abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59946771
Je kent het reclame: "Per 1 juli is horeca rookvrij" Yes, eindelijk rookvrij!

Afgelopen weekend waren we op het terras ergens in het land. Op de tafel ligt de asbak. Wat moest ie daar nou, dacht ik? Terras is onderdeel van horeca. Waarom daar nog steeds roken, ondanks dat reclame 'slogan'?

Ik ga dus niet meer naar horeca. Ik eis totale rookverbod. Dag omzet voor horeca!

Klacht:1: Horeca is toch niet rookvrij genoeg.
Klacht 2: Reclame is misleidend
  maandag 7 juli 2008 @ 13:36:00 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_59946804
Huilen omdat men in de buitenlucht rookt
Hoe durven ze!

Volgens mij stem jij op de partij van de dieren
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_59946807
Je hoeft niet te ademen. .
pi_59946810
klacht 3, TS moet zich eens inlezen in dit forum.
klacht 4, je stinkt, en niet eens naar de rook
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_59946813
Nou is het genoeg! Hou op met zeuren over roken. Ga lekker binnen zitten!
  maandag 7 juli 2008 @ 13:37:55 #6
130803 Gripper
Get a grip
pi_59946849
Gisteravond uit eten geweest, en ik kon me gewoon voor het eerst in jaren concentreren op de smaak van het eten, zonder dat er vanaf de tafel naast me een rookwalm mijn kant op kwam. Prima idee dus, dat rookverbod.
Helaas was het eten niet echt geweldig.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 7 juli 2008 @ 13:40:19 #7
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59946909
ga weg joh Dj triesto..
waarschijnlijk rij je gewoon auto maar zeur je over roken..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_59946925
TS klaagt zeker ook regelmatig dat er geen tomatensap te krijgen is in de horeca
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:41:16 #9
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59946933
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:37 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond uit eten geweest, en ik kon me gewoon voor het eerst in jaren concentreren op de smaak van het eten, zonder dat er vanaf de tafel naast me een rookwalm mijn kant op kwam. Prima idee dus, dat rookverbod.
niks mis met rookverbod in restaurant..
maar waarom in de kroeg.. ?
That boy needs therapy..
  maandag 7 juli 2008 @ 13:41:47 #10
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_59946947
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:37 schreef Gripper het volgende:
Je gaat zeker al jaren naar de McDonald's dan. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 13:43:50 #11
42184 crew  DaMart
pi_59946997
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:41 schreef BereNDD het volgende:

[..]

niks mis met rookverbod in restaurant..
maar waarom in de kroeg.. ?
Omdat mensen met astma dan ook eens kunnen gaan stappen. Ik vind het dus een hele verademing .
pi_59947083
Niet ademen dan maar
  maandag 7 juli 2008 @ 13:49:13 #13
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59947173
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:34 schreef AdBlocker het volgende:

Afgelopen weekend waren we op het terras ergens in het land. Op de tafel ligt de asbak. Wat moest ie daar nou, dacht ik? Terras is onderdeel van horeca. Waarom daar nog steeds roken, ondanks dat reclame 'slogan'?

Ik ga dus niet meer naar horeca. Ik eis totale rookverbod. Dag omzet voor horeca!

Vieze anti-genotsnazi. Als ik buiten op het terras een peukie rook, dan hoef je er niet bij te komen zitten he? Je kan ook lekker binnen aan de bar een kopje kamillethee gaan drinken. Daar heb je geen last van de rook.

Wat wil je? Een rookverbod in een straal van 20 meter om de erfgrens van een horecagelegenheid heen, zodat het risico op het ruiken van een rookluchtje tot een minimum wordt gereduceerd?

Onterechte klacht, TS is een rasechte zeikhoer. Optiefen dus.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_59947227
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:49 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Vieze anti-genotsnazi. Als ik buiten op het terras een peukie rook, dan hoef je er niet bij te komen zitten he? Je kan ook lekker binnen aan de bar een kopje kamillethee gaan drinken. Daar heb je geen last van de rook.

Wat wil je? Een rookverbod in een straal van 20 meter om de erfgrens van een horecagelegenheid heen, zodat het risico op het ruiken van een rookluchtje tot een minimum wordt gereduceerd?

Onterechte klacht, TS is een rasechte zeikhoer. Optiefen dus.
Als ik buiten zit dan hoef jij er niet bij te komen zitten met die kankerstokjes van je.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:51:50 #15
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59947246
Je bent zeker zo'n pauper astma patiëntje. Volgens de evolutie hoor jij gewoon niet in de horeca thuis maar gewoon lekker thuis bij papa en mama met je pompje.
pi_59947286
Ik als niet roker vind het ook te ver gaan als er buiten niet meer gerookt mag worden. Je krijgt anders van die amerikaanse praktijken wara het inderdaad verboden is om buiten op het terras een peuk te roken.

Het is voor mij in iedere geval goed bevallen afgelopen weekend in de kroeg ....
  maandag 7 juli 2008 @ 13:55:02 #17
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59947330
quote:

Rot op joh jank-allochtoon.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:56:27 #18
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59947375
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Omdat mensen met astma dan ook eens kunnen gaan stappen. Ik vind het dus een hele verademing .
Mensen met astma moeten lekker thuis blijven.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:58:08 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59947416
Auto's verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59947465
Ik heb bronchitis, dus uitmaken die peuken!

Eigenlijk heb ik er geen last van, alleen als het heel erg is misschien.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_59947512
Van het winter kon je heel rustig zonder sigarettenrook op het terras zitten, maar wilde je ons uit de kroeg, nu zijn we uit de kroeg, kun je daar zonder rook zitten, wil je weer op het terras zitten en niet binnen. Anti-rokers weten ook niet wat ze willen he!
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:04:04 #22
42184 crew  DaMart
pi_59947538
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:51 schreef RickoKun het volgende:
Je bent zeker zo'n pauper astma patiëntje. Volgens de evolutie hoor jij gewoon niet in de horeca thuis maar gewoon lekker thuis bij papa en mama met je pompje.
Nee .
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:56 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Niet meer gelukkig, want de horeca is rookvrij!
pi_59947558
quote:

1 tip: Val kapot
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_59947563
Heerlijk dat mensen zo kunnen zeiken en dan eigen alleen maar omdat het kan, niet omdat er echt een reden voor is. Dit soort mensen hebben geen beter leven dan dit soort dingen met mensen te delen omdat ze niets beters te zeiken hebben... Ga lekker thuis zitten en verschuil je voor de realiteit vriend: Er zijn nog mogelijkheden om rokers tegen te komen... (BTW: Er zijn zelfs rookhokken tegenwoordig in de horeca)
<Insert evil laughter here>
>_<
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:07:59 #25
42184 crew  DaMart
pi_59947620
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:05 schreef Wijschneusch het volgende:
(BTW: Er zijn zelfs rookhokken tegenwoordig in de horeca)
Dat is toch juist mooi? Kunnen de rokers gewoon roken in de horeca, zonder dat mensen die dat niet prettig vinden er last van hebben. Iedereen blij .
  maandag 7 juli 2008 @ 14:10:33 #26
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59947680
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:40 schreef BereNDD het volgende:
ga weg joh Dj triesto..
waarschijnlijk rij je gewoon auto maar zeur je over roken..
En rokers rijden gene auto? Ojawel, stomme vergelijking dus.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:56 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Samen met de negers

@TS:
Anders wordt je lid van stivoro ( )
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59947718
Prima, dan ruilen we toch weer, frisse lucht buiten, roken binnen.
Maar dan wel voor altijd, hè!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:13:50 #28
140904 MLF
Unazukin
pi_59947758
quote:

[..]

das dus gewoon gelul want de meeste horeca heeft een goede afzuiging en daar had je nergens last van
dit is gewoon zielig doen
jij kwam gewoon in een achteraf boerencafé waar ze niet weten wat afzuiging is
  maandag 7 juli 2008 @ 14:15:05 #29
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59947784
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:50 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Als ik buiten zit dan hoef jij er niet bij te komen zitten met die kankerstokjes van je.
Wees niet bang. Ik schuif niet aan bij anti-rook-fundamentalisten. En als de wind jouw kant op staat, ben ik best bereid daar rekening mee te houden, als je me daarop attendeert.

Wat is het toch met die anti-rook lobby dat rokers worden gezien als onaangepaste randmongolen waar niet mee te praten valt?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_59947805
Je gaat niet meer naar de horeca?! dat vind ik best knap en ook nog eens heel goed, van mensen die zeuren hebben we alleen maar last.

enne wees niet bang voor de omzet.., dat zal allemaal wel lukken
pi_59947907
quote:

[..]

Ik heb ook astma... maar ik kon altijd prima uitgaan hoor.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:21:49 #32
42184 crew  DaMart
pi_59947921
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:

[..]

das dus gewoon gelul want de meeste horeca heeft een goede afzuiging en daar had je nergens last van
Gelukkig weet jij precies hoe ik me voel in een rokerige ruimte .

En voor de duidelijkheid: ik kwam dus zelden in cafés, en ben blij dat ik die mogelijkheid nu wel heb .

Maar een rookverbod op een terras gaat mij eerlijk gezegd ook wel weer iets te ver .
  maandag 7 juli 2008 @ 14:22:43 #33
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59947935
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:

[..]

huhhuhuhuh je zei afzuiging huhuhuhuhu

Maar ik ben nog nooit in een kroeg geweest waar de rook fatsoenlijk en snel genoeg werd afgezogen hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:25:23 #34
42184 crew  DaMart
pi_59947994
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:21 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik heb ook astma... maar ik kon altijd prima uitgaan hoor.
Iedereen reageert er nou eenmaal anders op hè .
  maandag 7 juli 2008 @ 14:27:45 #35
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_59948047
en stinken naar zweet wat het nu doet in die tenten
pi_59948188
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:25 schreef DaMart het volgende:

[..]

Iedereen reageert er nou eenmaal anders op hè .
Je bedoelt zeker dat als je tegen zo iemand zegt "Je krijgt het benauwd van de rook" dat zo iemand spontaan een aanval krijgt terwijl die al een uur in de rook staat?

Kom, dan zou zo iemand ook niet in de buitenlucht kunnen lopen. Die is pas ranzig.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:38:17 #37
42184 crew  DaMart
pi_59948290
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:33 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker dat als je tegen zo iemand zegt "Je krijgt het benauwd van de rook" dat zo iemand spontaan een aanval krijgt terwijl die al een uur in de rook staat?

Kom, dan zou zo iemand ook niet in de buitenlucht kunnen lopen. Die is pas ranzig.
En toch heeft de buitenlucht minder (geen eigenlijk) invloed op mijn astma dan rooklucht. En dat hoeft niemand me te zeggen, want dat ervaar ik zelf al!
pi_59948423
Maar als ze het rookverbod hebben ingevoerd voor Astma patiënten, waarom zijn de meeste kroegen dan nog niet rolstoel vriendelijk gemaakt? Die mensen zouden dan ook een eerlijke kans moeten krijgen een kroeg te bezoeken....
  maandag 7 juli 2008 @ 14:49:36 #39
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59948505
Ik hoop dat je kapot gaat aan het meeroken, vieze stinkhuilie.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 14:51:05 #40
42184 crew  DaMart
pi_59948536
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:45 schreef BobbyB het volgende:
Maar als ze het rookverbod hebben ingevoerd voor Astma patiënten, waarom zijn de meeste kroegen dan nog niet rolstoel vriendelijk gemaakt? Die mensen zouden dan ook een eerlijke kans moeten krijgen een kroeg te bezoeken....
Zie de PI bij mijn eerste bericht... dat het alleen voor astmapatiënten zou zijn bedoelde ik nou ook weer niet serieus, maar het is wel een doelgroep die er zeker profijt van kan hebben .
  maandag 7 juli 2008 @ 14:56:47 #41
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59948657
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:50 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Doe ik lekker wel en het enige wat jij en je niet rokende vrinden daar aan kunnen doen is heel diep inhaleren en bidden dat de tumor snel en genadig zal zijn
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 7 juli 2008 @ 14:56:50 #42
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59948659
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:05 schreef Wijschneusch het volgende:
Heerlijk dat mensen zo kunnen zeiken en dan eigen alleen maar omdat het kan, niet omdat er echt een reden voor is. Dit soort mensen hebben geen beter leven dan dit soort dingen met mensen te delen omdat ze niets beters te zeiken hebben... Ga lekker thuis zitten en verschuil je voor de realiteit vriend: Er zijn nog mogelijkheden om rokers tegen te komen... (BTW: Er zijn zelfs rookhokken tegenwoordig in de horeca)
Mooi dat jij om deze betutteling vanuit de politiek kan lachen...
zet je oogkleppen af en probeer eens te zien dat dit het begin is van iets waar je helemaal niet blij van wordt.

