abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75699185
Ik ga er zo heen. Vanavond een uitgebreide review van één woord van mij.
pi_75708439
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:56 schreef Jeeh het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nu maar 2 IMAX zalen in NL. En de 2e wordt vanaf morgen in gebruik genomen
Er zijn er al 3 in NL.
Volgend jaar komt er geloof ik ook een in Eindhoven.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:41:34 #278
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_75708895
Vanmiddag gezien, de 3D technieken zijn zo goed dat je het niet eens merkt met kijken, doet geen pijn aan je ogen, je bent gewoon op Pandora. Wow. Enige nadeel is dat de ondertitels soms door de mensen heengaan.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_75709968
Dit is de eerste keer dat ik naar een 3D film ben gegaan en het eerste wat me opviel;
naast de stijlvolle brilletjes (het zijn niet de goedkope plastic rood-blauwe brilletjes die je 10 jaar geleden weleens hebt gebruikt, ze zijn gemaakt in stevig rubber en de glazen zijn getint en kunnen goed tegen een stootje), was de enorme diepte die wordt weergegeven via 3D, bij de trailer van Alice in Wonderland toen de kat richting het scherm ging, schrok ik behoorlijk en de reactie van het publiek op het 3D effect was voor Avatar al begon, overweldigend.

Toen de film begon, merkte ik dat ik de ondertiteling minder storend vond dan wanneer ik een 'normale' film bekijk. De ondertiteling lijkt te zweven en het leek er op de ondertiteling niet vast zat aan het beeld, vanwege de gecreërde diepte .

In de eerste 20 minuten kwam de 3D niet goed tot uiting, op bepaalde momenten na, zoals in de 'Space Ship' waar de crew gebruik maakt van die holografische schermpjes om Pandora te analyseren .
Vanaf het moment dat Jake zijn Avatar betreedt en gedropt wordt op Pandora en Neytiri ontmoet, was het 2 uur lang oogstrelend mooie omgevingen, de scene op de boomstronk met de 'Jellyfish' was machtig.

Ik heb letterlijk 2 en een half uur lang met open mond naar de film gekeken. Visueel is dit de beste film die ooit heb mogen aanschouwen. Verhaal technisch was het niet fantastisch, toen Jake die enorme vliegende leonopterix overmeesterde om het vertrouwen van de Na'vi terug te winnen. Ik bedoel; hoe snel kun je iemand vergeven? Hoe zit het nu met die Tree of Souls, kunnen ze daarmee contact maken met Eyra?
Teveel onduidelijkheden in het verhaal maken het soms onnavolgbaar.

Maar al met al is dit een zeer geslaagde film die zeker tot de top 5 behoort van meest indrukwekkende films die ik in mijn levn eheb gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Asskicker14 op 16-12-2009 23:10:15 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_75710006
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:14 schreef -Mo- het volgende:
Ik ga er zo heen. Vanavond een uitgebreide review van één woord van mij.
Bazenfilm.
pi_75710029
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:06 schreef -Mo- het volgende:

[..]

Bazenfilm.
pi_75711388
Kom net uit Schouwburgplein. Mijn hemel. Ik kijk al zo enorm lang rijkhalzend naar deze film uit en hij was het wachten méér dan waard. Wat een ongelofelijk grootse film. Wauw.

Ik zal proberen dat nog iets te onderbouwen, maar waar moet je bij zo'n film beginnen? Avatar voelde meer als een belevenis dan een echte film voor mijn gevoel, ondanks de duidelijke structuur in het verhaal. Bijna 3 uur lang had ik het gevoel op een andere wereld te zijn, een planeet die er écht is en waar je gewoon naar toe kan. De aliens ogen ongelofelijk realistisch, ik heb niet één seconde getwijfelt aan de digitale effecten. En dan bedenk je je pas halverwege de film dat ook de wereld zelf helemaal niet echt is, het is te knap voor woorden. Maar goed, Avatar ging gewoon een visueel meesterwerk worden, dat was mij sinds de preview afgelopen zomer al duidelijk. De trailers geven gelukkig achteraf gezien maar relatief weinig prijs van het grotere geheel, er waren meer dan genoeg onvergetelijke momenten die ik nog niet langs heb zien komen in het promomateriaal.

Dan nu onvermijdelijk even het verhaal. Natuurlijk is het geen oscar-waardig script en zal de film de boeken niet ingaan voor zijn hoogstaande, verrassende plot, maar zat het slecht in elkaar? Absoluut niet. Ik vond alle personages erg boeiend en merkte erg dat ze allen gewoon een hoop betekenen voor het plot. De Na'Vi werken zo goed als digitale creatie, ze zijn net zo vlees en bloed als de echte mensen. Ondanks dat het verhaal geen originaliteitsprijs zal winnen heb ik mij de gehele film door niet één seconde verveelt.

Avatar is een belevenis. Ga het kijken op een IMAX 3D scherm, je moet dit gewoon meemaken. Geniet van de briljante visuele pracht, vermaak je met een leuk verhaal en ga 2 1/2 uur lang lekker helemaal op in een prachtige wereld.

Ik ga morgen weer
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_75711442
Zojuist terug van de 3D versie en ik ben totaal overdonderd. Wat een fantastische film. Visueel echt baanbrekend maar ook de storyline vond ik geweldig. Een absolute aanrader
pi_75711500
Was de samenstelling van het bioscoop publiek bij jullie ook 95% man, 5% vrouw?
pi_75711579
In hoeverre moeten je beide ogen prima zijn om een beetje 3D te zien door zo'n brilletje?

'k Heb een wat lui oog enzo... en een groot sterkteverschil tussen beide ogen...
Gaat 'm dus niet worden denk ik . Die 3D-platen vroeger zag ik ook nooit...

Maar hij lijkt me in 2D ook best lollig .
pi_75711582
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Was de samenstelling van het bioscoop publiek bij jullie ook 95% man, 5% vrouw?
Viel voor mn gevoel wel mee eigenlijk Zou het op 60/40 houden bij ons.

Werd overigens ook goed geklapt na afloop. En terecht
pi_75711593
Ik moest met mijn ogen knijpen om het volle effect te ervaren, raar genoeg.
pi_75711663
Ook net terug (3D versie).

Verdomme wat vet! Eerste film die ik 3D heb gezien, dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de diepte en details zijn echt bizar! Zelfs bij de actiescenes blijft het allemaal erg overzichtelijk (i.t.t. bijv. Transformers, waar je soms echt geen reet zag). Vooral toen ze voor het eerst op onderzoek in het 'regenwoud' gingen. De geluiden (het druppelen van water op een blad op de voorgrond) en de 3D beelden die zo goed weergegeven waren deden me echt denken of ik zelf in zo'n botanische tuin liep, je 'voelde' bijna hoe warm en vochtig het er was, heel bizar...

En tsja, de verhaallijn is natuurlijk niet echt hoogstaand maar dat deed totaal geen afbreuk aan de film wat mij betreft. De emotionele connectie met de personages heb ik beter gezien, maar ik had
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ook dat deed totaal geen afbreuk aan de film

En nog even terug naar het 3D gebeuren, in sommige scenes zitten echt zoveel lagen, dan staat er een persoon of plant ofzo op de voorgrond, de ondertiteling daarachter, dan het 'main' beeld met daar weer een achtergrond achter waar van alles gebeurt

En wat de animatie van de Na'Vi betreft, daar had ik ook mijn twijfels over na het zien van de trailer, maar geloof me, daar ga je je totaal niet aan ergeren Het klopt gewoon allemaal, je hebt niet het idee dat je naar CGI mensen zit te kijken

Dus eens met bovenstaande: bazenfilm, punt
(Y)
pi_75711709
Ohhhh mennnn ik kan niet meer wachten tot vrijdag
pi_75711725
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:48 schreef DennisMoore het volgende:
In hoeverre moeten je beide ogen prima zijn om een beetje 3D te zien door zo'n brilletje?

'k Heb een wat lui oog enzo... en een groot sterkteverschil tussen beide ogen...

Je kunt je eigen bril ophouden mocht je die hebben
(Y)
  woensdag 16 december 2009 @ 23:52:50 #291
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_75711741
Ik ben ook net terug en het is de beste 3d-animatie die ik ooit gezien heb.
Vooral ook de bewegingen en emoties van de 3d personages zijn erg goed gedaan,
waardoor we een grote sprong hebben gemaakt naar 100% realistische 3d-animatie.

Het verhaal is boeiend maar wel redelijk voorspelbaar. Wat mij niet uit maakt,
want ik ga toch voor aktie boven verhaal.
9/10
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_75711781
Deze 3D brillen (ze werden nieuw uit de doos gehaald!) werden aan ons uitgereikt:

Bij de kassa zeiden ze dat er een medewerker bij de uitgang zou staan die ze aan het eind van de voorstelling alle brillen weer zou innemen.

Maar dat was dus niet het geval, ik had dus zo met deze 3D bril de bioscoop uit kunnen lopen.
Zo'n bril kost per stuk ongeveer 100 euro op de officiële site (http://xpand.tv/XpanD-X101-3D-Stereoscopic-Active-3D/M/B001CR6LP8.htm), maar aangezien ik vrij eerlijk ben en niet snel steel, heb ik dat maar niet gedaan. Deze kosten worden toch weer doorberekend aan de klant, het zou uiteindelijk ervoor zorgen dat toekomstige bioscoop-bezoeken prijziger worden.
pi_75711914
Wij kregen deze:

en die zijn 3,25 dollar als ik zo snel even kijk
(Y)
pi_75711927
Ik zit thuis echt nog flink na te genieten. Er is zo enorm veel gebeurd in die 160 minuten.

Maar hoe meer ik erover nadenk.... Ik kan geen film bedenken die in de bioscoop meer indruk op mij heeft gemaakt dan deze. Natuurlijk gaat hij voor visuele pracht boven een origineel verhaal, maar deze doet gelukkig alles zo overtuigend dat de film gewoon aan werkelijke alle kanten klopt.

Ik kan echt niks negatiefs bedenken Damn, wat was dit gaaf zeg. Snel weer
pi_75711979
Ik kom net van Tuschinky De Munt vandaan waar ik de 3D-versie heb gezien. Beste filmervaring van het jaar.

Ik heb al wat kritiek gelezen dat het verhaal niet origineel en zelfs voorspelbaar is, maar wat mij betreft heeft deze 'Dances with Wolves in Space' de roos geraakt. Ik werd al vanaf het begin opgeslokt door het verhaal maar vooral door de beelden, de vista's, de actie-scenes. Godsamme, wat was dat allemaal mooi. Ik heb grote stukken van de film met een grote grijns op mijn gezicht zitten kijken, in verrukking door deze filmervaring. Ik heb heel erg genoten en dat gebeurt me zelden in een bioscoop. Het was ook de eerste keer ooit dat ik in een bioscoopzaal applaudiseerde voor een film.

3D was absoluut een verrijking. Iemand vond de effecten niet opvallend genoeg, maar dat is juist de kracht van de film. Cameron gebruikt nergens in de film overdreven effecten zoals je die zag in 3D-filmpjes die je met rode en groene brilletjes moest bekijken. Er worden geen ballen de bioscoopzaal ingeschoten, niemand blaast rookwolken de zaal in. De 3D is precies goed. Je hebt al vanaf de eerste shot wanneer de hoofdpersoon uit zijn cryolslaap wordt gewekt (referentie aan Aliens?) een opmerkelijk gevoel van diepte. Ik heb bij bepaalde shots een oog dichtgedaan om het verschil tussen 2D en 3D te vergelijken. 3D maakt een shot veel rijker, het zorgde ervoor dat de wereld die je op het scherm zag diepte kreeg en daarmee tot leven kwam. Zonder 3D had ik de film misschien een 8.5 gegeven maar met 3D was het een 10+. Werkelijk fantastisch.

Ik ga *nooit* een film meer dan 1 keer in de bioscoop bekijken, maar voor Avatar ga ik een uitzondering maken omdat ik deze ervaring niet thuis kan herbeleven. De Blu-Ray in Full HD is toch echt niet hetzelfde als deze 3D-ervaring.
pi_75711992
Ik ben van plan de komende dagen nog 2 keer te gaan. Ik wil het in ieder geval ook 1 keer in IMAX zien.
pi_75712047
Wat was jullie favoriete quote?

Mijne was van Grace: Try to make your head blank. It shouldn't be hard for you.
pi_75712089
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:48 schreef DennisMoore het volgende:

Ik heb eigenlijk een bril nodig met mijn linkeroog zie ik veel minder scherp dan met mijn rechteroog maar ik had een prima 3D-ervaring.
pi_75712142
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was jullie favoriete quote?

Mijne was van Grace: Try to make your head blank. It shouldn't be hard for you.
Ik heb me erg goed vermaakt met de simpele opmerkingen van Jake toen hij net bij de Na'Vi was.

Kan 1,2,3 niet iets bedenken, maar zijn korte zinnen daar waren geweldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')