We zijn tegenwoordig heel goed in het beoordelen van films aanhand van 1 foto of een minuutje filmquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:44 schreef Daskaar het volgende:
zo apart is dat.
12 jaar is er gewerkt aan deze film.
12 jaar lang hebben mensen moeite en heel veel geld hierin gestoken.
en na die 12 jaar krijgen we 2 minuten te zien van het eindresultaat en moet je zien hoeveel mensen beginnen te zeiken.
ik heb nog steeds geen idee wat ik zal zien in de bios later dit jaar, maar veel hebben hun mening nu al klaar.
hoe verwend kan je zijn, als je deze special effects slecht noemt?
Ja, om 17.00quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.
Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.
Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over![]()
Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddagNog meer mensen in Almere?
Het verhaal is in 20 minuten samengevat door Cameron gedurende de E3 dit jaar, maar bleef wel op het dances with wolves niveau hangen: man loopt door kennismaking andere cultuur over naar de "tegenstander".quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.
Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.
Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over![]()
Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddagNog meer mensen in Almere?
Vooral die grote ogen zorgen ervoor dat ze al vrij snel ´comic-achtig' ogen. Jammer ergens, want de effecten zijn wel erg mooi gelukt. Ben na de preview ook wel zodanig aan het uiterlijk gewent dat ik me aan de Na'Vi in elk geval niet meer stoor.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef victorinox het volgende:
Daarbij zullen een hoop mensen het alsnog nep vinden omdat de Na'vi en beesten in de film nogal vrolijk gekleurd zijn, wat niet strookt met de werkelijkheid zoals we die kennen.
Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het verhaal is juist dat ze de originele bewoners v/d planeet Pandora, de N'avi, hebben kunnen klonen met half N'avi en half menselijk DNA. Jake met z'n Avatar keert zich uiteindelijk zelf tegen de mens en sluit zich aan bij de N'avi. Dat is wat ons verteld werd door Cameron iig.
Misschien wordt zijn "brein" compleet overgezet naar dat Na'vi lichaam en is zijn menselijk lichaam op dat moment een leeg omhulsel. Of ala The Matrix dat als ze hem loskoppelen dat ie dan dood gaat (hoewel ze dat waarschijnlijk goed uit komt).quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:43 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?
http://img.denihilation.com/delgovatar.htmlquote:
Omdat dan niet films zijn waarvan zelfs de karakters helemaal CGI zijn. Geeft toch een iets echter gevoel denk ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef Jeeh het volgende:
Lees de topic even door en je hebt je antwoord
Vind het nog steeds gek dat mensen de trailer niet bijzonder vinden. Waarom lopen er dan in hemelsnaam wel mensen warm voor films als Transformers of GI Joe???
we zijn er nog niet hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[ afbeelding ]
En nog klagen mensen
jup, die krijg je dan uitgedeeld bij de ingang van de bioscoop of van de zaalquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:15 schreef Komakie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat 3D gebeuren. Krijg je dan zo'n debiele brilletje op
sorry, ik heb gehoord dat het met meer films is, maar heb dat ff gemist
Bij de Cinemec in Ede kreeg ik een oude versleten bril die niet fijn zat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
jup, die krijg je dan uitgedeeld bij de ingang van de bioscoop of van de zaal
Dat zijn brillen waar een batterij in zit.quote:
http://www.marketsaw.comquote:Michael here. The Phillipine Daily Inquirer has a great interview with James Cameron that includes some updates on the status of Avatar.
Interestingly, he says that the edit is now 100% done. During the Comic-Con roundtable interview he mentioned that they were still cutting, and that he would take the Hall H reactions into account while finishing the edit. I would love to know if he did indeed incorporate any of the feedback, and if he did, what he changed - especially since he said that the Comic-Con sequences themselves would "probably not change."
“In the most important respects as a director, I’m 100 percent done because the film is shot and edited,” the silver-haired auteur replied when we asked what he still needs to do between now and December. “My job for the next few months until we deliver at the end of November is more as a visual effects person, working to make sure that the shots look real, that they’re all up to an even standard.”
Cameron says that he is working 14 to 16 hour days making sure the VFX shots are all up to an even standard of photorealism. That leaves 3 entire months dedicated to perfecting the VFX before the final cut is delivered at the "end of November." And, I would guess, to finish the music, sound mix, color timing, and other finishing touches. I'm very curious to hear more about James Horner's score - I find it strange that no one has asked Cameron or Landau about Avatar's music yet, given the iconic scores Horner composed for Aliens and Titanic.
Another interesting anecdote from the article:
On Avatars having tails, James smiled and said, “The studio asked me the same question. They asked, ‘Do they have to have tails?’ We’re very happy with the way the Na’vi worked out because what we found is the tail and the ears show the characters’ emotional state. A cat owner knows that you can tell a cat’s mood by what its tail is doing. Just as we created a verbal language, we created a vocabulary for the tail and the ears.”
It makes me giddy that we are about to see 2 and a half plus hours of pure, unadulterated, un-studio-tinkered James Cameron sci-fi in brain-altering 3D. It only occurs a few times a century that a new cinematic universe is created from the ground up where the filmmaker has the budget and support to truly melt audiences' minds with something never seen before. The inclusion of the tails (and animation thereof) are emblematic of the unabashed creativity and technological ingenuity we will be experiencing this December.
Ik vind het een betere trailer dan de eerste, ook dit plaatje ziet er erg goed uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:13 schreef Jeeh het volgende:
Trailer #2 in HD
Je kan hem hier downloaden in de gewenste kwaliteit:
Movie Box
[ afbeelding ]
Yeah right. Wacht maar tot je de box office cijfers gaat zien. De hype alleen al zorgt ervoor dat veel mensen `m gaan zienquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:11 schreef D. het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die film geld op gaat leveren
eens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
Mjah, ik heb nog steeds zoiets van: ziet er leuk uit, maar meer niet
welke hype?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:30 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien: impressed as f*ck. Ben er nu toch wel heel erg benieuwd naar! Bring it on!
[..]
Yeah right. Wacht maar tot je de box office cijfers gaat zien. De hype alleen al zorgt ervoor dat veel mensen `m gaan zien
Dat dus.quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:39 schreef D. het volgende:
[..]
Dat dus.
Zag er een stukje over bij Boulevard, en op de FP.
Er zullen ongetwijfeld mensen naar toe gaan die denken dat ie wel goed zal zijn omdat ie zo duur is, maar vooralsnog ziet het er uit als een slechte tekenfilm met een nog minder boeiend verhaal.
Klopt. Al in een vroeg stadium verschenen de eerste artikelen in filmtijdschriften en op websites. De 'buzz' in filmland is wel vergelijkbaar met wat er gebeurde toen 'Lord of the Rings' voor het eerst werd aangekondigd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:45 schreef Timo20 het volgende:
heb `t niet alleen over de hype in Nederland. Als je kijkt op de verschillende grote film websites en in de magazines is er wel sprake van een hype wat mij betreft.
De budgetten die in de pers genoemd worden lopen uiteen van $200 mln - $500 mln. Dat hoogste bedrag is tegen de huidige koers ¤ 305 mln. Nog altijd meer dan ik in een gemiddeld jaar verdien, maar iets meer in perspectief.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Nu begint het gezeik over een budget van 500 miljoen
Hij had al hetzelfde met Titanic (budget van 250+ miljoen voor in feite een costuumdrama) waarbij bij fans al de vraag rees of het niet zijn doodsteek zou kunnen zijn. We weten inmiddels allemaal beter.
Mwah, vooral in de CGI community is het een hype omdat we zeer hoogst waarschijnlijk de uncanny valley achter ons laten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Avatar lijkt me vooral een hype bij filmfreaks en Cameron-fanboys. Leuk, maar uiteindelijk was ook Jan Modaal wel benieuwd naar Titanic. Ik betwijfel dat die meneer Modaal uberhaupt weet dat Avatar bestaat.
Ze kunnen wel over je bril. Ging met iemand die brildragend was naar Up toe, en de 3D-bril ging gemakkelijk over de eigen bril heen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:48 schreef AnusPolijster het volgende:
Hoe gaat het in de bioscoop eigenlijk als je zelf al een bril draagt? Hebben ze dan speciale dingetjes die je aan je bril klikt? Ik neem aan dat je zo'n 3d-bril niet over je eigen bril kan doen. Zonder m'n eigen bril op zie ik ook geen zak verder dus dan zou het weinig nut hebben om naar een 3d-voorstelling te gaan.
Die komt ookquote:Op woensdag 11 november 2009 20:16 schreef jaap1068 het volgende:
vette trailer, tvp
hoewel ik eigenlijk bij de titel eerst hieraan moest denken:
[ afbeelding ]
Dat vind ik nou ook weer wat ver gaan.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:40 schreef Shoombak het volgende:
Net de trailer bekeken, na die enorme diss in de nieuwste South Park, maar het ziet er uit als een of andere videogame
Kan we weinig boeien in ieder geval.
Same here, gisteren voor het eerst de tweede trailer in de bios gezienquote:Op donderdag 12 november 2009 21:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
vandaag de nieuwe biostrailer gezien... moet zeggen ziet er best ok uit
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:40 schreef Shoombak het volgende:
maar het ziet er uit als een of andere videogame
Kortom om het verhaal in zijn geheel beter te "begrijpen" moet je de film zien en de game kopenquote:Op vrijdag 13 november 2009 22:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]!
dat is nou ook net de bedoeling. De game komt op dezelfde dag uit en de verhalen van de game en de film lopen door elkaar. Althans, dat is wat Cameron zelf zegt.
ja nu heeft die film wat potentie en heb ik minder het "oh god deze film gaat zoooo tegenvallen" gevoelquote:Op vrijdag 13 november 2009 22:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Same here, gisteren voor het eerst de tweede trailer in de bios gezien
Meestal twee lenzenquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:52 schreef Mirel het volgende:
Hoe moet ik die 3D techniek nou zien? Het is met 2 camera's in 1 behuizing opgenomen zodat er diepte ontstaat, maar verreweg het meeste van de film is dan ook nog eens CGI. En het schijnt dus dat het in speciale bioscopen gaat draaien. Het is ook geen traditionele 3D zeggen ze.
Ik vraag me af hoe goed de trailers de film laten zien, als je deze op je laptop scherm bekijkt zoals we tot nu doen.
Precies. Gisteren de trailer in de bios gezien, maar het spreekt mij niet echt aan. Al ziet het er wel erg mooi uit..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
Mjah, ik heb nog steeds zoiets van: ziet er leuk uit, maar meer niet
Er stond 2 maanden geleden een heel stuk daarover in Empire. Alle technieken die zijn gebruikt voor het maken van Avatar zijn speciaal voor deze film ontwikkeld. Zowel een nieuwe manier van motion capture als speciale camera`s en nog meer van die technische dingen. Het wordt nu al in meer films gebruikt, oa. in de Spielberg versie van Kuifje die er aan komt.quote:Op zondag 15 november 2009 00:35 schreef Mirel het volgende:
Motion Capture is niks nieuws. Ik vind (denk) wat nu anders is dat de omgeving meebeweegt zoals met bomen en gras het geval is, en meer van dat soort technische ongein. Al dat gebrabbel die ze in interviews geven, is dan voor het máken van de film vernieuwend. Is het bij het terugkijken op het scherm allemaal een gróte vernieuwende stap in vergelijking met het kijken naar de oudere films die dezelfde soort technieken gebruiken? Niet zo groot neem ik aan.
Is er iemand die naar de bioscoop is geweest voor de trailers die er uitgebreid over kan vertellen?
Blijkbaar gaat dat wel het geval zijn. Ik ben iig. benieuwdquote:Op maandag 16 november 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Het gaat me erom of het kíjken van deze film anders is dan bij de oudere.
Mwah, dat is gewoon PR gelulquote:Op maandag 16 november 2009 23:01 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Er stond 2 maanden geleden een heel stuk daarover in Empire. Alle technieken die zijn gebruikt voor het maken van Avatar zijn speciaal voor deze film ontwikkeld. Zowel een nieuwe manier van motion capture als speciale camera`s en nog meer van die technische dingen. Het wordt nu al in meer films gebruikt, oa. in de Spielberg versie van Kuifje die er aan komt.
Wat dat aan gaat is Avatar dus absoluut een vernieuwende, wellicht wel revolutionaire film.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |