abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72066129
Aan de andere kant. Het zou 'revolutionair' en 'the next step' zijn. Dat zie ik er nog niet echt in terug. Ik vind de CGI vrij standaard eigenlijk. Op sommige momenten zelfs slecht. Misschien dat het door dat 3D effect beter wordt. Ik wil 'm wel zien, dat sowieso.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:44:37 #102
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72066957
zo apart is dat.
12 jaar is er gewerkt aan deze film.
12 jaar lang hebben mensen moeite en heel veel geld hierin gestoken.
en na die 12 jaar krijgen we 2 minuten te zien van het eindresultaat en moet je zien hoeveel mensen beginnen te zeiken.
ik heb nog steeds geen idee wat ik zal zien in de bios later dit jaar, maar veel hebben hun mening nu al klaar.
hoe verwend kan je zijn, als je deze special effects slecht noemt?
pi_72067051
De eerste reacties van de preview(mensen aan de andere kant van de wereld) zijn al bekend. En ze zijn heel erg lovend. De meeste zijn er over eens dat de trailer niks is in vergelijking met de film. Ik vond de trailer al erg goed, dus ik kan al niet meer teleurgesteld worden:).
pi_72067121
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:44 schreef Daskaar het volgende:
zo apart is dat.
12 jaar is er gewerkt aan deze film.
12 jaar lang hebben mensen moeite en heel veel geld hierin gestoken.
en na die 12 jaar krijgen we 2 minuten te zien van het eindresultaat en moet je zien hoeveel mensen beginnen te zeiken.
ik heb nog steeds geen idee wat ik zal zien in de bios later dit jaar, maar veel hebben hun mening nu al klaar.
hoe verwend kan je zijn, als je deze special effects slecht noemt?
We zijn tegenwoordig heel goed in het beoordelen van films aanhand van 1 foto of een minuutje film
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:24 #105
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_72067459
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.

Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.

Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over

Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddag Nog meer mensen in Almere?
Ja, om 17.00
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:36:37 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72071207
Ik weet niet wat ik moet denken van dat 3D gedoe, maar ik laat me maar verrassen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_72071396
Zometeen ga ik naar Almere eb dan zal ik vanavond zeggen wat ik ervan vind. Wel zin in ondanks ik eigenlijk niks weet van deze film, ben nu pas dingen aan het opzoeken
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_72071798
Klopt toch dat je aan res. nummer genoeg hebt voor Almere?

Zit nu in de trein, zo'n 3 uur reizen in totaal voor 20 min film

18:00
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:18:25 #109
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72073992
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.

Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.

Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over

Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddag Nog meer mensen in Almere?
Het verhaal is in 20 minuten samengevat door Cameron gedurende de E3 dit jaar, maar bleef wel op het dances with wolves niveau hangen: man loopt door kennismaking andere cultuur over naar de "tegenstander".

Het is een aardige trailer, maar mist gewoon nog bezieling. De effecten zijn aardig maar lang niet zo briljant als menigeen gehoopt had.

De meeste mensen gaan hem toch wel kijken, omdat het gewoon een goede film wordt, daar hebben we dan weer wel vertrouwen in. Maar het is gewoon niet zo revolutionair als mensen verwacht hadden, de revolutie lijkt hem meer in de 3D variant te zitten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_72079408
Sja, wat zal ik zeggen.
Ik ben niet echt een sci-fi fan, dus wat dat betreft begint Avatar wel een beetje met achterstand.
3D is wel weer bijzonder en de CGI is prima in orde.
Beelden zijn mooi, apart en erg indrukwekkend. Héél erg indrukwekkend. Bij bepaalde scenes gaat het zo ongelooflijk snel en hard (geluid) dat ik compleet overdonderd was.
Ow en de ondertiteling werkt voor mij niet. Die staat 'voor' in beeld terwijl je de 'diepte' inkijkt. Dus alles volgen op gehoor en engels taalgebruik. (Al zal dat voor de meesten geen punt zijn.)

Ik wil de film graag zien, maar tegelijkertijd ben ik bang dat de film fysiek best pittig is. Vermoeiend kijkend en met compleet droge ogen (vooral niet willen knipperen) verlieten we de bioscoop na 20 min.

De moeite waard? Ja absoluut, dit valt niet te.... euh backuppen
pi_72079430
Net naar de preview geweest, zag er wel ontiegelijk mooi uit zeg

Ja! Die ondertiteling was irritant. Heb er ook niet naar gekeken. Eigenlijk ook niet geluisterd naar wat ze zeiden, zat alleen maar te kijken naar hoe het eruit zag. Zal straks de film 2 keer moeten kijken om te weten hoe het verhaal in elkaar zit denk ik
pi_72079770
Het was

Ongelofelijk wat Cameron aan CGI laat zien. De facial animations zijn enorm goed gelukt, de bewegingen van de lichamen waren iets minder.
Gigantische beesten, aliens, jungles, bergen, het was één grote traktatie voor het oog. Verhaal kan ik door de losse stukjes weinig over zeggen, maar voelde wel interessant en leuk verteld.
We zaten helaas helemaal vooraan, dus het 3D werkte niet fantastisch, maar gaf wel een gaaf gevoel van diepte. Logisch, maar het was hier toch anders gedaan, kan het niet echt uitleggen.
We kregen ca 5 losse scenes te zien, waaronder de transformatie, een achtervolging door de jungle en het temmen van een soort draak. Dat laatste was mn favoriete scene, heerlijk genieten van de effecten.

Ik zit dit nu moeilijk op mn iPhone te tikken, maar neem maar van me aan dat het geweldig was. 20 minuten leken er maar 5, het vloog (helaas) voorbij. Nog 1 ding over de Na'Vi, die veel kritiek kregen op hun 'neppe' uiterlijk. Op het grote scherm was hier niks van te merken, in tegendeel, je had vaak genoeg echt het gevoel met acteurs te maken te hebben. Verre van leveloos

De preview was kortom: etc
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:28:54 #113
11102 knep
Mountainfreak
pi_72082085
Goed nieuws .
pi_72084364
Ik heb het filmpje 2x mogen bekijken, en ik was zeer onder de indruk. Af en toe met 3D heb je dat als er snelle actie is dat het wazig wordt, als je wat meer naar achteren zit heb je daar minder last van.

De animaties zijn de mooitste die ik ooit heb gezien. Erg indrukwekkend allemaal. alleen het verhaal trekt me niet. Maar nog steeds erg knap hoe ze dit maken
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_72084391
Daarstraks gezien in Antwerpen en het zag er geweldig uit. Kan niet wachten tot december.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:38:51 #116
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72085040
Sommige beelden in de preview waren echt schitterend. Zodra de film zich concentreerde op de natuur van de planeet, zag alles er geweldig uit. Helaas zaten er ook wat donkere actiescenes bij en dan werkte 3D alleen maar tegen de film. Ik kon dan amper nog wat begrijpen van wat er gebeurde. 3D werkt ook echt niet voor ondertiteling. Het leidt enorm af en het is bijna onmogelijk om én de ondertiteling te volgen én te volgen wat er verder in het beeld gebeurt.

Alle previewstukjes kwamen uit het eerste gedeelte van de film en een actiescene met een aantal grote vogels zag er erg goed uit. Ik was benieuwd naar de beelden van de grootschalige oorlog uit de trailer, maar daarvoor zullen we nog even moeten wachten tot december.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72087746
Vanavond is er in Pathe Arena in IMAX de preview te zien, maar je moet reserveren en de website werkt niet mee. Weet iemand of er uberhaupt nog plekken over zijn (lijkt me wel, die IMAX zaal is echt gigantisch?) of wat? Ik woon toch in Amsterdam, no great loss als ie niet leuk is..
pi_72094720
http://www.empireonline.c(...)reakdown/default.asp

Hier een erg interessante breakdown van de trailer. Geeft veel achtergrond informatie. Weet niet waar ze die info vandaan halen, maar je kijkt toch weer anders tegen een paar dingen aan
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:47:29 #119
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72098345
De trailer kon mij nog niet echt overtuigen, maar na het zien van de stukjes film in de bioscoop moet ik toch zeggen dat het er erg goed uit ziet.
Het zijn zelfs de beste stukjes CGI die ik ooit gezien heb, hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik het niet zo revolutionair vind als dat James Cameron ons wilde doen geloven.

Daarbij zullen een hoop mensen het alsnog nep vinden omdat de Na'vi en beesten in de film nogal vrolijk gekleurd zijn, wat niet strookt met de werkelijkheid zoals we die kennen.

Nu nog wachten tot 17 december.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_72098560
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef victorinox het volgende:
Daarbij zullen een hoop mensen het alsnog nep vinden omdat de Na'vi en beesten in de film nogal vrolijk gekleurd zijn, wat niet strookt met de werkelijkheid zoals we die kennen.
Vooral die grote ogen zorgen ervoor dat ze al vrij snel ´comic-achtig' ogen. Jammer ergens, want de effecten zijn wel erg mooi gelukt. Ben na de preview ook wel zodanig aan het uiterlijk gewent dat ik me aan de Na'Vi in elk geval niet meer stoor.
pi_72104481
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Het verhaal is juist dat ze de originele bewoners v/d planeet Pandora, de N'avi, hebben kunnen klonen met half N'avi en half menselijk DNA. Jake met z'n Avatar keert zich uiteindelijk zelf tegen de mens en sluit zich aan bij de N'avi. Dat is wat ons verteld werd door Cameron iig.
Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?
pi_72107431
Heb hem vrijdag ook in Antwerpen gezien. Ben heel erg benieuwd naar de totale film
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:57:13 #123
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72116917
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:43 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?
Misschien wordt zijn "brein" compleet overgezet naar dat Na'vi lichaam en is zijn menselijk lichaam op dat moment een leeg omhulsel. Of ala The Matrix dat als ze hem loskoppelen dat ie dan dood gaat (hoewel ze dat waarschijnlijk goed uit komt).

Wat ik trouwens jammer vond van de preview was dat we de mechs vrijwel niet gezien hadden.
Die vind ik er in de trailer namelijk nogal gladjes (en dus nep) uit zien, en ik was benieuwd of ze er in 3D beter uit zouden zien.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_72120697
Een paar screens uit de trailer om het topic visueel wat spannender te maken

pi_72121155
Delgo.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:23:55 #126
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72123058
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Delgo.
http://img.denihilation.com/delgovatar.html

Ik denk dat het toeval is, het meeste wat je ziet kom je sowieso in veel fantasieverhalen tegen.
IMDb Vote History
pi_72178893
Empire Magazine:
pi_72185284
Kzag gisteren de teaser in de bioscoop en hoop dat het echte werk wel een stuk beter uit komt te zien..
Kan iemand die de preview gezien heeft opheldering geven?
pi_72188785
Lees de topic even door en je hebt je antwoord

Vind het nog steeds gek dat mensen de trailer niet bijzonder vinden. Waarom lopen er dan in hemelsnaam wel mensen warm voor films als Transformers of GI Joe???
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:06:30 #130
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72193302
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef Jeeh het volgende:
Lees de topic even door en je hebt je antwoord

Vind het nog steeds gek dat mensen de trailer niet bijzonder vinden. Waarom lopen er dan in hemelsnaam wel mensen warm voor films als Transformers of GI Joe???
Omdat dan niet films zijn waarvan zelfs de karakters helemaal CGI zijn. Geeft toch een iets echter gevoel denk ik.

Ik heb hem net even gekeken en soms vind ik hem er super mooi uit zien, sommige mensen zijn bijna niet van echt te onderscheiden, maar sommige stukken lijkt het echt alsof het gewoon uit een computerspelletje komt. Kortom, dan had ik er meer van verwacht.
Misschien is het verwachtingspatroon van veel mensen gewoon te hoog.
Als je er als animatiefilm naar zou kijken ljikt het me wel een toffe film, maar als je verwacht dat het niet van echt te onderscheiden is dan ga je er op die manier naar kijken en dan wordt het een ander verhaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_72193598

En nog klagen mensen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:14 #132
160346 Mavro
Black & Red
pi_72194453
Iemand die de blauwe wezens op de Draenei uit WoW vind lijken? Trailer vind ik zelf heel stoer, maar ik ben toch ook vooral benieuwd naar het 3D effect. Zo vond ik de 3D scenes die bij Harry Potter vertoond werden wel leuk, maar het was het voor mij net niet. Aan de bovenstaande beschrijvingen te zien moet ik van deze film echter veel meer verwachten.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:21:09 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72195029
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[ afbeelding ]

En nog klagen mensen
we zijn er nog niet hoor
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72202146
Enige wat ik nu hoop is dat het verhaal onwijs goed is. Bij een tegenvallend verhaal wordt het allemaal zo ongeloofwaardig. Ben benieuwd.
pi_72203032
De trailer spreekt me opzich wel aan. Ik hoor veel mensen hier klagen over de trailer muziek maar ben ik dan de enige die de muziek wel goed bij de trailer vindt passen?

James Horner is sowieso een fantatische film componist.

Ook ik ben nog niet overtuigd wat betreft het CGI maar heb goede hoop dat het in de bioscoop wel mooi zal zijn.
pi_72209247
deze film moet ik zien. Daarom moet ik dit topic ook volgen.

Ik hou zowiezo van dit soort films en die trailer ziet er geweldig uit, ben benieuwd naar de 3D effecten.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:15:29 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72209442
Hoe zit het eigenlijk met dat 3D gebeuren. Krijg je dan zo'n debiele brilletje op
sorry, ik heb gehoord dat het met meer films is, maar heb dat ff gemist
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:31:41 #138
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_72209962
Interesse gewekt. Maar vnaaf eerst ff Tarantino !!! _o_
Klap eens in je handjes.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:38:08 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72214063
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:15 schreef Komakie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat 3D gebeuren. Krijg je dan zo'n debiele brilletje op
sorry, ik heb gehoord dat het met meer films is, maar heb dat ff gemist
jup, die krijg je dan uitgedeeld bij de ingang van de bioscoop of van de zaal
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:38:13 #140
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72216048
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:38 schreef Timo20 het volgende:

[..]

jup, die krijg je dan uitgedeeld bij de ingang van de bioscoop of van de zaal
Bij de Cinemec in Ede kreeg ik een oude versleten bril die niet fijn zat.
Gelukkig hebben ze bij de Pathé elektrische brillen die steviger zitten.
IMDb Vote History
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:45:06 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72216274
Elektrische brillen??
pi_72236629

pi_72237060
Jammer dat die Na'vi er zo achterlijk uitzien, maar de landschappen zien er zelfs zonder het 3D-perspectief adembenemend uit, ik kan niet wachten tot december, ik verwacht niet veel van het verhaal, des te meer verwacht ik van het hele 3D-experience.

Hopelijk weet Avatar de publieke opinie om te draaien voor de film in de bioscopen draait, want qua marketing slaat Fox de ene flater naar de andere.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:29:43 #144
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72316143
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:45 schreef Timo20 het volgende:
Elektrische brillen??
Dat zijn brillen waar een batterij in zit.
Beide ogen worden om en om afgeschermd, waardoor ze alleen maar de juiste frame te zien krijgen.
De bril wordt aangestuurd door een signaal in de zaal.

Als je je vinger op de brug van de bril plaatst werkt ie niet meer.
IMDb Vote History
pi_72320092
Vroeg me al af waarom de bril 'uitviel' toen mn vinger ervoor zat, kon me niet voorstellen dat er iets elektrisch aan was.

Wel dus
pi_72339632
Ik dacht dat er een nieuwe technologie was die 3D mogelijk maakte zonder bril (en dat deze ook gebruikt zou worden voor deze film).

Blijkbaar zit ik er naast. Jammer, want ik krijg koppijn als ik een bril opzet. Dat wordt doorbijten dus...
pi_72346507
Leuk berichtje van MarketSaw over de status van Avatar:
quote:
Michael here. The Phillipine Daily Inquirer has a great interview with James Cameron that includes some updates on the status of Avatar.

Interestingly, he says that the edit is now 100% done. During the Comic-Con roundtable interview he mentioned that they were still cutting, and that he would take the Hall H reactions into account while finishing the edit. I would love to know if he did indeed incorporate any of the feedback, and if he did, what he changed - especially since he said that the Comic-Con sequences themselves would "probably not change."

“In the most important respects as a director, I’m 100 percent done because the film is shot and edited,” the silver-haired auteur replied when we asked what he still needs to do between now and December. “My job for the next few months until we deliver at the end of November is more as a visual effects person, working to make sure that the shots look real, that they’re all up to an even standard.”

Cameron says that he is working 14 to 16 hour days making sure the VFX shots are all up to an even standard of photorealism. That leaves 3 entire months dedicated to perfecting the VFX before the final cut is delivered at the "end of November." And, I would guess, to finish the music, sound mix, color timing, and other finishing touches. I'm very curious to hear more about James Horner's score - I find it strange that no one has asked Cameron or Landau about Avatar's music yet, given the iconic scores Horner composed for Aliens and Titanic.

Another interesting anecdote from the article:

On Avatars having tails, James smiled and said, “The studio asked me the same question. They asked, ‘Do they have to have tails?’ We’re very happy with the way the Na’vi worked out because what we found is the tail and the ears show the characters’ emotional state. A cat owner knows that you can tell a cat’s mood by what its tail is doing. Just as we created a verbal language, we created a vocabulary for the tail and the ears.”

It makes me giddy that we are about to see 2 and a half plus hours of pure, unadulterated, un-studio-tinkered James Cameron sci-fi in brain-altering 3D. It only occurs a few times a century that a new cinematic universe is created from the ground up where the filmmaker has the budget and support to truly melt audiences' minds with something never seen before. The inclusion of the tails (and animation thereof) are emblematic of the unabashed creativity and technological ingenuity we will be experiencing this December.
http://www.marketsaw.com
pi_72347642
Hoe 3D is ie? Alleen diepte of ook voorwerpen die de zaal 'ingaan' ?
Ice Age 3D had alleen het eerste, viel me een beetje tegen..
pi_72349427
Hij is anders 3D. Geen in de zaal komende voorwerpen, maar ook geen 'platte' 3D ala Ice Age.

Bij deze film is het zodanig gedaan dat het meest nabije voorwerp/persoon gewoon direct op het scherm zit en alles wat daar achter zit op de juiste afstand lijkt te staan. Zo krijg je een geweldig gevoel van diepte dat erg mooi werkt. Ook is de nadruk veel op scherpte gelegd van bepaalde delen van het scherm, dit versterkt het geheel.

Trouwens, dat 'in de zaal' komen van beelden is iets dat ze denk ik expres vermeiden bij dit soort films. Geeft meer rust bij het langdurig kijken naar een film, vind het zelf ook wel fijn zo.
pi_72387937

Vind dit toch een bijzonder indrukwekkende CG creatie. De ogen doen iets aan het realisme door hun grootte, maar verder ziet het er geweldig uit
pi_73977664
Nieuwe (erg gave) trailer!

Bekijk "http://www.youtube.com/watch?v=a47YvdYYYLQ" op YouTube

Helaas een nogal slechte cam, maar hij komt dit weekend of maandag in mooie kwaliteit online.

En 2 nieuwe plaatjes:

vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:44:57 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73978310
het blijft er uit zien als screenshots uit een videospel
[..]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:43 #153
12888 Skull-splitter
pi_73978715
Nice... Die titel op youtube ook !
pi_74202337
Trailer #2 in HD

Je kan hem hier downloaden in de gewenste kwaliteit:

Movie Box

pi_74204401
WOW!

Ik moet zeggen dat mijn skepsis naar aanleiding van de eerste trailer nu volledig zijn weggenomen. Wat ziet dat er spectaculair uit.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:24:09 #156
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_74205500
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:13 schreef Jeeh het volgende:
Trailer #2 in HD

Je kan hem hier downloaden in de gewenste kwaliteit:

Movie Box

[ afbeelding ]
Ik vind het een betere trailer dan de eerste, ook dit plaatje ziet er erg goed uit.
Nu nog wachten tot 17 december...
IMDb Vote History
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:00:18 #157
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74212796
Mjah, ik heb nog steeds zoiets van: ziet er leuk uit, maar meer niet
[..]
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:11:48 #158
18653 crew  D.
pi_74212832
Kan me niet voorstellen dat die film geld op gaat leveren
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:30:34 #159
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74217956
Net gezien: impressed as f*ck. Ben er nu toch wel heel erg benieuwd naar! Bring it on!
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:11 schreef D. het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die film geld op gaat leveren
Yeah right. Wacht maar tot je de box office cijfers gaat zien. De hype alleen al zorgt ervoor dat veel mensen `m gaan zien
pi_74218047
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
eens.
en de vormgeving van die aliens is ruk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:17:28 #161
160346 Mavro
Black & Red
pi_74219562
Ik ga hem zeker weten kijken. In Imax Laat die visuele overweldiging maar komen!
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:32:42 #162
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74220005
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:30 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien: impressed as f*ck. Ben er nu toch wel heel erg benieuwd naar! Bring it on!
[..]

Yeah right. Wacht maar tot je de box office cijfers gaat zien. De hype alleen al zorgt ervoor dat veel mensen `m gaan zien
welke hype?
[..]
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:39:37 #163
18653 crew  D.
pi_74220243
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

welke hype?
Dat dus.

Zag er een stukje over bij Boulevard, en op de FP.

Er zullen ongetwijfeld mensen naar toe gaan die denken dat ie wel goed zal zijn omdat ie zo duur is, maar vooralsnog ziet het er uit als een slechte tekenfilm met een nog minder boeiend verhaal.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:43:10 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74233757
quote:

[..]

welke hype?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:45:01 #165
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74233815
quote:

[..]

welke hype?
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:39 schreef D. het volgende:

[..]

Dat dus.

Zag er een stukje over bij Boulevard, en op de FP.

Er zullen ongetwijfeld mensen naar toe gaan die denken dat ie wel goed zal zijn omdat ie zo duur is, maar vooralsnog ziet het er uit als een slechte tekenfilm met een nog minder boeiend verhaal.

heb `t niet alleen over de hype in Nederland. Als je kijkt op de verschillende grote film websites en in de magazines is er wel sprake van een hype wat mij betreft.
pi_74256845
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:45 schreef Timo20 het volgende:

heb `t niet alleen over de hype in Nederland. Als je kijkt op de verschillende grote film websites en in de magazines is er wel sprake van een hype wat mij betreft.
Klopt. Al in een vroeg stadium verschenen de eerste artikelen in filmtijdschriften en op websites. De 'buzz' in filmland is wel vergelijkbaar met wat er gebeurde toen 'Lord of the Rings' voor het eerst werd aangekondigd.

Deze trailer ziet er prima uit. Visueel spektakel kun je ook wel aan Cameron overlaten. Technologische hoogstandjes ook. Ik maak me wel wat zorgen over de verhaallijn. Die oogt in de trailer nogal simplistisch:

yankees willen iets hebben en jagen lokale populatie weg. Populatie vecht terug inclusief een "overloper" die "the right thing" doet.

Een thema dat diep is verankerd in de geschiedenis van de VS sinds de eerste Europeanen daar aankwamen en de Indianen begonnen uit te roeien. Maar ook een thema dat al erg vaak onderwerp is geweest van een film. Ben benieuwd of Cameron daar nog iets aan toe weet te voegen. Of dat het visuele aspect sterk genoeg is om dit manco te verdoezelen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_74257925
Ik begrijp nog niet zo goed wat iedereen tegen dit verhaal heeft?

Natuurlijk is het een klassiek concept, maar om het dan maar meteen slecht en uitgekauwd te noemen vind ik weer een ander uiterste.

Ik verwacht ook geen brilliant hoogstandje qua verhaal, maar storen zal ik me er allerminst aan, afgaande op de trailer.
pi_74573525
Hoe gaat het in de bioscoop eigenlijk als je zelf al een bril draagt? Hebben ze dan speciale dingetjes die je aan je bril klikt? Ik neem aan dat je zo'n 3d-bril niet over je eigen bril kan doen. Zonder m'n eigen bril op zie ik ook geen zak verder dus dan zou het weinig nut hebben om naar een 3d-voorstelling te gaan.
You and Me and the Devil makes 3
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:19:55 #169
12888 Skull-splitter
pi_74574580
Nu begint het gezeik over een budget van 500 miljoen

Hij had al hetzelfde met Titanic (budget van 250+ miljoen voor in feite een costuumdrama) waarbij bij fans al de vraag rees of het niet zijn doodsteek zou kunnen zijn. We weten inmiddels allemaal beter.
pi_74574657
Vraag me toch af of er winst gemaakt gaat worden op deze film.

Titanic kreeg ook veel negatieve reacties voor de film verscheen, maar die moest het toch van een heel ander publiek hebben.

Ben benieuwd. Als de trailers beetje in één lijn met de film zijn zal ik hem zelf zeker een paar keer gaan zien.
pi_74584799
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Nu begint het gezeik over een budget van 500 miljoen

Hij had al hetzelfde met Titanic (budget van 250+ miljoen voor in feite een costuumdrama) waarbij bij fans al de vraag rees of het niet zijn doodsteek zou kunnen zijn. We weten inmiddels allemaal beter.
De budgetten die in de pers genoemd worden lopen uiteen van $200 mln - $500 mln. Dat hoogste bedrag is tegen de huidige koers ¤ 305 mln. Nog altijd meer dan ik in een gemiddeld jaar verdien, maar iets meer in perspectief.

De hoogte van de gepubliceerde budgetten, hangt overigens sterk af van wat er wordt meegenomen in de berekening. Zo zijn er bijvoorbeeld de ontwikkelkosten voor het perfectioneren van 'motion capture'. Deze methodiek zal echter zijn geld dubbel en dwars gaan opleveren middels films die nog gaan komen. Regisseurs/producers als Martin Scorcese, Steven Spielberg, George Lucas, Robert Zemeckis en Peter Jackson hebben de technologie van Cameron's bedrijf inmiddels al omarmd. In dat licht bekeken is het maar de vraag hoe realistisch die $ 500 mln is voor alleen Avatar. Het lijkt mij voornamelijk stemmingmakerij van de pers.
Juist in deze economische tijden is het op deze manier makkelijk scoren voor journalisten. En de lezer slikt het allemaal nagenoeg kritiekloos.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:54:46 #172
12888 Skull-splitter
pi_74584894
Ik zeg enkel dat we hetzelfde gezeik hadden ("Redt Cameron zinkend schip Titanic?" toen hij zelf enkele tientallen miljoenen in de film pompte) over de financiele kant van films met zijn vorige film, en die heeft zich in veelvoud terugbetaald.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:55:34 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74584921
Avatar lijkt me vooral een hype bij filmfreaks en Cameron-fanboys. Leuk, maar uiteindelijk was ook Jan Modaal wel benieuwd naar Titanic. Ik betwijfel dat die meneer Modaal uberhaupt weet dat Avatar bestaat.

Nu zal er nog wel een joekel van een marketing campagne aankomen waardoor je de film al beu bent nog voor hij uitkomt, maar vreemd uitziende aliens gecombineerd met de hele 3D gimmick (incl. rommel die je op je gezicht moet zetten) is een redelijk hoge drempel voor het grote publiek. Het is dan ook nog eens een onbekend verhaal, dingen waar Titanic, LOTR, de Harry Potters en alle superheldenfilms helemaal geen last van hadden.

Ik denk niet dat hij gaat enorm floppen, maar een groot succes zie ik het ook niet worden. Maar ja, wat is succes en wat is een flop? Succes als je de beste bezochte van het jaar bent? Flop als je niet uit de kosten raakt? ALs je de laatste geruchten moet geloven, dan is het bij Avatar best mogelijk om meer op te brengen dan Transformers 2 en nog steeds verlieslatend te zijn, zo obsceen veel zou ie kosten .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74595640
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Avatar lijkt me vooral een hype bij filmfreaks en Cameron-fanboys. Leuk, maar uiteindelijk was ook Jan Modaal wel benieuwd naar Titanic. Ik betwijfel dat die meneer Modaal uberhaupt weet dat Avatar bestaat.
Mwah, vooral in de CGI community is het een hype omdat we zeer hoogst waarschijnlijk de uncanny valley achter ons laten.

Deze film is overigens specifiek gemaakt om het in 3D te zien ( de nieuwe hype bij film makers en maatschappijen ) en daarom zien de "2D" screenshots er minder uit, welke overigens nog steeds uber gedetailleerd zijn en elke CGI persoon over kwijlt
pi_74615420
vette trailer, tvp

hoewel ik eigenlijk bij de titel eerst hieraan moest denken:
  woensdag 11 november 2009 @ 22:07:52 #176
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74619313
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:48 schreef AnusPolijster het volgende:
Hoe gaat het in de bioscoop eigenlijk als je zelf al een bril draagt? Hebben ze dan speciale dingetjes die je aan je bril klikt? Ik neem aan dat je zo'n 3d-bril niet over je eigen bril kan doen. Zonder m'n eigen bril op zie ik ook geen zak verder dus dan zou het weinig nut hebben om naar een 3d-voorstelling te gaan.
Ze kunnen wel over je bril. Ging met iemand die brildragend was naar Up toe, en de 3D-bril ging gemakkelijk over de eigen bril heen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:05:47 #177
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74621246
Ik vind dat CGI gebeuren niet zo. Echte mensen zien er nog altijd beter uit dan CGI. Ik ben wel benieuwd, maar ik ben het hele CGI gebeuren nu al een beetje beu en er zijn pas een paar films geweest die helemaal CGI zijn...
pi_74622913
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:16 schreef jaap1068 het volgende:
vette trailer, tvp

hoewel ik eigenlijk bij de titel eerst hieraan moest denken:
[ afbeelding ]
Die komt ook

http://www.apple.com/trailers/paramount/thelastairbender/hd/
pi_74631180
Net de trailer bekeken, na die enorme diss in de nieuwste South Park, maar het ziet er uit als een of andere videogame
Kan we weinig boeien in ieder geval.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:20:38 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74634249
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:40 schreef Shoombak het volgende:
Net de trailer bekeken, na die enorme diss in de nieuwste South Park, maar het ziet er uit als een of andere videogame
Kan we weinig boeien in ieder geval.
Dat vind ik nou ook weer wat ver gaan.
Wat ik in videogames altijd mis is totaal geen emotie in de gezichten en zinnen die totaal niet kloppen met het bewegen van de mond. Ik snap wel dat dat misschien (nog) niet kan of in ieder geval heel moeilijk is, maar dan ziet dit er veel beter uit.

Alleen het hele CGI sfeertje vind ik zinloos als je wel gewone acteurs gebruikt.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:36:55 #181
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74648615
vandaag de nieuwe biostrailer gezien... moet zeggen ziet er best ok uit
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_74651088
Zag de trailer al een hele tijd terug bij Final Destination 3D, kon toen al niet wachten
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:12:37 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74680824
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:36 schreef Knuffelzacht het volgende:
vandaag de nieuwe biostrailer gezien... moet zeggen ziet er best ok uit
Same here, gisteren voor het eerst de tweede trailer in de bios gezien
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:13:37 #184
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74680849
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:40 schreef Shoombak het volgende:
maar het ziet er uit als een of andere videogame

! dat is nou ook net de bedoeling. De game komt op dezelfde dag uit en de verhalen van de game en de film lopen door elkaar. Althans, dat is wat Cameron zelf zegt.
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:09:06 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74682935
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

! dat is nou ook net de bedoeling. De game komt op dezelfde dag uit en de verhalen van de game en de film lopen door elkaar. Althans, dat is wat Cameron zelf zegt.
Kortom om het verhaal in zijn geheel beter te "begrijpen" moet je de film zien en de game kopen
Mooie marketing is dat...

Ik heb de trailer nu trouwens in de bios gezien en zag er wel cool uit, maar ik blijf bij mijn statement dat ik irl acteurs cgi maken wat overdreven vind.
  zaterdag 14 november 2009 @ 00:12:54 #186
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74685207
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:12 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Same here, gisteren voor het eerst de tweede trailer in de bios gezien
ja nu heeft die film wat potentie en heb ik minder het "oh god deze film gaat zoooo tegenvallen" gevoel

toevallig ook bij 2012??
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:52:07 #187
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74693924
Hoe moet ik die 3D techniek nou zien? Het is met 2 camera's in 1 behuizing opgenomen zodat er diepte ontstaat, maar verreweg het meeste van de film is dan ook nog eens CGI. En het schijnt dus dat het in speciale bioscopen gaat draaien. Het is ook geen traditionele 3D zeggen ze.

Ik vraag me af hoe goed de trailers de film laten zien, als je deze op je laptop scherm bekijkt zoals we tot nu doen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_74694003
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:52 schreef Mirel het volgende:
Hoe moet ik die 3D techniek nou zien? Het is met 2 camera's in 1 behuizing opgenomen zodat er diepte ontstaat, maar verreweg het meeste van de film is dan ook nog eens CGI. En het schijnt dus dat het in speciale bioscopen gaat draaien. Het is ook geen traditionele 3D zeggen ze.

Ik vraag me af hoe goed de trailers de film laten zien, als je deze op je laptop scherm bekijkt zoals we tot nu doen.
Meestal twee lenzen
En ongeveer 70% van de hele film is CGI, althans dat zei iemand bij ILM.

Verschil tussen de "2D" trailer en de 3d trailer is enorm ( imo ), toen de 2d trailer uitkwam vond ik het ook niet speciaal maar in 3D lag mn kaak op de grond
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:16:58 #189
87680 Mirel
pi_74694452
Is het dan zo simpel van 'VONKJES EN RAKETTEN DIE OP JE AFVLIEGEN!!!!' of zit er meer in
pi_74699538
De film leunt voor een flink deel op het vernieuwde procedé van Motion Capture. Even in lekentaal wat ik er van heb begrepen in een interview met JC in de Empire, enkele maanden geleden:

De real-life acteur doet zijn werk met tal van sensoren op zijn lijf. Vooraf is zijn CGI-karakter al "gebouwd". Elke beweging van de real-life acteur wordt direct omgezet in bewegingen van het CGI-karaketer. Deze methodiek maakt het mogelijk om elke CGI-vorm die je maar wilt natuurlijke en vloeiende bewegingen te laten maken. Met de beschikbare rekenkracht van de computers kunnen de shots meteen teruggekeken worden, zodat er direct kan worden besloten of een nieuwe 'take' nodig is.

De mogelijkheden zijn immens. De grenzen worden alleen nog maar gevormd door de grenzen van de fantasie van de regisseur.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:46:54 #191
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_74703186
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
Precies. Gisteren de trailer in de bios gezien, maar het spreekt mij niet echt aan. Al ziet het er wel erg mooi uit..
  zondag 15 november 2009 @ 00:35:21 #192
87680 Mirel
pi_74710829
Motion Capture is niks nieuws. Ik vind (denk) wat nu anders is dat de omgeving meebeweegt zoals met bomen en gras het geval is, en meer van dat soort technische ongein. Al dat gebrabbel die ze in interviews geven, is dan voor het máken van de film vernieuwend. Is het bij het terugkijken op het scherm allemaal een gróte vernieuwende stap in vergelijking met het kijken naar de oudere films die dezelfde soort technieken gebruiken? Niet zo groot neem ik aan.

Is er iemand die naar de bioscoop is geweest voor de trailers die er uitgebreid over kan vertellen?
  zondag 15 november 2009 @ 09:47:07 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74713696
Nog een maandje en dan is het er op of eronder.

Maar wat men zegt: het is een hype, maar enkel op filmsites. De film wordt zowat gebracht als het geneesmiddel tegen AIDS
[..]
  maandag 16 november 2009 @ 10:15:03 #194
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74740998
Dances with Wolves rebooth. Ben benieuwd.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 16 november 2009 @ 23:01:55 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74767078
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:35 schreef Mirel het volgende:
Motion Capture is niks nieuws. Ik vind (denk) wat nu anders is dat de omgeving meebeweegt zoals met bomen en gras het geval is, en meer van dat soort technische ongein. Al dat gebrabbel die ze in interviews geven, is dan voor het máken van de film vernieuwend. Is het bij het terugkijken op het scherm allemaal een gróte vernieuwende stap in vergelijking met het kijken naar de oudere films die dezelfde soort technieken gebruiken? Niet zo groot neem ik aan.

Is er iemand die naar de bioscoop is geweest voor de trailers die er uitgebreid over kan vertellen?
Er stond 2 maanden geleden een heel stuk daarover in Empire. Alle technieken die zijn gebruikt voor het maken van Avatar zijn speciaal voor deze film ontwikkeld. Zowel een nieuwe manier van motion capture als speciale camera`s en nog meer van die technische dingen. Het wordt nu al in meer films gebruikt, oa. in de Spielberg versie van Kuifje die er aan komt.
Wat dat aan gaat is Avatar dus absoluut een vernieuwende, wellicht wel revolutionaire film.
  maandag 16 november 2009 @ 23:14:16 #196
87680 Mirel
pi_74767596
Het gaat me erom of het kíjken van deze film anders is dan bij de oudere.
  maandag 16 november 2009 @ 23:33:05 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74768398
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:14 schreef Mirel het volgende:
Het gaat me erom of het kíjken van deze film anders is dan bij de oudere.
Blijkbaar gaat dat wel het geval zijn. Ik ben iig. benieuwd
pi_74769830
Leona Lewis doet de soundtrack.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:20:44 #199
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74773619
Ik ken haar verder niet, maar ze doet alleen het eindnummer. De soundtrack wordt gecomponeerd door James Horner.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:32:22 #200
19902 Hymn
CG Artist
pi_74773850
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:01 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Er stond 2 maanden geleden een heel stuk daarover in Empire. Alle technieken die zijn gebruikt voor het maken van Avatar zijn speciaal voor deze film ontwikkeld. Zowel een nieuwe manier van motion capture als speciale camera`s en nog meer van die technische dingen. Het wordt nu al in meer films gebruikt, oa. in de Spielberg versie van Kuifje die er aan komt.
Wat dat aan gaat is Avatar dus absoluut een vernieuwende, wellicht wel revolutionaire film.
Mwah, dat is gewoon PR gelul
Wordt inderdaad motion capture, sorry "performance capture", gebruikt maar dat is alles behalve de heilige graal.
Er komen nog steeds animatoren aan te pas om de boel te tweaken, op te schonen of zelfs helemaal aan te passen.

Het vernieuwende gedeelte is dat het allemaal op een grote schaal gebeurt, benjamin button was een revolutie. Avatar is meer een stokpaardje van de filmstudios om te patsen van "ooo kijk ons eens vernieuwend zijn" terwijl het allemaal wel mee valt.
Het is alleen tering veel werk voor de VFX studios, stuk of 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')