abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 15:16:09 #26
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59949051
Let op bij de Patapum, die hebben verschillende groottes voor baby's en peuters!
Ergo heeft een baby-inzet die je er los bij kan kopen, veel andere ssc's moet je pas vanaf drie maanden gebruiken. De eerste drie maanden kun je dan een tricot knoopdoek of (korte) geweven knoopdoek gebruiken om je baby in wieghouding of kikkerhouding te kunnen dragen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 7 juli 2008 @ 20:22:04 #27
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59955859
Let niet op mijn altijd gezellige gelaatsuitdrukking .

Het arme kind zit gewoon klem met haar hoofd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 7 juli 2008 @ 20:38:41 #28
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59956302
het grootste nadeel van de babybjorn vs de draagdoek en hopelijk ook de beco (buuterfly) straks is het draagcomfort. Met de bb kon ik nauwelijk 10 minuten lopen en deden mijn schouders en rug al pijn. Met de draagdoek, loop ik zelfs met Fleur (17 kilo) op mijn rug nog een half uur/driekwartier zonder moeite.
  maandag 7 juli 2008 @ 21:09:41 #29
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59957133
Da`s wel een heel sneu gezicht ja Van Lilah dan he, dat van jou valt best mee
Ik heb m`n perraja binnen. Hij zit nu in de was..morgen heb ik weer een knoopproject
Saartje
  maandag 7 juli 2008 @ 21:12:24 #30
14746 k_i_m
pi_59957219
Was ist das? Een perraja?
In my life
Why do I smile
  maandag 7 juli 2008 @ 21:13:24 #31
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59957255
korte doek met vrolijke kleurtjes
Deze en dan de rood/geel/oranje versie
Saartje
pi_59957331
leuk maneki!
pi_59959263
Die zien er vrolijk uit Maneki! Erg leuk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59960994
Yeey vandaag de combi cotti gehaald.
pi_59961869
Leuk Ixa! Ben benieuwd hoe hij je bevalt
It's all up to you
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:29:59 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59964796
Maneki, is zo´n Perraja wel geschikt om lang mee te dragen?
Lijkt me trouwens wel handig voor de korte stukjes als ik Devin bijvoorbeeld van en naar de auto moet tillen (we wonen in een flat) of als we met de fiets weggaan. Hem `zo` tillen, zonder doek, hou ik niet zo lang meer vol.

Kim, dan moet je nu natuurlijk wel een nieuwe foto plaatsen waarop Lilah niet klem zit, in een mooie doek ofzo Wat is d´r haar trouwens licht geworden, zelfde kleur als jij hebt.
.... met gevoel voor drama....
pi_59965546
kersjes, vergelijk het een beetje met een ringsling. De een kan er dagen mee lopen en de ander gebruikt hem alleen voor kleine stukjes.
Mijn moeder en haar vriendinnen liepen (en lopen nu met nakomertjes en kleinkinderen ) de hele dag met een knoopsling zoals een Perraja. Die snappen niet dat ik me liever in vijf meter doek wikkel
Maar in de tijd dat ik klein was was eigenlijk alleen de babybjorn-achtige drager bekend én de knoopsling voor de "hippiemama's".
De rest was er misschien wel maar niet echt heel makkelijk verkrijgbaar of bekend.

Ik vind een geknoopte sling, al dan niet met schuifknoop, lekkerder zitten dan een ringsling maar je moet hem wel weer opnieuw knopen als je kindje groeit.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 10:24:39 #38
141844 Macka66
pi_59966318
Owlet, was jij je doeken met knoop en al?

Ik vind de korte doek met schuifknoop helemaal geweldig. En Maja vind 'm ook fijn. Ze is waarschijnlijk de enige baby die niet in een tricot doek wil liggen. In de korte doek is haar gezichtje veel vrijer te houden. Madam houdt van liggen met uitzicht. (Zitten vind ze nog niets)

Zo'n schuifknoop is zo gemaakt. en je laat 'm (tussen de wasbeurten en groeistuipen in ) lekker zitten. Een korte doek knoopt ook makkelijker en sneller.

Ik heb 'm nog niet met Lucie uitgeprobeerd. Als 'ie niet in de was zit is ' ie meestal bezet door Maja
(Ik wacht nog steeds op m'n korte Girasol...)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 10:30:09 #39
141844 Macka66
pi_59966408
Ixa, leuk he, een doek kopen Kijk maar uit, het kan verslavend zijn Ben je al aan het dragen of ga je er binnenkort mee beginnen?
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 10:34:14 #40
141844 Macka66
pi_59966488
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
korte doek met vrolijke kleurtjes
Deze en dan de rood/geel/oranje versie
Welke maat?
Ik heb op fabric geklikt en nou wil ik ze bijna allemaal wel eens irl zien
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:39:00 #41
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59966565
Ik weet niet of ik het ga redden om op de meet te komen. Ik heb ernstig behoefte aan niks doen en zaterdag heb ik kans dat dat kan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:39:29 #42
14746 k_i_m
pi_59966576
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:29 schreef Kersjes het volgende:
Kim, dan moet je nu natuurlijk wel een nieuwe foto plaatsen waarop Lilah niet klem zit, in een mooie doek ofzo Wat is d´r haar trouwens licht geworden, zelfde kleur als jij hebt.
Nou, ik had gisteren alweer ruzie . Mijn wederhelft vond het belachelijk dat ik zo'n ding wilde wat ik zelf ook wel kon maken als ik een lap stof op de markt zou kopen. En dat terwijl ik de mei tai voor zoveel geld gekocht heb en ook bijna niet gebruikt heb. Hij heeft zelfs het bedrag teruggerekend naar guldens om nog maar eens aan te geven hoeveel geld het was .

Toen ik zei dat hij soms ook dingen wil hebben waar ik het nut niet van inzie had hij die dingen allemaal ineens echt nodig. En dat is heel anders! .
In my life
Why do I smile
pi_59966808
Ik was mijn doeken gewoon nooit
Het is wel leuk om te zien hoe er ook in draagdoekenland de mode verandert. Dat zie je hier al op het forum natuurlijk, de ene keer worden de storchs aangeschaft, dan de ellaroo's en daarna weer girasols

Toen ik laatst op de bruiloft van een kennis was liep daar bijna heel "la leche league-end Den Haag". Allemaal babies in korte knoopdoeken bij de vrouwen van de leeftijd van mijn moeder maar de tweede generatie liep met de derde generatie in singslings, een ergo, een storch en Ronja zat in de Manta. Allemaal kindjes die de hele avond relaxed bij moeder, vader of grote broer/zus in de doek zaten en zo al af-en-toe-een-slokje-drinkend het feestlawaai wel best vonden

Ik geloof dat de ringsling nu ook bij de oude rotten in het vak langzaam de knoopsling begint te vervangen maar de geknoopte sling blijft toch wel alom vertegenwoordigd.
Wat wil je ook, als je vanaf de jaren '70 tot nu je kinderen, kleinkinderen, oppaskinderen en kinderen van de BV-groep fulltime aan je vast geknoopt hebt zitten
pi_59966864
Owlet wat moet dat leuk zijn om dat zo te zien op een avond!
It's all up to you
pi_59966895
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:39 schreef k_i_m het volgende:
Nou, ik had gisteren alweer ruzie . Mijn wederhelft vond het belachelijk dat ik zo'n ding wilde wat ik zelf ook wel kon maken als ik een lap stof op de markt zou kopen.
Reken hem maar eens voor hoeveel je kwijt zou zijn als je op de markt (waar je dit soort stof al niet eens kan vinden) kwijt zou zijn aan stevige stof met de juiste weefmethode.
En die meitai gaat natuurlijk nog wel gebruikt worden, ze is nu alleen wat jong er voor

Voor wat betreft de meeting: Ik kan bijna niet kiezen maar ik heb besloten dat ik toch liever met de hele familie het 25-jarig huwelijk van mijn oom en tante in de bossen van zeist vier. Ik denk dat al mijn doeken ook wel vertegenwoordigd zijn, behalve misschien de podaegi. Mocht iemand interesse hebben daar in dan kan ik hem wel naar Macka opsturen, dan is hij in ieder geval te proberen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:54:16 #46
14746 k_i_m
pi_59968156
Ja, nouja. Ik vind het een beetje raar dat hij erover zeurt. We kunnen wel kasten vol met kleren kopen maar niet een draagdoek erbij? . Ik snap het gewoon niet .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:08:38 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59968551
Dat was precies wat ik ook bedacht Kim, een trainingspakje dat vast ook niet goedkoop zal zijn, waar ze vast binnen 1-2 maanden niet meer in past kan wel, maar een doek waar je jaren plezier van hebt niet!

Ik vind de BabyBjorns er in de winter ook altijd zo sneu uit zien. Die kindjes in van die ski-pakjes en dan die armpjes en beentjes er zo stijf uitstekend omdat ze zich niet eens meer kunnen bewegen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:11:18 #48
14746 k_i_m
pi_59968613
Nou, gelukkig, dan ligt het niet aan mij dat ik het niet snap .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:12:14 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59968631
Zou het helpen als je er een merk-naampje aan zou hangen? Een stoeren GANT doek ofzo?
pi_59968836
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind de BabyBjorns er in de winter ook altijd zo sneu uit zien. Die kindjes in van die ski-pakjes en dan die armpjes en beentjes er zo stijf uitstekend omdat ze zich niet eens meer kunnen bewegen.
Het komt op mij ook altijd meer over als een manier om je kind te kunnen vervoeren terwijl je je handen vrij hebt. vertikaal tegen de ouder geplakt, helemaal niet lekker samen met de ouder in een doek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')