abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 juli 2008 @ 13:26:30 #1
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59924075
Welkom bij de Mirena-topicreeks.

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Deel 4: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
Deel 5: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 5
Deel 6: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 6

En nu dus verder in deel 7!

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.


Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.

De alsmaar groter wordende lijst met Fok!sters die een Mirena hebben:

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Enfermera
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
Twinky
zoeperzazke
Wynter
XcUZ_Me
zoeperzazke
ZwarteMagika

Veel plezier/sterkte/succes in deel 7!

[ Bericht 1% gewijzigd door Enfermera op 06-07-2008 22:32:44 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:30:00 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59924122
Ik weet nou niet of er nog meer mensen in de hall of fame moeten, mis je iemand/jezelf, zeg het, dan pas ik 'm nog ff aan
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:31:12 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59924145
Hoi .

Mag ik ook even in het lijstje van Trotste Mirena-Bezitsters? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 6 juli 2008 @ 13:34:19 #4
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_59924193
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:23 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik weet geen antwoord op al je vragen, maar hier komen wat antwoorden! -->
- Ik denk dat je gewoon je 3 weken kan afmaken met die nuvaring, dan ongesteld worden en 'm dan laten plaatsen. Maar ik zou het idd even aan je arts vragen. Of anders de gyn, want zo'n huisarts is idd wat minder.
- Volgensmij wel, tenzij je je eigen risico nog niet hebt opgemaakt. Bij mij kostte het plaatsen 159 euro, en omdat ik mn eigen risico nog niet had betaald mocht ik mooi 150 euro dokken. Maja.
- Zie antwoord hierboven
- Bij mij is het echt een heel stuk minder. Bloeden is echt onzettend afgenomen, heb eigenlijk alleen nog maar van die micro-inlegkruisjes nodig De pijn is nog wel wat aanwezig, maar wordt ook stukken minder.
- Ja, dat is normaal. Sommige huisartsen doen het ook bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad, maar sommigen ook niet (zoals de mijne). Ik moest naar de gyn.
- Yup, me.. Ik vond het erg pijnlijk, ik dacht dat mijn menstruatiepijn erg was, maar dit was echt tien keer erger.. Al is het het wel waard, moet ik zeggen. (heb 'm nu bijna een half jaar) Maar ik moet wel zeggen dat het ontzettend verschilt! Er zijn hier ook genoeg meiden zonder kinderen die helemaal geen pijn hebben gehad met het zetten.
Ik heb geen nuvaring gehad, dus daar kan ik niks over zeggen.
Dan haal ik jouw laatste post nog even tevoorschijn. Aangezien mijn vragen er nog in staan kunnen er misschien nog anderen op reageren In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik was voornamelijk bang dat ik eerst een tijd gestopt zou moeten zijn met m'n Nuvaring. Heb m'n eigen risico nog niet opgemaakt, dus dat wordt even de bankrekening checken Ik ga in ieder geval morgen maar eens even met mijn huisarts bellen voor een afspraak. Momenteel heb ik nog een week te gaan met m'n Nuvaring, maar aangezien ik tussen deze en de vorige geen stopweek heb ingelast ben ik toch ongesteld. Weet niet of ik dan als ik hem uit doe nog steeds ongesteld ben of word. Nouja, dat zal ik maar even aan m'n huisarts vragen.

Ik heb gelukkig best een hoge pijngrens, ben ook niet echt bang voor een beetje pijn bij het plaatsen. Ik had alleen ooit gehoord dat sommige artsen zo'n ding niet willen plaatsen bij vrouwen die nooit een kind hebben gekregen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:37:33 #5
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_59924258
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:34 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Dan haal ik jouw laatste post nog even tevoorschijn. Aangezien mijn vragen er nog in staan kunnen er misschien nog anderen op reageren Hmm, dat gaan we even fixen In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik was voornamelijk bang dat ik eerst een tijd gestopt zou moeten zijn met m'n Nuvaring. Heb m'n eigen risico nog niet opgemaakt, dus dat wordt even de bankrekening checken Ik ga in ieder geval morgen maar eens even met mijn huisarts bellen voor een afspraak. Momenteel heb ik nog een week te gaan met m'n Nuvaring, maar aangezien ik tussen deze en de vorige geen stopweek heb ingelast ben ik toch ongesteld. Weet niet of ik dan als ik hem uit doe nog steeds ongesteld ben of word. Nouja, dat zal ik maar even aan m'n huisarts vragen.

Ik heb gelukkig best een hoge pijngrens, ben ook niet echt bang voor een beetje pijn bij het plaatsen. Ik had alleen ooit gehoord dat sommige artsen zo'n ding niet willen plaatsen bij vrouwen die nooit een kind hebben gekregen.
Deze post van mij dus:
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:41 schreef Electrocute het volgende:
Haii!

Ik was vandaag een beetje aan het rondgooglen over Mirena toen ik hier terecht kwam. Ik gebruik momenteel de Nuvaring, omdat ik niet bijzonder goed reageer op hormonen. De pil was dus sowieso al nooit een optie. Nu vind ik de Nuvaring op zich best fijn, maar er zijn nog steeds een aantal minpuntjes. Zo is het voor mij onmogelijk om mijn menstruatie fatsoenlijk uit te stellen. Als ik in plaats van de ring eruit te laten een nieuwe in doe word ik een paar dagen later dan normaal toch gewoon ongesteld. Heel irritant. Daarnaast heb ik toch nog wel een beetje last van hormoonkwaaltjes. Ik heb al wel gelezen dat er in de Mirena nog minder hormonen zitten dan in de Nuvaring, dat zou dus op zich kunnen helpen.

Nu is mijn huisarts een goede vent, maar niet op het gebied van anticonceptie. Toen ik er voor de eerste keer kwam wilde hij me koste wat kost de pil aansmeren. Ik hoop dus dat ik hier wat informatie kan krijgen, voordat ik naar hem toe ga. Mijn prangende vragen:

- Hoe lang moet ik gestopt zijn met mijn huidige anticonceptie voordat ik een Mirena kan laten plaatsen?
- Wordt het (deels) vergoed door de meeste zorgverzekeraars?
- Zo nee, wat kost zo'n ding?
- Hoe is jullie ervaring op het gebied van minder wordende ongesteldheid?
- Is het normaal om een doorverwijzing te vragen naar een gyneacoloog, of kunnen alle huisartsen het in principe ook?
- Zijn er hier ook vrouwen die nog geen kind hebben met een Mirena? Ik heb gehoord dat het dan een stuk pijnlijker is.
- En tot slot, zijn er misschien ook dames die net als ik eerst de Nuvaring hebben gehad en nu een Mirena hebben? Ben wel erg benieuwd naar de vergelijking.


[ Bericht 40% gewijzigd door Electrocute op 06-07-2008 13:39:40 (En ja, ik loop als een gek te klunzen hier :')) ]
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:56:48 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59924598
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:31 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

Mag ik ook even in het lijstje van Trotste Mirena-Bezitsters? .
Je staat erin!
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:34 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Dan haal ik jouw laatste post nog even tevoorschijn. Aangezien mijn vragen er nog in staan kunnen er misschien nog anderen op reageren In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik was voornamelijk bang dat ik eerst een tijd gestopt zou moeten zijn met m'n Nuvaring. Heb m'n eigen risico nog niet opgemaakt, dus dat wordt even de bankrekening checken Ik ga in ieder geval morgen maar eens even met mijn huisarts bellen voor een afspraak. Momenteel heb ik nog een week te gaan met m'n Nuvaring, maar aangezien ik tussen deze en de vorige geen stopweek heb ingelast ben ik toch ongesteld. Weet niet of ik dan als ik hem uit doe nog steeds ongesteld ben of word. Nouja, dat zal ik maar even aan m'n huisarts vragen.

Ik heb gelukkig best een hoge pijngrens, ben ook niet echt bang voor een beetje pijn bij het plaatsen. Ik had alleen ooit gehoord dat sommige artsen zo'n ding niet willen plaatsen bij vrouwen die nooit een kind hebben gekregen.
Oke, mooi zo. Ja, wat betreft die pijn, tis gewoon ontzettend verschillend! Gewoon ontspannen en bij een arts doen waar je je op je gemak voelt.. En misschien vriendlief / steun meenemen zodat, als je pijn hebt, je ook thuis kan laten brengen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 6 juli 2008 @ 14:57:11 #7
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_59925943
Mag ik ook nog op het lijstje?
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:37 schreef Electrocute het volgende:

Ik was vandaag een beetje aan het rondgooglen over Mirena toen ik hier terecht kwam. Ik gebruik momenteel de Nuvaring, omdat ik niet bijzonder goed reageer op hormonen. De pil was dus sowieso al nooit een optie. Nu vind ik de Nuvaring op zich best fijn, maar er zijn nog steeds een aantal minpuntjes. Zo is het voor mij onmogelijk om mijn menstruatie fatsoenlijk uit te stellen. Als ik in plaats van de ring eruit te laten een nieuwe in doe word ik een paar dagen later dan normaal toch gewoon ongesteld. Heel irritant. Daarnaast heb ik toch nog wel een beetje last van hormoonkwaaltjes. Ik heb al wel gelezen dat er in de Mirena nog minder hormonen zitten dan in de Nuvaring, dat zou dus op zich kunnen helpen.

Nu is mijn huisarts een goede vent, maar niet op het gebied van anticonceptie. Toen ik er voor de eerste keer kwam wilde hij me koste wat kost de pil aansmeren. Ik hoop dus dat ik hier wat informatie kan krijgen, voordat ik naar hem toe ga. Mijn prangende vragen:

- Hoe lang moet ik gestopt zijn met mijn huidige anticonceptie voordat ik een Mirena kan laten plaatsen?
- Wordt het (deels) vergoed door de meeste zorgverzekeraars?
- Zo nee, wat kost zo'n ding?
- Hoe is jullie ervaring op het gebied van minder wordende ongesteldheid?
- Is het normaal om een doorverwijzing te vragen naar een gyneacoloog, of kunnen alle huisartsen het in principe ook?
- Zijn er hier ook vrouwen die nog geen kind hebben met een Mirena? Ik heb gehoord dat het dan een stuk pijnlijker is.
- En tot slot, zijn er misschien ook dames die net als ik eerst de Nuvaring hebben gehad en nu een Mirena hebben? Ben wel erg benieuwd naar de vergelijking.


Ik ben overgestapt van de Nuvaring op Mirena. Nuvaring had ik eveneens omdat ik niet tegen de hormonen in de pil kon, daarnaast kon ik met de Nuvaring slechts een week mijn ongesteldheid uitstellen en ook kinderen heb ik nog niet gekregen (we komen dus aardig overeen).

Je hoeft niet speciaal te stoppen met je huidige anti-conceptie, het kan gewoon in je stopweek. Plaatsing kan gedaan worden door de huisarts, maar mijn huisarts heeft het verkloot, hoe dat zit met vergoeden, daar moet ik nog achter komen (heb er nu namelijk 2 gehad).

Het plaatsen zelf, tja, prettig is anders... Het doet niet @$#$%^#$%&#%@$%@##$!@$ pijn, maar toch wel behoorlijk. Ik ben die middag echt niet lekker geweest, 's avonds ging het al beter en de volgende dagen lichte krampen die met een pijnstiller te verhelpen waren.

Omdat hij er nog maar net in zit kan ik je over ongesteldheid niet zo heel veel vertellen... Als het "slecht" is over een week maar misschien ook wel niet! Ook heb ik al een tijdje geen prut meer aangetroffen in mijn ondergoed.

Daarnaast heb ik het idee dat door de overstap van de Nuvaring naar de Mirena mijn libido een behoorlijk eind omhoog gegaan is. Of de seks ook anders is, daar kom ik binnenkort nog wel achter...
pi_59925944
even een tvp. Donderdag dus, in m'n uppie bij de huisarts zonder verdoving. Gelukkig op zo'n 5 minuutjes fietsen dus hopelijk gaat het toch lukken, ook al ben ik echt doodsbang..... Afspraak moet ik nog maken, hopelijk heb ik maandag het lef om te bellen haha
I had a signature once. It was awful.
pi_59925977
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:57 schreef Ofresca het volgende:
Plaatsing kan gedaan worden door de huisarts, maar mijn huisarts heeft het verkloot,
wat bedoel je met verkloot?? (ja snap het woord wel, maar wat ging er mis dan?)
I had a signature once. It was awful.
  zondag 6 juli 2008 @ 15:01:04 #10
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_59926046
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:58 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

wat bedoel je met verkloot?? (ja snap het woord wel, maar wat ging er mis dan?)
Een vaag verhaal. De pootjes klapten volgens haar te vroeg uit ofzo... Verder geen ramp en ook geen schade ofzo. Maar wel vervelend. Mijn vader (eveneens huisarts) snapte niet hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen. Maar ach, verder geen last van gehad...
  zondag 6 juli 2008 @ 21:25:52 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_59934534
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:30 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet nou niet of er nog meer mensen in de hall of fame moeten, mis je iemand/jezelf, zeg het, dan pas ik 'm nog ff aan
Dit is de complete nieuwe lijst (stuk of 6 nieuwe erbij, je_ouwe_moer eruit, mooie score dus):

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Enfermera
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
Twinky
zoeperzazke
Wynter
XcUZ_Me
zoeperzazke
ZwarteMagika
  zondag 6 juli 2008 @ 22:33:39 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59936923
Thanks TheSilentEnigma ! ^^ Ik heb de beginpost ff geupdate

Trouwens, heb 'm nu bijna 6 maanden en mijn haaruitval is sinds een paar dagen een stuk minder, alsook de puistjes op mijn rug! Hoezee! Zal het dan tochhh
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_59941947
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dit is de complete nieuwe lijst (stuk of 6 nieuwe erbij, je_ouwe_moer eruit, mooie score dus):
ik mag er nog even uit hoor, want ik moet nog wel voldoende lef bij elkaar schrapen haha!
I had a signature once. It was awful.
pi_59943717
donderdag half 2 staat de afspraak, ben de eerste na de lunchpauze dus dan hoef ik in ieder geval niet lang te wachten. Oef, ik ben nu al zenuwachtig.....
I had a signature once. It was awful.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:07:39 #15
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59947613
@ Electrocute (even zonder je hele verhaal ):

Ik ben 3 jaar aan de nuvaring geweest, ben voor 2 mnd op de pil overgegaan, omdat ik de mirena nog niet wilde laten zetten, maar wel binnen 3 mnd (en geen zin had om 3 nuvaringen te kopen die ik toch niet ging opmaken, en de pil wordt volledig vergoed). In zekere zin ben ik dus ook van de nuvaring op de mirena overgegaan. Maakt niets uit, ze plaatsen em, zoals eerder gezegd, tijdens je stopweek. Het beste is op je zwaarste dag.

Ik heb ook nog geen kinderen, en vond de pijn meevallen. Heb 's avonds wat zware krampen gehad, maar idd, met een ibuprofen 400 waren ze weg De dag erna al geen last meer, heb alleen last gehad van maagpijn, maar dat kwam doordat ik heel verkrampt ging lopen en zitten.
Ik heb ook geen prut meer, heb hem er nu ongeveer 2 weken inzitten, en al een week geen prut meer Maar ook ik kan je nog niks vertellen over de menstruatie.

Bij mij werd hij volledig vergoedt, ook al zou ik nog eigen risico moeten betalen. Voordeeltje wat je dus even na moet vragen, kan je bij de huisarts doen.
Ik heb de mijne door de huisartsassistente laten plaatsen, maar zoals ik begrijp heb jij weinig vertrouwen in je huisarts, je mag altijd een verwijzing naar een gynaecoloog vragen natuurlijk! (zou ik geloof ik wel doen als ik jou was, iemand met routine in het zetten is altijd beter Dan gaat het vlugger en doet het volgens mij ook gewoon veel minder pijn)

Tegen de pijn krijg je trouwens ook pijnstillers voorgeschreven, 1tje avond van tevoren en 1tje een uur van tevoren.

Ik vind het nu prima bevallen, hoef nergens aan te denken 's morgens of 's avonds, perfect Nu hopen dat de menstruatie wegblijft, dan is het helemaal perfect
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 7 juli 2008 @ 14:09:10 #16
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59947652
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:16 schreef zoeperzazke het volgende:
donderdag half 2 staat de afspraak, ben de eerste na de lunchpauze dus dan hoef ik in ieder geval niet lang te wachten. Oef, ik ben nu al zenuwachtig.....
komt helemaal goed!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59947673
mijn vriendin krijg deze week die unit, dus ik kijk hier eens mee.
hopelijk blijft haar libido op peil en voel ik geen touwen tegen mijn eikel.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 7 juli 2008 @ 14:16:44 #18
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59947818
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:33 schreef Enfermera het volgende:
Thanks TheSilentEnigma ! ^^ Ik heb de beginpost ff geupdate

Trouwens, heb 'm nu bijna 6 maanden en mijn haaruitval is sinds een paar dagen een stuk minder, alsook de puistjes op mijn rug! Hoezee! Zal het dan tochhh
goed om te lezen! Ik heb nu ook wel meer haaruitval, maar ik weet niet in hoeverre dat te maken heeft met het weer... En ik heb meer puistjes in mn gezicht, maar het valt nog mee tot nu toe...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 7 juli 2008 @ 14:17:38 #19
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59947838
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:10 schreef mighty_myte het volgende:
mijn vriendin krijg deze week die unit, dus ik kijk hier eens mee.
hopelijk blijft haar libido op peil en voel ik geen touwen tegen mijn eikel.
Die unit

En touw? Hooguit een sprietje, en bij de meeste vrouwen krullen deze na een aantal dagen netjes om, en voel je niks
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59948599
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:07 schreef Jipje het volgende:
Tegen de pijn krijg je trouwens ook pijnstillers voorgeschreven, 1tje avond van tevoren en 1tje een uur van tevoren.
Is ook weer overal anders hoor, ik moet gewoon een ibuutje van te voren nemen. Zou ook niet weten waarom je de avond van te voren al wat in zou nemen, dat is dan alweer uitgewerkt.... Ik pak denk ik gewoon een ibu 600, ik heb regelmatig migraine waardoor ik vaker ibu in neem en er dus iets meer aan gewend ben....
I had a signature once. It was awful.
  maandag 7 juli 2008 @ 15:05:03 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_59948814
Hallo, ik heb ff een vraag.
Vrouw lief heeft nu ook Mirena, maar omdat we ooit toch eens kinderen willen... moet hij er toch een keer uit.
Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee?? Nog veel last van gehad? of viel dat allemaal wel mee?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:15:00 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59950336
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Jipje het volgende:

[..]

