abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100938179
Secret of niet bij mij werkt het regelmatig!

Hier een aantal voorbeelden:
Ik ging op kamers en had een heel mooi interieur bij elkaar verzameld bij de IKEA in een Word document. Zodat ik kon gaan sparen voor dit totale plaatje. Ik had wel wat spulletjes verzameld en gekregen maar dat was niet zo mooi. Een week later kwam mijn moeder langs en ik liet het haar zien. Haar reactie was, dat krijg je van mij, dus een week later had ik het thuis staan.

Vroeger kwam ik als kind al vaak bij de H&M en het leek mij zo geweldig daar later te werken (vraag me niet waarom) en ja hoor tijdens mijn studie kon ik bij de H&M aan het werk.

Verder droomde ik altijd als baan voor interieur-ontwerper/tekenaar. Ik deed van jongs af aan Jan des bouvrie al na en je raad het nooit, na mijn baantje bij de H&M werd ik aangenomen als interieurtekenaar op 22 jarige leeftijd. Ik had mijn eigen kantoor met breedbeeldscherm op een locatie waar iedereen van droomt.

Mijn schoonouders hadden een ontzettend mooi interieur en we maakten al grapjes toen ze op vakantie gingen dat ze niet verbaasd moesten kijken als het huis leeg was als ze thuiskwamen. Geloof het of niet. Het interieur staat nu bij ons thuis!!! Gekregen.

Nu iets negatiefs wat ook uitkwam: Ik was altijd bang dat ik acne kreeg, want als ik mensen zag die dat hadden dacht ik altijd ik hoop dat ik dat niet krijg! Verkeerde gedachte, want ik kreeg het dus wel. Nu is het gelukkig weg maar heb wel wat littekens ervan. Iets waar ik altijd zo bang voor was.

Verder nog iets anders heel aparts dat ik weleens vertel aan mensen die dan erg ongeloofwaardig kijken: Ik zat in de bus met een vriend en hij zegt zomaar uit het niets: Zij gaat zo vallen. En wat gebeurt er???? Ze valt van het trapje bij de bus terwijl je dat van te voren echt niet had kunnen zien.

Dat is toch eng gewoon!
live & love
pi_100997598
Valt dit er ook onder?

Ik heb ooit de wens gedaan om iemand te vinden die precies bij me past en die ben ik dus jaren later tegen gekomen en ben er nu mee gertrouwd.
pi_101028297
Is de boek of de film uitgebreider?

Trouwens ik herken mezelf erg veel aan deze verhalen.
Ik vroeg me af waarom er nooit mijn type meisjes in de bus zitten. Ik stapte in mijn bus en ging zitten op een vierzitje. Na een lange dag school ging ik toch maar eens lekker slapen :D
En guess what! Er zat een meisje voor mijn neus die lachte naar mij!

Ik denk dat wat er met The Secret bedoelt wordt is dat je constructief moet leven. Kijk naar mijn situatie, als ik had gepraat had ik de kans om haar te leren kennen. Maar dat had ik niet gedaan en mijn geluk was "ontglipt". Ik heb haar nooit meer gezien :(
pi_101029149
Zomaar een vraag. Weet iemand waarom het secret heet? Het is toch geschreven in een boek. Noem het dan waarheid. Ik schreef het al elders. Een secret is geheim. Schrijf je iets op en beweer je dat het waarheid is dan is het geen geheim. Heeft de auteur secret gekozen om het beter te laten verkopen?

Ik zeg niet het is onzin. Alsnog is het geldklopperij. Het boek dus.

Degeen die het meest profiteert is de schrijver. En misschien is dat ook de bedoeling. Weet ik niet. De bedoeling van de schrijver dus om rijk te worden ervan. Sowieso secret noemen.

Als je wenst dan krijg je? Denk eerder dat je moeite moet doen.

Ik heb minder hekel aan Jehova's dan grote leugens in boeken die miljoenen mensen lezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door dreamviber op 22-08-2011 02:57:57 ]
pi_101060935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het vervolg heet "The Power". Weer wat uitgebreider.
Dat boek heb ik ooit gekregen, wat stukken gelezen en volgens mij is het vooral gericht om leren positief te denken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_101123480
Ik ben er zelf even weer momenteel aan begonnen want voor mij is het ook als ik even moeilijkere periodes heb wat positiever te leren denken.

Verschilt het boek van de power nou veel met de secret eigenlijk want ik heb het eerste boek en heb anders zo'n idee dat ik straks met 2 dezelfde boeken zit.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 12:47:14 #282
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_101123592
Het meest Amerikaanse verkooppraatje ooit, als je maar hard genoeg denkt aan die mooie auto komt 'ie van zelf. Lekker kapitalistisch en niet zo 'spiritueel'. Echt iets voor Oprahs boekenclub, waar ook 'een nieuwe aarde' in zat. Een boek wat PRECIES het tegenovergestelde weergeeft.
:')
pi_101132074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het meest Amerikaanse verkooppraatje ooit, als je maar hard genoeg denkt aan die mooie auto komt 'ie van zelf. Lekker kapitalistisch en niet zo 'spiritueel'. Echt iets voor Oprahs boekenclub, waar ook 'een nieuwe aarde' in zat. Een boek wat PRECIES het tegenovergestelde weergeeft.
Eensch
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:39:20 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101132225
Heerlijk hoe esotherische crap aanhangers hier een filosofie aanhangen dat mensen die verschrikkelijk pech in hun leven hebben dat gewoon aan zichzelf te danken hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:41:10 #285
45206 Pietverdriet
pi_101132315
Dus al die kwalen waar je reiki of homeopatische poep voor neemt, die heb je gewoon aan jezelf te danken omdat je er niet vanaf wilt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:46:09 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101134791
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe esotherische crap aanhangers hier een filosofie aanhangen dat mensen die verschrikkelijk pech in hun leven hebben dat gewoon aan zichzelf te danken hebben.
Lees de TT nog eens (de OP zal vast te veel gevraagd zijn) en hou je crap voor je. :)
The truth was in here.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:47:52 #287
45206 Pietverdriet
pi_101134855
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lees de TT nog eens (de OP zal vast te veel gevraagd zijn) en hou je crap voor je. :)
Lastig niet, die waarheden...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:49:07 #288
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101134900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastig niet, die waarheden...
Niet veel moeilijker dan begrijpend lezen gok ik.
The truth was in here.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:50:27 #289
45206 Pietverdriet
pi_101134947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Niet veel moeilijker dan begrijpend lezen gok ik.
Als je het echt wilt, dan lukt dat je!
pi_101135267
Wow, dat mensen dit al gebruiken om een parkeerplaats te vinden. Dan hoop ik toch maar dat niet iederéén straks The Secret gebruikt, want dan zijn er natuurlijk nooit meer genoeg parkeerplaatsen!

:P

Ik geloof trouwens eerder dat, wanneer je iets echt heel graag wil, je het ook goed voor je kunt zien, en dus ook net iets minder snel afhaakt dan de rest van de mensen. Draai het eens om: Als je denkt "ach, ik win toch nooit wat met prijsvragen" en je doet nooit mee... Nee, dan win je natuurlijk niks! Als je ergens in gelooft ben je bereid er meer tijd in te steken, langer te wachten, niet voor een alternatief te kiezen... En daarom komt het ook uit.
pi_101135508
Overigens heb ik op eenzelfde manier (maar dan zonder boek of film) ook al een hoop bereikt. Woonruimte (in een grote stad, waar mensen jaren op wachtlijsten staan), werkruimte, opdrachten... Je moet natuurlijk wél geloven dat het mogelijk is. En dan alert zijn en op het juiste moment je kans grijpen. Als ik al bij voorbaat was gaan zitten van: "Pfoe, ik vind in deze grote stad geen huis! Laat ik me maar inschrijven bij woningnet en drie jaar wachten..." dan had ik natuurlijk niks gevonden. Maar ik dacht: "Er is vast wel íemand die z'n pand snel wil verhuren. En natuurlijk, die zijn er. Je moet er echter wel voor open staan. En niet in een zweefmanier, maar gewoon, dat mensen om je heen weten dat je wat zoekt, dat je in je vrije uurtjes op Funda kijkt...

Soms doen dit soort verhalen me denken aan zo'n mop dat er een man in de sloot ligt, hij gelooft in god dus hij wacht tot god 'm komt redden. Komen er allerlei voorbijgangers voorbij, die de man willen redden, zegt ie: "Nee, ik geloof in god, die redt me wel!" De man verdrinkt, komt bij god in de hemel en god zegt: "Ik stuur verdorie drie man op je af!"

Ofwel. Dingen komen naar je toe in verschillende vormen, als je ervoor open staat kun je er veel uit halen. Maar helaas zitten de meeste mensen zo vast in hun (negatieve) patronen dat ze veel kansen missen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:10:45 #292
45206 Pietverdriet
pi_101135692
Ik wilde zo graag een goede samenvatting wat me er aan stoort, en toen vond ik dit op you tube, het werkt!
pi_101136558
Whehe goed filmpje.

Maar idd, je kunt niet zomaar tegen iedere armoedzaaier of zieke zeggen: "Mja, eigen schuld!" En al was het wél de armoedzaaiers eigen schuld en verslagen houding... Dan nog, dan nog heeft die persoon waarschijnlijk nooit geleerd om anders te denken. Als je hele familie en sociale omgeving op een bepaald niveau leeft, dan héb je ook geen reden om aan te nemen dat dat bij jou anders zal gaan. Mede daarom blijven arme mensen vaak arm, en blijven rijke mensen vaak rijk, ook al zijn ze failliet gegaan of erven ze niks van pappie.
Dus op zich zou het voor díe groep armen nog wel nut hebben om te leren iets meer in zichzelf te geloven... Maar het heeft zo z'n grenzen. Niet alles is maakbaar.

En mensen die al niet zo'n groot zelfvertrouwen hebben kunnen het ook nog eens zelf allemaal verkeerd opvatten. Zo van, het ligt dus allemaal aan mij. Ik zou dit allemaal moeten kunnen, maar het lukt me niet, dus kennelijk doe ík het fout. Dat is jammer, want dan denk je letterlijk wel heel erg dat heel the universe om jou draait. En dat klopt niet, er zijn meer factoren die meespelen. Andere mensen, het land waarin je woont, de samenleving... En soms ook gewoon botte pech, of puur geluk.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 19:10:38 #294
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_101137753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Esoterisch is het niet eens, het is gewoon 'believe in yourself' 'you can do it' in een ander jasje. Wat een geheim :')
:')
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:35:01 #295
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101144286
De aanhang van dat secreet is sowieso een beetje vreemd ...
Het gros van 'The Secret' aanhangers gelooft ook dat alles is voorbestemd. (Zie b.v. de discussie in dat andere topic "The Secret: de discussie").

Oftewel: reeds voor je geboorte heb je alles wat er in je leven gebeurt afgesproken.

Dus: als ik morgen de loterij win ... Secret -of- voorbestemd (afgesproken) ?
Beide KAN NIET. (Maar volgens menig aanhanger vormt dat schijnbaar geen obstakel :') )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:12:54 #296
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101146630
Ok dit topic is bijna vol dus ik gooi er een slotje op en maak een deel twe. Discussiëren over de (on)zin van de Secret kan in The Secret - De Discussie #4
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')