abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 09:49:48 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59942152
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De trein is in het algemeen erg smerig.

Eigenlijk heeft de trein helemaal geen voordelen.
Nou ja, je hoeft niet te sturen. Maar dan nog presteren die klootzakken het om te botsen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 7 juli 2008 @ 09:52:39 #27
146900 Siaor
Dump die junk
pi_59942201
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Heb al een paar keer mee gemaakt dat het echt overduidelijk naar urine ruikt in die treinen
And then?
pi_59942319
ach kom op, iedereen weet waarvoor dit eigenlijk is bedoeld. De conducteurs willen een fatsoenlijke kantine in de trein met breedbeeld en biljart. Ik vind het best als ze geen toiletten meer doen in de treinen, maar zorg dan wel dat de ramen open kunnen.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:06:31 #29
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59942434
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:43 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling zoals in Engeland, dat uiteindelijk je op hetzelfde traject meerdere maatschappijen kunt kiezen?
Dat is precies wat ik bedoel ja. En wat de bedoeling is van concurrentie en marktwerking enz
pi_59942606
En wat als je misselijk wordt en moet overgeven? Gewoon ergens in een hoekje doen?
Openbaar vervoer en marktwerking; blijf maar geloven in dat sprookje.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:32:33 #31
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59942841
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:06 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel ja. En wat de bedoeling is van concurrentie en marktwerking enz
Nou, want in Engeland zijn de treinen TOP!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59942935
Komt gewoon omdat NS wc te duur vind in de nieuwe treinen, omdat het afvalwater tegenwoordig bij de nieuwe treinen opgevangen moet worden.
Is natuurlijk wel goed die nieuwe regels dat geen wc afval op het spoor komt, alleen hierdoor gaan ze wel meteen weer bezuinigingen.
............................
  maandag 7 juli 2008 @ 10:44:11 #33
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59943071
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef paddy het volgende:
Waarom gaan de burgers niet eens staken? Wat een idioot besluit zeg. Er gaan ook kinderen met de trein (is al een lastig iets wanneer ze op de snelweg naar de wc moeten). En al die studenten die bezopen zijn en ik weet niet hoe vaak over de benen (want de treinen zijn soms idioot vol op vrijdag) moeten klimmen om naar de wc te komen? Waar laten die hun gele water
Moeten ze maar leren zindelijk te worden.

Mooi, dan zijn er minder ouders met kinderen in de trein. Heeft de rest van de trein niet zo'n last van al dat geblèr, stuk rustiger.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_59943097
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef paddy het volgende:
Waarom gaan de burgers niet eens staken? Wat een idioot besluit zeg. Er gaan ook kinderen met de trein (is al een lastig iets wanneer ze op de snelweg naar de wc moeten). En al die studenten die bezopen zijn en ik weet niet hoe vaak over de benen (want de treinen zijn soms idioot vol op vrijdag) moeten klimmen om naar de wc te komen? Waar laten die hun gele water

Misschien de mensen die dergelijke besluiten nemen met de route laten nemen zodat ze zo'n 5 a 6 uur niet naar de wc kunnen.

Ze doen alsof je voor de lol naar die vieze gore toiletten moet. Reken er maar op dat menig eerste klas cabine gevuld zal worden met uitwerpselen. Helemaal feest wanneer er iemand aan de schijt is
idd wanneer je moet dan moet je.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juli 2008 @ 10:46:36 #35
15029 rickmans
Hasselmans
pi_59943118
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beter opletten. De subsidies zijn eraf en er wordt verwacht dat de NS als een commercieel bedrijf werkt, inclusief winstprognoses en dat soort zaken. Dan krijg je dus dit soort cosmetische bezuinigingen: Het oogt leuk, maar levert op termijn nauwelijks wat op.
De staat is nog steeds 100% eigenaar van de NS, dus het is niet geprivatiseerd. Het wel of niet toekennen van subsidies zegt niets over het wel of niet geprivatiseerd zijn.
quote:
En trouwens: Was het niet de bedoeling dat meer mensen met de trein zouden gaan? Mogen die niet meer plassen onderweg? Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
De ambitie van de NS is een groei van 2,5% per jaar aan reizigers, die van de overheid is zelfs 5%. Persoonlijk vind ik het een rare zet. Want als je meer zitplaatsen in een trein stopt resulteert dat vaker in een lagere bezetting. De trein zou juist de competitie aan moeten gaan op service en niet service eruit slopen.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 10:46:36 #36
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59943119
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:17 schreef Elfletterig het volgende:
En wat als je misselijk wordt en moet overgeven? Gewoon ergens in een hoekje doen?
Daar waren we al over uit, gewoon eerste klas
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 7 juli 2008 @ 10:56:06 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59943297
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:44 schreef Demophon het volgende:

[..]

Moeten ze maar leren zindelijk te worden.

Mooi, dan zijn er minder ouders met kinderen in de trein. Heeft de rest van de trein niet zo'n last van al dat geblèr, stuk rustiger.
Mijn dochter is prima zindelijk, maar een treinreis van 2,5 uur kan ze het echt niet ophouden.. Menig volwassene heeft daar ook meer dan grote moeite mee.

En ouders met kinderen reizen over het algemeen op de tijden dat het rustig is in de trein.. En als ze al eens in de spits reizen, doen ze dat zeker niet voor hun lol.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59943413
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
pi_59943518
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
............................
pi_59943597
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou, want in Engeland zijn de treinen TOP!
idd als het ergens een puinzooi qua spoorwegen is geweest de laatste jaren de dan is het wel in de UK
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59943674
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Klopt die is 9 van de 10x helemaal leeg dat ze die eens gaan verkleinen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juli 2008 @ 11:15:26 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59943685
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Hell no. Dan moet ik zeker bij al die studenten en zulks volk in de coupe gaan ziten
pi_59943687
Gelukkig bestaat de auto nog.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_59943707
Krankzinnig die privatisering (VVD) van Nutsbedrijven.
Sportieve inbreng
  maandag 7 juli 2008 @ 11:19:29 #45
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59943776
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Goed idee inderdaad.

Wat betreft de toiletten in de trein, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, zeker in een stoptrein zijn die gewon zwaar overbodig. In de trein van Groningen naar Maastricht kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Dat de toiletten op stations verdwijnen is natuurlijk belachelijk, kunnen ze daarna weer zeuren over wildplassen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 7 juli 2008 @ 11:21:49 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59943833
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:07 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
Je kunt best met een stoptrein een flink traject moeten afleggen, b.v. Haren-Enschede Drienerlo. Dat is meer dan twee uur. Dan kun je natuurlijk in de 5 minuten die je hebt op Zwolle proberen naar de WC te gaan, maar als je niet de enige bent die dat heeft bedacht is het vast weinig succesvol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:22:31 #47
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59943849
Waar moet ik nu dan coke snuiven?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:27:08 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59943945
uit je oksel
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59944018
Wel grappig dat ze in het bericht zeggen dat het op de sprinters die tussen Zoetermeer/Den Haag en Rotterdam Hofplein/Den Haag reden geen wc's zaten. Maar dat is ook maar een ritje van een half uur. Stel je voor dat je van Tilburg naar Amsterdam moet, dan zou het toch wel prettig zijn als je naar de wc kan. Wat zou je anders moeten doen? Uitstappen, een wc zoeken en dan de volgende trein pakken?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:33:35 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59944087
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:23 schreef rickmans het volgende:

[..]

De NS is nog net zo een staatsbedrijf als dat het 20 jaar terug was hoor . Wat dat betreft is is er niets geprivatiseerd .
De NS is gedeeltelijk geprivatiseerd. Syntus is een particulier bedrijf en heeft inderdaad geen wc's in haar achterhoekse treinen, heel irritant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')