Straks mag ik maar 4 bier in de week drinken, niet meer dan 2 uur stil op een bar kruk zitten mijn vriendin maar 5 keer in de week neuken etc... het hek is gewoon van de dam
That boy needs therapy..
  maandag 7 juli 2008 @ 14:57:25 #43
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59948672
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zie de PI bij mijn eerste bericht... dat het alleen voor astmapatiënten zou zijn bedoelde ik nou ook weer niet serieus, maar het is wel een doelgroep die er zeker profijt van kan hebben .
nee dat zijn de mensen die de omzet brengen..
That boy needs therapy..
pi_59948720
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Weet ik, ik zit ook maar te pesten Is ook niet zo makkelijk in te voeren als een rookverbod. Ten eerste zal je best wel een redelijk grote kroeg moeten hebben want een rolstoel neemt doorgaans gewoon veel ruimte in. Maar het zou wel een uitkomst voor ze zijn.

Vind het op zich ook wel prettig, niet die rook in je gezicht en zo.
  maandag 7 juli 2008 @ 15:01:12 #45
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59948752
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Weet ik, ik zit ook maar te pesten Is ook niet zo makkelijk in te voeren als een rookverbod. Ten eerste zal je best wel een redelijk grote kroeg moeten hebben want een rolstoel neemt doorgaans gewoon veel ruimte in. Maar het zou wel een uitkomst voor ze zijn.

Vind het op zich ook wel prettig, niet die rook in je gezicht en zo.
Maar verder ga je gewoon elke ochtend vrolijk met de auto..
That boy needs therapy..
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 15:04:12 #46
42184 crew  DaMart
pi_59948806
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:57 schreef BereNDD het volgende:

[..]

nee dat zijn de mensen die de omzet brengen..
Ook ja. Ik kan me zo voorstellen dat die mensen nu vaker naar de horeca zullen gaan. Ik ben het zelf in ieder geval wel van plan .
pi_59948861
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:01 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Maar verder ga je gewoon elke ochtend vrolijk met de auto..

Ik zeg vanaf het begin al dat ik dat rookverbod onzin is (en dat vind ik nog steeds) maar er valt nu toch weinig aan te veranderen dus kan ik de frisse lucht ook wel waarderen. Maar lezen is niet je sterkste kant, zal wel aantasting van de rook zijn...

Lees die andere rook topics maar door, daarin zie je dat ik net zo tegen het rookverbod ben als jij ook al rook ik zelf niet eens. Alleen wat heeft het voor zin om je er nu nog druk om te maken? Het is er, en daar kun je je dan maar beter bij neerleggen.
pi_59948872
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:56 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Mooi dat jij om deze betutteling vanuit de politiek kan lachen...
zet je oogkleppen af en probeer eens te zien dat dit het begin is van iets waar je helemaal niet blij van wordt.

Straks mag ik maar 4 bier in de week drinken, niet meer dan 2 uur stil op een bar kruk zitten mijn vriendin maar 5 keer in de week neuken etc... het hek is gewoon van de dam
Stel je voor
Een maatschappij zonder overlast

Dalijk kom je ook nog aan met Orwell Huilie
Ga weg
  maandag 7 juli 2008 @ 15:16:03 #49
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59949047
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik zeg vanaf het begin al dat ik dat rookverbod onzin is (en dat vind ik nog steeds) maar er valt nu toch weinig aan te veranderen dus kan ik de frisse lucht ook wel waarderen. Maar lezen is niet je sterkste kant, zal wel aantasting van de rook zijn...

Lees die andere rook topics maar door, daarin zie je dat ik net zo tegen het rookverbod ben als jij ook al rook ik zelf niet eens. Alleen wat heeft het voor zin om je er nu nog druk om te maken? Het is er, en daar kun je je dan maar beter bij neerleggen.
ik ben het met je eens dat ik beter moet lezen..
maar oneens met dat je je er maar bij neer moet leggen..
That boy needs therapy..
  maandag 7 juli 2008 @ 15:17:37 #50
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59949092
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Stel je voor
Een maatschappij zonder overlast

Dalijk kom je ook nog aan met Orwell Huilie