseren. Ik heb al een consult gehad bij Visus oogkliniek.. het vooronderzoek werd daar gedaan door een assistente..niet de behandelde arts.
Ik kwam bij Visus voor de Lasek + wavefront uit op 2900 eu.
-Wat zijn de prijzen bij Opticalexpress?
-En het vooronderzoek/begeleiding, was je daar tevreden over bij Opticalexpress?
-Oja, ik las dat je bij OE ook in termijnen kan betalen; iemand die dat doet? En hoeveel termijnen zijn dat?
Ik weet dat dat bij Optical Express zo is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:09 schreef SEMTEX het volgende:
Pas op he: dat zijn vanaf prijzen. Hoe hoger je sterkte, hoe duurder je behandeling.
Weet ik niet, ik vond de voorlichting niet bijster goed en het is alweer een tijd terug. Bij mij kwam het iig uit op 2.800eu.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik weet dat dat bij Optical Express zo is.
Is dat ook bij Visus zo? Ik dacht dat zij vaste prijzen hanteerden?
Ik heb na mijn Lasek behandeling al regelmatig met mijn snavel op het asfalt gelegen (fietsen is niet mijn dingquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:59 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik vond de voorlichting niet bijster goed en het is alweer een tijd terug. Bij mij kwam het iig uit op 2.800eu.
Kan iemand zijn ervaring met optical express delen : )
-hoe vond je het vooronderzoek gaan? en heb je de arts vooraf gezien?
Ik hoor nog altijd heel erge verhalen over de Lasik/ Intralasik behandelingen. Het schijnt dat je daar blijvende zwakheid van het oog aan overhoudt.( Met name omdat de buitenste laag nooit vergroeid). Dus bij stoten met een tennisbal/airbag etc zijn er mensen waarbij het flapje blijvend is beschadigd of die direct na de behandeling al klachten hadden.
Ik heb Relex Smile laten doen, is een nieuwe behandeling en kan ik je zeker aanraden.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:21 schreef _Joy_ het volgende:
Kickje.
Ik overweeg ook om m'n ogen te laten laseren, -5 en -4,5 met in beide ogen een cilinder en in 1 oog heb ik ooit een hoornvlies beschadiging gehad waardoor daar blijkbaar een heel klein littekentje zit.
Voorlopig denk ik aan visus of vision, over optical expres heb ik niet zo'n goed gevoel.
Iemand ervaringen / tips voor een kliniek in de omgeving Eindhoven Tilburg den Bosch Breda?
Nu ga ik het topic eens teruglezen.
Mijn eerste keus zou lasik zijn, ik sta ervan te kijken dat er hier best veel mensen lasek hebben laten doen.
Ziet er ook veelbelovend uit, het is wel gelijk een stuk duurderquote:Op zondag 15 mei 2016 23:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb Relex Smile laten doen, is een nieuwe behandeling en kan ik je zeker aanraden.
Ja inderdaad, het is erg prijzig. Als je genoeg te besteden hebt is het aan te raden.quote:Op maandag 16 mei 2016 00:29 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ziet er ook veelbelovend uit, het is wel gelijk een stuk duurderik heb er ongeveer 2.500 euro voor gereserveerd.
Ik heb het 2,5 jaar geleden laten doen bij Bergman Clinics voorheen Vision Clinics echt een aanrader ik zou het meteen weer doen beste investering tot nu toe geweestquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:16 schreef _Joy_ het volgende:
Ik heb vrijdag een afspraak bij lasik centrum Tilburg, deze is wel prijzig ¤ 1.750,- per oog!
Volgende week kan ik terecht bij vision clinics, daar wil ik het ook echt laten uitvoeren.
De afspraak bij lasik centrum had ik al gemaakt en toen kwamen we er pas achter dat de vermeldde prijs per oog wasmaar omdat het gratis en vrijblijvend is laat ik de afspraak toch doorgaan... Niet netjes maar het gaat wel om mijn ogen.
Ik kan nu ook echt niet meer wachten! Hopelijk ben ik geschikt en kan het op korte termijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:41 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik heb het 2,5 jaar geleden laten doen bij Bergman Clinics voorheen Vision Clinics echt een aanrader ik zou het meteen weer doen beste investering tot nu toe geweest
Dit weerhoudt mij nog. Wat zou het toch ideaal zijn als je multifocaal gelaserd kan worden zodat het bovenste deel verziend is en onderin bijziend.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef _Joy_ het volgende:
Vanmorgen een quick scan gehad, onder andere mijn oogdruk en hoornvliesdikte gemeten en dat is allemaal prima geschikt!
Wel heb ik 1 aandachtspuntje: ik zie nu van dichtbij heel goed, de arts gaf aan dat dat na het laseren voorbij zou zijn![]()
Wel kunnen ze mijn dominante oog naar 0 laseren en het andere oog naar -0.25 of -0.50, dan zou het nog een paar jaar goed kunnen gaan voordat ik definitief aan een leesbril moet.
Dit ivm mijn leeftijd, ik ben 42 en ongeveer dan beginnen de lichamelijke ongemakken blijkbaar.
Gelukkig heeft mijn medische geschiedenis (oa chemo) geen invloed gehad op mijn ogen, dat schijnt ook wel eens voor te komen.
Zijn er hier ook mensen die hun ogen op verschillende sterktes hebben laten laseren en hoe bevalt dat?
Ik wist wel dat de leesbril toch ooit zou komen, maar dat dat al gelijk na het laseren het geval zou zijn viel mij ook tegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit weerhoudt mij nog. Wat zou het toch ideaal zijn als je multifocaal gelaserd kan worden zodat het bovenste deel verziend is en onderin bijziend.
Alleen in het begin een paar weken na de behandeling, nu (2 maanden later) niet meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:33 schreef Manke het volgende:
Niemand last van halo effect en verminderd contrast?
En wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:36 schreef Manke het volgende:
Wou het ook doen, maar toen kwam ik tegen dat myopie terug te draaien is op een natuurlijke manier![]()
Eerst maar even een jaar dat proberen, het is een langzaam proces,net zoals het ontstaan ervan. De techniek is heel simpel, heb er baat bij na 3 maanden, binnenkort ff objectief laten meten om te kijken of er verbetering is.
de techniek?quote:
Fijn om te horen! Waar ben je precies geweest en wat heeft het je gekost als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:38 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben gisteren gelaserd. De behandeling an sich viel me erg mee, alleen het plaatsen van een ring op m'n ogen was vervelend.
Tijdens de terugreis was ik erg blij met het slechte weer want ik kon geen daglicht verdragen. Een oog deed erg pijn, het andere viel wel mee. Ik zag erg wazig en heb een paar uur m'n zonnebril op gehad, ook in huis.
Ik ben rond 13.00 uur behandeld, rond 16.00 uur begon ik al goed te zien.
S avonds tv gekeken en ik kon gewoon de ondertiteling lezen. Alleen een boek lezen of op m'n telefoon lukte niet maar daar was ik voor gewaarschuwd.
Vandaag kon ik zelfs gewoon lezen![]()
Ook ben ik vandaag terug geweest voor de eerste controle - alles is prima in orde.
Echt, serieus: dit had ik jaren eerder moeten doen!!!!
ik heb wel last van Halo effecten na het laseren ( inmiddels twee keer behandeld binnen 10 jaar )quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:33 schreef Manke het volgende:
Niemand last van halo effect en verminderd contrast?
dit was de eerste keer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:58 schreef kovenant het volgende:
heb slinger hiernaartoe gehad van zuslief.
ik heb zelf ogen laten laseren het is natuurlijk wel afhankelijk van welk type behandeling .
volgens mij had ik lasek behandeling dus dat vlies word weggehaald ipv open geklapt.
ik heb zeker 4 dagen op bed gelegen , paar weken last gehad van ogen met jeuk.
klein half jaar last gehad van droge ogen waardoor ik ook door ben blijven druppelen.
heb ook mooie kapjes meegehad en flinke rol plakband voor als ik ging slapen zodat ik niet in ogen ging wrijven.
had zelf 130% zicht maar wel beide ogen -7.5 en oculaire misvorming ofzo
dat is nu inmiddels -0.75 en -0.5
kleine 5 jaar terug laten doen volgens mij
Ik ben bij Vision geweest. De voor- en nacontroles zijn in Eindhoven, de behandeling in Amsterdam. In totaal was ik ¤ 2.400,- kwijt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:24 schreef Fluppert het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Waar ben je precies geweest en wat heeft het je gekost als ik vragen mag?
Leuk!! Waar ga je?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:17 schreef Fluppert het volgende:
Even een schopje!
22 augustus mag ik op vooronderzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |