1. Mijn oma is vandaag 65 geworden (jong voor een oma, ja en als je haar zou zien zou je haar minstens tien jaar minder geven...) en dat vierden we in stijl; ze nam ons mee voor een high tea in het Amstel Hotel (

) Wij allemaal dressed up

2. Vlak bij ons zaten een man en een vrouw die er uit zagen alsof ze er absoluut niet hoorden. Maar het hoofd van de man kwam me zo ontzettend bekend voor; hij leek namelijk sprekend op de bassist van die Duitse band die ik zo leuk vond (

). Maar dan echt heel erg. En hij had een platinum mastercard, maar met hoe hij er uit zag leek het me niet dat hij een heeel goed betaalde baan had, dus ik denk dat het misschien wel zijn pa was.
3. Anyhow, wij genieten van die High Tea, die echt heel lekker was (

) komen er vanuit de club van het hotel (wij zaten in de serre, dat zit er naast en daar kun je -verrasend genoeg- naar buiten kijken) allemaal witte mensen die in een bootje stapten en de (mannelijke) helft droeg een polsbandje. Een paar van hen hadden witte jasjes met 'Sensation' er op. Ik denk dus dat het DJ's van Sensation waren met hun bitches.
4. Aan het einde van de High Tea was het een beetje gedoe met naar huis gaan, het was beetje ongemakkelijk bijna; uiteindelijk besloten ze nog een drankje te nemen. En toen gebeurde er iets heel naars. Mijn pa vroeg opeens of het wel goed ging aan mijn oma en wij keken allemaal haar kant op. Haar gezicht had geen enkele uitdrukking meer, hing een beetje naar beneden en ze reageerde niet meer. En toen volgde er een exorcistachtige scene (geen verdere details, plaats als-je-blieft geen foto's, we weten allemaal wel welke scene ik bedoel, ik moet alleen bijna huilen als ik er weer aan denk). Volgens mijn broer draaiden haar ogen weg, maar ik durfde al niet meer te kijken. Mijn broer rende naar de receptie en ik er achter aan, terwijl mijn tante, haar man en mijn ouders zich om mijn oma bekommerden. De receptionist kwam meteen in actie en gelukkig bleek er ook een gaste te zijn die arts was. Ik bleef in de gang staan om te kalmeren en het duurde even voor ik terug durfde. Ik zal de details verder niet uitgebreid bespreken, maar waar het op neer komt was dat mijn oma het naar omstandigheden redelijk maakte, alleen ontzettend gegeneerd was (begrijpelijk). De mensen van het Amstel waren echt geweldig, ze zetten snel een scherm neer, mijn oma werd in een badjas gewikkeld en ze boden een kamer aan om zich op te frissen (dat heeft ze uiteindelijk in de fitnessruimte gedaan). Luckily enough had ik net een rokje geruild en kon ze dat aan, samen met een jasje van mijn moeder. We kregen drankjes van het huis en ze waren echt super.
Later zijn mijn tante en haar man naar het station gegaan en mijn moeder en broers naar huis, mijn pa en ik wachtten met mijn oma op een taxi die ons naar Utrecht zou brengen. Toen die kwam en wij de trappen afliepen over dat rooie tapijt...
I felt so Hollywood 
Mijn oma was trouwens alweer gewoon enzo, ze kon het zich alleen niet meer herinneren. Ze wilde eerst haar verjaardag thuis nog door laten gaan voor vrienden en familie, maar mijn vader en ik hebben haar kunnen overtuigen en allemaal mensen af zitten bellen.
6.Toen moesten we in onze mooie kleertjes naar huis met de trein

Dat was trouwens wel vet, óveral waren mensen in het wit

opweg naar Sensation white. Heel bijzonder
Okee, ik zie niet in waarom iemand dit enorme verhaal zou lezen

, vooral omdat de schrijfstijl nogal chaotisch is

, maar ik moest het even kwijt. Ik was op dat moment echt bang dat mijn oma iets ergs overkwam... En ik voel me nu ook schuldig, want mn pa zei dat het onder andere te maken had met dat ze te weinig gegeten had (slanke lijn) maar ook de stress. het gesprek op dat moment ging er over wie er allemaal nog mee zou gaan naar haar verjaardag thuis en ze had mij expleciet gevraagd, maar niemand had zin. nu voel ik me daar lullig over, want nahja, ze nam ons wel mee naar een high tea, ze is alleen, ze wil gewoon iemand die haar helpt op haar verjaardag, één avondje en ik deed nogal bot. Maarja, niets meer aan te doen....
[ Bericht 3% gewijzigd door Puntenslijpsel op 05-07-2008 23:04:39 ]