abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59991378
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:12 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ben tegen teveel regeltjes, maar deze wet vind ik een zegen!
Hypocriet dus.
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:23:23 #102
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59991380
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:50 schreef Pheno het volgende:
Dit bewijst maar weer dat de meeste rokers gewoon tuig zijn.
Die uitspraak bewijst dat niet-roken je redeneringsvermogen aantast
zzz
pi_59991578
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die het horecapersoneel/-eigenaars dit gaan kwalijk nemen. Die mensen kunnen er ook weinig aan doen natuurlijk. Laat ze Ab Klink maar een klap voor zijjn hoofd gaan verkopen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:05:25 #104
3542 Gia
User under construction
pi_59992278
Ze zijn niet opgepakt vanwege het roken, maar vanwege het stennis schoppen.
Een kroegeigenaar kan iemand, die zich niet aan de kroegregels houdt, gewoon buiten zetten.
Wie zich daar tegen verzet en gaat vechten, wordt aan de politie overgedragen.

Gewoon gevalletje eigen schuld dus. Hard aanpakken dit tuig.
pi_60000984
quote:

[..]

Herinner je de uitspraak "samen praten komen we er wel uit" nog? Right

Ik weet nog een maand geleden dat ik in een café stond waar het tijdens een festival zo druk was dat iedereen moest staan. Stond er een gozer naast mij die continu met z'n sigaret tegen mijn arm stond aan te drukken en rook stond te verspreiden in de gezichten van anderen, inclusief ik. Toen hij voor de zoveelste keer de as van zijn sigaret op mijn arm kwam vroeg ik of hij niet ergens ander kon gaan staan roken of anders niet. Kreeg ik doodleuk een nee te horen met de uitleg dat als ik er last van heb maar niet naar dit café moet komen. Tot zover 'met samen praten komen we er wel uit'.

ook ik ben helemaal niet tegen een rookvrij restaurant, pannenkoekenhuis of mcdonalds, men zou wat mij betreft ook niet doorschieten door gewoon een verbod in te stellen voor instellingen die zich (voor een deel) op kinderen richten. maar in "tenten" waar volwassen vermaak wordt aangeboden moet een uitbater, wat mij betreft, gewoon zelf kunnen beslissen of er een rookverbod heerst of niet.

Voor wat betreft "het beschermen van personeel" is wat mij betreft grote onzin, lekker ben je taxichauffeur, bijvoorbeeld, de hele dag in het verkeer... voorbeelden genoeg van werkzaamheden waarbij je bloot staat aan rook.

Het rookverbod in koffieshops is helemaal te waanzinnig...blowen gedogen, maar roken verbieden kom op zeg, wake up

Wat er aan het gebeuren is is dat we onder de vlag van veiligheid en gezondheid steeds meer regels opgelegd krijgen. We leven in de veiligste tijd ooit, we worden ouder als ooit en nooit waren we banger om dood te gaan...

is het "de bom" niet dan wel de zure regen, of het boeikaseffect, een epidemie, terrorisme, drugs, noem maar op waar we bang voor zijn of zijn geweest...

Op een heel slimme manier worden gedirigeert, ik ben geen voorstander
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2008 @ 18:13:04 #106
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_60001442
quote:

[..]

Herinner je de uitspraak "samen praten komen we er wel uit" nog? Right

Ik weet nog een maand geleden dat ik in een café stond waar het tijdens een festival zo druk was dat iedereen moest staan. Stond er een gozer naast mij die continu met z'n sigaret tegen mijn arm stond aan te drukken en rook stond te verspreiden in de gezichten van anderen, inclusief ik. Toen hij voor de zoveelste keer de as van zijn sigaret op mijn arm kwam vroeg ik of hij niet ergens ander kon gaan staan roken of anders niet. Kreeg ik doodleuk een nee te horen met de uitleg dat als ik er last van heb maar niet naar dit café moet komen. Tot zover 'met samen praten komen we er wel uit'.

yep, een jar of vijf geleden kwamen we er samen ook wel uit, alleen de anit-rook nazis vonden dat niet voldoende en gingen steeds verder met hun repressieve maatregelen. Als iemand me vijf jaar geleden in een dergelijke situatie had gevraagd rekening te houden met hem had ik er geen probleem mee gehad maar tegenwoordig rook ik waar het nog kan en wie er last van heeft tieft maar op.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_60001454
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 08:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wat een debiel volk er hier toch ook in Nederland...
Als mensen geen longaandoening hebben, dan moeten ze niet gaan zeuren om een rokertje. En zeker niet als die rokers in kwestie een biertje (te veel) op hebben.

Wees blij dat het nu nog maar 2 rokers waren, straks ga je berichten lezen dat men de ME moest bellen om dat er een groep stond te roken

[ Bericht 12% gewijzigd door JohnDope op 09-07-2008 18:22:53 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:52:51 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60003639
http://www.volkskrant.nl/(...)loten_rookvereniging
quote:
MAASTRICHT - In café ‘t Jachthoes aan de Brusselseweg in Maastricht wordt ondanks het rookverbod voor de horeca gewoon doorgepaft. Om dit mogelijk te maken heeft eigenaar Bo Tilly een Rookvereniging opgericht, zei hij woensdag.

Mensen die het café in willen, moeten eerst lid worden van Rookvereniging De Jagers. Eenmaal binnen mogen ze gewoon roken, zegt Tilly, want de ruimte is dan geen openbaar café meer maar een besloten vereniging voor rokers. Bovendien heeft Tilly geen personeel dat last van de rook zou kunnen hebben.

Inmiddels hebben zich al meer dan vierhonderd leden gemeld. ‘Mijn moeder begon dit café 44 jaar geleden, ik sta nu 28 jaar achter de bar, het rookverbod zou de doodsteek zijn geweest voor ons, net zoals voor alle buurtcafés’, legt Tilly uit.
PWND
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:07:43 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60003982
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)loten_rookvereniging
[..]

PWND
Helaas voor hem vallen verenigingen niet buiten de wet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:13:38 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60004097
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Helaas voor hem vallen verenigingen niet buiten de wet.
We zullen zien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')