Overigens heb ik op eenzelfde manier (maar dan zonder boek of film) ook al een hoop bereikt. Woonruimte (in een grote stad, waar mensen jaren op wachtlijsten staan), werkruimte, opdrachten... Je moet natuurlijk wél geloven dat het mogelijk is. En dan alert zijn en op het juiste moment je kans grijpen. Als ik al bij voorbaat was gaan zitten van: "Pfoe, ik vind in deze grote stad geen huis! Laat ik me maar inschrijven bij woningnet en drie jaar wachten..." dan had ik natuurlijk niks gevonden. Maar ik dacht: "Er is vast wel íemand die z'n pand snel wil verhuren. En natuurlijk, die zijn er. Je moet er echter wel voor open staan. En niet in een zweefmanier, maar gewoon, dat mensen om je heen weten dat je wat zoekt, dat je in je vrije uurtjes op Funda kijkt...
Soms doen dit soort verhalen me denken aan zo'n mop dat er een man in de sloot ligt, hij gelooft in god dus hij wacht tot god 'm komt redden. Komen er allerlei voorbijgangers voorbij, die de man willen redden, zegt ie: "Nee, ik geloof in god, die redt me wel!" De man verdrinkt, komt bij god in de hemel en god zegt: "Ik stuur verdorie drie man op je af!"
Ofwel. Dingen komen naar je toe in verschillende vormen, als je ervoor open staat kun je er veel uit halen. Maar helaas zitten de meeste mensen zo vast in hun (negatieve) patronen dat ze veel kansen missen.