Desinformatiequote:Op maandag 11 augustus 2008 19:37 schreef Elvi het volgende:
Ook heb ik gister een stukje What the Bleep gekeken. Het was alleen een hele slechte download dus ik ga alsnog de dvd kopenAl moet ik zeggen dat er dan wel erg veel informatie op me afkomt.
Wat je zegt/schrijft, klopt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:44 schreef Bastard het volgende:
The Secret, natuurlijk volgens sommige mensen grootte onzin, anderen hebben er succes mee!
Toen ik er een dik jaar geleden voor het eerst over hoorde dacht ik dat het gewoon weer 1 van de zoveelste boeken van Oprah zou zijn, in de opvolging van "get rich in 10 days" dus besteedde er niet veel aandacht aan.
Toch na een tijdje hoorde ik meer mensen er over, discussies er over en de titel intrigeerde mij, wat is dan dat geheim
Er is een boek van en een film, nou ben ik zelf altijd voorstander van een boekvorm, deze is toch vaak beter als de film. Dus het boek maar besteld en eigenlijk in 1x uitgelezen!
Niet omdat het zo goed geschreven is, eerlijk gezegd staat me de layout er ook van tegen... maar de kern klopt!
Ik ben het zelf gaan testen, je moet het toch onderzoeken nietwaar? Ik ben er bewuster mee bezig geweest en gaan kijken.. heb je het ook zelf in de hand, daar gaat het toch om? Mijn karakter neigt er naar om van het negatieve uit te gaan, waardoor ook heel veel mislukte."Dat heb ik weer".. zei ik dan altijd. Dat ben ik daardoor gaan afleren... en hier volgen een paar voorbeelden van gebeurtenissen na The Secret:
Voorbeeld inderdaad is zoals in het boek staat, dat je een envelop open maakt en er geld in zit?
Ik wilde dat ook, hoefde er niet eens veel moeite voor te doen want een week later kreeg ik een brief van mn oude energiemaatschappij dat ik nog geld te goed had van 4 jaar terug. Ik ontving 300 euro!
Of een hele oude vriend, al jaren niet gezien.. ik dacht aan m, hoe zou het met m zijn, wat doet ie tegenwoordig?
Een week later stopt er hier voor het raam een DHL busje waar hij uitstapt...ik was zo verbluft dat ik niet eens naar buiten ben gelopen.
Mijn woon/werk verkeer duurde 3 kwartier tot een uur.. ik reed al tijden het zelfde traject over de snelweg, onmogelijk om kortere rijtijd te hebben?
Ik wilde het toch hebben... en kreeg vrij snel een tip van iemand die me wees op een binnendoorroute, zo ineens.. ik heb nu een rit van een half uurtje!!
We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht
Dit zijn maar een paar voorbeelden..
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.
Ik hoop hier de succesverhalen te gaan lezen!
[..]
Goeie vraag.. Wat ik doe is gewoon een schrift pakken en een datum noteren. Vervolgens ga ik bij mezelf na wat ik graag zou willen. Ik schrijf dat op. En niet als 'ik zou dit graag willen', maar ik stel het mezelf voor alsof het echt gaat gebeuren. Dus terwijl ik het opschrijf, zie ik het ook voor me. Het is gewoon het heel sterk iets visueel maken, het visualiseren.quote:
Ik snap dit commentaar niet. Wat is er mis mee dat mensen volgens het principe van The Secret positiever in het leven staan? Het interesseert mij vrij weinig of mensen door The Secret, de Bijbel of een tekenfilm positiever in het leven staan, het is gewoon al positief an sich als dat gebeurd. Wie zijn wij, als buitenstaanders, dan om dat te veroordelen?quote:Op zondag 7 september 2008 15:03 schreef heartz het volgende:
Hoi allemaal,
Op het forum 'the secret, de onzin' heb ik al jullie meningen gelezen. En toen ik opzoek ging naar het vervolg, kwam ik op deze forum terecht. Ik moet zeggen dat ik het eens ben met Mike_another, Denninger en Haushofer. Ook was ik eens met ali_.. zijn argumenten.
Jullie hebben zoveel goede argumenten gegeven, dat degenen die het nou nog niet snappen, nog veel te leren hebben in hun leven. Want hoelang kan je op zo'n naïve manier denken, hoelang houdt je jezelf voor de gek?
Ze hebben uiteindelijk alleen maar zichzelf ermee.
Ik heb een beetje medelijden met de mensen die het boek zijn gaan 'leven'. Als deze mensen in een wat negatievere periode van hun leven komen, zullen ze hard op hun bek gaan.
Of ze het nou 'willen' of niet. Er kan in 1 leven niet allemaal maar positiviteit zijn, simpelweg omdat JIJ dat wil. Dat wereld draait altijd nog om de zon en niet om JOU. Om positiviteit te ervaren MOET er negativiteit zijn.
En iets negatief zien hoeft niet daardwerkelijk te betekenen dat er negatieve dingen gaan gebeuren. Daar is wel genoeg bewijs voor.
Met wij bedoel ik, wij die in principe niet het hele leven op The Secret basseren. Het is prima dat jij de theorie van The Secret onzin vind, maar ik lees in dit topic veel succesverhalen die mensen blijkbaar hebben beleefd nadat ze zich gingen bezig houden met The Secret. Jij mag beweren dat die theorie nergens op slaat, maar die succesverhalen beweren anders en als mensen daar positiever en gelukkiger van worden hoor je mij niet beweren dat The Secret complete onzin is.quote:Op zondag 7 september 2008 16:12 schreef heartz het volgende:
En hoe bedoel je wie wij zijn, als buitenstaanders??
Buitenstaanders van wat?? De schrijvers of makers van de film en het boek??
Om wat te veroordelen??
De theorie in het boek die nergens op slaat? Ik heb daar simpelweg een mening over, die gebaseerd op realisme.
En ik had ook graag dit topic alleen gevuld zien worden met succesverhalen, even los of dat nou de mensen zijn die niet weten hoe leven in elkaar steekt, of dat ze dat nou juist wel zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 16:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Met wij bedoel ik, wij die in principe niet het hele leven op The Secret basseren. Het is prima dat jij de theorie van The Secret onzin vind, maar ik lees in dit topic veel succesverhalen die mensen blijkbaar hebben beleefd nadat ze zich gingen bezig houden met The Secret. Jij mag beweren dat die theorie nergens op slaat, maar die succesverhalen beweren anders en als mensen daar positiever en gelukkiger van worden hoor je mij niet beweren dat The Secret complete onzin is.
Het zou erg relaxed zijn als je die mensen daar rechtstreeks op aanspreekt.quote:Op zondag 7 september 2008 16:28 schreef heartz het volgende:
Maar er zijn genoeg die dat wel doen. En deze mensen willen niet kijken naar alle logische argumenten die er in dit topic en het topic 'the secret, de onzin' worden gegeven.
Het is okay, het is alleen dat de mening van een groep soms de mening van een individu kan belemmeren. En ik zie graag dat iedereen de ruimte heeft. Je hoeft geen sorry te zeggen, dat vind ik echt niet nodig.quote:Op zondag 7 september 2008 17:35 schreef heartz het volgende:
Oww sorry, maar ik denk dat niemand zich onnodig aangesproken moet voelen.
Maar de mensen zelf wel weten wie ik bedoel, je weet toch watvoor mening je geeft. Of zit het maar ergens tussenin. Maar ja sorry....
Nou, dat had zonder the secret inderdaad nooit gebeurd !quote:Op woensdag 10 september 2008 19:05 schreef KaterPils het volgende:
Ik heb ook wel wat meegemaakt:
Zo wilde ik graag een baantje hebben voor naast mijn school en bedacht me eigenlijk altijd dat afwassen me wel wat leek. Zo ben ik gewoon naar de stad gegaan en kwam meteen een restaurant tegen die nog een afwasser zochten, naar binnen gelopen en ik kon die avond al beginnen.
Kortom, elke keer dat je geluk hebt, of er gebeurt iets waar je op hoopte is dat te danken aan "the secret" ?quote:Zo fietste ik regelmatig door een bepaalde straat in mijn mooie stad en bedacht me dan altijd dat ik daar zou willen wonen als ik op mezelf ging.
Toen plosteling kwam ik enkele weken later op internet een nieuwbouwproject tegen in die straat en heb me aangemeld voor een woning. Maar omdat ik nog maar net ingeschreven stond was de kans nihiel dat ik zo'n mooie nieuwe kamer zou krijgen. Tot mijn verbazing kreeg ik een email van de verhuurder dat ik was uitgenodigd, de mensen voor mij hadden afgezegd.
Nu woon ik er dus.
WTF? je hebt niet eens moeite gedaan om een baan te vinden. Luilak! Dat is dus NIET de essentie van wat er verteld is.quote:We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht
Waarom zou het geen geluk zijn ? Er was een kans, en toevallig viel die positief uit.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:12 schreef KaterPils het volgende:
Is het geluk, als je het voor jezelf als waar zijnde voorstelt en het vervolgens uitkomt?
Nou, met The Secret zou dat toch juist geen probleem moeten zijn ?quote:En het is geen hopen, want ik hoop ook een bloedmooie vriendin te krijgen, maar die krijg ik ook niet.
Er is natuurlijk een kans op alles, dat de bliksem bij jou inslaat of dat je precies met je pik in een lekker wijf valt om maar even een heel platonisch voorbeeld te stellen. Maar dat die kans positief uitvalt voor jou persoon, omdat je jezelf hebt verplaatst in een situatie die je graag zou willen, is natuurlijk je eigen geluk creëren. Dat lijkt me het doel van elk geloof.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:41 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom zou het geen geluk zijn ? Er was een kans, en toevallig viel die positief uit.
Gebeurt het elke keer ?
Kun jij met een dobbelsteen elke keer 6 gooien door het je voor te stellen ?
Zo niet, dan is die ene keer dat je 'm wel gooit toch gewoon geluk ? Een kans van 1 op 6, meer is het niet.
Hoezo ?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:39 schreef KaterPils het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een kans op alles, dat de bliksem bij jou inslaat of dat je precies met je pik in een lekker wijf valt om maar even een heel platonisch voorbeeld te stellen. Maar dat die kans positief uitvalt voor jou persoon, omdat je jezelf hebt verplaatst in een situatie die je graag zou willen, is natuurlijk je eigen geluk creëren.
Goh wat een goed idee, wellicht dat dan meer mensen zonder schroom hun verhaal willen komen doen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef DennisMoore het volgende:
Discussie kan in 'The secret', de onzin - discussieer !
Je zit in het verkeerde topic, dat is pas triest .quote:Op donderdag 11 september 2008 21:54 schreef Dibble het volgende:
Wat een dwazentopic, eerst was ik ook zo enthousiast over The Secret, van een maat de boek geleend uiteraard met bijbehorende amerikaans sausje eroverheen. Big houses, expensive cars en money etcetc.
Ten eerste klopt deze theorie voor geen fuck, is gewoon het bekende placebo effect.
Als Anne Frank maar genoeg had 'gesecret', dan was ze nu een kerngezonde multimiljonaire geweest! En als de Indiase lepralijder zich suf positief denkt, dan steekt hij Bill Gates naar de kroon. Geluk is als een boemerang: denk aan geluk en het valt je zo in de schoot!
Het zal misschien best werken, zoiets, als je even niet zo lekker in je vel zit en je een strohalm hoop en vertrouwen nodig hebt. Maar tegen al die Secret-sekteleden zou ik willen zeggen: luister eens naar de wijze woorden van Mick Jagger: You can't always get what you want. But if you try sometimes you find, you may get what you need!
En hoe zit het met mensen die alles somber inzien maar toch meevallende gebeurtenissen krijgen in hun leven? IK heb vaak het gevoel gehad dat iets kut zou gaan wat later toch mee bleek te vallen en ik kan zeggen dat ik geen sprankeltje hoop heb dan.
Trouwens hoe zit het met zieke mensen? Zoals in het boek wordt verteld wordt gewoon de schuld op een ziek persoon afgeschoven. Je wou dat je kanker/aids kreeg en nu heb je het. En wat als mensen met een aandoening worden geboren? Is dat ook hun schuld? Hebben ze zitten smeken tijdens hun embrionale periode?
En dan heb je ook nog de groep die de quantummechanica term in de mond neemt, daar ga ik helemaal niet op in want dat is gewoon triest.
Waarom wordt iedereen die een 'negatieve' mening over de secret schreef/schrijft, aangevallen.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic, dat is pas triest .
Omdat het discussie-topic zich elders op dit forum bevindt.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:12 schreef heartz het volgende:
[..]
Waarom wordt iedereen die een 'negatieve' mening over de secret schreef/schrijft, aangevallen.
Er wordt toch gewoon een mening gegeven................ triest hoor
quote:Op zondag 7 september 2008 18:49 schreef DennisMoore het volgende:
Discussie kan in 'The secret', de onzin - discussieer !
Bij deze gedaanquote:Op vrijdag 12 september 2008 08:22 schreef Bastard het volgende:
Schop het andere topic omhoog, daar staan ook quotes van believers in.
Je beschrijft exact hoe het komt dat het lijkt te werken, door zelfsuggestie. Maar dat betekent dus onvermijdelijk dat The Secret geen enkele waarheid bevat. Het gaat er uitsluitend over dat je de wereld direct beinvloedt met je gedachtes en NIET door de logische houding waardoor je dingen anders DOET in je leven. Wat The Secret verkondigd is misleidend en schadelijk omdat het niets met de werkelijkheid te maken heeft en valse beloftes schept. Om nog maar te zwijgen over het absurde schuldgevoel waar ze zieke, onsuccesvolle mensen mee opzadelen: "eigen schuld! Nu is je geliefde dood, had je maar positiever moeten denken!"quote:Op donderdag 18 september 2008 13:00 schreef Matteüs het volgende:
The Secret heeft wel waarheden. Nogmaals, dit is gebaseerd op zelfsuggestie. Aangezien je jezelf kunt "sturen" zaken waar te maken kun je dus The Secret als succes zien.
Ga je verhuizen Obli?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:33 schreef Oblivion het volgende:
Geloof er al jaren in!
Wat je vraagt van het universum dat krijg je.![]()
Ik heb al huizen gekregen waar ik graag in wilde wonen.
Nu weer.
Verhip, ik zag laatst een lamp bij de vuilnis liggen !quote:Op donderdag 16 april 2009 14:41 schreef Michielos het volgende:
ik had ook secret.
ik dacht dat ik moest schijten en waarempel.. ik moest ook nog echt.
Althans, dit is toch de secret volgens mediaconsument?
ow , ik ben serieus hoor. Mediaconsument gaf aan dat dit ook bij the secret hoort en mijn inziens heeft hij hier gelijk in. Ik wil kijken waar ik nu sta en waar ik sta over een paar weken als ik meer kan visualiseren e.d.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:46 schreef Bastard het volgende:
Right, maar we gaan hier voor de succesverhalen middels the secret jongens, de quasi grappige topics liggen verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |