Tsja, als jij dát hebt ondertekend...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:01 schreef n8 het volgende:
Er staat inderdaad letterlkijk in
"iendien u alsnog afziet van de huur van de bezichtigde woning bent u in ieder geval de courtage en administratiekosten verschuldig aan <insert bedrijfsnaam> "
Zie! Ik wist wel dat je niet naar de kapper ging!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:07 schreef Copycat het volgende:
Wat zijn courtage kosten?
Belachelijk hoog bedrag, dat sowieso.
quote:Het is een afsluitprovisie die een makelaar ontvangt bij de aan- of verkoop van een huis. Deze provisie bedraagt meestal tussen de 1,2 en 2,5% (excl. BTW) van de koopsom van de woning. Ook bij aan- en verkoop van aandelen kan courtage worden berekend.
www.box.net (moet je wel even een gratis account aanmaken).quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:50 schreef n8 het volgende:
Ik probeerde het document te uploaden maar heb geen idee hoe dit moet
Het gaat hier om een huurwoning, niet een koopwoning.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:10 schreef IQM het volgende:
[..]
Zie! Ik wist wel dat je niet naar de kapper ging!
Volgens Wiki:
[..]
Waar baseren ze het bedrag op?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:11 schreef n8 het volgende:
ik wist van te voren niet wat de kosten zouden zijn.... en ja, ik heb het ondertekend maar vind het echt een belachelijk hoog bedrag en ben ook echt niet van plan om dit te betalen. Kunnen ze dit uberhaupt maken? Ik vind t eigenlijk pure afzetterij.... Wat gebeurt er als ik het niet betaal?
(mja, ik ben ook dom dat ik t heb getekend)
Ja, dus? Organisaties die bemiddelen tussen huurders en verhuurders doen dat vaak niet gratis.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:14 schreef Light het volgende:
[..]
Het gaat hier om een huurwoning, niet een koopwoning.
Niet? Ik dacht dat dat allemaal liefdadigheidsinstellingen warenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dus? Organisaties die bemiddelen tussen huurders en verhuurders doen dat vaak niet gratis.
Ik vind 150-300 euro nogal een hoog bedrag voor administratiekosten. Hebben ze dan een idioot uurloon of een extreem laag werktempo?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Courtage kosten worden ook vaak berekend bij huurwoningen. Het zijn gewoon bemiddelingskosten.
Administratiekosten kunnen ook al gauw tussen de 150 en 300 euro zijn. Courtage is dan vaak een maand huur ofzo.
Het is een nogal hoog bedrag, maar ik vrees toch echt dat je eraan vast zit, je hebt er namelijk voor getekend.
Administratiekosten zijn vaak niet echt ergens op gebaseerd, worden gewoon vastgesteld. Punt is dat wie hun diensten nodig heeft (de woning huurt, lid wordt van de sportclub, etc.) de kosten toch wel betaalt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:30 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind 150-300 euro nogal een hoog bedrag voor administratiekosten. Hebben ze dan een idioot uurloon of een extreem laag werktempo?
Precies, dat bedoel ik! Maar wel nog een stuk langer bedenktijd dan ik dacht. Zou maar snel gaan bellen als ik TS was...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:43 schreef Innisdemon het volgende:
Ik sluit me bij JaZekerZ aan.
Er is altijd sprake van een zgn Spijtoptantenregeling (ook erg gebruikelijk bij telefonische verkoop, verzekeringen etc. etc)
De wetgever geeft je hier de kans om thuis nog eens goed na te denken over wat je hebt getekend.
Spijtoptantenregeling zijn meestal tussen de 10 en 14 dagen.
Doe jezelf eenlol en bel de jurofoon, of Consuwijzer(overheid, dus gratisssss)
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:50 schreef n8 het volgende:
Hallo,
ik ben op zoek naar een huurwoning in Utrecht. Afgelopen donderdag ben ik wezen kijken bij een huis en wilde dit eigenlijk wel huren. Hiervoor heb ik een intentieverklaring getekend. De volgende dag kreeg ik te horen dat ik nog 2 maanden langer had om iets te zoeken. Dit en de hoge kosten voor het appartement waren voor mij genoeg reden om de huur te annuleren. Ik belde ze dus binnen 24 uur na ondertekening van de intentieverklaring op om aan te geven dat ik van de huur van het appartement af zag. Vervolgens krijg ik te horen dat ik dan maar even 832 euro aan administratiekosten en courtage kosten moet betalen.
Nou heb ik mijn lesje wel geleerd, ik onderteken dus nooit meer zoiets. Mijn vraag: kunnen ze dit maken? En wat gebeurt er als ik niet betaal (wat ik eigenlijk niet van plan ben).
Ik probeerde het document te uploaden maar heb geen idee hoe dit moet
groetjes
Bel die rechtsbijstand / juridische hulptelefoon / juridisch loket / rechtswinkel en vertel dat je spijt hebt van het tekenen van je contract.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 10:51 schreef n8 het volgende:
hehe, van deze berichten wordt ik een stuk gelukkiger!
Wie moet ik nu precies bellen? Ik heb het desbetreffende bedrijf dus al heel snel gebeld. Het lijkt me idd handig als er een derde partij ook van op de hoogte is.
@Innesdemon, doe ik zeker! Ik heb hier helemaal geen verstand van dus iemand bellen die er wel kennis van heeft lijkt me verstandig.
hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar een dergelijke 'bedenktijd' lijkt me i.c. niet aanwezig te zijn...
Precies. Die bedenktijd geldt voor bepaalde zaken en de duur is weer afhankelijk van de zaak, volgens mij.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar een dergelijke 'bedenktijd' lijkt me i.c. niet aanwezig te zijn...
Bron?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:06 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
dit is een wettelijke bedenktijd, universeel.
Dat lijkt mij niet voldoende. Er had duidelijk vermeld moeten staan wat de gevolgen zijn van het tekenen van de overeenkomst.quote:"iendien u alsnog afziet van de huur van de bezichtigde woning bent u in ieder geval de courtage en administratiekosten verschuldig aan <insert bedrijfsnaam> "
Volgens mij is de bedenktijd niet universeel.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:06 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
Bij elke overeenkomst heb je een bepaalde wettelijke bedenktijd. Dat bedoel ik met universeel. Dat het per zaak verschilt kan best, dat weet ik niet. Maar een dergelijke overeenkomst als die van TS lijkt me prima geschikt voor een aantal dagen bedenktijd...maar daarvoor zou 'ie ff zo'n hulplijn moeten bellen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedenktijd niet universeel.
Bij het tekenen van een koopovereenkomst van een huis heb je 3 dagen. Bij koop op afstand (uit mijn hoofd) 7 dagen. Dit geeft al aan dat het niet universeel is en dat het afhankelijk is van product. Bovendien geldt het niet voor elk product en elk moment in het traject.
Bron?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:32 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Bij elke overeenkomst heb je een bepaalde wettelijke bedenktijd.
Nee.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:06 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
Ik zou hiermee even naar een rechtswinkel oid, neem de verklaring mee. Uiteraard niet betalen, zij moeten het komen halen immers...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:33 schreef n8 het volgende:
Ik zal even contact op nemen met mensen die me hier zekerheid over verschaften.
Ik dacht dat ik een intentieverklaring tekende, dus met de intentie om het huis te gaan huren. Dit was ook zo, en ze zouden me de kosten en factuur later toezenden. Dit hebben ze ook gedaan en deze waren echt belachelijk hoog. Een intentieverklaring weergeeft volgens mij de intentie om de woning te huren. Niet dat ik het daadwerkelijk ga huren....
ik laat zeker ff wat horen als ik meer weet.
Directwonen is echt zo verschrikkelijk duurquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:15 schreef DroogDok het volgende:
Dus ze zeiden dat je er direct in kon en het bleek 2 maanden later te worden?
Dan kan je er gewoon onderuit lijkt me?
Was dit bij Directwonen trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |