abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2008 @ 12:34:29 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59923212
Een interresant opinie stuk welke de tussenstand rondom Balkenende 4 goed verwoord.
quote:
Met samen, groen en respect kom je er niet

Het vierde kabinet-Balkenende is een rariteitenkabinet. Met een reeks van lastenverhogingen, bedil-maatregelen en veel pappen en nathouden hebben Balkenende, Bos en Rouvoet zich losgezongen van de Nederlandse werkelijkheid. Geen wonder dat de ergernis groeit

Syp Wynia

De volksvertegenwoordiging was nog niet met vakantie, of daar kwam het vierde kabinet-Balkenende weer met rare plannetjes. Minister Klink wil de Nederlanders appels laten eten.

De ministers Rouvoet enVogelaar trekken weer eens extra geld uit voor allochtone jongeren. Minister Koenders en staatssecretaris Albayrak gaan extra Afrikanen naar Nederland halen waarvan ze hopen dat die straks, terug in Afrika, aan ontwikkelingshulp gaan doen.

En staatssecretaris Ahmed Aboutaleb gaat mensen die geen recht hebben op een volledige AOW-uitkering automatisch een aanvullende uitkering geven. Het kabinet-Balkenende grossiert in rare, van de werkelijkheid losgezongen voornemens. Het is eigenlijk een rariteitenkabinet.

Belastingverhogingen
Anderhalf jaar geleden begonnen Balkenende, Bos en Rouvoet in een wolk van ‘samen’, ‘groen’ en ‘respect’. Wat tot dan toe als probleem was gezien, zoals teveel uitkeringen, te weinig veiligheid en te veel immigratie bleek plotseling geen probleem meer.

Onder leiding van de groenlinkse CDA-informateur Herman Wijffels werd overeengekomen dat Nederland door middel van belastingverhogingen het klimaat zou redden, dat de bevolking niet nog eens over een Europees verdrag zou stemmen en dat de overheid de burgers zou disciplineren tot respectvol, groen en gezond gedrag.

Draaier
Hoe ziet de voorlopige balans er uit? Wijffels zit weer hoog en droog in de Verenigde Staten, waar hij de in problemen geraakte oud-leider Ad Melkert uit de wind hield.

Jan Peter Balkenende maakte vooral indruk door de wereld bij herhaling te waarschuwen dat hij het heus niet eens was met een islamkritische film die hij nog niet gezien had. Van de hervormer Balkenende is niets meer te bekennen. Wie was er ook al weer de draaier?

Wouter Bos greep niet in toen vorig jaar de overheidsuitgaven al meteen uit de hand liepen en voert nu een recordreeks belastingverhogingen door die zelfs de Europese Centrale Bank zorgen baart. André Rouvoet maakt zich begrijpelijkerwijs zorgen over immigrantenkinderen maar lost die op door alle Nederlandse kinderen onder zijn toezicht te plaatsen.

Migranten
Minister Piet Hein Donner had geen enkel plan om een eind te maken aan het gesubsidieerde niet-werken in Nederland, denkt dat het helpt om het tekort aan laaggeschoolde arbeidskrachten uit Polen, Roemenië en Bulgarije te halen en heeft geen oog voor de verkommerde stadswijken waar ze wonen.

Ella Vogelaar denkt ondertussen dat ze die wijken weer op de been krijgt door er veel geld in te stoppen. En Ernst Hirsch Ballin van Justitie laat een tekenaar oppakken omdat die onvoldoende respect heeft en laat zonder dat er een rechter aan te pas komt acht van zijn tekeningen van internet verwijderen.

Oplossingen
Het kan best zijn, zoals kabinetsleden voortdurend beweren, dat Jan Marijnissen,Rita Verdonk en Geert Wilders geen patent hebben op het oplossen van de problemen van Nederland. Maar wat zijn dan de oplossingen van Balkenende, Bos en Rouvoet? Lastenverhogingen, pappen, nathouden en bedillen?

Het is waarlijk geen wonder dat het vierde kabinet-Balkenende nauwelijks steun onder de bevolking geniet en dat de coalitiepartijen hun aanhang naar elders zien vertrekken.
Bron

Maar helaas voor Nederland slaat Syp Wynia met bovenstaand stuk de spijker op zijn kop en legt ie de vinger op de zere plek. Iets wat ik persoonlijk wel erg zorgelijk vind maar ik denk niet dat dit kabinet zal veranderen.

Ik verwacht nog meer van bovenstaand beschreven acties als het kabinet weer terug komt van vakantie maar ik durf alleen niet te voorspelen wat voor zaken ze dan weer bedenken.

Persoonlijk denk ik dat dit kabinet er nooit zal komen en dat het altijd een slappe, betuttelende hap zal blijven. Dit komt mijn inziens mede door de mix van partijen die in dit kabinet zitten en angst voor conflicten en het bijbehoorende vallen van het kabinet wat daar bij kan horen. Omdat men weet dat ze dan genadeloos zullen worden af gerekend door de kiezers.

Maar hoe kijken jullie hier tegenaan / denken jullie er over?

[ Bericht 4% gewijzigd door Martijn_77 op 06-07-2008 14:15:24 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 juli 2008 @ 12:47:36 #2
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_59923395
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Elseviertopic.... "Dit kabinet deugt niet" topic numero 568.....
Jammer voor jou, het zijn echter alleen maar opgesomde feiten. Iets wat jou ook treft, iets wat nou niet direct het 'zoet' is dat na het 'zuur' zou komen. Nederland is voorgelogen, dat is jammer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_59923813
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Elseviertopic.... "Dit kabinet deugt niet" topic numero 568.....
ach die ga je nog veel krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 6 juli 2008 @ 13:12:34 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59923841
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ach die ga je nog veel krijgen
Verbazend he?

Dit kabinet geeft daar ook alle aanleiding voor.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59924422
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verbazend he?

Dit kabinet geeft daar ook alle aanleiding voor.
even iets anders martijn, wat zou je vinden van een centraal elsevier topic waar je gewoon de site van de elsevier in copy-paste ipv zoals klopkoek al zei elk opiniestuk of nieuwsbericht van de elsevier site een eigen topic geeft wat na 3 posts doodbloed of verzand in Elsevier ?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:59:54 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59924661
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even iets anders martijn, wat zou je vinden van een centraal elsevier topic waar je gewoon de site van de elsevier in copy-paste ipv zoals klopkoek al zei elk opiniestuk of nieuwsbericht van de elsevier site een eigen topic geeft wat na 3 posts doodbloed of verzand in Elsevier ?
Je kunt je taak als mod ook eens wat serieuzer nemen en dat soort reacties verwijderen. Ik probeer een goede OP bij dat opiniestuk te maken. Maar jij en andere personen vind het nodig omdat met Elsevier opmerkingen om zeep te helpen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59924930
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je kunt je taak als mod ook eens wat serieuzer nemen en dat soort reacties verwijderen. Ik probeer een goede OP bij dat opiniestuk te maken. Maar jij en andere personen vind het nodig omdat met Elsevier opmerkingen om zeep te helpen.
het is geen op het enige wat je zegt is een nieuwsdump en dat je het er mee eens bent, dat is leuk en mooi maar waarom je dat bij elke elsevierstuk wat op de site komt moet doen is mij een raadsel.

je poneert geen stelling of iets
  zondag 6 juli 2008 @ 14:16:40 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59925052
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is geen op het enige wat je zegt is een nieuwsdump en dat je het er mee eens bent, dat is leuk en mooi maar waarom je dat bij elke elsevierstuk wat op de site komt moet doen is mij een raadsel.

je poneert geen stelling of iets
Ik deponeer een mening en heb de OP nu aangepast zodat er een stelling ook inzit. Dus nu kun jij je modtaken doen en al het nutteloze Elsevier gejank verwijderen en dit topic een normale kans geven.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59925411
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik deponeer een mening en heb de OP nu aangepast zodat er een stelling ook inzit. Dus nu kun jij je modtaken doen en al het nutteloze Elsevier gejank verwijderen en dit topic een normale kans geven.
is goed je hebt een deal ik flikker alle elsevierposts weg en jij maakt voortaan een onderbouwde OP met stelling.

En dan nu ontopic
  zondag 6 juli 2008 @ 14:35:33 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59925451
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is goed je hebt een deal ik flikker alle elsevierposts weg en jij maakt voortaan een op met stelling.
Oke
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')