Geaccepteerdquote:Op zondag 6 juli 2008 19:48 schreef Blik het volgende:
MIjn excuses voor het niet starten van een nieuw raadsel, was het topic uit het oog verloren. Wist helemaal niet dat ik hem goed had.
quote:Voor deze:
Toulon?
quote:Op maandag 7 juli 2008 22:58 schreef rosstek het volgende:
Ligt er in Wit-Rusland niet een stad met dezelfde naam? verkapte tvp.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:28 schreef captaintokyo het volgende:
Luik?
quote:Op zondag 13 juli 2008 12:38 schreef Cee het volgende:
Alle hints wijzen er naartoe en ik kan verdorie geen fotografisch bewijs vinden dus het zal wel fout zijn maar toch, op de goede gok: Siracusa, Sicilië?
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:39 schreef guinesh het volgende:
Ergens in Portugal... Amadora???
quote:Op maandag 14 juli 2008 10:52 schreef guinesh het volgende:
Er zijn geloof ik zo'n 30 mogelijkheden in Italie
quote:en die is er 1 van:
Ravenna?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:05 schreef fanneke het volgende:
John Hancock Center, Chicago, Illinois
http://flickr.com/photos/mostlymaple/2452573158/
Als iemand een nieuw plaatje wil plaatsen, ga je gang.
Zit de rest van de dag niet meer achter mijn pc.
quote:
quote:Op zondag 20 juli 2008 12:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit is http://www.addisonparkonclark.com/images/ClarkAddisonSiteLg.gif
http://www.addisonparkonclark.com/
En dat is volgens mij weer een onderdeel van het Lakeview district van Chicago. De enige reden dat ik dat wist is omdat de naam in de URL van de foto stond...
quote:
Houten is niet goed, het gemeentehuis lijkt er inderdaad erg veel op, de toren in ieder geval zeker, maar is het dus niet.quote:
Dan heb je nog steeds ongeveer heel Nederland als zoekgebiedquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hint: Het ligt ongeveer 1 - 1,5 uur vanaf Houten vandaan.
Tja daar zit inderdaad wel in vanaf Houten... 1 - 1,5 uur oostwaarts vanaf Houten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds ongeveer heel Nederland als zoekgebied
Verkeerde kant van de evenaar en Kaapstad heeft grofweg 20 maal meer inwoners dan deze stad.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:41 schreef Grunner het volgende:
Kaapstad?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:12 schreef JDude het volgende:
Een verkeersdrempel en een shitload aan parkeerpaaltjes in de grootste stad van een land.
Is het dan niet gewoon in Amsterdam?
quote:- HINTS: Post een hint na maximaal 24 uur zonder reactie of na een aantal foutieve antwoorden.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:57 schreef Fogel het volgende:
Dat is een van de gebouwen voor de olympische spelen in Bejing, China.
edit: de zwemhal
Een paar dagen naar het buitenland gaan en een topic vergeten is nooit grappigquote:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is het in Noorwegen?
Nee dus...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:06 schreef Fogel het volgende:
Alvast een kleine tip: het is deze keer niet in Noorwegen
ergens op Bornholm?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:06 schreef Fogel het volgende:
Deze is waarschijnlijk niet al te makkelijk, omdat het vrij klein is. Het is historisch gezien een echte stad, maar heeft niet genoeg inwoners om tegenwoordig nog op de officiele stedenlijst van de het CBS van dat land te staan.
[ afbeelding ]
Alvast een kleine tip: het is deze keer niet in Noorwegen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
Sundsvall?
Ook niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:17 schreef Leatherface het volgende:
Örnsköldsvik?
Dit is een belangrijke tip. Je kan aan de plaatsnaam zien of het vroeger een stad was of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:06 schreef Fogel het volgende:
Deze is waarschijnlijk niet al te makkelijk, omdat het vrij klein is. Het is historisch gezien een echte stad, maar heeft niet genoeg inwoners om tegenwoordig nog op de officiele stedenlijst van de het CBS van dat land te staan.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 06:53 schreef ETA het volgende:
ik heb geen idee, maar ik weet wel dat de topic naam iig niet GOK de stad is..............
Frederikstad is het inderdaad niet omdat het in Noorwegen ligt (en daarbij is het nog groot genoeg om ook nu nog stad te zijn).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:21 schreef bork het volgende:
Frederikstad is het niet, Stromstad?
Ahum, ik had op google earth gekeken hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Frederikstad is het inderdaad niet omdat het in Noorwegen ligt (en daarbij is het nog groot genoeg om ook nu nog stad te zijn).
Strömstad daarintegen heeft stadsrechten, maar is te klein om anno 2008 nog als stad gerekend te worden. En, deze plek ligt in Zweden en als je de moeite had genomen om bewijsfotos te zoeken, had je uitgevonden dat Strömstad de juiste stad is!
Bork mag de volgende opgave plaatsen!
Degene met het eerstgeplaatste juiste antwoord.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:56 schreef bork het volgende:
Warschau is goed
Wat is de regel? Die met het bewijs mag de volgende doen?
Duidelijk captaintokyo mag verderquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Degene met het eerstgeplaatste juiste antwoord.
Indien deze het bewijs zelf levert, kan die meteen een nieuwe opdracht plaatsen, maar als het een antwoord zonder bewijs is, moet op bewijs gewacht worden of op een bevestiging van de opdrachtgever.
In dit geval is het bewijs door een andere geleverd, en ook door de opdrachtgever bevestigd, dus mag de eerste met het goede antwoord verder met een nieuwe.
Helemaal goedquote:
Een makkelijke dan maarquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:13 schreef qwerty_x het volgende:
aan een ander de eer om de volgende foto te plaatsen
Frankfurt was goed.quote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:28 schreef Berto het volgende:
Przemysl in Polen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Przemy%C5%9Bl
Heb zelf geen tijd om er een te posten (zit op mijn werk). Dus laat ik de eer aan een ander.
Inderaad Barcelona, moest ook niet te lastig zijn omdat het eigenlijk 'mijn beurt' niet was. Die van jouw komt inderdaad in het topic voor, van mij krijg je een herkansing.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:34 schreef Blik het volgende:
Volgens mij is deze al een paar keer gepost, dit is namelijk Barcelona (de 2 torens waren onderdeel van het Olympisch park)
bewijs:
[ afbeelding ]
Het land staat bekend om haar gigantische output aan electronica.quote:
nope, je zit wel in de goede regio.quote:
Taipei, Taiwan is helaas fout, al zit je wel in de goede county.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:01 schreef Laurabeest het volgende:
Taipei, Taiwan. Als ik dat niet fout heb gezien, kom ik morgen met het bewijs. Ik kan nu op de een of andere manier geen site vinden die werkt.
Danshui is goedquote:
Xi'an, Chinaquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:41 schreef fishbeer het volgende:
ok, voor de eerste keer dat ik meedoe dus ik hoop dat ik het allemaal goed doe...
[ afbeelding ]
succes...
Ok, in het noorden is het alvast niet, Aan de zuidkust ook niet,quote:Op zondag 21 september 2008 16:38 schreef Fasters het volgende:
[..]
...met tussen de 25.000 en 50.000 inwoners...
quote:Op zondag 21 september 2008 16:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ok, in het noorden is het alvast niet, Aan de zuidkust ook niet,
het is in Midden-Marokko
Chefchaouen ??
Heel goed, Ifranequote:Op zondag 21 september 2008 23:35 schreef Zephyrus het volgende:
Ik ga voor Iframe, Marokko
Ofwel het 'Geneve van Marokko', midden in het Atlas gebergte.
Lijkt me een stad in Chinaquote:
nopequote:Op maandag 22 september 2008 09:17 schreef Chancard het volgende:
Kinshasa?
(Dat bruine gebouw komt me bekend voor, maar ik ben niet zeker.)
Die is helemaal goed!quote:Op maandag 22 september 2008 00:05 schreef ETA het volgende:
Guangzhou, China?
Kuala Lumpur, Maleisiede "amazing body adventure" werd in Guangzhou en in KL georganiseerd, echter er bestaat alleen een hotel Sungei Wang in KL
nopequote:
nopequote:
niet zo dichtbijquote:
had em niet gezienquote:Op dinsdag 23 september 2008 14:55 schreef bork het volgende:
Kampala, Oeganda
http://www.idrc.ca/en/ev-84239-201-1-DO_TOPIC.html
Ik neem aan dat je Gdansk bedoeld en dat is goedquote:
Gdansk bedoelde ik iddquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:56 schreef bork het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Gdansk bedoeld en dat is goed
helaassssquote:
nope, ook verkeerde land. Net zoals slovenie, bestond 25 jaar geleden het correcte land nog niet. Het ontstond pas na een opsplitsing van een groter land.quote:
noop, hint was midden Amerika, preciezer Mexico.quote:
nopequote:
Ik was door de geachte boven ons gestelden een week uitgesloten van bijdrages aan dit geweldige topic. Voor klachten, gelieve hen aan te spreken en niet mij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:19 schreef ETA het volgende:
We blijven niet eeuwig wachten.
Jullie zijn bizar goed. Ik heb m'n best gedaan die te vinden...quote:
TIP: Zoek niet te ver uit de buurt van datgene dat Skande zojuist raadde (of is het "ried"?).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |