abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60312642
Hoe is het met je enorm grote schilderij?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60312687
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 07:43 schreef rene90 het volgende:
Hoe is het met je enorm grote schilderij?
ik had een paar aanvraagjes tussendoor van schilderijtjes die al verkocht waren, en ik die heb ik eerst gemaakt en ik moet er nog een paar.......

tja, had ik ook nooit gedacht maar is wel erg leuk dat het zo loopt en die grote voor mezelf komen wel

ik doe gewoon rustig aan, dit is natuurlijk ook wel leuk, tis best een dure hobby dus wat extra's in mijn schilderpotje kan geen kwaad
pi_60312698
Oke hou ons op de hoogte

Je bent er trouwens ook altijd he haha. Weer geschilderd vannacht?
Top 5 China producten
pi_60312726
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 07:51 schreef rene90 het volgende:
Oke hou ons op de hoogte

Je bent er trouwens ook altijd he haha. Weer geschilderd vannacht?
nee, gewoon hier wat op fok rondgehangen

vandaag vrije dag, maar veel te mooi weer om te schilderen, straks nog even een uurtje bijslapen en dan lekker het centrum van amsterdam in, terrasje pakken, leidseplein gewoon effe iets anders.........

pi_60419874
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 07:51 schreef rene90 het volgende:
Oke hou ons op de hoogte

Ben bezig met een erg leuk verzoekje voor iemand met een winkeltje,
schilderij wordt een drieluik boven superman en Mickey Mouse staat tekst
en het middelste schilderijtje staat het logo van de winkel dus die maar even achterwege gelaten

komt er ongeveer zó uit te zien, maar ik ben er nog niet helemaal uit......... het begin is er.

dus deel 1 is superman, deel 2 is logo (die plaats ik niet) en deel 3 is Mickey

pi_60421216
Ziet er errggg goed uit zo, alleen zit ik een beetje te twijfelen bij de linkerschoen van mickey?

Anders kan je zo beginnen als ik dit zo zie
Top 5 China producten
pi_60426429
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:51 schreef rene90 het volgende:
Ziet er errggg goed uit zo, alleen zit ik een beetje te twijfelen bij de linkerschoen van mickey?

Anders kan je zo beginnen als ik dit zo zie
ja ben nog niet helemaal klaar met de schets, hier en daar moet nog wat veranderd,
het moeilijkste zijn eigenlijk nog de letters en het logo

de rest was vrij simpel, maar tekst rotklusje de rest is leuk
pi_60426461
In wat voor formaat komt het logo erboven?
Top 5 China producten
pi_60427223
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:50 schreef rene90 het volgende:
In wat voor formaat komt het logo erboven?
Nee er staat tekst 10 centimeter breed ongeveer die doorloopt van schilderijtje 1, 2 naar drie

en het Logo beslaat zo ongeveer het hele middelste doekje

De doekjes zijn 50x60 cm

ik ga zo weer aan het werk ermee.....

plaats af en toe wel een update voor je
pi_60427243
Oke leuk, ben ook benieuwd naar hoe je het logo nou precies bedoelt want dat snap ik nog niet echt
Top 5 China producten
pi_60427305
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:22 schreef rene90 het volgende:
Oke leuk, ben ook benieuwd naar hoe je het logo nou precies bedoelt want dat snap ik nog niet echt
ja ik wil het logo niet plaatsen maar ieder bedrijf heeft toch een logo ?

denk aan zoiets dit is hem dus niet hoor maar zoiets........

pi_60427351
Ik bedoel zeg maar ten opzichte van de schilderijen, of je het nou op een ander doek doet, of erin verwerkt of iets?
Top 5 China producten
pi_60427410
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:27 schreef rene90 het volgende:
Ik bedoel zeg maar ten opzichte van de schilderijen, of je het nou op een ander doek doet, of erin verwerkt of iets?
het logo komt op het middelste doek maar heeft natuurlijk ook iets met cartoon te maken dat spreekt voor zich, en de sterretjes lopen dan over alle drie doeken door en de tekst erboven ook zodat het toch één geheel wordt als je ze tegen elkaar houdt,

snappie
pi_60427423
Okeeee dus op elk doek hou je aan de bovenkant een stukje ruimte voor de tekst? Ik paint zo wel even hoe ik denk dat het wordt nu even CSI kijken.
Top 5 China producten
pi_60427515
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:30 schreef rene90 het volgende:
Okeeee dus op elk doek hou je aan de bovenkant een stukje ruimte voor de tekst?

nu even CSI kijken.
precies

en CSI kijk ik ook altijd en dokter House en al die andere Crime series, NCIS, Law & Order, Cold Case etc. maar altijd laat 's nachts

alles achter elkaar getaped
pi_60428484

S=superman
M=mickey
Top 5 China producten
pi_60429457
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:14 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]

S=superman
M=mickey
precies
pi_60431537
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:55 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

precies
Werkse!
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 23:38:08 #69
42184 crew  DaMart
pi_60456210
Ik heb even wat off-topic slowchat opgeruimd in dit topic. Nu is een klein beetje slowchat heus niet erg, maar ik wil toch verzoeken om het binnen de perken te houden .
pi_60469867
Ben benieuwd naar de uitwerkingen van die Superman en Mickey schilderijen.
pi_60600252
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:48 schreef Siegfried het volgende:
Ben benieuwd naar de uitwerkingen van die Superman en Mickey schilderijen.
Ben ik ook benieuwd naar
Top 5 China producten
pi_60632706
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:09 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar
Ik ben nog niet erg ver gekomen... andere dingen aan mijn hoofd enzo weet je nog?

maar dit is alvast iets........

pi_60634945
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:38 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Ik ben nog niet erg ver gekomen... andere dingen aan mijn hoofd enzo weet je nog?

maar dit is alvast iets........

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
I know, maar toch benieuwd

Ziet er al leuk uit. Moeten zeker nog een keer over worden geschilderd?

Groetjes
Top 5 China producten
pi_60643770
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

I know, maar toch benieuwd

Ziet er al leuk uit. Moeten zeker nog een keer over worden geschilderd?

Groetjes
ja moet nog zeker 1 misschien sommige kleuren 2x worden geschilderd, maar komt goed ga straks nog even er aan werken
pi_61177222
Door omstandigheden.... (geen zin en geen tijd )

een beetje lang over gedaan maar hier is ie dan

logo en naam even weggehaald.........

middelste schilderij heeft logo in kleuren van superman.........

pi_61177390
Goedenavond

Leuk weer de update, ik zie alleen vrij weinig verschil met de vorige foto's die je hebt gepost, met uitzondering van wat ingekleurde vakjes.

TROUWENS ik dacht nog aan je vandaag, ik had een college, en achterin het lokaal hing een gedeelte van lichtenstein in een schilderij, ik ga even wanneer mogelijk een foto maken, en dan plaats ik die wel even misschien vindt je dat leuk.
Top 5 China producten
pi_61177522
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:58 schreef rene90 het volgende:
Goedenavond

Leuk weer de update, ik zie alleen vrij weinig verschil met de vorige foto's die je hebt gepost, met uitzondering van wat ingekleurde vakjes.

TROUWENS ik dacht nog aan je vandaag, ik had een college, en achterin het lokaal hing een gedeelte van lichtenstein in een schilderij, ik ga even wanneer mogelijk een foto maken, en dan plaats ik die wel even misschien vindt je dat leuk.
ja, zo op het oog is niet zoveel veranderd maar de kleuren moesten toch echt een paar keer, en het middelste schilderijtje met het logo heb ik twee keer gedaan de eerste was ik niet tevreden over, kan soms gebeuren,
niks aan te doen, daarom duurde het allemaal zo lang,

en als je de kans krijgt om een foto van het schilderij te maken, harstikke leuk
pi_61394739
tvp

Binnenkort wil ik proberen wat te schilderen en ik dacht meteen aan popart.

Ik zie alleen de meeste afbeeldingen in dit topic niet meer, heb je misschien een link o.i.d. naar je werk?
pi_61399526
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:01 schreef Mardoek50 het volgende:
tvp

Binnenkort wil ik proberen wat te schilderen en ik dacht meteen aan popart.

Ik zie alleen de meeste afbeeldingen in dit topic niet meer, heb je misschien een link o.i.d. naar je werk?
Hoi Mardoek50,

Ik heb even speciaal voor jou een aantal van mijn schilderijen in mijn Fobo geplaats, dan kun je daar even kijken.

groetjes Fan

pi_61421421
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:59 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Hoi Mardoek50,

Ik heb even speciaal voor jou een aantal van mijn schilderijen in mijn Fobo geplaats, dan kun je daar even kijken.

groetjes Fan

Thnx! Je paintings zien er erg goed uit. Ik ben vooral weg van de vliegtuigen. Het valt me trouwens op dat je geen rasters gebruikt? En jammer dat je geen site hebt voor je werk, je zou je werk eigenlijk op deviantART moeten zetten ofzo, krijg je ook meer feedback.

Ik hoop binnenkort te beginnen met schilderen. Als ik het voor elkaar krijg, zal ik het ook ff in dit topic posten.
pi_61454452
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 09:39 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Thnx! Je paintings zien er erg goed uit. Ik ben vooral weg van de vliegtuigen. Het valt me trouwens op dat je geen rasters gebruikt? En jammer dat je geen site hebt voor je werk, je zou je werk eigenlijk op deviantART moeten zetten ofzo, krijg je ook meer feedback.

Ik hoop binnenkort te beginnen met schilderen. Als ik het voor elkaar krijg, zal ik het ook ff in dit topic posten.
Thnx! Mardoek

nee geen rasters en geen site.....

Is leuk als je en fotootje hier neer plant als je geschilderd hebt, ben benieuwd
pi_61467233
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:05 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Thnx! Mardoek

nee geen rasters en geen site.....

Is leuk als je en fotootje hier neer plant als je geschilderd hebt, ben benieuwd
Ok.

Waarom gebruik je eigenlijk geen rasters? Vind je het niet mooi of is het lastig om dat voor elkaar te krijgen? Ik wilde zelf eigenlijk wel wat met rasters doen, misschien de achtergrond ofzo, maar ik weet nog niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
pi_61478233
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:02 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ok.

Waarom gebruik je eigenlijk geen rasters? Vind je het niet mooi of is het lastig om dat voor elkaar te krijgen? Ik wilde zelf eigenlijk wel wat met rasters doen, misschien de achtergrond ofzo, maar ik weet nog niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Hoi Mardoek, om eerlijk te zijn weet ik ook niet precies hoe dat in zijn werk gaat met rasters, zelf
nooit geprobeerd.

dit is misschien wel leuk voor je om te lezen als je van pop art houdt, het gaat uiteraard over
Roy Lichtenstein.

http://www.scholieren.com/werkstukken/12970

leuke quote's

Hij begon met het schilderen van stripfiguurtjes als Donald Duck en Mickey Mouse.

zo begon ik ook toen ik 6 jaar was

In 1961 maakte hij nog 6 schilderijen waarin hij herkenbare karakters van kauwgumverpakkingen of stripboeken gebruikte. Hij tekende ze met potlood direct op het doek en werkte ze vervolgens mij olieverf uit.

ik teken ook met potlood gewoon op het doek alleen ik gebruik altijd acrylverf.

en dit gaat over gebruik van rasters, maar ik moet eerlijk zeggen, het lijkt me eens heel gedoe
en zou zelf niet weten hoe ik dat zou moeten doen.

Een belangrijk stijlkenmerk van Lichtenstein zijn de rasters die in een schilderij verwerkt zijn. Hij imiteerde hiermee het drukproces en benadrukte daarmee het belang van het gedrukte beeld. Lichtenstein gebruikte geen rasters in zijn vroege werk, maar het werd toch zijn handelsmerk. Tot in zijn laatste schilderijen heeft hij de rasters gebruikt. Er zijn overeenkomsten tussen George Seurats ‘pointillisme’ en Lichtensteins puntrasters, beiden gebruiken verschillende takken van een puntrasters die elkaar niet snijden. Lichtenstein zelf heeft in 1966 gezegd dat, zodra hij begint met een schilderij, het een abstractie voor hem word, de helft van de tijd staat het schilderij ook op zijn kop.

Afbeelding de Kus blz. 35
De rasters maakt hij op de volgende manier. In 1961 maakte hij een regelmatig reliefpatroon door middel van een hondeborstel en een aluminiumplaat, waarin hij gaten geboord had. De plaat legde hij op de schets, waarna hij er met een borstel overheen verfde. Zo ontstond ontstond een regelmatig patroon. Maar naar Lichtensteins zin was het nog te onregelmatig, hij ging over op de frottagetechniek, Lichtenstein maakte een tekening, legde het papier op het rastervlak(een fijn gaas) en wreef er met potlood over. Je kreeg dan dus kleine rasters. De rasters werden zo onregelmatig qua kleur, dit wilde Lichtenstein niet, daarom experimenteerde hij met allerlei soorten gaas en platen. Later gebruikte hij sjablonen, dit was de manier om een mechanisch ogende regelmatig raster te creeren. Toen hij eenmaal sjablonen gebruikte is hij daar bij gebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')