goed om te lezen! Ik heb nu ook wel meer haaruitval, maar ik weet niet in hoeverre dat te maken heeft met het weer... En ik heb meer puistjes in mn gezicht, maar het valt nog mee tot nu toe...
Yup ^^
Hmm.. Oke, nou das mooi.
Trouwens, ik kreeg idd 2 pijnstillers; 1 voor de ochtend voor de ingreep en een paar uur van te voren, maar ook een pilletje om je baarmoedermond wat meer open te laten staan. Ik had niet het idee dat het hielp, magoed
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 7 juli 2008 @ 17:03:50 #23
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59951435
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:05 schreef appelsientje het volgende:
Hallo, ik heb ff een vraag.
Vrouw lief heeft nu ook Mirena, maar omdat we ooit toch eens kinderen willen... moet hij er toch een keer uit.
Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee?? Nog veel last van gehad? of viel dat allemaal wel mee?
Geen ervaring, maar wel reacties van andere users: uithalen gaat een stuk sneller en soepeler dan zetten, en levert geen problemen op. Je kunt ook direct na het uithalen weer zwanger worden (dus voor de dames die dat niet willen, een week voor je em eruit laat halen geen onbeschermde seks meer! )
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 7 juli 2008 @ 18:08:55 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_59952971
nou, ik ben onge bloedkeurige afscheiding aan het verliezen. Wat nou weer
pi_59953025
Soort van TVP-tje, ik wil ook zo'n 'unit'

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil, was 'm helemaal zat. En ik wil nooit meer terug. Maar condooms gaan ook vervelen, dus dan maar zo'n apparaat. Beetje jammer van de enge verhalen over pijn, maar goed, dat duurt maar een paar minuten, en daarna hoef je 5 jaar niet meer na te denken natuurlijk

Ik ben van plan 'm bij casa te laten plaatsen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me af hoe je een afspraak moet maken, aangezien je ongesteld moet zijn. Ik weet dat echt niet van tevoren..
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_59953496
casa?
I had a signature once. It was awful.
pi_59953550
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:33 schreef zoeperzazke het volgende:
casa?
Daar. Vooral omdat de meeste slechte verhalen komen van mensen die 'm bij de huisarts hebben laten plaatsen. En ook omdat mijn huisarts een eh.. nou ja, minder handige man is.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_59953647
ah, nooit van gehoord ik ga wel gewoon naar de huisarts, het was een vrouw die vertelde dat ze er gemiddeld 2 per week zet bij allerlei vrouwen dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze een goede routine heeft.
I had a signature once. It was awful.
pi_59953867
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:57 schreef zoeperzazke het volgende:
even een tvp. Donderdag dus, in m'n uppie bij de huisarts zonder verdoving. Gelukkig op zo'n 5 minuutjes fietsen dus hopelijk gaat het toch lukken, ook al ben ik echt doodsbang..... Afspraak moet ik nog maken, hopelijk heb ik maandag het lef om te bellen haha
Zou zeggen bestel of neem zelf wat pijnstillers tevoren in en erna..helpt goed alleen het idee al haha
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_59953993
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:11 schreef tuxepux het volgende:
Soort van TVP-tje, ik wil ook zo'n 'unit'

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil, was 'm helemaal zat. En ik wil nooit meer terug. Maar condooms gaan ook vervelen, dus dan maar zo'n apparaat. Beetje jammer van de enge verhalen over pijn, maar goed, dat duurt maar een paar minuten, en daarna hoef je 5 jaar niet meer na te denken natuurlijk

Ik ben van plan 'm bij casa te laten plaatsen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me af hoe je een afspraak moet maken, aangezien je ongesteld moet zijn. Ik weet dat echt niet van tevoren..
wat betreft je ongesteldheid..zorg dat je hem in huis hebt en bel op de eerste dag van je ongesteldheid voor n afspraak..meldt dat wel even aan hen dat je dat doet dan krijg je geen gekke reactie.
Tenslotte zijn er meer vrouwen die onregelmatig zijn..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_59954043
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:58 schreef Ml-etje het volgende:
wat betreft je ongesteldheid..zorg dat je hem in huis hebt en bel op de eerste dag van je ongesteldheid voor n afspraak..meldt dat wel even aan hen dat je dat doet dan krijg je geen gekke reactie.
Tenslotte zijn er meer vrouwen die onregelmatig zijn..
Dat dacht ik dus ook al, ik zal niet de enige zijn. Ik ga sowieso binnenkort naar dat casa bellen, maar ik durf nog niet zo goed, geloof ik. Ik verzin steeds smoesjes
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_59954325
Ah, ik sta in de hall of fame

ik ben nu zo'n 4 weken onderweg, dus ik zou ongesteld kunnen worden. Opgezet ben ik, maar geen krampen of bloed. Oh, en zin in chocola
Ik heb nooit zin in chocola an sich, zelfs tijdens menstruatie niet. Ik word een echte vrouw
  maandag 7 juli 2008 @ 21:53:11 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59958362
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:01 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook al, ik zal niet de enige zijn. Ik ga sowieso binnenkort naar dat casa bellen, maar ik durf nog niet zo goed, geloof ik. Ik verzin steeds smoesjes
..waar ben je bang voor dan? De pijn? Ik kan je zeggen, het is het echt waard. Ik voel me zooo goed nu. En ik ben volgensmij niet de enige
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_59958464
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Enfermera het volgende:
..waar ben je bang voor dan? De pijn? Ik kan je zeggen, het is het echt waard. Ik voel me zooo goed nu. En ik ben volgensmij niet de enige
Nee, dat is het geloof ik niet eens. Het is meer dat hele gedoe, met afspraken, naar zo'n kliniek, uitzoeken hoe je er komt, de tijd ergens vandaan halen om erheen te gaan...
En mijn vriendje kan niet eens mee om mijn handje vast te houden
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_59959355
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:55 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Nee, dat is het geloof ik niet eens. Het is meer dat hele gedoe, met afspraken, naar zo'n kliniek, uitzoeken hoe je er komt, de tijd ergens vandaan halen om erheen te gaan...
En mijn vriendje kan niet eens mee om mijn handje vast te houden
ik heb ook alles alleen gedaan, goed te doen hoor
pi_59959914
Misschien voor in de OP: de Mirena kost ¤133 euro, volgens mijn doos. Heb net het lef geha dom hem te openen, wat een mega ding is het zo met de inbrenghuls erbij zeg!!! Zo te zien toch nog 7 mm dik wat door je baarmoedermond moet *huiver* ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.... heb er op een bepaalde manier wel 'zin in', gewoon omdat ik blij zal zijn als het voorbij is
I had a signature once. It was awful.
pi_59959950
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:55 schreef tuxepux het volgende:
En mijn vriendje kan niet eens mee om mijn handje vast te houden
De mijne kan ook niet mee en ik heb serieus een mega huisartsfobie..... en toch ga ik het gewoon doen Dus kom op, als ik het kan, kun jij het ook!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:05:12 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_59962313
ik heb het ook in mijn eentje gedaan en was daar achteraf eigenlijk best blij om. Dan heb je niet de kans om zielig te doen zegmaar want het is niet echt fijn maar als het eenmaal klaar is, is het klaar. En dan komt wel de kramp enzo, maar dat is later pas. Dus in je eentje ben je stoerder denk ik
pi_59964295
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:05 schreef Twinky het volgende:
ik heb het ook in mijn eentje gedaan en was daar achteraf eigenlijk best blij om. Dan heb je niet de kans om zielig te doen zegmaar want het is niet echt fijn maar als het eenmaal klaar is, is het klaar. En dan komt wel de kramp enzo, maar dat is later pas. Dus in je eentje ben je stoerder denk ik
ja precies, en als je eenmaal thuis bent en de krampen komen op gang kun je dan alsnog vriendliefs hand verbrijzelen
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:35:42 #40
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59964854
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Misschien voor in de OP: de Mirena kost ¤133 euro, volgens mijn doos. Heb net het lef geha dom hem te openen, wat een mega ding is het zo met de inbrenghuls erbij zeg!!! Zo te zien toch nog 7 mm dik wat door je baarmoedermond moet *huiver* ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.... heb er op een bepaalde manier wel 'zin in', gewoon omdat ik blij zal zijn als het voorbij is
Mijn baarmoeder was ong 8 cm, als ie kleiner is dan 7 cm mag de huisarts em niet plaatsen Die 7mm is dus 3 keer niks
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59964892
ja maar die 8 cm is de diepte, niet de breedte je baarmoedermond-opening staat noog echt zo ver open, tenzij de bevalling op gang is gekomen
I had a signature once. It was awful.
pi_59964961
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:42 schreef zoeperzazke het volgende:
De mijne kan ook niet mee en ik heb serieus een mega huisartsfobie..... en toch ga ik het gewoon doen Dus kom op, als ik het kan, kun jij het ook!
Ja, tuurlijk, ik ga het ook wel doen. Ik doe alles alleen, dus waarom dit niet
Maar gewoon het algehele gedoe van een bezoek aan welke arts dan ook
Ik zit ook al een week te treuzelen over de tandarts, terwijl ik daar echt geen hekel aan heb
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:46:12 #43
92409 Twinky
Little star.
pi_59964985
ach weet je, je kunt je er niks bij voorstellen. Eigenlijk is dat ook wel leuk, je hebt daar nog nooit iets gevoeld, laat staan pijn

ik hechtte ook veel waarde aan de reacties van anderen hier voordat ik ging maar het is toch altijd anders dan je verwacht. En naderhand ben je het heel gauw vergeten
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:48:55 #44
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59965015
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:46 schreef Twinky het volgende:
ach weet je, je kunt je er niks bij voorstellen. Eigenlijk is dat ook wel leuk, je hebt daar nog nooit iets gevoeld, laat staan pijn

ik hechtte ook veel waarde aan de reacties van anderen hier voordat ik ging maar het is toch altijd anders dan je verwacht. En naderhand ben je het heel gauw vergeten
Ik vond de buikkrampen toch echt vervelender dan het hele plaatsen
Ik was na de berichten hier ook wel op het ergste voorbereid Maar het is mij meegevallen
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59965207
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:46 schreef Twinky het volgende:
ach weet je, je kunt je er niks bij voorstellen. Eigenlijk is dat ook wel leuk, je hebt daar nog nooit iets gevoeld, laat staan pijn
Ik heb menstruaties meegemaakt waarbij ik zoveel pijn had dat ik onebreikbaar was voor de buitenwereld, ik ben dus behoorlijk bang dat het plaatsen nog meer pijn gaat doen dan dat.... ik weet hoeveel pijn mijn baarmoeder me kan bezorgen.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:16:21 #46
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59965321
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb menstruaties meegemaakt waarbij ik zoveel pijn had dat ik onebreikbaar was voor de buitenwereld, ik ben dus behoorlijk bang dat het plaatsen nog meer pijn gaat doen dan dat.... ik weet hoeveel pijn mijn baarmoeder me kan bezorgen.....
Ik denk dat die pijn eerder achteraf komt, als je baarmoeder samen gaat trekken om je mirena eruit te willen persen. Het zetten zelf zal denk ik toch heel anders zijn.
Goed veel pijnstilling nemen van te voren!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59965477
hehe dat komt sowieso wel goed, die pijnstilling . Nouja, ik moet gewoon niet teveel doemdenken! Ze vertelde dat je vaak binnen een kwartier weer buiten staat, dat moet toch te overleven zijn.... wat zijn nou 15 minuten.....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:28:32 #48
92409 Twinky
Little star.
pi_59965486
ja, die krampen zijn wel herkenbaar, maar het plaatsen zelf niet. Er is nog nooit een tang met haken in je baarmoedermond gezet om die met brute kracht open te trekken, toch? En dat is gewoon een hele scherpe, nare pijn waar je die nog nooit gehad hebt. Goed uitademen en gewoon lekker gillen.
pi_59965538
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:28 schreef Twinky het volgende:
ja, die krampen zijn wel herkenbaar, maar het plaatsen zelf niet. Er is nog nooit een tang met haken in je baarmoedermond gezet om die met brute kracht open te trekken, toch? En dat is gewoon een hele scherpe, nare pijn waar je die nog nooit gehad hebt. Goed uitademen en gewoon lekker gillen.
Klinkt als een belevenis
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:18:32 #50
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59966218
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:28 schreef Twinky het volgende:
ja, die krampen zijn wel herkenbaar, maar het plaatsen zelf niet. Er is nog nooit een tang met haken in je baarmoedermond gezet om die met brute kracht open te trekken, toch? En dat is gewoon een hele scherpe, nare pijn waar je die nog nooit gehad hebt. Goed uitademen en gewoon lekker gillen.
Ik heb alleen maar even gekucht.... En toen was het klaar...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59967014
jij bent een mooie zeg, nu durf ik helemaal niet meer hahahaha
I had a signature once. It was awful.
pi_59971186
pi_59977823
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:28 schreef Twinky het volgende:
ja, die krampen zijn wel herkenbaar, maar het plaatsen zelf niet. Er is nog nooit een tang met haken in je baarmoedermond gezet om die met brute kracht open te trekken, toch? En dat is gewoon een hele scherpe, nare pijn waar je die nog nooit gehad hebt. Goed uitademen en gewoon lekker gillen.

Hahaha zoals jij het nu stelt zou ik met terugwerkende kracht bang worden zeg
Nee die haak voel je niet mits je eff kucht (althans das mijn ervaring)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:25:33 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_59978128
wehehe ja ik vroeg achteraf of ik de instrumenten mocht zien. doe dat niet vantevoren en dan snap je wel waarom het zo voelt

bij mij deed het wel echt enorm pijn, was niet te verhelpen met een simpel kuchje. Maar hoe het precies voelde kan ik nou niet meer terughalen, gelukkig.
pi_59982851
Daarom je vergeet dat snel als het al zeer doet
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_59983463
Och ja, ik heb ook ooit een piercing laten zetten op een vrij pijnlijke plek. Als de pijn zo kort duurt, telt 'ie niet
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_59984003
Hihi zo kort idd
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60006450
Morgen is het zo ver.... ben echt behoorlijk misselijk van de zenuwen al.... Gelukkig wel op tijd ongesteld geworden vandaag, ik ben altijd laat in mijn stopweek ongesteld en was bang dat het morgen pas door zou komen.... maar gelukkig is morgen netjes dag 2 dus in dat opzicht kan ik het niet beter treffen.
I had a signature once. It was awful.
pi_60006483
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Morgen is het zo ver.... ben echt behoorlijk misselijk van de zenuwen al.... Gelukkig wel op tijd ongesteld geworden vandaag, ik ben altijd laat in mijn stopweek ongesteld en was bang dat het morgen pas door zou komen.... maar gelukkig is morgen netjes dag 2 dus in dat opzicht kan ik het niet beter treffen.
Nou ik leef met je mee! Het is vast allemaal niet zo erg als het lijkt.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:08:41 #60
92409 Twinky
Little star.
pi_60006824
gewoon gaan! Het is zo voorbij en dan kun je erom lachen
pi_60007638
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:08 schreef Twinky het volgende:
gewoon gaan! Het is zo voorbij en dan kun je erom lachen
Hahaha nou dat hoop ik maar En ja ik ga ook gewoon, maar het is gewoon akelig en eng.... het intiemste dat ik ooit heb gedaan is een dokter naar mijn keelamandelen laten kijken dus het is gewoon onwennig, ook al ken je de feiten, wat kun je verwachten... Naja, hopelijk slaap ik vannachht goed en valt het morgen allemaal reuze mee en st aik snel weer buiten. Heb de voorraad ibuprofen vast klaar staan
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:51:05 #62
92409 Twinky
Little star.
pi_60007963
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:39 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Hahaha nou dat hoop ik maar En ja ik ga ook gewoon, maar het is gewoon akelig en eng.... het intiemste dat ik ooit heb gedaan is een dokter naar mijn keelamandelen laten kijken dus het is gewoon onwennig, ook al ken je de feiten, wat kun je verwachten... Naja, hopelijk slaap ik vannachht goed en valt het morgen allemaal reuze mee en st aik snel weer buiten. Heb de voorraad ibuprofen vast klaar staan
nouja weet je, die dokter heeft het al vaker gedaan. Je doet gewoon je benen wijd en hij/zij doet z'n ding, er is niks intiems aan, erg werktuigig. Ik heb ooit wel een leuke gyn gehad waarbij ik meekeek met spiegeltje en ze zo alles aan ging wijzen, dat was tof. Ik ken mezelf van binnen
Maar echt, probeer je niet te schamen, zie het gewoon als iets wat even moet gebeuren, handeling waarna het voorlopig niet meer hoeft
Sorry dat ik je zo bang heb gemaakt, maar het valt allemaal best wel mee. Als je er morgen even over wilt bellen nog kun je dat in mijn pm zeggen, geef ik je morgenochtend mijn telefoonnummer +tijden waarop ik bereikbaar ben
pi_60008007
Oh, dat scheelt bij mij dan weer. Ik heb een soa-test gehad, een operatie, een gastroscopie, en zo nog wat onprettige dingen
Viel allemaal ontzettend mee, trouwens. Ik heb altijd het idee dat alleen de mensen met slechte ervaringen erover gaan brullen op internet. En dat het in het echt eigenlijk helemaal niet zo erg is. Dat geldt hierbij vast ook!

Ik ga trouwens morgen bellen. Echt. Voordat ik weer ongesteld word en er weer een 'kans' voorbij is.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:59:03 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60008167
Ik heb nu ontzettende buikpijn en heb ook m'n ergste prut tot nu toe .
Ik snap trouwens niet dat jullie zin hebben in seks als je last hebt van prut. Lijkt me ontzettend vies, of niet?

Sterkte zoeperzazke! Het gaat helemaal goed komen! .
Niet meer actief op Fok!
pi_60008215
och die arts doet het dagelijks moet je maar denken
En pijn die ben je binnen een week vergeten
Prut tsja..had ik twee weken maar dus ja.. ehh dames jullie??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60012016
Dankjewel voor alle lieve woorden! Heb wel goed geslapen vannacht maar heb nu behoorlijke buikpijn (van m'n menstruatie) en redelijke koppijn. Ik it me toch te druk te maken Naja, straks dan maar vast een ibuutje innemen tegen deze twee klachten, en dan aan het einde van de ochtend nog een. Het valt ook vast wel mee, maar toch, al het onbekende is eng
Ik hou jullie op de hoogte!
I had a signature once. It was awful.
pi_60012309
Succes!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:51:32 #68
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60012463
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Ml-etje het volgende:
och die arts doet het dagelijks moet je maar denken
En pijn die ben je binnen een week vergeten
Prut tsja..had ik twee weken maar dus ja.. ehh dames jullie??
Ik was na een week van mn prut af en tot nog toe niks meer gehad ( ). Ik heb em nu 2,5 week
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60012676
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:51 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik was na een week van mn prut af en tot nog toe niks meer gehad ( ). Ik heb em nu 2,5 week
Super!!! Mijn gynea zei ook terugkomen als het langer duurt dan 3 weken hoor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60013166
Ieh ik heb een afspraak! Die gaat waarschijnlijk niet eens door omdat ik op een ander moment ongesteld word, maar goed. Nu maar afwachten dan...
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60013277
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:39 schreef tuxepux het volgende:
Ieh ik heb een afspraak! Die gaat waarschijnlijk niet eens door omdat ik op een ander moment ongesteld word, maar goed. Nu maar afwachten dan...
och als je dat aangegeven hebt is het helemaal goed toch
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60013665
zoeperzazke en tuxepux succes alvast!

Ben nu volgens mij al een tijdje prutloos en van krampen heb ik al helemaal geen last meer gehad! Kan er trouwens ook seks mee hebben... Maar die condooms!

[ Bericht 20% gewijzigd door Ofresca op 10-07-2008 13:11:15 ]
pi_60013779
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:45 schreef Ml-etje het volgende:
och als je dat aangegeven hebt is het helemaal goed toch
Ja, heb ik gezegd. Ze wilden wel graag alvast een afspraak, zodat ik in het systeem sta. Als het dan toch eerder wordt, meteen bellen. En als ik de dag voor de afspraak nog niet ongesteld ben, ook meteen bellen.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60014321
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:09 schreef Ofresca het volgende:
zoeperzazke en tuxepux succes alvast!

Ben nu volgens mij al een tijdje prutloos en van krampen heb ik al helemaal geen last meer gehad! Kan er trouwens ook seks mee hebben... Maar die condooms!
Tja, die condooms. Ben er nu al een half jaar mee aan het prutsen.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60014367
je hebt gelijk een afspraak voor het plaatsen gemaakt? Jij ook veel succes alvast dan!!

Nog even een vraagje, je mag na het zetten toch niet direct tampons gebruiken, of wel? Dat wordt vannacht een heel onrustige nacht klooien met maandverband dan (heb ik zo'n hekel aan 's nachts)....
I had a signature once. It was awful.
pi_60014478
Tsja ik heb direct tampons gebruikt..mijn gynea zei dat dat gewoon kon (maar ik heb dan ook n allergie voor stoffen in maandverband)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60014780
ik zal dadelijk kijken wat de huisarts zegt. Het is alleen maar voor 's nachts, want ik bloed nu nog vrij veel, en dat zal heus niet in 1 dag minder worden en dan doe ik vannacht geen oog dicht uit angst door te lekken....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:23:54 #78
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60015223
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:01 schreef zoeperzazke het volgende:
ik zal dadelijk kijken wat de huisarts zegt. Het is alleen maar voor 's nachts, want ik bloed nu nog vrij veel, en dat zal heus niet in 1 dag minder worden en dan doe ik vannacht geen oog dicht uit angst door te lekken....
Bij mij was het eigenlijk meteen veel minder, en dat heb ik vaker gelezen.
(normaal heb ik op dag drie nog wel een tampon nodig, na het zetten dus niet meer)

Succes iig!
(en anders leg je er toch een handdoek onder?)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60016098
Handdoek doe ikd an sowieso wel, maar het is gewoon zo'n vies gevoel.... Heb nog steeds een trauma overgehouden aan die keer dat we op vakantie waren (centerparcs, dus matras, hoeslaken, dekbed en -overtrek waren WIT) ik 's nachts onverwachts ongesteld werd. Ik was nog niet aan de pil en bloedde toen echt ontzettend veel. Toen ik wakker werd was echt álles rood, wat een drama was dat

Maargoed, ik moet me gewoon niet zo druk maken maarja, dat doe je toch he.... Ach, over twee uur heb ik alles als het goed is achter de rug
I had a signature once. It was awful.
pi_60016303
Nee joh ik maakte me ook vreselijk druk daarom en die arts zei ook meid tampon mag best als je maar regelmatig verschoont en ja s'nachts deed ik altijd al en als dat geen problemen geeft s'nachts n tampon why not
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60016732
ah dat is mooi om te weten

ik heb net de bijgevoegde folder 'informatie voor de arts' gelezen, dat had ik beter niet kunnen doen geloof ik hahaha. in zeldzame gevallen is perforatie van de uterus (baarmoeder dus) mogelijk.... woeps.... haha, ik denk dat ik dit héél snel weer uit mijn hoofd zet

Nog een klein uurtje
I had a signature once. It was awful.
pi_60017677
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:35 schreef zoeperzazke het volgende:
ah dat is mooi om te weten

ik heb net de bijgevoegde folder 'informatie voor de arts' gelezen, dat had ik beter niet kunnen doen geloof ik hahaha. in zeldzame gevallen is perforatie van de uterus (baarmoeder dus) mogelijk.... woeps.... haha, ik denk dat ik dit héél snel weer uit mijn hoofd zet

Nog een klein uurtje
Leuk hè dat wachten. Ik heb trouwens ook zo'n folder gelezen, op internet. Daar word je inderdaad niet zo vrolijk van...

Maar ach, de kans dat je op de reis erheen iets overkomt is vele malen groter. Dus dat komt wel goed!
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:14:54 #83
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60017678
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:35 schreef zoeperzazke het volgende:
ah dat is mooi om te weten

ik heb net de bijgevoegde folder 'informatie voor de arts' gelezen, dat had ik beter niet kunnen doen geloof ik hahaha. in zeldzame gevallen is perforatie van de uterus (baarmoeder dus) mogelijk.... woeps.... haha, ik denk dat ik dit héél snel weer uit mijn hoofd zet

Nog een klein uurtje
Dat staat ook in de informatie voor de patient

succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60018518
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:35 schreef zoeperzazke het volgende:
ah dat is mooi om te weten

ik heb net de bijgevoegde folder 'informatie voor de arts' gelezen, dat had ik beter niet kunnen doen geloof ik hahaha. in zeldzame gevallen is perforatie van de uterus (baarmoeder dus) mogelijk.... woeps.... haha, ik denk dat ik dit héél snel weer uit mijn hoofd zet

Nog een klein uurtje
gekkie al die bijwerkingen moet je vooral niet vooraf lezen hahaha
Maar als het goed is is het nu al bijna voorbij
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:46:46 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60018559
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:52 schreef tuxepux het volgende:
Oh, dat scheelt bij mij dan weer. Ik heb een soa-test gehad, een operatie, een gastroscopie, en zo nog wat onprettige dingen
Viel allemaal ontzettend mee, trouwens. Ik heb altijd het idee dat alleen de mensen met slechte ervaringen erover gaan brullen op internet. En dat het in het echt eigenlijk helemaal niet zo erg is. Dat geldt hierbij vast ook!

Ik ga trouwens morgen bellen. Echt. Voordat ik weer ongesteld word en er weer een 'kans' voorbij is.
Dat zal idd wel in veel gevallen zo zijn, maar het is wel zo dat de beleving en dus pijn heel erg verschilt van vrouw tot vrouw. Ik heb er toevallig wel erg veel pijn van gehad, het zetten en erna, en mijn pijngrens ligt echt niet laag. Voordat ik aan de pil begon had ik altijd pijn bij mn menstruatie en lag soms wel 2 dagen knockout op bed van de pijn, met pijnstillers.. Gelukkig kwam dat niet heel vaak voor. Maar toch, ik was wat gewend. Ik dacht dat dit iets erger zou zijn, maar het was toch erger dan ik verwacht had. Misschien idd ook omdat ik niet wist wat ik kon verwachten, maar toch. En ik wil echt niet zeiken, maar ik was toch geschrokken van hoeveel pijn het deed. Het is het me dubbel en dwars waard hoor, begrijp me niet verkeerd, ik voel me beter dan ooit, mijn vriend is superblij dat ik niet meer zo sacherijnig ben en normaler tegen 'm kan doen als ik toch wat down ben en niet gelijk zo onredelijk.. Heb nu veel minder last, minder prut+bloed+pijn, dusse... Behalve het zetten is het echt heerlijk. En nu mn haaruitval + puistjes ook echt minder zijn (YESSSS) ben ik helemaal supergelukkig ermee
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60019216
Het is niet gelukt Of ze kon me niet ver genoeg sonderen, of mijn baarmoeder is te kort (5cm) en in beide gevallen mag zij hem niet zetten.... ze deed het heel lief en het ging op zich heel goed, maar wat niet gaat dat gaat niet.... Ik moet dus toch door naar de gyn, dat zal morgen worden hopelijk als ik er nog tussen pas.... Echt zo balen

Overigens was het sonderen zelf gemeen pijnlijk, maar het deed niet belachelijk veel zeer, ik vond het goed weg te puffen....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:25:59 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60019529
Aww, wat vervelend, zoeperzazke! . Hopelijk lukt het morgen!
Niet meer actief op Fok!
pi_60019644
eest hopen of ik morgen terecht kan.... wordt vanmiddag nog gebeld
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:44:33 #89
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60019987
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het is niet gelukt Of ze kon me niet ver genoeg sonderen, of mijn baarmoeder is te kort (5cm) en in beide gevallen mag zij hem niet zetten.... ze deed het heel lief en het ging op zich heel goed, maar wat niet gaat dat gaat niet.... Ik moet dus toch door naar de gyn, dat zal morgen worden hopelijk als ik er nog tussen pas.... Echt zo balen

Overigens was het sonderen zelf gemeen pijnlijk, maar het deed niet belachelijk veel zeer, ik vond het goed weg te puffen....
Echt joh... Jeetje wat vervelend!!
Mooi dat de pijn meeviel.. Maar echt balen joh, dat je weer terug moet. Hopen dat je morgen nog terecht kan..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60020294
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het is niet gelukt Of ze kon me niet ver genoeg sonderen, of mijn baarmoeder is te kort (5cm) en in beide gevallen mag zij hem niet zetten.... ze deed het heel lief en het ging op zich heel goed, maar wat niet gaat dat gaat niet.... Ik moet dus toch door naar de gyn, dat zal morgen worden hopelijk als ik er nog tussen pas.... Echt zo balen

Overigens was het sonderen zelf gemeen pijnlijk, maar het deed niet belachelijk veel zeer, ik vond het goed weg te puffen....
Ah, balen!
Een voordeel: je weet nu hoe pijnlijk het is, want dat sonderen is (volgens de verhalen) het pijnlijkste.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60020550
mja misschien was het door de ibu600 het was iig wel erg nauw bij mij, en het steekt ook erg gemeen, maar met wat ge-auwauwauw en rustig blijven ademen goed te doen. als dat ding eruit is is de pijn ook bijna direct weer weg, voel nu ook helemaal niks eigenlijk. Morgen komt er ook nog een inwendige echo bij, dat is wel vervelend, maar so be it.
I had a signature once. It was awful.
pi_60020730
morgen om 11 uur kan ik bij de gyn in harderwijk terecht.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60020830
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:14 schreef zoeperzazke het volgende:
morgen om 11 uur kan ik bij de gyn in harderwijk terecht.....
Mooi geregeld! Ben je er alsnog lekker snel vanaf. En nu weet je wat je moet verwachten
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60021788
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het is niet gelukt Of ze kon me niet ver genoeg sonderen, of mijn baarmoeder is te kort (5cm) en in beide gevallen mag zij hem niet zetten.... ze deed het heel lief en het ging op zich heel goed, maar wat niet gaat dat gaat niet.... Ik moet dus toch door naar de gyn, dat zal morgen worden hopelijk als ik er nog tussen pas.... Echt zo balen

Overigens was het sonderen zelf gemeen pijnlijk, maar het deed niet belachelijk veel zeer, ik vond het goed weg te puffen....

Ohhh bahh das ook echt niet leuk dit! Hmm hopen dat het bij de Gyn wel goed gaat joh zal toch wel die hebben tenslotte meer ervaring. Voor nu maar lekker jezelf verwennen en morgen beter
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60021829
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:07 schreef zoeperzazke het volgende:
mja misschien was het door de ibu600 het was iig wel erg nauw bij mij, en het steekt ook erg gemeen, maar met wat ge-auwauwauw en rustig blijven ademen goed te doen. als dat ding eruit is is de pijn ook bijna direct weer weg, voel nu ook helemaal niks eigenlijk. Morgen komt er ook nog een inwendige echo bij, dat is wel vervelend, maar so be it.

Die echo is n eitje..voel je echt helemaal niets van!
En idd het is dan ook weer over en behalve de menstruatiekrampen niet veel meer dan een beetje gek gevoel
Morgen gewoon weer aan de ibu
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60023990
Oh wauw dit topic heb ik helemaal nog niet gezien.

Ik heb nu 2,5 jaar een Mirena en bevalt echt goed!

Zetten was verdomde pijnlijk, maar ook door de huisarts laten doen en die had me totaal niet goed voorbereid maargoed.
Heb een tijdje last gehad van krampen, maar daar staat tegenover dat ik NOOIT meer ongesteld ben geweest (op wat spotting na af en toe), en dus ook geen bijbehorende buikpijn/hoofdpijn/chagrijnig/zie-er-niet-uit....

Ik hoorde wel dat je als je nog nooit kinderen hebt gehad, hem sowieso onder verdoving bij de gyn mag laten plaatsen. Dat had ik wel gewild

Oh, en inwendige echo is toch niks pijnlijks aan? Ik vond dat wel fascinerend eigenlijk; ik zag natuurlijk helemaal niks in al die grijze massa op het schermpje, maar wel grappig hoe die gyn commentaar erbij gaf
pi_60031544
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:07 schreef zoeperzazke het volgende:
mja misschien was het door de ibu600 het was iig wel erg nauw bij mij, en het steekt ook erg gemeen, maar met wat ge-auwauwauw en rustig blijven ademen goed te doen. als dat ding eruit is is de pijn ook bijna direct weer weg, voel nu ook helemaal niks eigenlijk. Morgen komt er ook nog een inwendige echo bij, dat is wel vervelend, maar so be it.
dat is echt niet pijnlijk. Bij mij was het een soort dunne 'dildo', met een condoompje erom
pi_60034697
Maar een inwendige echo, vindt dat plaats in je vagina of gaan ze dan ook je baarmoedermond in?? Dat eerste lijkt me idd niet pijnlijk (en als ik dit hierboven zo lees zal dat dan wel het geval zijn), dat tweede lijkt me vreselijk....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:28:57 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60034980
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:28 schreef Fuck_It het volgende:
Oh wauw dit topic heb ik helemaal nog niet gezien.

Ik heb nu 2,5 jaar een Mirena en bevalt echt goed!

Zetten was verdomde pijnlijk, maar ook door de huisarts laten doen en die had me totaal niet goed voorbereid maargoed.
Heb een tijdje last gehad van krampen, maar daar staat tegenover dat ik NOOIT meer ongesteld ben geweest (op wat spotting na af en toe), en dus ook geen bijbehorende buikpijn/hoofdpijn/chagrijnig/zie-er-niet-uit....

Ik hoorde wel dat je als je nog nooit kinderen hebt gehad, hem sowieso onder verdoving bij de gyn mag laten plaatsen. Dat had ik wel gewild

Oh, en inwendige echo is toch niks pijnlijks aan? Ik vond dat wel fascinerend eigenlijk; ik zag natuurlijk helemaal niks in al die grijze massa op het schermpje, maar wel grappig hoe die gyn commentaar erbij gaf
Same here...
Verdoving?? Nog nooit van gehoord. Ik had geen verdoving, lag bij de gyn. Ook pijnlijk.:x

Idd, inwendige echo voelt wat gek, maar is echt niet pijnlijk. Het gaat trouwens via je vagina zoeperzazke, niet nog 's in je baarmoedermond hoor! Dat had ik ook neit overleefd
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:38:05 #100
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_60035062
Vandaag om 14 uur krijg ik m'n nieuwe mirena.. Oude er uit, nieuwe er in. Het klinkt zo simpel he?

Heb net alvast een naproxen ingenomen (pijnstiller), om 13 uur nog eentje, dan onder de douche en naar Tante Dokter. Ben goddank wel gisteravond nog ongesteld geworden, want dat liet nogal op zich wachten deze keer. Had al gebeld, of het wel door kon gaan als ik nog niet ongesteld was maar dat zou wel kunnen. Zou waarschijnlijk wel pijnlijker zijn, dat wel.

Het zetten van de vorige viel eigenlijk reuze mee, en toch zie ik er deze keer heel erg tegen op. Maar goed, afleiding heb ik gelukkig wel dus ik ga in ieder geval niet steeds op de klok zitten kijken en mezelf nog zenuwachtiger zitten maken... Hoop ik...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_60035183
haha Babsjuh, zo herkenbaar Ik ga me zo ook op mijn gemakje even voorbereiden en me rustig zien te houden, en vooral erg duimen dat het niet teveel uit gaat lopen straks.....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:48:53 #102
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60035890
Naarmate de afgesproken tijd dichterbij komt, gaan de wijzers steeds sneller is mijn ervaring

Succes Babsjuh en Zoeperzazke!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60038329
Hij zit hij zit hij zit hij zit!!!!!!!

Ik was er netjes op tij d en de gyn ook (drie minuten voor elf werd ik al geroepen, heerlijk!). Een vrouwelijke gyn en een hele lieve vrouwelijke verpleegster namen me mee naar de kamer, waar ik me uit mocht kleden en chamrmant met de benen in de beugels. Baarmoedermond werd schoongemaakt, eendenbekje erin, nog even diep ademhalen en....



Sonderen dus. Allemachtig zeg, wat deed dat zeer, Dat gaf een gi-gan-ti-sche kramp waar ik even helemaal slap van werd, het zweet brak me uit (het was 8cm trouwens). Gelukkig was de gyn héél lief, ik mocht even rustig bijkomen en zij ging pas verder als ik het aangaf. Toen de ergste kramp weggeëbt was zei ik nog droog 'nu terugkrabbelen is zeker geen optie?' en inderdaad, dat was het niet Maar toen ze het spiraaltje zelf plaatste heb ik het niet eens gevoeld, ik had nog zo'n mega kramp verwacht maar die bleef geheel uit. Toen ze zei 'dat was 'm'! was ik echt stomverbaasd. Draadjes afgeknipt en klaar Ik mocht even rustig bijkomen, me weer aankleden en daarna een controleafspraak maken. 29 augustus om kwart over 11.

En nu voel ik me nog een beetje slapjes en durf ik niet lang rechtop te lopen, maar qua pijn valt het alles mee en die erge kramp ben ik alweer vergeten..... Ben ontzettend blij dat het voorbij is!!! En nu hopelijk 5 jaar geen ellende meer!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:34:03 #104
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_60041515
Ook bij mij is 't weer gelukt!

Op 't laatste moment toch m'n man gevraagd mee te gaan, en ik ben blij toe. Met name het verwijderen van de oude mirena deed heul veul zeer...

Tante Dokter was heel lief voor me, werkte snel zonder gehaast te zijn, vertelde duidelijk wanneer ze wat ging doen en dat is gewoon heel fijn.
Na het verwijderen kwam het opmeten en plaatsen van de nieuwe, en dat viel toch ook wel tegen. Maar door het verwijderen van de oude was het natuurlijk allemaal al heel erg gevoelig.

Een echo hoef ik niet, tenzij ik 't zelf niet vertrouw of lang last blijf houden. En die echo kan dan gewoon bij dezelfde Tante Dokter, ook wel prettig.

De hand van m'n man is ietwat beurs nu Maar goed, hij heeft ook profijt van die mirena tenslotte

Ik ga zo nog 'n pijnstiller nemen en met 'n dekentje op de bank. Heb gisteren Grey's anatomy opgenomen en scrubs dus ik ga ff lekker naar andermans medische ellende kijken
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:16:55 #105
92409 Twinky
Little star.
pi_60042583
goedzo dames
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:33:59 #106
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60043029
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:16 schreef Twinky het volgende:
goedzo dames
Zoeperzazke, let op dat je niet TE verkrampt gaat lopen, dat levert enorme maagpijn op
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60043136
Nee geen zorgen, het is al helemala voorbij. ben net lekker in de Ikea wezen shoppen.... Ik heb een dekbedovertrekkenverslaving en ze hadden een hele vrolijke voor 7 euro in de aanbieding Dus ik ben happy. En de pijn is echt helemaal weg nu, heb nergens last meer van!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:32:43 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60045484
Mooi zo dames!! ^^ Fijn dat het goed is gegaan.
@ zoeperzazke: tis normaal dat je je wat rillerig voelt hoor, alsof je flauw gaat vallen, dat is een bijwerking van het zetten en had ik ook. Ik had van te voren veel te veel cakejes gegeten omdat ik zo zenuwachtig was, die kwamen er naderhand allemaal weer uit
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60045987
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:32 schreef Enfermera het volgende:
Ik had van te voren veel te veel cakejes gegeten omdat ik zo zenuwachtig was, die kwamen er naderhand allemaal weer uit
HIhi ik had van de zenuwen juist maar 4 happen boterham op en met veel moeite nog een paar happen muesliereep voor de broodnodige energie het tegenovergestelde dus Maar alles nog steeds ok, heb net even snel gevoeld (was wel beetje gevoelig) en er zitten nu inderdaad iets 'raars' uit mn barmoedermond (touwtjes dus). Maar als ik minder bloed voel ik nog wel eens goed, vind ik nu ook niet zo heel fijn
I had a signature once. It was awful.
pi_60046685
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:38 schreef babsjuh het volgende:
Vandaag om 14 uur krijg ik m'n nieuwe mirena.. Oude er uit, nieuwe er in. Het klinkt zo simpel he?

Heb net alvast een naproxen ingenomen (pijnstiller), om 13 uur nog eentje, dan onder de douche en naar Tante Dokter. Ben goddank wel gisteravond nog ongesteld geworden, want dat liet nogal op zich wachten deze keer. Had al gebeld, of het wel door kon gaan als ik nog niet ongesteld was maar dat zou wel kunnen. Zou waarschijnlijk wel pijnlijker zijn, dat wel.

Het zetten van de vorige viel eigenlijk reuze mee, en toch zie ik er deze keer heel erg tegen op. Maar goed, afleiding heb ik gelukkig wel dus ik ga in ieder geval niet steeds op de klok zitten kijken en mezelf nog zenuwachtiger zitten maken... Hoop ik...
hoe doen ze dat dan bij mensen die in het geheel niet meer ongesteld worden??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60046751
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:03 schreef zoeperzazke het volgende:
Hij zit hij zit hij zit hij zit!!!!!!!

Ik was er netjes op tij d en de gyn ook (drie minuten voor elf werd ik al geroepen, heerlijk!). Een vrouwelijke gyn en een hele lieve vrouwelijke verpleegster namen me mee naar de kamer, waar ik me uit mocht kleden en chamrmant met de benen in de beugels. Baarmoedermond werd schoongemaakt, eendenbekje erin, nog even diep ademhalen en....



Sonderen dus. Allemachtig zeg, wat deed dat zeer, Dat gaf een gi-gan-ti-sche kramp waar ik even helemaal slap van werd, het zweet brak me uit (het was 8cm trouwens). Gelukkig was de gyn héél lief, ik mocht even rustig bijkomen en zij ging pas verder als ik het aangaf. Toen de ergste kramp weggeëbt was zei ik nog droog 'nu terugkrabbelen is zeker geen optie?' en inderdaad, dat was het niet Maar toen ze het spiraaltje zelf plaatste heb ik het niet eens gevoeld, ik had nog zo'n mega kramp verwacht maar die bleef geheel uit. Toen ze zei 'dat was 'm'! was ik echt stomverbaasd. Draadjes afgeknipt en klaar Ik mocht even rustig bijkomen, me weer aankleden en daarna een controleafspraak maken. 29 augustus om kwart over 11.

En nu voel ik me nog een beetje slapjes en durf ik niet lang rechtop te lopen, maar qua pijn valt het alles mee en die erge kramp ben ik alweer vergeten..... Ben ontzettend blij dat het voorbij is!!! En nu hopelijk 5 jaar geen ellende meer!

Toppie meis!!!!!! Helemaal goed en idd zo voelt het dus haha maar 1 geluk 5 jaar niets mee
Hoop dat je niet teveel nakrampjes hebt en dat je ongesteldheid stopt dan weet je meteen waar je het voor deed
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60046752
Bij die mensen doet het gewoon meer pijn

Ik was trouwens echt doodsbenauwd toen ik voor het eerst naar de wc moest ben héééél voorzichtig gaan zitten en langzaam laten druppelen Niks gevoeld natuurlijk

En toch heb ik nog een week geen sex durven hebben
pi_60046778
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:34 schreef babsjuh het volgende:
Ook bij mij is 't weer gelukt!

Op 't laatste moment toch m'n man gevraagd mee te gaan, en ik ben blij toe. Met name het verwijderen van de oude mirena deed heul veul zeer...

Tante Dokter was heel lief voor me, werkte snel zonder gehaast te zijn, vertelde duidelijk wanneer ze wat ging doen en dat is gewoon heel fijn.
Na het verwijderen kwam het opmeten en plaatsen van de nieuwe, en dat viel toch ook wel tegen. Maar door het verwijderen van de oude was het natuurlijk allemaal al heel erg gevoelig.

Een echo hoef ik niet, tenzij ik 't zelf niet vertrouw of lang last blijf houden. En die echo kan dan gewoon bij dezelfde Tante Dokter, ook wel prettig.

De hand van m'n man is ietwat beurs nu Maar goed, hij heeft ook profijt van die mirena tenslotte

Ik ga zo nog 'n pijnstiller nemen en met 'n dekentje op de bank. Heb gisteren Grey's anatomy opgenomen en scrubs dus ik ga ff lekker naar andermans medische ellende kijken

Hmm das nou weer jammer dat ik dat weet och over 5 jr pas hihi
Maar ben nog wel benieuwd hoe ze dat doen als je niet ongesteld meer wordt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:35:52 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60047529
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:52 schreef Fuck_It het volgende:
Bij die mensen doet het gewoon meer pijn

Ik was trouwens echt doodsbenauwd toen ik voor het eerst naar de wc moest ben héééél voorzichtig gaan zitten en langzaam laten druppelen Niks gevoeld natuurlijk

En toch heb ik nog een week geen sex durven hebben
XD Ik ook niet hoor, dat laatste.. Ik heb nog 2 weken gewacht. Alles ging gewoon goed natuurlijk
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60047619
Ik heb trouwens zo moeten lachen... toen wij naar huis reden stonden er langs de weg dit type lantaarnpalen (kon geen betere foto op google vinden zo snel):



Ik zag er ineens spiraaltjes in, ook zo'n v-vorm en twee verdikkingkjes aan de uiteindes hahahaha!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:06:26 #116
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60048114
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb trouwens zo moeten lachen... toen wij naar huis reden stonden er langs de weg dit type lantaarnpalen (kon geen betere foto op google vinden zo snel):

[ afbeelding ]

Ik zag er ineens spiraaltjes in, ook zo'n v-vorm en twee verdikkingkjes aan de uiteindes hahahaha!

Ik zie er idd ook gelijk een spiraaltje in! Haha!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60050874
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb trouwens zo moeten lachen... toen wij naar huis reden stonden er langs de weg dit type lantaarnpalen (kon geen betere foto op google vinden zo snel):

[ afbeelding ]

Ik zag er ineens spiraaltjes in, ook zo'n v-vorm en twee verdikkingkjes aan de uiteindes hahahaha!
Hmm mijn buik deed meteen euggghhh hihi
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 12 juli 2008 @ 08:54:19 #118
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_60055427
Wat heerlijk dat het bij beide gelukt is!

Ik bedenk me ook ineens dat ik al ongesteld had moeten zijn! Had alleen wat bruine zooi... Nou hopen dat dat het was!
pi_60059469
Ik word nu steeds vaker weer een beetje ongesteld; is meer bruine zooi inderdaad dan normaal menstruatiebloed , maargoed.... is het normaal dat het patroon zeg maar een beetje verandert als je spiraaltje er langere tijd in zit? (2,5 jaar nu)
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:41:40 #120
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_60059889
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:59 schreef Fuck_It het volgende:
Ik word nu steeds vaker weer een beetje ongesteld; is meer bruine zooi inderdaad dan normaal menstruatiebloed , maargoed.... is het normaal dat het patroon zeg maar een beetje verandert als je spiraaltje er langere tijd in zit? (2,5 jaar nu)


Volgens mijn huisarts wel, ik had hetzelfde. Zijn uitleg was dat de mirena aan het begin de meeste hormonen afgeeft en dat dat met de jaren wat minder wordt. Nog steeds genoeg om een zwangerschap te voorkomen maar soms niet meer genoeg om een menstruatie of kleine bloeding te voorkomen.

Ik kreeg ook steeds meer weer last van eisprongpijn en menstruatiepijn, daarom heb ik gisteren (bijna 4 jaar na de vorige) een nieuwe laten plaatsen. Als anticonceptie voldeed de andere mirena nog wel, maar tegen de andere klachten werkte die dus niet meer.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_60062662
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:41 schreef babsjuh het volgende:

[..]



Volgens mijn huisarts wel, ik had hetzelfde. Zijn uitleg was dat de mirena aan het begin de meeste hormonen afgeeft en dat dat met de jaren wat minder wordt. Nog steeds genoeg om een zwangerschap te voorkomen maar soms niet meer genoeg om een menstruatie of kleine bloeding te voorkomen.

Ik kreeg ook steeds meer weer last van eisprongpijn en menstruatiepijn, daarom heb ik gisteren (bijna 4 jaar na de vorige) een nieuwe laten plaatsen. Als anticonceptie voldeed de andere mirena nog wel, maar tegen de andere klachten werkte die dus niet meer.

Goed om te weten natuulijk wel jammer hoor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60075120
Alles gaat prima hier, heb vandaag vrijwel nergens last van, qua pijn tenminste.... Heb vanochtend even gevoeld, en voel duidelijk de touwtejs, ze lijken nog vrij lang te zijn.... Ik merk er niks van, we zullen wel zien hoe het tijdens het vrijen zal zijn. Het enige tot nu toe is dat ik nog wel bloed, met de nuvaring was het nu gegarandeerd al klaar geweest of enkel gekleurde afscheiding terwijl ik nu toch niet zonder maandverbandje kan. Maargoed, we zijn pas 3 dagen verder dus moet niet te hooggespannen verwachtingen hebben natuurlijk
I had a signature once. It was awful.
pi_60075488
Lekker! Die touwtjes zullen nog wel soepeler worden en omkrullen

En dat bloeden; ik ben volgens mij nog een week 'ongesteld' geweest hoor, alleen dan niet helemaal vergelijkbaar met normale menstruatie Om het maar even lomp te zeggen: ik heb de eerste tijd echt veel dikke slijmafscheiding gehad... Maar het is vanzelf minder geworden
  zondag 13 juli 2008 @ 14:48:00 #124
92409 Twinky
Little star.
pi_60075530
ik had een dagje een beetje prut en volgens mij was dat mijn ongesteldheid. Oooo wat ben ik daar blij mee
pi_60078761
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:41 schreef babsjuh het volgende:

[..]



Volgens mijn huisarts wel, ik had hetzelfde. Zijn uitleg was dat de mirena aan het begin de meeste hormonen afgeeft en dat dat met de jaren wat minder wordt. Nog steeds genoeg om een zwangerschap te voorkomen maar soms niet meer genoeg om een menstruatie of kleine bloeding te voorkomen.

Ik kreeg ook steeds meer weer last van eisprongpijn en menstruatiepijn, daarom heb ik gisteren (bijna 4 jaar na de vorige) een nieuwe laten plaatsen. Als anticonceptie voldeed de andere mirena nog wel, maar tegen de andere klachten werkte die dus niet meer.
Ah, dit is trouwens fijn om te horen!

En ook wel fijn om te merken dat alles in elk geval nog wel werkt ook al is buikpijn dan niet zo tof.
  maandag 14 juli 2008 @ 14:23:18 #126
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60096466
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb trouwens zo moeten lachen... toen wij naar huis reden stonden er langs de weg dit type lantaarnpalen (kon geen betere foto op google vinden zo snel):

[ afbeelding ]

Ik zag er ineens spiraaltjes in, ook zo'n v-vorm en twee verdikkingkjes aan de uiteindes hahahaha!
Whoei! Mag die in de OP? Geweldig!

Ik ben ruim een week terug even kort ongi geweest en heb nu alweer kramp. Juist zo'n mooie dag vandaag
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 14 juli 2008 @ 16:00:29 #127
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60098873
Eisprongpijn, is dat ter hoogte van je darm, net boven je heup? Ik heb daar zo af en toe scherpe steken...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60099656
ja als ik het voel zit het idd boven mijn heupbot, iets van het midden vandaan.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 14 juli 2008 @ 16:30:18 #129
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60099710
Ik voel het ook daar. Altijd handig om te weten wanneer je ongeveer in je dagen zit.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 14 juli 2008 @ 16:51:33 #130
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60100268
Ik had het nog nooit eerder gevoeld

Goed om te weten. Dan duurt het ongeveer nog 14 dagen voor je menstrueert toch?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60102450
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:51 schreef Jipje het volgende:
Ik had het nog nooit eerder gevoeld

Goed om te weten. Dan duurt het ongeveer nog 14 dagen voor je menstrueert toch?
Jep
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 juli 2008 @ 19:16:40 #132
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60103374
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jep
Mooi Een week later dan verwacht, maar oke
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60103537
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:16 schreef Jipje het volgende:

[..]

Mooi Een week later dan verwacht, maar oke
De eerste drie maanden schijn je onregelmatig te zijn
Hoe lang heb je hem nu?? En wat betekend die nog 5 maanden in je avatar?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 juli 2008 @ 19:39:52 #134
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60103956
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

De eerste drie maanden schijn je onregelmatig te zijn
Hoe lang heb je hem nu?? En wat betekend die nog 5 maanden in je avatar?
Ik heb em nu 3 weken ofzo

|
\/
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60106663
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:39 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik heb em nu 3 weken ofzo

|
\/
was te lui om terug te lezen
Dan is het nog n raadsel wanneer je ongi wordt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 juli 2008 @ 22:54:58 #136
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60109001
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

De eerste drie maanden schijn je onregelmatig te zijn
Hoe lang heb je hem nu?? En wat betekend die nog 5 maanden in je avatar?
3-6 maanden kan het zelfs zijn, wat bij mij dus het geval is. Verschilt heel erg per persoon
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60110401
Mijn menstruatie is nu zo ongeveer over (eindelijk weg met dat maandverband, wat een verlossing! ). Heb ook al eh, de liefde bedreven, maar dat was erg onwennig na die redelijk traumatische ingreep haha, moest direct een vergelijking maken met de eendenbek en ik was ook iedere keer bang dat ik weer zo'n naar gevoel in mijn baarmoedermond zou krijgen door het stoten.... Uiteraard bleef dat zo goed als uit, het was meer geestelijk dan lichamelijk, dus dat komt ook wel weer goed. Overigens heeft vriendlief niets van de touwtjes gevoeld, terwijl ze wel vrij aanwezig zijn.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:03:26 #138
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60110951
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn menstruatie is nu zo ongeveer over (eindelijk weg met dat maandverband, wat een verlossing! ). Heb ook al eh, de liefde bedreven, maar dat was erg onwennig na die redelijk traumatische ingreep haha, moest direct een vergelijking maken met de eendenbek en ik was ook iedere keer bang dat ik weer zo'n naar gevoel in mijn baarmoedermond zou krijgen door het stoten.... Uiteraard bleef dat zo goed als uit, het was meer geestelijk dan lichamelijk, dus dat komt ook wel weer goed. Overigens heeft vriendlief niets van de touwtjes gevoeld, terwijl ze wel vrij aanwezig zijn.
Mooi zo meid! Ja, die touwtjes draaien langzaam om je baarmoedermond heen, dat komt wel goed. Als ze te lang zijn en jij/je vriend ze erg blijft voelen kan je ze altijd nog laten inkorten.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:46:58 #139
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60114027
Ik voelde de draadjes tot voor kort helemaal niet. Maar sinds de controle wel. Ik denk dat hij, de ha, ze een beetje tevoorschijn heeft gehaald bij de controle.
Ik voel het trouwens wel altijd als ik op de grond/op iets hards zit of mezelf dubbelvouw. Dan voel ik dat daar iets zit, doet verder geen pijn ofzo, maar soms is het nogal onaangenaam.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:12:15 #140
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60114305
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

was te lui om terug te lezen
Dan is het nog n raadsel wanneer je ongi wordt
Ja, weet ik, ben erg benieuwd Hoop er wel vanaf te zijn, want heb geen zin in menstruatie tijdens het backpacken
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:07:06 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60147007
Bleh, ik heb nu al zo'n drie weken aanhoudend prut en dus ook buikpijn. 's Morgens, 's avonds en 's nachts nergens last van, maar in de loop van de dag komt het. Vanochtend even een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar ik kan deze week helaas niet meer terecht en volgende week ga ik op vakantie . Dus dat worden flink wat paracetamolletjes slikken dan . Ik hoop dat dat aanhoudende bloedverlies (klein beetje) verder geen invloed heeft op mijn welzijn .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:19:32 #142
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60147279
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik heb nu al zo'n drie weken aanhoudend prut en dus ook buikpijn. 's Morgens, 's avonds en 's nachts nergens last van, maar in de loop van de dag komt het. Vanochtend even een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar ik kan deze week helaas niet meer terecht en volgende week ga ik op vakantie . Dus dat worden flink wat paracetamolletjes slikken dan . Ik hoop dat dat aanhoudende bloedverlies (klein beetje) verder geen invloed heeft op mijn welzijn .
Bah, das rot. Balen dat je ook niet meer bij de huisarts terecht kunt...

Ik hoop dat je toch een fijne vakantie gaat hebben!

Ow, en neem ibuprofen mee ipv paracetamol, dat werkt naar mijn ervaring beter en langer...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:58:15 #143
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60148026
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik heb nu al zo'n drie weken aanhoudend prut en dus ook buikpijn. 's Morgens, 's avonds en 's nachts nergens last van, maar in de loop van de dag komt het. Vanochtend even een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar ik kan deze week helaas niet meer terecht en volgende week ga ik op vakantie . Dus dat worden flink wat paracetamolletjes slikken dan . Ik hoop dat dat aanhoudende bloedverlies (klein beetje) verder geen invloed heeft op mijn welzijn .
Hmm.. Hoe lang heb je 'm al? Ik had het idd ook een tijdje; eerst leek het regelmatig te worden maar toen ineens een week na mijn zogenaamde menstruatie dus begon het gezeik ook bij mij. Tis nu weer over. Ik ga er maar vanuit dat je lichaam 3-6 maanden nodig kan hebben om zich aan te passen, dus ik wacht nog even. Als het in augustus nog zo is ga ik ook ff naar de huisarts. Jammer dat jij niet terechtkan joh! Hoop dat het met paracetomol wat te houden is meid! Als dat niet werkt kan je er altijd nog ibu bij nemen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 16 juli 2008 @ 17:21:06 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60148409
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:58 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hmm.. Hoe lang heb je 'm al? Ik had het idd ook een tijdje; eerst leek het regelmatig te worden maar toen ineens een week na mijn zogenaamde menstruatie dus begon het gezeik ook bij mij. Tis nu weer over. Ik ga er maar vanuit dat je lichaam 3-6 maanden nodig kan hebben om zich aan te passen, dus ik wacht nog even. Als het in augustus nog zo is ga ik ook ff naar de huisarts. Jammer dat jij niet terechtkan joh! Hoop dat het met paracetomol wat te houden is meid! Als dat niet werkt kan je er altijd nog ibu bij nemen.
Ik heb hem nu ongeveer een maand. Eerste week standaardstuiptrekkingen, toen nergens last meer van (ook geen prut) en 2,5 á 3 weken geleden begon de prut en dat heb ik dus elke dag + buikpijn. Ik zou de eerste 3-6 maanden onregelmatig ongesteld kunnen zijn. Nou ik ben nu aan één stuk ongesteld... .

Naja, iig genoeg afleiding volgende week + Ibuprofen mee. Maar ja, ik wil ook niet elke dag Ibuprofen slikken natuurlijk...
Niet meer actief op Fok!
pi_60168256
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik heb nu al zo'n drie weken aanhoudend prut en dus ook buikpijn. 's Morgens, 's avonds en 's nachts nergens last van, maar in de loop van de dag komt het. Vanochtend even een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar ik kan deze week helaas niet meer terecht en volgende week ga ik op vakantie . Dus dat worden flink wat paracetamolletjes slikken dan . Ik hoop dat dat aanhoudende bloedverlies (klein beetje) verder geen invloed heeft op mijn welzijn .
Hmm ga dan naar de gynea want zo kun je toch niet weg hoor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60168302
Hier ook buikpijntjes hoor soms denk ik ne ik wordt ongesteld ( na twee testen die nega waren zal dat het moeten zijn) maar niets te zien..afwachten dus maar
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:51:02 #147
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60169280
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb hem nu ongeveer een maand. Eerste week standaardstuiptrekkingen, toen nergens last meer van (ook geen prut) en 2,5 á 3 weken geleden begon de prut en dat heb ik dus elke dag + buikpijn. Ik zou de eerste 3-6 maanden onregelmatig ongesteld kunnen zijn. Nou ik ben nu aan één stuk ongesteld... .

Naja, iig genoeg afleiding volgende week + Ibuprofen mee. Maar ja, ik wil ook niet elke dag Ibuprofen slikken natuurlijk...
Ooh joh.. Het is inderdaad vervelend, maar het is natuurlijk wel nog de gewenningsperiode. Dus nu al 3 weken.. Moet je wel opletten dat je geen bloedarmoede krijgt.. Maar als het prut is valt dat wel mee.

Ibuprofen moet je denk ook niet teveel slikken, is 1 slecht voor je maag en 2 ook iets bloedverdunnend.. Dus wellicht ga je daardoor ook iets meer bloeden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:59:34 #148
92409 Twinky
Little star.
pi_60171928
Nou, ik heb gisteren mijn controle gehad. Allemaal prima en de draadjes zijn een stukje korter geknipt. Men wat deed die eendenbek weer pijn, maargoed. En nog steeds niet ongesteld geweest behalve een paar weken geleden een klein beetje prut. Dus ik vind dat als je 2 maanden niet ongesteld bent dat je dat dan 5 jaar niet meer wordt
pi_60175647
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:59 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik heb gisteren mijn controle gehad. Allemaal prima en de draadjes zijn een stukje korter geknipt. Men wat deed die eendenbek weer pijn, maargoed. En nog steeds niet ongesteld geweest behalve een paar weken geleden een klein beetje prut. Dus ik vind dat als je 2 maanden niet ongesteld bent dat je dat dan 5 jaar niet meer wordt


doe maar idd heb inmiddels wel n mooi rodn buikje hou vast gas/vocht vast nu ja vaal plasjes doen dan maar
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60189203
ik heb alweer een tijdje prut. Ik dacht 'ongesteld' te zijn, maar nu blijft het. Maandag controle. Dan vraag ik meteen naar een paar rare vlekjes die ik heb gekregen, in mijn lies en daaromheen. Misschien heeft het er iets mee van doen.
(6 weken)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:29:51 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60189608
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:15 schreef B.ertha het volgende:
ik heb alweer een tijdje prut. Ik dacht 'ongesteld' te zijn, maar nu blijft het. Maandag controle. Dan vraag ik meteen naar een paar rare vlekjes die ik heb gekregen, in mijn lies en daaromheen. Misschien heeft het er iets mee van doen.
(6 weken)
Heb je ook buikpijn of dat niet?
Ik was gisteren helemaal niet lekker zeg. Het zweet kwam door m'n spijkerbroek heen, bij mijn knieën. Vandaag gaat het wel weer. Merk dat ik minder last heb als ik gewoon bezig ben, dus ik zie het wel goed komen in Praag. Niet teveel over nadenken, anders ga ik dingen zien die er niet zijn .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:37:44 #152
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60189819
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je ook buikpijn of dat niet?
Ik was gisteren helemaal niet lekker zeg. Het zweet kwam door m'n spijkerbroek heen, bij mijn knieën. Vandaag gaat het wel weer. Merk dat ik minder last heb als ik gewoon bezig ben, dus ik zie het wel goed komen in Praag. Niet teveel over nadenken, anders ga ik dingen zien die er niet zijn .


Kun je de dokter niet even op het telefonisch spreekuur bereiken?? Klinkt niet echt gezond zo...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60190503
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je ook buikpijn of dat niet?
Ik was gisteren helemaal niet lekker zeg. Het zweet kwam door m'n spijkerbroek heen, bij mijn knieën. Vandaag gaat het wel weer. Merk dat ik minder last heb als ik gewoon bezig ben, dus ik zie het wel goed komen in Praag. Niet teveel over nadenken, anders ga ik dingen zien die er niet zijn .
één dag buikpijn gehad, maar ik denk dat dat kwam door seks/voelen aan de draadjes. Verder eigenlijk niet echt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:42:15 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60191354
Tja, net even gebeld, receptioniste aan de lijn gehad (huisarts is op vakantie) en ze reageerde nogal lauw. Kennelijk zijn die verschijnselen normaal als je je spiraaltje nog niet zo heel lang hebt. Dus ik ga me verder maar geen zorgen maken en ga dan meteen na mijn vakantie even langs (heb immers al een afspraak staan).
Niet meer actief op Fok!
pi_60194043
ik begin na enkele schone dagen vandaag aan de bruine prut weken denk ik.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60220561
ik heb nu zodanig veel prut dan een inlegkruisje niet genoeg is. Ontzettend vervelend want ik ga bijna op vakantie waar ik ook veel wil zwemmen enzo...
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 juli 2008 @ 08:38:34 #157
92409 Twinky
Little star.
pi_60220579
tampon?
pi_60220949
ja zal wel moeten, maar in de (openbare) sauna enzo is dat ook niet zo prettig.... (als ik teveel prut heb ga ik gewoon niet hoor, zonder tampon is dan helemaal geen optie)
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 juli 2008 @ 10:12:45 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60220958
Wat vervelend zoeperzazke . Ik heb ook prut, maar ik draag gewoon een tampon en heb verder nergens last van. Gisteren een voorraad Ibuprofen gehaald en ik voel me prima, dus ik kom die vakantie vast wel door .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 juli 2008 @ 11:33:03 #160
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60221740
Hier vorige week alweer een clear blue'tje gedaan. Negatief, maar de zwangerschapssignalen houden aan.
Volgende week misschien nog eens kijken. Wel vervelend, want verder ben ik tevreden over de Mirena. En van de pil word ik echt een heks. Koperspiraal ook niet echt een optie, want ik had altijd al heftige menstruaties eneen familielid is er zelfs doorheen zwanger geworden...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60225801
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hier vorige week alweer een clear blue'tje gedaan. Negatief, maar de zwangerschapssignalen houden aan.
Volgende week misschien nog eens kijken. Wel vervelend, want verder ben ik tevreden over de Mirena. En van de pil word ik echt een heks. Koperspiraal ook niet echt een optie, want ik had altijd al heftige menstruaties eneen familielid is er zelfs doorheen zwanger geworden...
Hier met vlagen ook..maar merk zelf ook als ik er meer aan denk ik ook meer signalen krijg
Hou me er dan ook maar niet teveel me bezig en doe over 4 weken weer n test
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 21 juli 2008 @ 09:13:16 #162
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60238767
Ik krijg steeds meer bultjes in mn nek
Ik dacht eerst dat het gewoon puistjes waren, maar ze gaan maar niet weg en er komen er steeds meer... Herkenbaar voor iemand?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 21 juli 2008 @ 10:38:12 #163
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60240081
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hier met vlagen ook..maar merk zelf ook als ik er meer aan denk ik ook meer signalen krijg
Hou me er dan ook maar niet teveel me bezig en doe over 4 weken weer n test
Nja, sommige dingen herinner ik me van mijn zwangerschap twee jaar geleden. Dingen die niet altijd in de boekjes staan. Bijvoorbeeld: overgevoeligheid bij je tanden en tandvlees. Of darmklachten.
Verder wel eentje uit het boekje: tepelhof donkerder.. Mja, dat zegt niet zoveel toch?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 21 juli 2008 @ 10:41:15 #164
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60240132
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nja, sommige dingen herinner ik me van mijn zwangerschap twee jaar geleden. Dingen die niet altijd in de boekjes staan. Bijvoorbeeld: overgevoeligheid bij je tanden en tandvlees. Of darmklachten.
Verder wel eentje uit het boekje: tepelhof donkerder.. Mja, dat zegt niet zoveel toch?
De eerste twee heb ik ook altijd als ik ongesteld ben... (daarom staan ze vast ook niet in de boekjes )
De laatste lijkt me wel een typische ja, maar kan ook met ongesteldheid samenhangen toch?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 21 juli 2008 @ 11:17:56 #165
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60240797
Let op: onderstaande post bevat onsmakelijke delen...

Maargoed, deze klachten begonnen ongeveer twee weken na een menstruatie waarover ook al niet over naar huis te schrijven valt. Ik heb ook steeds van die 'ongikrampen' en veel last wittige prut en slijm.
De huisarts kon niks vinden in de kweekjes, dus geen schimmel en ze hebben me ook al gecheckt op 'onrustige cellen' op de baarmoedermond.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60250946
Zoo paradijsvogeltje moet wel zeggen dat je dan al behoorlijk goed gecheckt bent..en zwangerschap heb je niet laten checken?/
Misschien toch je darmen??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 21 juli 2008 @ 20:14:05 #167
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60251838
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:40 schreef Ml-etje het volgende:
Zoo paradijsvogeltje moet wel zeggen dat je dan al behoorlijk goed gecheckt bent..en zwangerschap heb je niet laten checken?/
Misschien toch je darmen??
Ik doe over een weekje weer een zwangerschapstest en als het dan negatief is en ik twijfel toch, kan ik misschien een echo laten maken.
Ik heb al mijn hele leven last van mijn darmen, misschien toch eens mona proberen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60253801
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik doe over een weekje weer een zwangerschapstest en als het dan negatief is en ik twijfel toch, kan ik misschien een echo laten maken.
Ik heb al mijn hele leven last van mijn darmen, misschien toch eens mona proberen...

Vezels hé en bewegen :S helaas
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:15:10 #169
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60261130
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vezels hé en bewegen :S helaas
Activia werkt op zich wel hoor!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:22:14 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60262453
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vezels hé en bewegen :S helaas
Ik eet heel veel vezels en beweeg genoeg. Ik heb laatst van die smerige All Bran geprobeerd. Misschien toch maar weer proberen weg te krijgen, dat spul smaakt echt naar samengeperst oud karton, een soort Bix voor mensen. *griezel*
Maargoed, dit is meer iets voor lifestyle...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:44:01 #171
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60262929
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik eet heel veel vezels en beweeg genoeg. Ik heb laatst van die smerige All Bran geprobeerd. Misschien toch maar weer proberen weg te krijgen, dat spul smaakt echt naar samengeperst oud karton, een soort Bix voor mensen. *griezel*
Maargoed, dit is meer iets voor lifestyle...
Bruin brood en veel fruit
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:15:55 #172
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_60268456
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:44 schreef Jipje het volgende:

[..]

Bruin brood en veel fruit
Volkoren is natuurlijk nóg beter.

Ik heb nu ruim 3 jaar de Mirena, en ben nog steeds dik tevreden. De eerste 3 tot 6 maanden moest mijn lichaam wennen aan dat ding, maar sindsdien heb ik eigenlijk nooit klachten. Ben ook al ruim 2,5 jaar niet meer ongesteld geweest.

Wel heb ik de afgelopen 2 á 3 jaar tussen de 8 en de 12 keer blaasontsteking gehad, heb onlangs zelfs een kleine operatie hiervoor moeten ondergaan. Volgens de uroloog is er waarschijnlijk geen verband met de Mirena, maar het is natuurlijk opvallend te noemen dat ik er voor de Mirena veel minder vaak last van had.

Desalniettemin ben ik nog altijd een tevreden klant, en blaasontstekingen en hier en daar eens een krampje tussendoor neem ik graag voor lief.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:31:25 #173
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60268892
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Volkoren is natuurlijk nóg beter.

Ik heb nu ruim 3 jaar de Mirena, en ben nog steeds dik tevreden. De eerste 3 tot 6 maanden moest mijn lichaam wennen aan dat ding, maar sindsdien heb ik eigenlijk nooit klachten. Ben ook al ruim 2,5 jaar niet meer ongesteld geweest.

Wel heb ik de afgelopen 2 á 3 jaar tussen de 8 en de 12 keer blaasontsteking gehad, heb onlangs zelfs een kleine operatie hiervoor moeten ondergaan. Volgens de uroloog is er waarschijnlijk geen verband met de Mirena, maar het is natuurlijk opvallend te noemen dat ik er voor de Mirena veel minder vaak last van had.

Desalniettemin ben ik nog altijd een tevreden klant, en blaasontstekingen en hier en daar eens een krampje tussendoor neem ik graag voor lief.
Dat bedoelde ik idd ook

Hier nog geen bloed Ik heb de mirena er vandaag precies 4 weken inzitten. Ook geen kramp of iets trouwens. Ben benieuwd
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60273541
Hmm stond wel in bijsluiter dat je meer kans loopt op infecties (schimmel) maarja of dat dat ook voor blaasontstekingen geldt??

Heb de mirena nu al sinds eind mei en nog geen druppel bloed
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60305009
ik ben nu ontzettend aan het bloeden hier op vakantie, heb er zo de pest in, wilde morgen heeel graag naar de sauna maar dat gaat nu dus niet, ben zo teleurgesteld, heb er echt een dag mee verpest voor mijn gevoel
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:12:09 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60310198
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:05 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben nu ontzettend aan het bloeden hier op vakantie, heb er zo de pest in, wilde morgen heeel graag naar de sauna maar dat gaat nu dus niet, ben zo teleurgesteld, heb er echt een dag mee verpest voor mijn gevoel
Heh shoot! Dat is echt balen!
Heb je ook nog buikpijn erbij? Want dat is dan dubbel pech..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:18:28 #177
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60310319
Zo, terug van vakantie (5 dagen Spanje), ging helemaal goed! Tot op het einde, toen we ons klaarmaakten om te vertrekken kreeg ik ineens verrekte pijn in mijn buik.. Echt ernstig. Met 2 paracetamol en 1 ibu ging het gelukkig binnen een uurtje weg, maar ik werd ineens weer aan het ding herinnerd. Verder gelukkig geen prut enzo, en door de zon zijn mijn puistjes ook echt heel veel minder. En, 21-07 was het 6 maanden geleden dat ik 'm liet zetten, dus ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat.... ^^
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:58:56 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60315488
Ik ben ook benieuwd meid.
hoe was je vakantie verder? mooi weer gehad?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60316001
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Heh shoot! Dat is echt balen!
Heb je ook nog buikpijn erbij? Want dat is dan dubbel pech..
Nee buikpijn en rugpijn is er wel maar héél licht, belemmerd me verder niet echt, maar tis gewoon balen. Vannacht ook doorgelekt, had erop vertrouwd dat het wel zonder tampon kon maar nee dus, bloed nu als het ware een normale menstruatie, maar dat zal het wel niet zijn omdat ik hem vandaag exact 2 weken in heb....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:09:10 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60316825
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik ben ook benieuwd meid.
hoe was je vakantie verder? mooi weer gehad?
Echt he

Heeerlijke vakantie, 5 dagen in het vakantiehuis van de opa van mijn vriend.. Groot huis, prive zwembad, kon niet beter! Heerlijk bruin geworden, elke dag 30 graden
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 01:18:39 #181
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60332653
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:24 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee buikpijn en rugpijn is er wel maar héél licht, belemmerd me verder niet echt, maar tis gewoon balen. Vannacht ook doorgelekt, had erop vertrouwd dat het wel zonder tampon kon maar nee dus, bloed nu als het ware een normale menstruatie, maar dat zal het wel niet zijn omdat ik hem vandaag exact 2 weken in heb....
Het kan best een normale menstruatie zijn. Want je kunt zomaar ineens onregelmatig ongesteld worden. 't Is toch maar weer een vreemd ding in je lichaam en daardoor kan de boel een beetje van slag raken. Ik hoop dat het niet je gehele vakantie "bevlekt"
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:20:13 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60337654
... ennnn ik heb weer buikkramp
Misschien toch weer ongi...

Maar gelukkig is het mooi weer!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60340594
nou ik ben in ieder geval weer thuis. Gisteravond laat was het ineens opgehouden en sindsdien ben ik dus ook geheel niet meer ongesteld, maarja, nu ben ik dus weer thuis Nouja, we zullen wel zien. Sterkte met de buikkramp, pv!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:43:20 #184
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60343897
Sterkte PV!
Ik voel me de laatste dagen ook niet super, idd wat krampen en ook wat emotioneel instabiel zeg maar. Gelukkig nog steeds een heel stuk minder dan toen ik aan de pil was, dus het is allemaal wel te handelen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:49:03 #185
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60350508
Hoi, ik heb mij speciaal aangemeld om hier te kunnen reageren.
Ik zit in een lange afstands relatie, we zien elkaar 3 maanden wel, dan een aantal niet en dan weer 3 wel.
Het afgelopen jaar heb ik de NuvaRing gebruikt (ik wilde niet aan de pil wegens slechte ervaringen eerder) wat verder prima voor mij werkte, ware het niet dat er echt helemaal NIETS van mijn libido over is. Ik heb eigenlijk alleen nog seks voor de emotionele ervaring, lichamelijk kan het mij niets schelen. Vond ik echt niet kunnen voor een meid van 20.
Dus naar de huisarts geweest en mirena klinkt echt als een oplossing. er is alleen een probleempje, ik vertrek komende woensdag naar de VS om mijn vriend weer te bezoeken en hij zou dinsdag kunnen worden gezet (dan ben ik ongesteld). Normaal gesproken is mijn menstruatie licht tot gemiddeld en ik heb ook vrijwel nooit last van kramp ofzo. Nu weet ik dat dat door de mirena de eerste paar maanden dat wel zo kan zijn.

Mijn vraag is nu hoe de mirena gebruiksters hier de dag na plaatsing hebben ervaren. Kramp, bloeden, erg, niet zo erg, erg genoeg om niet te kunnen vliegen? Ik bedoel, zo lang ik gewoon kan lopen ofzo bijt ik er wel doorheen. Dus ja, ik hoop dat jullie mij een beetje een idee kunnen geven hoe die dag erna is, ook al is die voor iedereen weer verschillend.
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60350990
Hoi Hanabi,

ik had de volgende dag eigenlijk al nergens meer last van. wel van bloedverlies, maar kramp viel ontzettend mee. Nou is vliegen naar de VS wel erg lang, dus misschien kan het dan toch opspelen (als ik kramp heb, wil ik nooit te veel zitten)
pi_60351579
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:49 schreef Hanabi het volgende:
Mijn vraag is nu hoe de mirena gebruiksters hier de dag na plaatsing hebben ervaren. Kramp, bloeden, erg, niet zo erg, erg genoeg om niet te kunnen vliegen? Ik bedoel, zo lang ik gewoon kan lopen ofzo bijt ik er wel doorheen. Dus ja, ik hoop dat jullie mij een beetje een idee kunnen geven hoe die dag erna is, ook al is die voor iedereen weer verschillend.
Ik ben diezelfde middag naar de IKEA geweest. Niet omdat het al gepland stond, maar omdat ik er zin in had en me weinig belemmerd voelde. Kon enkel de eerste week niet lekker doorstappen in mijn normale looptempo, moest meer wandelen/slenteren dan echt lopen omdat het anders in mn buik stak. Verder viel de pijn mij 10% mee, alleen het zetten zelf was 1 keer héél erge ellende.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:03:41 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60357592
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:49 schreef Hanabi het volgende:
Mijn vraag is nu hoe de mirena gebruiksters hier de dag na plaatsing hebben ervaren. Kramp, bloeden, erg, niet zo erg, erg genoeg om niet te kunnen vliegen? Ik bedoel, zo lang ik gewoon kan lopen ofzo bijt ik er wel doorheen. Dus ja, ik hoop dat jullie mij een beetje een idee kunnen geven hoe die dag erna is, ook al is die voor iedereen weer verschillend.
Het verschilt heel erg van persoon tot persoon, ik had er wel veel last van (ook van het zetten). De dag erna ging het al wel een stuk beter, ik had nog wel pijn maar niet zo als vlak na het zetten. Maar ben nog wel lekker thuis in mijn bed gebleven, veel lopen/doen was nog niet fijn.
Ik moet zeggen; ik had echt totaal geen zin in sex, dat was pas na 2 weken voor mij.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60359208
Ik denk dat ik weer uit de lijst mag Ik kan mijn touwtjes niet meer voelen na die menstruatie en naar ik heb begrepen ben je hem dan dus verloren. K*T, K*T, K*T
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:33:34 #190
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60359808
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ik weer uit de lijst mag Ik kan mijn touwtjes niet meer voelen na die menstruatie en naar ik heb begrepen ben je hem dan dus verloren. K*T, K*T, K*T
Huh? Je kan 'm toch niet zomaar verliezen? Ik voel de touwtjes ook bijna niet meer, 1tje vaak maar omdat ze helemaal om je baarmoedermond heendraaien. Of heb je 'm echt in de wc gevonden?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60363490
Ik voel de touwtjes al niet meer sinds 2 dagen na het plaatsen, je bent dat ding echt niet zomaar kwijt hoor..

Ik twijfel erover of ik 'm eruit laat halen. Sinds ik 'm heb zijn m'n emoties heel erg 'afgevlakt' en van m'n libido is bijna niets over, terwijl ik voorheen echt sexverslaafd was Ik weet alleen niet 100% zeker of het door de Mirena komt, ik vind de voordelen van niet ongesteld zijn toch ook wel lekker dus zou jammer zijn als ik 'm er voor niks uit zou halen. Ik denk er nog effe over..
pi_60370199
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ik weer uit de lijst mag Ik kan mijn touwtjes niet meer voelen na die menstruatie en naar ik heb begrepen ben je hem dan dus verloren. K*T, K*T, K*T
Nee joh gekkie je bent hem niet zomaar kwijt..
Heb je overmatig last van bloeden gehad oid??
Dat zou er eventueel op kunnen duiden dat je hem kwijt bent..vraag desnoods even een echo aan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60370264
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:49 schreef Hanabi het volgende:
Hoi, ik heb mij speciaal aangemeld om hier te kunnen reageren.
Ik zit in een lange afstands relatie, we zien elkaar 3 maanden wel, dan een aantal niet en dan weer 3 wel.
Het afgelopen jaar heb ik de NuvaRing gebruikt (ik wilde niet aan de pil wegens slechte ervaringen eerder) wat verder prima voor mij werkte, ware het niet dat er echt helemaal NIETS van mijn libido over is. Ik heb eigenlijk alleen nog seks voor de emotionele ervaring, lichamelijk kan het mij niets schelen. Vond ik echt niet kunnen voor een meid van 20.
Dus naar de huisarts geweest en mirena klinkt echt als een oplossing. er is alleen een probleempje, ik vertrek komende woensdag naar de VS om mijn vriend weer te bezoeken en hij zou dinsdag kunnen worden gezet (dan ben ik ongesteld). Normaal gesproken is mijn menstruatie licht tot gemiddeld en ik heb ook vrijwel nooit last van kramp ofzo. Nu weet ik dat dat door de mirena de eerste paar maanden dat wel zo kan zijn.

Mijn vraag is nu hoe de mirena gebruiksters hier de dag na plaatsing hebben ervaren. Kramp, bloeden, erg, niet zo erg, erg genoeg om niet te kunnen vliegen? Ik bedoel, zo lang ik gewoon kan lopen ofzo bijt ik er wel doorheen. Dus ja, ik hoop dat jullie mij een beetje een idee kunnen geven hoe die dag erna is, ook al is die voor iedereen weer verschillend.
Denk dat het wel kan en neem anders een pijnstiller mee...
Wat je aan je arts kunt vragen is of je de pil nog even mag doorslikken om erge mensturatie sowieso te voorkomen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 27 juli 2008 @ 08:57:56 #194
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60373799
Heel erg bedankt voor de antwoorden allemaal!
Ik denk dat ik er maar gewoon voor ga.

Inderdaad pijnstillers mee. Ik kan even vragen of ik de nuvaring door kan gebruiken, maar eigenlijk wil ik dat liever niet. Maar goed, zwaar ongesteld zijn in een vliegtuig wil ik ook liever niet, dus ik kijk wel even wat ik daarmee doe.
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60374098
je moet wel ongesteld zijn tijdens het zetten he, anders doet het zetten veel meer pijn!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 11:27:37 #196
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60374922
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:49 schreef zoeperzazke het volgende:
je moet wel ongesteld zijn tijdens het zetten he, anders doet het zetten veel meer pijn!
quote:
ik vertrek komende woensdag naar de VS om mijn vriend weer te bezoeken en hij zou dinsdag kunnen worden gezet (dan ben ik ongesteld)
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60379403
ja maar waarom wil j dan je nuva doorgebruiken?? De nuva is geen paracetamolletje wat je erin kunt stoppen voor een dagje.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60379497
Ik ben mn touwtjes nog steeds kwijt trouwens. heb echt heel goed gezocht rondom de baarmoedermond maar er is echt níks te vinden.... Ik heb natuurlijk wel veel gebloed en vooral 's nachhts buikpijn gehad, misschien dat ik hem toen verloren ben.... ik weet het niet
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 18:54:39 #199
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60381800
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:19 schreef zoeperzazke het volgende:
ja maar waarom wil j dan je nuva doorgebruiken?? De nuva is geen paracetamolletje wat je erin kunt stoppen voor een dagje.....
Waar maak jij uit op dat ik dat wel denk?
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60382863
denk dat we elkaar niet begrijpen wat ik nu lees: je laat een spiraaltje zetten, de dag daarna ga je vliegen maar ben je liever niet ongesteld, en dus wil je de nuvaring liefst doorgebruiken als dta kan. De nuvaring zal achter niet binnen 24 uur het effect geven dat je niet meer ongesteld bent waarschijnlijk, en heeft weinig te maken met de buikpijn die je wel of niet hebt van het zetten.
Vandaar dat ik even niet begrijp waarom je de nuva door wilt gebruiken Bedoel het niet kwaad hoor!
I had a signature once. It was awful.
pi_60383097
Hier nog een Mirena gebruikster..
Afgelopen woensdag(23-07-08) laten plaatsen. Ik was nog niet ongesteld, maar dat duurde nog een dag of 2. De HA wilde niet zetten tijdens ongesteldheid..
Het zetten was pijnlijk, tot een uur of 3 na die tijd vrij hevige krampen gehad. Maar toen zakte het af. Heb momenteel alleen 's ochtends last van krampen. Vrijdag ben ik gewoon weer aan het paardrijden gegaan en doe gewoon alles vanaf dag 1.
Krampen heb ik nog wel, maar kan niet zeggen dat het mijn functioneren beinvloed.
Het kan alleen nog maar beter worden!
  zondag 27 juli 2008 @ 20:33:15 #202
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60383280
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:08 schreef zoeperzazke het volgende:
denk dat we elkaar niet begrijpen wat ik nu lees: je laat een spiraaltje zetten, de dag daarna ga je vliegen maar ben je liever niet ongesteld, en dus wil je de nuvaring liefst doorgebruiken als dta kan. De nuvaring zal achter niet binnen 24 uur het effect geven dat je niet meer ongesteld bent waarschijnlijk, en heeft weinig te maken met de buikpijn die je wel of niet hebt van het zetten.
Vandaar dat ik even niet begrijp waarom je de nuva door wilt gebruiken Bedoel het niet kwaad hoor!
Dat denk ik idd ook, ja
Niet dat ik niet meer ongesteld ben, maar wel dat het minder is. Nu betwijfel ik uberhaupt dat ik die NuvaRing nog ga gebruiken, maar ik wil wel gewoon even bij de huisarts navragen of dat zou kunnen voor als ik dat eventueel wel zou willen.
En de NuvaRing heeft absoluut geen invloed op kramp oid, daar ben ik mij heel goed van bewust hoor
Daar hebik een strip ibuprofen voor.
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60385032
Had toen ik zei dat je hem eventueel of bijv e pil tijdelijk door kunt gebruiken even geen rekening gehouden met het korte tijdsbestek...
Dat gaat inderdaad niet werken denk ik maarja vragen staat natuurlijk vrij..

Niet zetten tijdens je ongesteldheid Meedje?? Pfff dat zal pijnlijk zijn geweest :S en waarom dan niet als ik vragen mag??

Hier volle tevredenheid nog hoor op nog n wat bol buikje na geen klachten en geen ongi meer
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 27 juli 2008 @ 22:37:25 #204
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60385561
Ik ben mn draadjes kwijt
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60385601
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:37 schreef Jipje het volgende:
Ik ben mn draadjes kwijt
kunnen we gezellig samen naar de gyn.....
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:40:56 #206
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60385653
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:38 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

kunnen we gezellig samen naar de gyn.....
Ik moet 4 aug voor de controle. Maar ben nog niet ongesteld geweest en er zit ook niks aan te komen
Ik heb ook echt goed gezocht, maar mn vinger kon niet verder... Ik hoop dat ie er nog inzit Voor jou hoop ik dat trouwens ook...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60385668
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:33 schreef Hanabi het volgende:

[..]

Dat denk ik idd ook, ja
Niet dat ik niet meer ongesteld ben, maar wel dat het minder is. Nu betwijfel ik uberhaupt dat ik die NuvaRing nog ga gebruiken, maar ik wil wel gewoon even bij de huisarts navragen of dat zou kunnen voor als ik dat eventueel wel zou willen.
En de NuvaRing heeft absoluut geen invloed op kramp oid, daar ben ik mij heel goed van bewust hoor
Daar hebik een strip ibuprofen voor.
dan issie weer helder zou me er alleen niet té druk om maken als ik jou was. Het bloeden is ook een reactie van de baarmoeder op het spiraaltje, dus daar zal de nuva niet veel aan doen. Het schijnt wel te gebeuren hoor, dat vrouwen met een spiraaltje bv voor op vakantie even een maandje de pil slikken om zo zeker niet ongesteld te zijn. echt héél goed lijkt t me niet, die dubbele hormonen, maar voor een kort tijdsbestek zou ik het persoonlijk wel aandurven....
en idd, zorg dat je ibu400 een half uurtje voor het zetten neemt, en evt later die dag ook nog eens, dan komt het vast wel goed!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:42:55 #208
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60385699
Ik ben nog steeds zo vreselijk happy met dat ding . Als ik denk aan al die jaren daarvoor met echt ondragelijke krampen , kotsen , migraine en heel veel bloedverlies waarbij de stolsels langs mn benen zakte...........
De grootste tampon gebruiken en na een uur al doorlekken.....

En nu?????

Heel af en toe een dagje wat rode slijmerige afscheiding en verder niets , nada

Ben er zo blij mee
pi_60385703
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:40 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik moet 4 aug voor de controle. Maar ben nog niet ongesteld geweest en er zit ook niks aan te komen
Ik heb ook echt goed gezocht, maar mn vinger kon niet verder... Ik hoop dat ie er nog inzit Voor jou hoop ik dat trouwens ook...
hier precies hetzelfde dus. Hoewel het me wel gerust stelt dat ik niet de enige ben..... heb jij ook nog wel het gevoel in je buik dta hij er nog wel zit, dat je soms een steekje voelt ofzo? Dat heb ik namelijk wel.... maarja, voor hetzelfde geld issie verschoven.... Mijn controle is pas 29 augustus, ik zal morgen nog eens voelen en als ik dan niets kan vinden toch maar even bellen.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60385742
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:40 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik moet 4 aug voor de controle. Maar ben nog niet ongesteld geweest en er zit ook niks aan te komen
Ik heb ook echt goed gezocht, maar mn vinger kon niet verder... Ik hoop dat ie er nog inzit Voor jou hoop ik dat trouwens ook...
Even doggystyle met je billen ver uit elkaar en vriendje even goed laten kijken met een bouwlamp.
pi_60385809
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:50:08 #212
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60385862
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

hier precies hetzelfde dus. Hoewel het me wel gerust stelt dat ik niet de enige ben..... heb jij ook nog wel het gevoel in je buik dta hij er nog wel zit, dat je soms een steekje voelt ofzo? Dat heb ik namelijk wel.... maarja, voor hetzelfde geld issie verschoven.... Mijn controle is pas 29 augustus, ik zal morgen nog eens voelen en als ik dan niets kan vinden toch maar even bellen.....
Als je op je hurken gaat zitten en dan wat licht perst kan je er wat makkelijker bij . Op het toilet gaat ook gemakkelijk
pi_60385899
al geprobeerd......
I had a signature once. It was awful.
pi_60385937
Mijn gynea gaf aan dat je ontzettend gaat bloeden als je hem kwijt bent..duss denkniet dat jullie hem kwijt zijn maar vragen staat vrij en een echo doet gene pijn gelukkig
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 27 juli 2008 @ 22:55:20 #215
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60386005
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:51 schreef zoeperzazke het volgende:
al geprobeerd......
Voel je wel je baarmoedermond?
pi_60386010
ik denk ook niet dat ik hem kwijt ben, maar de touwtjes staken er eerst wel een aardig stukje uit dus het zit me niet lekker (letterlijk en figuurlijk).... in de bijsluiter staat ook weer niet voor niets dat er contact moet worden opgenomen met de gyn als de touwtjes kwijt zijn.... een vriendin van me is hem dus wel verloren (plaatsen wa sook niet soepel gegaan), zij was wel de hele dag ziek en rillerig en zweterig etc....dus dat ging ookniet echt ongemerkt....
I had a signature once. It was awful.
pi_60386025
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

Voel je wel je baarmoedermond?

jup. Maar ik ga het morgen nog op mn gemakje proberen, wie weet... enaders laat ik het gewoon even checken
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:57:17 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60386051
hoi hoi

Morgen om 9:40 moet ik naar het ziekenhuis om de mirena te laten plaatsen. Natuurlijk ook op internet wat opgezocht, en dat had ik beter niet kunnen doen. Overal verhalen over flauwvallen, krampen etc. nu heb ik van de apotheek een een doosje pijnstillers meegekregen, dus zal het pijn verhaal hopelijk meevallen, maar ben zo stik en stik zenuwachtig ervoor.
Rationeel gezien eigenlijk stom, heb 2 kinderen eruit gewerkt en ben bang voor een dingetje van 3 cm. Maar toch zie ik er als een berg tegenop. Geen idee waarom ik dit allemaal typ, en al helemaal niet of ik me nu opgelucht voel?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 27 juli 2008 @ 22:58:05 #219
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60386065
De draadje gaan ook wel eens om de baarmoedermond zitten , en dan voel je ze wat minder.
  zondag 27 juli 2008 @ 22:59:32 #220
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60386092
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:57 schreef hestria het volgende:
hoi hoi

Morgen om 9:40 moet ik naar het ziekenhuis om de mirena te laten plaatsen. Natuurlijk ook op internet wat opgezocht, en dat had ik beter niet kunnen doen. Overal verhalen over flauwvallen, krampen etc. nu heb ik van de apotheek een een doosje pijnstillers meegekregen, dus zal het pijn verhaal hopelijk meevallen, maar ben zo stik en stik zenuwachtig ervoor.
Rationeel gezien eigenlijk stom, heb 2 kinderen eruit gewerkt en ben bang voor een dingetje van 3 cm. Maar toch zie ik er als een berg tegenop. Geen idee waarom ik dit allemaal typ, en al helemaal niet of ik me nu opgelucht voel?
Je leest altijd gruwel verhalen maar bij mij was het zo gepiept. Heb het bij de huisarts laten doen. Even goed hoesten als hij hem zet helpt goed.

Doet beetje zeer , maar hier iig geen drama;s
  maandag 28 juli 2008 @ 08:56:46 #221
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60390021
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

hier precies hetzelfde dus. Hoewel het me wel gerust stelt dat ik niet de enige ben..... heb jij ook nog wel het gevoel in je buik dta hij er nog wel zit, dat je soms een steekje voelt ofzo? Dat heb ik namelijk wel.... maarja, voor hetzelfde geld issie verschoven.... Mijn controle is pas 29 augustus, ik zal morgen nog eens voelen en als ik dan niets kan vinden toch maar even bellen.....
Ja ik voel idd ook af en toe nog steken en ik heb dus helemaal niet gebloed, dus ik zal em vast niet kwijt zijn, maar toch.
Op mn hurken heb ik al geprobeerd
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60390278
We zullen ons wel drukmaken om niks dan denk ik.... maar tis toch een akelig gevoel. Toch is de kans gewoon aanwezig dat de volgende menstruatie de touwtjes er weer netjes uitkomen bv....

Hestria, veel succes vandaag!
I had a signature once. It was awful.
pi_60391865
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:57 schreef hestria het volgende:
hoi hoi

Morgen om 9:40 moet ik naar het ziekenhuis om de mirena te laten plaatsen. Natuurlijk ook op internet wat opgezocht, en dat had ik beter niet kunnen doen. Overal verhalen over flauwvallen, krampen etc. nu heb ik van de apotheek een een doosje pijnstillers meegekregen, dus zal het pijn verhaal hopelijk meevallen, maar ben zo stik en stik zenuwachtig ervoor.
Rationeel gezien eigenlijk stom, heb 2 kinderen eruit gewerkt en ben bang voor een dingetje van 3 cm. Maar toch zie ik er als een berg tegenop. Geen idee waarom ik dit allemaal typ, en al helemaal niet of ik me nu opgelucht voel?
Hier eveneens geen trauma beter had niet gekund hoor wel n beetje au maar dat ben ik allang weer vergeten
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 28 juli 2008 @ 11:10:28 #224
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60392002
Zo, ik ben weer terug van vakantie. Weinig last gehad van buikpijn eigenlijk, maar wel continu prut. Vanochtend even naar de huisarts geweest en hij zei - zoals verwacht - dat het normaal is om de eerste drie maanden nog onregelmatig te bloeden. Als ik er veel hinder van ondervond, kon hij wel wat voorschrijven, maar liever niet, want dan zou ik ook weer met andere bijwerkingen te maken krijgen. En ik vind het op dit moment niet erg hinderlijk (volgens mij gaat het nu zelfs beter...), dus ik laat het gewoon even .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 28 juli 2008 @ 14:38:30 #225
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60396160
nou, ik mag ook in het lijstje, hij zit erin, was idd even pijnlijk/vervelend toen de gyn die pootjes uitklapte, en heb nu redelijk wat menstruatie krampen, maar ze zijn veel en veel minder pijnlijk als bij een gewone menstruatie, maar dat kan ook komen omdat ik die medicijnen heb.

Ben alleen vergeten te vragen of ik nu al gelijk "veilig ben" en of ik nog een bepaalde periode geen sexs mag hebben ivm besmettinggevaar of zo.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 28 juli 2008 @ 16:33:36 #226
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60398665
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:38 schreef hestria het volgende:
nou, ik mag ook in het lijstje, hij zit erin, was idd even pijnlijk/vervelend toen de gyn die pootjes uitklapte, en heb nu redelijk wat menstruatie krampen, maar ze zijn veel en veel minder pijnlijk als bij een gewone menstruatie, maar dat kan ook komen omdat ik die medicijnen heb.

Ben alleen vergeten te vragen of ik nu al gelijk "veilig ben" en of ik nog een bepaalde periode geen sexs mag hebben ivm besmettinggevaar of zo.
Besmettingsgevaar? Ze hebben geen wond gemaakt hoor
De meeste dames hier hebben anderhalf tot 2 weken gewacht omdat ze het nog niet prettig vonden qua gevoel 'daaronder'. Als hij tijdens een menstruatie geplaatst is ben je meteen veilig, maar bij mij is gemeld dat ik tot aan de controle over 6 weken met condoom moet doen, omdat je pas na die controle 100% zeker weet dat je veilig bent
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 28 juli 2008 @ 16:34:21 #227
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60398691
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:
We zullen ons wel drukmaken om niks dan denk ik.... maar tis toch een akelig gevoel. Toch is de kans gewoon aanwezig dat de volgende menstruatie de touwtjes er weer netjes uitkomen bv....

Hestria, veel succes vandaag!
Tja, het wachten is op de eerste menstruatie
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60400405
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:38 schreef hestria het volgende:
nou, ik mag ook in het lijstje, hij zit erin, was idd even pijnlijk/vervelend toen de gyn die pootjes uitklapte, en heb nu redelijk wat menstruatie krampen, maar ze zijn veel en veel minder pijnlijk als bij een gewone menstruatie, maar dat kan ook komen omdat ik die medicijnen heb.

Ben alleen vergeten te vragen of ik nu al gelijk "veilig ben" en of ik nog een bepaalde periode geen sexs mag hebben ivm besmettinggevaar of zo.
Wanneer hij gezet is wanneer je ongesteld bent is hij veilig en geen besmettingsgevaar
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 28 juli 2008 @ 22:20:58 #229
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60406366
Ik vroeg me af hoe het met de leeftijd zit hierbij? Is bijv. 18 jaar te jong om ermee te beginnen?
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_60407442
zou niet weten waarom..... als jij dat op je 18e wilt, lijkt me dat geen enkel probleem.... ik ben ook nog maar net 22 hoor, ik zat er 3 jaar geleden ook al aan te denken maar toen durfde ik nog niet
I had a signature once. It was awful.
  maandag 28 juli 2008 @ 23:13:56 #231
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60407578
Ik hoorde van iemand dat de gyn. het op een (te) jonge leeftijd niet wilde doen en in de folders lees je over het algemeen voornamelijk over vrouwen die wat ouder zijn dus vandaar . Ben er nog niet zo heel zeker van, maar de pil is voor mij sowieso niks omdat deze ivm een eetstoornis niet al te betrouwbaar is.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_60412563
als je zelf twijfelt kun je ook de nuvaring overwegen, deze is ook bij eetstoornissen betrouwbaar omdat de hormonen niet door het spijsverteringsstelsel hoeven.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 10:50:52 #233
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60414613
quote:
Op maandag 28 juli 2008 23:13 schreef Little_Angel het volgende:
Ik hoorde van iemand dat de gyn. het op een (te) jonge leeftijd niet wilde doen en in de folders lees je over het algemeen voornamelijk over vrouwen die wat ouder zijn dus vandaar . Ben er nog niet zo heel zeker van, maar de pil is voor mij sowieso niks omdat deze ivm een eetstoornis niet al te betrouwbaar is.
Ik dacht ook altijd dat de mirena niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben geplaatst werd, wel dus Ik zou gewoon even overleggen met de HA, en idd, als je nog niet aan de mirena 'kan' is de nuvaring een uitstekend alternatief.
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:34:14 #234
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60415553
Bedankt voor de tip! Mocht het met de mirena niet lukken, dan kies ik wel voor de nuvaring idd .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:52:58 #235
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60415922
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:34 schreef Little_Angel het volgende:
Bedankt voor de tip! Mocht het met de mirena niet lukken, dan kies ik wel voor de nuvaring idd .
Succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:09:27 #236
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60416267
Pff, alweer een paar dagen aardige buikkrampen, alleen met paracetamol EN ibuprofen wat minder, maar ik voel het nog steeds... Oke, ik bloed niet, maar dit is ook niks. En ik heb 'm al 6 maanden inmiddels! Als het over een maand nog zo raar is dan ga ik maar 's naar de doc.
Ik ging trouwens ook 's ff voelen naar die draadjes, en ik kan er maar 1 voelen, en die is ook heel kort.. Normaal was ie een stuk langer, dus dat begrijp ik ook niet helemaal. Mja, zolang ik er nog 1 voel zit het nog wel goed lijkt me..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:15:05 #237
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60416419
Nou, hij zit er in.
Viel mij heel erg mee, moet ik zeggen. Was zo gepiept. Deed wel even zeer, maar dat was zo weer over.
Nu een beetje een drukkend gevoel en lichte kramp, maar meer ook niet. Als dit zo blijft heb ik morgen zeker geen probleem om te vliegen =D
And no one ever said that hope would be so beautiful...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:42:42 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60419845
Zo, ik ben weer ff terug van een weekendje autopech in Gent Hihihi..

De krampjes komen en gaan hier, ik ben verder wat prut en oud bloed kwijt geraakt. Maar echt in een hoeveelheid die in je hand past. Dus erg weinig.
Verder gaat het nu prima met mijn darmen. Elke dag netjes een keertje een nummer twee. Dus daar komen de krampen niet vandaan.
even op een rijtje:
- krampjes
- opvliegers van tijd tot tijd
- soms ineens misselijk
- bij vlagen moe en spierpijn
- kriebel in mn borsten, headlights en donkere, bobbelige tepelhof

.. van die dingetjes. Maargoed, als ik komende dagen weer negatief test, zullen het mirenabijwerkingen zijn.
edit: Hanabi: relaxt zeg!

zoeperzazke en jipje: succes! Ik dui, dattie weer tervoorschijn komt. en als ik zo lees, zou het wel eens mee kunnen vallen. één van jullie had wel flink gevloeid, zag ik?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:47:17 #239
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60419935
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:


zoeperzazke en jipje: succes! Ik dui, dattie weer tervoorschijn komt. en als ik zo lees, zou het wel eens mee kunnen vallen. één van jullie had wel flink gevloeid, zag ik?
Ja zoepie Ik niet, nog helemaal niks, niet eens prut
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60419980
ja ik ben gewoon ongesteld geweest.... heb echt een dag of 3 normaal gebloed. Maar ik weet zeker dat hij nog in m'n baarmoeder zit, als ik sommige bewegingen maak voel ik hem, dus verloren ben ik hem niet. Ik wacht het nog heel even af, als het volgende week nog steeds foetsie is bel ik even voor een afspraak.... heb inmiddels al drie dagen heel rustig en ontspannen gezocht, maar ze zitten gewoon echt niet meer aan de buitenkant.

en Hanabi: fijn dat het meegevallen is! Zo was het bij mij ook, echt 1 kramp waar ik behoorlijk overdonderd door was en verder niks. Heb al 3 weken geen krampen meer gehad. Wel een zeurderig gevoel maar duidelijk anders dan krampen.....
I had a signature once. It was awful.
pi_60421427
ik heb de gyn gebeld en die zegt, laat het controleren door je huisarts. Ik bel de huisarts en die zegt, gebruik maar een condoom tot en met je controle bij de gyn. En die is pas 29 augustus. K*tzooi!!! (letterlijk en figuurlijk)
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:08:06 #242
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60421636
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:58 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb de gyn gebeld en die zegt, laat het controleren door je huisarts. Ik bel de huisarts en die zegt, gebruik maar een condoom tot en met je controle bij de gyn. En die is pas 29 augustus. K*tzooi!!! (letterlijk en figuurlijk)
Ik zou gewoon de gyn terugbellen en zeggen dat je de controle eerder wilt omdat je huisarts een nutteloze zak aan het zijn is (even anders verwoorden, natuurlijk .
And no one ever said that hope would be so beautiful...
pi_60421749
Whaha Nouja, m'n eigen huisarts is nog anderhalve week op vakantie, dus ik denk dat ik daar maar op wacht, zeker aangezien ik geen vreemde pijnen of iets dergelijks heb..... de vervangende huisarts zal het wel niet spoed genoeg vinden....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:30:31 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60422223
Pff, hopeloos zoeperzazke!! Ik zou idd ook doordrammen. Mja, wachten kan ook.. Condoom is verschrikkelijk inderdaad, daar ben ik nooit een fan van geweest!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60423595
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:30 schreef Enfermera het volgende:
Pff, hopeloos zoeperzazke!! Ik zou idd ook doordrammen. Mja, wachten kan ook.. Condoom is verschrikkelijk inderdaad, daar ben ik nooit een fan van geweest!
Nee ik heb er ook een hekel aan. Dan maar wat leuke vervangende activiteiten bedenken
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:51:13 #246
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60423870
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:36 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee ik heb er ook een hekel aan. Dan maar wat leuke vervangende activiteiten bedenken
Daarom, genoeg opties!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60426097
quote:
Op maandag 28 juli 2008 23:13 schreef Little_Angel het volgende:
Ik hoorde van iemand dat de gyn. het op een (te) jonge leeftijd niet wilde doen en in de folders lees je over het algemeen voornamelijk over vrouwen die wat ouder zijn dus vandaar . Ben er nog niet zo heel zeker van, maar de pil is voor mij sowieso niks omdat deze ivm een eetstoornis niet al te betrouwbaar is.
Ik ben net woensdag pas 19 geworden, dus het kan
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:52:30 #248
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60429390
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:36 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee ik heb er ook een hekel aan. Dan maar wat leuke vervangende activiteiten bedenken
Ik kreeg zowiezo als advies mee om de eerste 6 weken (dus tot aan de controle) een condoom te gebruiken... Dus dat doe ik dan maar trouw, want liever een condoom dan een kind
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:03:50 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60429714
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:36 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik ben net woensdag pas 19 geworden, dus het kan
Sterker nog: er zijn meisjes van 15 jaar die een Mirena krijgen omdat ze last hebben van heftige menstruaties of omdat ze de pil steeds vergeten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:18:10 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60431886
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Sterker nog: er zijn meisjes van 15 jaar die een Mirena krijgen omdat ze last hebben van heftige menstruaties of omdat ze de pil steeds vergeten.
Precies.. Het kan in principe wel, alleen is het denk gewoon pijnlijk en zullen huisartsen eerst andere dingen adviseren zoals de pil en nuvaring.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:55:33 #251
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60432711
Ja, het doet ff zeer en bij de ene meer dan bij de andere. Ik vraag me ook af hoe ik het had ervaren als ik niet eerst een kindje had gekregen, hoor. Bovendien was mijn hele onderlichaam altijd extreem gevoelig tijdens de eerste twee dagen van mijn menstruatie. Ik denk dat ik onderuit was gegaan van de pijn als iemand op zo'n moment bij mij iets naar binnen zou schuiven. Dan nog liever niet tijdens mijn menstruatie, hoor!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 30 juli 2008 @ 00:16:00 #252
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60433072
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ja, het doet ff zeer en bij de ene meer dan bij de andere. Ik vraag me ook af hoe ik het had ervaren als ik niet eerst een kindje had gekregen, hoor. Bovendien was mijn hele onderlichaam altijd extreem gevoelig tijdens de eerste twee dagen van mijn menstruatie. Ik denk dat ik onderuit was gegaan van de pijn als iemand op zo'n moment bij mij iets naar binnen zou schuiven. Dan nog liever niet tijdens mijn menstruatie, hoor!
Ja, zo vraag ik me dus ook af hoe het zal zijn als ik Mirena neem als ik al een keer bevallen ben, hoe anders dat zal zijn als die baarmoedermond al een keertje opgerekt is zeg maar
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60437694
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef Jipje het volgende:

[..]

Ik kreeg zowiezo als advies mee om de eerste 6 weken (dus tot aan de controle) een condoom te gebruiken... Dus dat doe ik dan maar trouw, want liever een condoom dan een kind
Vind ik zo raar he, waarom was het volgens mijn gyn en huisarts niet nodig? In de bijsluiter staat ook dat de mirena direct veilig is. Ik heb er zo'n hekel aan als diverse bronnen die allen betrouwbaar worden geacht verschillende dingen beweren....
I had a signature once. It was awful.
pi_60438127
Ja dat vond ik ook gek..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:55:59 #255
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60438683
Weet het ook niet...

Maar dan nog, liever het zekere voor het onzekere hoor!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:49:43 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60440015
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:55 schreef Jipje het volgende:
Weet het ook niet...

Maar dan nog, liever het zekere voor het onzekere hoor!
Inderdaad.. Ik denk dat daarom sommige artsen het wel zeggen, dat je de eerste 6 weken nog extra voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:53:37 #257
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60440108
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:49 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Inderdaad.. Ik denk dat daarom sommige artsen het wel zeggen, dat je de eerste 6 weken nog extra voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.
Dat denk ik ook. Het was trouwens de huisartsassistente die em zette bij mij
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:55:25 #258
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60440158
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:53 schreef Jipje het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het was trouwens de huisartsassistente die em zette bij mij
Joh! Wist niet dat die dat ook deden. Of was het een verpleegkundige?
Nja, als ze het vaak doet en het goed gaat, wat boeit het
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:01:56 #259
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60440327
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:55 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Joh! Wist niet dat die dat ook deden. Of was het een verpleegkundige?
Nja, als ze het vaak doet en het goed gaat, wat boeit het
Nee echt de assistente
Routine zei ze En ik heb het niet als extreem vervelend ervaren, dus ze heeft het goed gedaan. Behalve dat ik nu mn draadjes kwijt ben dan...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:11:47 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60440535
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:01 schreef Jipje het volgende:

[..]

Nee echt de assistente
Routine zei ze En ik heb het niet als extreem vervelend ervaren, dus ze heeft het goed gedaan. Behalve dat ik nu mn draadjes kwijt ben dan...
Nou, mooi joh
Ja, ik ben ze ook half kwijt. Tenminste, ik voel er 1tje maar dat is echt een klein puntje.. Zo raar! En gister had ik sex met mn vriend, en daarna krampen in mn buik, godver. Ga denk binnenkort toch maar ff naar de doc. Ga jij ook nog, omdat je je draadjes kwijt bent?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60441652
Jipje heeft 4 aug haar controle als ik het goed begrepen heb.....

die krampjes zouden toch niet horen lijkt me, ik voel tijdens de seks niks in min baarmoeder, ook niet na een orgasme. Het enige aparte wat ik voel is in mijn vagina zelf een beurs gevoel, alsof de eendenbek voor een blauwe plek heeft gezorgd ofzo....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:25:04 #262
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60442184
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Jipje heeft 4 aug haar controle als ik het goed begrepen heb.....

die krampjes zouden toch niet horen lijkt me, ik voel tijdens de seks niks in min baarmoeder, ook niet na een orgasme. Het enige aparte wat ik voel is in mijn vagina zelf een beurs gevoel, alsof de eendenbek voor een blauwe plek heeft gezorgd ofzo....
Inderdaad, ik mag maandag voor de controle
En ik voel er helemaal niks van, tijdens of na de seks. Ook niet de eerste keer... (en toen had ik em 1,5 week...)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:07:34 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60443073
Nee, nouja, het verschilt dus heel erg, das het rare. Ene keer wel, andere keer helemaal niks. Nou had ik deze week al wat krampen dus misschien is het gewoon wat gevoeliger.. Nouja, ik schrijf al mijn vragen wel op en dan ga ik naar de huisarts
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60443667
Over dat verhaal met 6 weken condooms gebruiken: het ding is gewoon meteen veilig, als hij goed zit. Maar die echo na 6 weken is om te checken of 'ie er nog in zit. Ik denk dat sommige huisartsen dat gewoon eerst willen checken, en daarna pas met zekerheid durven zeggen dat hij goed is 'geinstalleerd' en dus veilig is.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 06:34:53 #265
222731 Hanabi
Make it Beautiful
pi_60482099
Nou hier is alles goed hoor.
Ben veilig aangekomen, geen extreme krampen oid in het vliegtuig en mijn libido is zeker weten terug =D
Ben echt blij dat ik het toch gedaan heb.
And no one ever said that hope would be so beautiful...
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:38:14 #266
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60482560
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 06:34 schreef Hanabi het volgende:
Nou hier is alles goed hoor.
Ben veilig aangekomen, geen extreme krampen oid in het vliegtuig en mijn libido is zeker weten terug =D
Ben echt blij dat ik het toch gedaan heb.
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:39:51 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60482583
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 06:34 schreef Hanabi het volgende:
Nou hier is alles goed hoor.
Ben veilig aangekomen, geen extreme krampen oid in het vliegtuig en mijn libido is zeker weten terug =D
Ben echt blij dat ik het toch gedaan heb.
Nog wel .

Hier nog wat prut . Maar goed, nog hooguit 1,5 maand, dan moet het zeker over zijn.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:00:25 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60485815
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 06:34 schreef Hanabi het volgende:
Nou hier is alles goed hoor.
Ben veilig aangekomen, geen extreme krampen oid in het vliegtuig en mijn libido is zeker weten terug =D
Ben echt blij dat ik het toch gedaan heb.
Mooi zo!

Nou, mijn huisarts is tot 18 augustus op vakantie, dus dan maak ik gelijk een afspraak als ze terug is. Ik ging gister weer dood van de krampen, 2 paracetamol en een ibu van 400 mg en dan komt het er nog doorheen. Echt niet grappig. Dus ik ga dan ff een gesprekje aan over die klachten, hoe lang dat nog kan duren en of ik niet ff Morfine kan krijgen ofzo Nee, maar iig goeie pijnstillers, want ik ga 25 augustus trouwen, dan wil ik ECHT geen pijn hebben.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:08:17 #269
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60485984
Ik ben gisteren toch gaan vloeien. Dus dat zal een menstruatie zijn.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60486346
Enferma, heb je het al laten checken met een inwendige echo? Met zoveel krampen ga je toch twijfelen of hij wel goed gezet is.....

Ik heb trouwens gisteren voor het eerst weer 'klassieke pijn' die bij mij met m'n hormonen te maken hebben, geen krampen gelukkig maar een heel pijnlijk gevoel in mijn onderrug, alsof iemand me dubbel probeert te knakkennaar achteren toe. Behoorlijk vervelend, maar gelukkig met wat pijnstilling goed te doen. Touwtjes nog steeds foetsie, dat wel.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:27:30 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60486536
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Enferma, heb je het al laten checken met een inwendige echo? Met zoveel krampen ga je toch twijfelen of hij wel goed gezet is.....

Ik heb trouwens gisteren voor het eerst weer 'klassieke pijn' die bij mij met m'n hormonen te maken hebben, geen krampen gelukkig maar een heel pijnlijk gevoel in mijn onderrug, alsof iemand me dubbel probeert te knakkennaar achteren toe. Behoorlijk vervelend, maar gelukkig met wat pijnstilling goed te doen. Touwtjes nog steeds foetsie, dat wel.
Ja, na 6 weken, en hij zat hartstikke goed. Tot die tijd had ik ook (na de eerste bloeding bij het zetten zeg maar) helemaal geen bloedingen of krampen gehad. Ik heb het bijgehouden in mijn agenda en het is nu elke keer ongeveer aan het einde van de maand, minstens 7 dagen. Krampen en/of bloeden.

Jeetje, jij ook al last/pijn? Minder joh! Beter dat het iig met pijnstillers te doen is meid
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60487414
Ah, ben nu toch denk ik ongesteld geworden (t vloeit nog niet echt, maar er komt wel opvallend veel uit nu). Dat zou die rugpijn dan ook kunnen verklaren. Zou echter wel de 3e keer in een krappe 4 weken zijn dat ik ongesteld ben.....
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:41:11 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60488185
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Ah, ben nu toch denk ik ongesteld geworden (t vloeit nog niet echt, maar er komt wel opvallend veel uit nu). Dat zou die rugpijn dan ook kunnen verklaren. Zou echter wel de 3e keer in een krappe 4 weken zijn dat ik ongesteld ben.....
Hmm.. Vaag. Maar hoe lang heb je 'm nu dan? Bij mij is het al 6 maanden onregelmatig namelijk. Nouja, ik lieg, wel ongeveer aan het einde van de maand elke keer, maar precieze aantal dagen enzo verschilt wel heel erg.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:01:26 #274
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60497277
Vanmiddag werd ik ineens heel duizelig en misselijk. Nu word ik misselijk van dingen die ik normaal gesproken lekker vind. En nu ben ik compleet chagerijnig en boos en overprikkeld. Vooral de volgende dingen zijn heel irritant voor mij nu:
- elk geluid
- mijn nagels zijn te lang
- alles aan mijn lijf kriebelt
- mijn buik lijkt met de minuut vetter te worden
En ik wil iedereen die iets fout doet uitfoeteren.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60497912
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:41 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hmm.. Vaag. Maar hoe lang heb je 'm nu dan? Bij mij is het al 6 maanden onregelmatig namelijk. Nouja, ik lieg, wel ongeveer aan het einde van de maand elke keer, maar precieze aantal dagen enzo verschilt wel heel erg.
nou, hij is 11 juli gezet op de derde dag van mijn menstruatie....
I had a signature once. It was awful.
pi_60497955
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Vanmiddag werd ik ineens heel duizelig en misselijk. Nu word ik misselijk van dingen die ik normaal gesproken lekker vind. En nu ben ik compleet chagerijnig en boos en overprikkeld.
Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, ik bedoel het niet kwaad, maar hou je jezelf er niet misschien iets téveel mee bezig met hoe je je voelt en welke symptomen mogelijk met je mirena en met een eventuele zwangerschap e.d. te maken hebben? Laat het eens los, probeer te ontspannen en aan andere dingen te denken..... Ik heb zelf ook wel eens van die buien hoor, dat ik gewoon een week lang helemaal geen trek heb in dingen waar je me anders 's nachts voor uit bed mag halen, dat ik ubergevoelig ben en snel sjaggerijnig, maar heeft niet iedere vrouw zulke buien? En soms gewoon uit het niets?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:00:34 #277
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60498527
Ik heb besloten hem na mijn vakantie te laten in brengen (als het kan idd, neem aan van wel). Ben wel een beetje bang voor die krampen, als er een ding is wat ik naar vind is dat het wel namelijk! En nu ik sommige posts hier lees wordt het er ook niet beter op haha .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_60500562
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:00 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb besloten hem na mijn vakantie te laten in brengen (als het kan idd, neem aan van wel). Ben wel een beetje bang voor die krampen, als er een ding is wat ik naar vind is dat het wel namelijk! En nu ik sommige posts hier lees wordt het er ook niet beter op haha .
Op 1 heel erge kramp na bij het zetten heb ik nog geen één buikkramp gehad de afgelopen 3 weken. Helpt dat?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:32:43 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60500730
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

nou, hij is 11 juli gezet op de derde dag van mijn menstruatie....
Oh joh, je hebt 'm nog niet eens een maand! No offence, maar het is vrij normaal dat je zeker de eerste 3 maanden wat klachten hebt lijkt me.. Tis natuurlijk niet leuk, en liever helemaal niet of course!
Maar als je ze zoals ik na 6 maanden nog hebt..
@ Little Angel: Sorry he! Ondanks al mijn gezeik ben er ik nog wel heel erg blij mee hoor, ik voel me echt 100x beter dan met de pil!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60500843
Ik zit er verder ook niet mee hoor, tis meer het feit dat ik die verdomde touwtjes kwijt ben.... verder maak ik me weinig zorgen, prut of bloed boeit me de komende maanden weinig zolang het niet gepaard gaat met veel pijn. Na 6 maanden mag je toch hopen dat het gewoon een beetje op orde is gekomen.... Als je er echt veel last van hebt, wat voor jou niet acceptabel is (en dat is gewoon heel persoonlijk, de een kan met meer kleine dingen leven dan de ander), dan is het misschien niet hét ideale middel voor jou..... Wel heel jammer natuurlijk......
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:54:28 #281
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60501223
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zit er verder ook niet mee hoor, tis meer het feit dat ik die verdomde touwtjes kwijt ben.... verder maak ik me weinig zorgen, prut of bloed boeit me de komende maanden weinig zolang het niet gepaard gaat met veel pijn. Na 6 maanden mag je toch hopen dat het gewoon een beetje op orde is gekomen.... Als je er echt veel last van hebt, wat voor jou niet acceptabel is (en dat is gewoon heel persoonlijk, de een kan met meer kleine dingen leven dan de ander), dan is het misschien niet hét ideale middel voor jou..... Wel heel jammer natuurlijk......
Ja precies Kan ik me voorstellen! Die van mij zitten ook anders dan voorheen
Daarom. Magoed, wat met Mirena ook zo is, is dat het natuurlijk meer op je eigen cyclus gaat lijken. Dat doet het nu wel inderdaad, lekker heftige pijn zoals toen ik nog niet aan de pil was. Misschien ben ik een van die lucky few die nog wel lekker de maandelijkse bloedingen + pijn houdt ipv dat ik bij die 80% hoor van Mirena gebruiksters die er helemaal geen last meer van hebben. Pff.
Inderdaad. Magoed, voorlopig gaat het ding er toch niet uit, heb er veel te veel moeite voor gedaan!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:16:00 #282
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60501724
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:32 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, ik bedoel het niet kwaad, maar hou je jezelf er niet misschien iets téveel mee bezig met hoe je je voelt en welke symptomen mogelijk met je mirena en met een eventuele zwangerschap e.d. te maken hebben? Laat het eens los, probeer te ontspannen en aan andere dingen te denken..... Ik heb zelf ook wel eens van die buien hoor, dat ik gewoon een week lang helemaal geen trek heb in dingen waar je me anders 's nachts voor uit bed mag halen, dat ik ubergevoelig ben en snel sjaggerijnig, maar heeft niet iedere vrouw zulke buien? En soms gewoon uit het niets?
Ik vat het niet verkeerd op en ik ben me ook bewust van wat je hierboven zegt. Maar ik hield me er niet echt meer mee bezig, sinds ik ongesteld ben geworden. Gewoon vals alarm denk ik inderdaad...
't was meer een soort klaagzang over mijn ongi... maaruh... sssst! ik wil klaagbaak niet in mijn AT
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:28:13 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60504905
Maar jullie seksen wel gewoon met prut, begrijp ik? Ik niet. Ik vind het vies . Daarom moet dat prut ook even snel over zijn .

Oh en in het begin was ik bang voor het effect op mijn libido, maar volgens mij zit dat inmiddels wel snor! .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:03:54 #284
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_60505827
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:28 schreef Viking84 het volgende:
Maar jullie seksen wel gewoon met prut, begrijp ik? Ik niet. Ik vind het vies . Daarom moet dat prut ook even snel over zijn .

Oh en in het begin was ik bang voor het effect op mijn libido, maar volgens mij zit dat inmiddels wel snor! .
Nee hoor, dat vind ik ook smerig. Buiten mijn rode dagen hebben we ook gewoon seks, hoor. 't Is niet zo dat mijn libido dan niet aanwezig is.
Volgens mij zijn mijn hormonen gewoon weer eens een beetje van slag. Ik heb het idee dat mijn lichaam af en toe hernieuwd in protest gaat tegen de spiraal. Vannacht had ik weer eens toeschietreflex (= headlights met melkdruppels).
* Paradijsvogeltje doet even aai over lijfje, komt wel goed...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:28:33 #285
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60509756
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:28 schreef Viking84 het volgende:
Maar jullie seksen wel gewoon met prut, begrijp ik? Ik niet. Ik vind het vies . Daarom moet dat prut ook even snel over zijn .

Oh en in het begin was ik bang voor het effect op mijn libido, maar volgens mij zit dat inmiddels wel snor! .
Zolang ik geen pijn heb.. Mijn prut is nogal onvoorspelbaar, vaak overdag wel maar 's nachts niet! Dus wel handig voor de sex.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60516560
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nee hoor, dat vind ik ook smerig. Buiten mijn rode dagen hebben we ook gewoon seks, hoor. 't Is niet zo dat mijn libido dan niet aanwezig is.
Volgens mij zijn mijn hormonen gewoon weer eens een beetje van slag. Ik heb het idee dat mijn lichaam af en toe hernieuwd in protest gaat tegen de spiraal. Vannacht had ik weer eens toeschietreflex (= headlights met melkdruppels).
* Paradijsvogeltje doet even aai over lijfje, komt wel goed...
Jeetje dat is wel behoorlijk ernstig van slag dan meid!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60516661
Hier nog steeds happyness
Deze week zou ik voor de 2e keer na het zetten ongi moeten zijn heb ik na behoorlijk wat hoofdpijn (jammer dat dat niet weg blijft) uitgerekend.
Voel dus wel alle pijntje maar geen ongi wel wat roze vloei maar das minimaal Toppie ds!!
Ben benieuwd of dit zo blijft Inmiddels is de zwangerschapsangst ook overgedreven..ben wel 2 kilo aangekomen tussen eind mei en nu maarja als ik nog even doorzet zijn die eraf
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:45:40 #288
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60531521
Ik heb inmiddels 1 touwtje weer gevoeld (heb er nooit 2 gevoeld trouwens) Hij was wel langer dan eerst

Nog steeds geen prut of iets, wel af en toe buikkrampen en ik heb een enorm vette ( ) huid op mn rug en mn hoofd.... Maar verder gaat het goed, libido begint gelukkig ook weer terug te keren
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60531696
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:45 schreef Jipje het volgende:
Ik heb inmiddels 1 touwtje weer gevoeld
dat is fijn! Nu ik nog Succes alvast voor morgen!
I had a signature once. It was awful.
pi_60544171
Nou, het is niet te geloven! Even een flashback:
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:39 schreef tuxepux het volgende:
Ieh ik heb een afspraak! Die gaat waarschijnlijk niet eens door omdat ik op een ander moment ongesteld word, maar goed. Nu maar afwachten dan...
Die afspraak is morgen. En vandaag ben ik ongesteld geworden. Geniaal!
Dat moet een teken zijn!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:44:47 #291
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60545932
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

dat is fijn! Nu ik nog Succes alvast voor morgen!
Dankje
Is het belangrijk dat je gedoucht bent vlak voor je die controle krijgt?
Ik moet eigenlijk direct vanuit mn werk...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60546203
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:44 schreef Jipje het volgende:

[..]

Dankje
Is het belangrijk dat je gedoucht bent vlak voor je die controle krijgt?
Ik moet eigenlijk direct vanuit mn werk...
In principe zijn daar geen regels voor, ik voel me er zelf wel prettiger bij, maar misschien kun je een (hand)doekje in je tas stoppen, en vlak voor je van je werk weggaat even met een nat handdoekje of washandje jezelf verfrissen? WC-papier kan ook, maar ik ben dan altijd zo bang dat er witte papierfrommeltjes achterblijven
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:09:08 #293
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60546414
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:57 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

In principe zijn daar geen regels voor, ik voel me er zelf wel prettiger bij, maar misschien kun je een (hand)doekje in je tas stoppen, en vlak voor je van je werk weggaat even met een nat handdoekje of washandje jezelf verfrissen? WC-papier kan ook, maar ik ben dan altijd zo bang dat er witte papierfrommeltjes achterblijven
Ik ga denk ik maar wat eerder weg en thuis douchen Was een handdoek en washand vergeten vanmorgen, omdat ik me al verslapen had Vind het namelijk ook een beetje een vies idee zo...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:26:08 #294
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60546730
Jeujjj, sinds gister helemaal geen krampen meer!! Ik had zaterdag wat pijnstillers ingeslagen, in plaats van ibuprofen heb ik Aleve die speciaal voor menstruatie ofzo gekocht? Maar dat werkte (uiteindelijk, na een paar uur) echt super!
Maar gelukkig ist nou weer over, voel me ook gelijk een stuk beter... Hoop toch dat het minder gaat worden komende tijd. Mja, maar ff wachten tot 18 aug, dan naar de doc.

@ Jipje: Suc6 strakjes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:06:53 #295
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60547688
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:26 schreef Enfermera het volgende:
Jeujjj, sinds gister helemaal geen krampen meer!! Ik had zaterdag wat pijnstillers ingeslagen, in plaats van ibuprofen heb ik Aleve die speciaal voor menstruatie ofzo gekocht? Maar dat werkte (uiteindelijk, na een paar uur) echt super!
Maar gelukkig ist nou weer over, voel me ook gelijk een stuk beter... Hoop toch dat het minder gaat worden komende tijd. Mja, maar ff wachten tot 18 aug, dan naar de doc.

@ Jipje: Suc6 strakjes!
Thanks, i'll let you know!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:33:19 #296
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60556680


Hij zit keurig op zn plek, en mn eierstokken zijn ook prima in orde Ik had een hoop follikels (ofzoiets) zei ze. Het was alleen geen arts, maar een echoscopiste. Dus ik heb eigenlijk vergeten te vragen hoe het met mn touwtjes zat, want ik was ook in 5 min klaar

Morgen maar even de huisarts bellen, tis iig fijn dat ie goed zit
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60557081
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:33 schreef Jipje het volgende:


Hij zit keurig op zn plek, en mn eierstokken zijn ook prima in orde Ik had een hoop follikels (ofzoiets) zei ze. Het was alleen geen arts, maar een echoscopiste. Dus ik heb eigenlijk vergeten te vragen hoe het met mn touwtjes zat, want ik was ook in 5 min klaar

Morgen maar even de huisarts bellen, tis iig fijn dat ie goed zit
Mooi hoor! Een follikel is toch een (rijpende) eicel? Zou je die wel moeten hebben, dan? Nou ja, blijkbaar wel, anders zeiden ze niet dat alles in orde is


Ik heb eigenlijk best wel zin in morgen, het enige waar ik me zorgen over maak is of ik de weg naar die kliniek wel kan vinden vanaf het metrostation
Om 11.15 mag ik!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:50:47 #298
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_60557251
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Mooi hoor! Een follikel is toch een (rijpende) eicel? Zou je die wel moeten hebben, dan? Nou ja, blijkbaar wel, anders zeiden ze niet dat alles in orde is


Ik heb eigenlijk best wel zin in morgen, het enige waar ik me zorgen over maak is of ik de weg naar die kliniek wel kan vinden vanaf het metrostation
Om 11.15 mag ik!
Zin in vind ik wel heel dapper... Gewoon een goed plattegrondje uitprinten

Is dat zo? Van die eicel? hmmm... Zojuist onbeschermde seks gehad, hoop dat dat dan wel goed afloopt
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_60557795
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef tuxepux het volgende:
Ik heb eigenlijk best wel zin in morgen, het enige waar ik me zorgen over maak is of ik de weg naar die kliniek wel kan vinden vanaf het metrostation
Om 11.15 mag ik!
Ik ook! Maar dan voor controle. Succes alvast!
pi_60559086
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:50 schreef Jipje het volgende:
Gewoon een goed plattegrondje uitprinten
De toner is op
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60560172
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')