Hoezo ?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:39 schreef KaterPils het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kans op alles, dat de bliksem bij jou inslaat of dat je precies met je pik in een lekker wijf valt om maar even een heel platonisch voorbeeld te stellen. Maar dat die kans positief uitvalt voor jou persoon, omdat je jezelf hebt verplaatst in een situatie die je graag zou willen, is natuurlijk je eigen geluk creëren.
Goh wat een goed idee, wellicht dat dan meer mensen zonder schroom hun verhaal willen komen doen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef DennisMoore het volgende:
Discussie kan in 'The secret', de onzin - discussieer !
Je zit in het verkeerde topic, dat is pas triest .quote:Op donderdag 11 september 2008 21:54 schreef Dibble het volgende:
Wat een dwazentopic, eerst was ik ook zo enthousiast over The Secret, van een maat de boek geleend uiteraard met bijbehorende amerikaans sausje eroverheen. Big houses, expensive cars en money etcetc.
Ten eerste klopt deze theorie voor geen fuck, is gewoon het bekende placebo effect.
Als Anne Frank maar genoeg had 'gesecret', dan was ze nu een kerngezonde multimiljonaire geweest! En als de Indiase lepralijder zich suf positief denkt, dan steekt hij Bill Gates naar de kroon. Geluk is als een boemerang: denk aan geluk en het valt je zo in de schoot!
Het zal misschien best werken, zoiets, als je even niet zo lekker in je vel zit en je een strohalm hoop en vertrouwen nodig hebt. Maar tegen al die Secret-sekteleden zou ik willen zeggen: luister eens naar de wijze woorden van Mick Jagger: You can't always get what you want. But if you try sometimes you find, you may get what you need!
En hoe zit het met mensen die alles somber inzien maar toch meevallende gebeurtenissen krijgen in hun leven? IK heb vaak het gevoel gehad dat iets kut zou gaan wat later toch mee bleek te vallen en ik kan zeggen dat ik geen sprankeltje hoop heb dan.
Trouwens hoe zit het met zieke mensen? Zoals in het boek wordt verteld wordt gewoon de schuld op een ziek persoon afgeschoven. Je wou dat je kanker/aids kreeg en nu heb je het. En wat als mensen met een aandoening worden geboren? Is dat ook hun schuld? Hebben ze zitten smeken tijdens hun embrionale periode?
En dan heb je ook nog de groep die de quantummechanica term in de mond neemt, daar ga ik helemaal niet op in want dat is gewoon triest.
Waarom wordt iedereen die een 'negatieve' mening over de secret schreef/schrijft, aangevallen.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic, dat is pas triest .
Omdat het discussie-topic zich elders op dit forum bevindt.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:12 schreef heartz het volgende:
[..]
Waarom wordt iedereen die een 'negatieve' mening over de secret schreef/schrijft, aangevallen.
Er wordt toch gewoon een mening gegeven................ triest hoor
quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef DennisMoore het volgende:
Discussie kan in 'The secret', de onzin - discussieer !
Bij deze gedaanquote:Op vrijdag 12 september 2008 08:22 schreef Bastard het volgende:
Schop het andere topic omhoog, daar staan ook quotes van believers in.
Je beschrijft exact hoe het komt dat het lijkt te werken, door zelfsuggestie. Maar dat betekent dus onvermijdelijk dat The Secret geen enkele waarheid bevat. Het gaat er uitsluitend over dat je de wereld direct beinvloedt met je gedachtes en NIET door de logische houding waardoor je dingen anders DOET in je leven. Wat The Secret verkondigd is misleidend en schadelijk omdat het niets met de werkelijkheid te maken heeft en valse beloftes schept. Om nog maar te zwijgen over het absurde schuldgevoel waar ze zieke, onsuccesvolle mensen mee opzadelen: "eigen schuld! Nu is je geliefde dood, had je maar positiever moeten denken!"quote:Op donderdag 18 september 2008 13:00 schreef Matteüs het volgende:
The Secret heeft wel waarheden. Nogmaals, dit is gebaseerd op zelfsuggestie. Aangezien je jezelf kunt "sturen" zaken waar te maken kun je dus The Secret als succes zien.
Ga je verhuizen Obli?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:33 schreef Oblivion het volgende:
Geloof er al jaren in!
Wat je vraagt van het universum dat krijg je.![]()
Ik heb al huizen gekregen waar ik graag in wilde wonen.
Nu weer.
Verhip, ik zag laatst een lamp bij de vuilnis liggen !quote:Op donderdag 16 april 2009 14:41 schreef Michielos het volgende:
ik had ook secret.
ik dacht dat ik moest schijten en waarempel.. ik moest ook nog echt.
Althans, dit is toch de secret volgens mediaconsument?
ow , ik ben serieus hoor. Mediaconsument gaf aan dat dit ook bij the secret hoort en mijn inziens heeft hij hier gelijk in. Ik wil kijken waar ik nu sta en waar ik sta over een paar weken als ik meer kan visualiseren e.d.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:46 schreef Bastard het volgende:
Right, maar we gaan hier voor de succesverhalen middels the secret jongens, de quasi grappige topics liggen verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |