Inderdaad. VVD is in zelfde vaarwater als Wilders zitten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:55 schreef Picchia het volgende:
Of die dingen daar echt te zien zijn weet ik niet.
Maar met het willen verbieden van boeken heeft Wilders zich destijds flink in zijn voet geschoten ja. Dat voelde ik al aankomen toen hij daarover begon. Hij ging er te fanatiek op af zonder te toetsen of het wel strookt met zijn ideologie. Andere politici zoals Rutte hebben daar ook een handje van. Maar achteraf komen er altijd momenten van bezinning.
Ook is het leuk om te zien dat Rutte en Wilders elkaar tegemoet komen op dit punt en niet elkaar blijven bestrijden. Een positieve ontwikkeling.
Zeker, als hij nu iets meer in de richting van de VVD bleef hangen met zijn integratiestandpunten (dus niet heel de koran verbieden, maar bijv wel een imam die tot terrorisme oproept eruit smijten ipv thee drinken) zou er een breder draagvlak zijn voor zijn partij.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:55 schreef Picchia het volgende:
Maar met het willen verbieden van boeken heeft Wilders zich destijds flink in zijn voet geschoten ja.
De vrijheid van meningsuiting staat wel onder druk met dit kabinet. Dus op zich niet zo'n slecht initatiefquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:04 schreef du_ke het volgende:
Tja ik den kdat VVD en pVV hiermee hun doel voorbij schieten.
Is dat zo? Volgens mij mag iedereen alles zeggen en zolang ze geen boeken willen verbieden zoals Wilders denk ik dat het wel meevalt..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting staat wel onder druk met dit kabinet. Dus op zich niet zo'n slecht initatief
Die ligt er al.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:18 schreef Yildiz het volgende:
Benieuwd wanneer de Koran er in een vitrine tentoongesteld wordt...
Ah, het was niet geheel duidelijk wat de OP precies was. Maar ok, thanks.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die ligt er al.(Staat ook in de OP)
[ [url=http://www.vvd.nl/ReadFile.aspx?ContentID=8614&ObjectID=148573&Type=1&File=0000004933_DSCF1538[1].jpg]afbeelding[/url] ]
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1590&ContentId=8614
Wat doen VVD en PVV daar precies aan dan? Ik hoor namelijk verdomd weinig.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting staat wel onder druk met dit kabinet. Dus op zich niet zo'n slecht initatief
De vrijheid van godsdienst staat ook onder druk met de rechtse oppositie.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat zou een geweldig integratiestandpunt zijn! Wel erg conservatief, natuurlijk, want het is nu ook al gebruikelijk dat er geen thee wordt gedronken met imams die oproepen tot terrorisme.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:12 schreef sneakypete het volgende:
(dus niet heel de koran verbieden, maar bijv wel een imam die tot terrorisme oproept eruit smijten ipv thee drinken)
De judeogristelijke waarheid, de enige echtequote:Op zondag 6 juli 2008 15:27 schreef FeestNummer het volgende:
Wat heeft de PVV trouwens met vrijheid van meningsuiting te maken?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die ligt er al.(Staat ook in de OP)
[ [url=http://www.vvd.nl/ReadFile.aspx?ContentID=8614&ObjectID=148573&Type=1&File=0000004933_DSCF1538[1].jpg]afbeelding[/url] ]
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1590&ContentId=8614
Noem eens een Nederlands voorbeeld waaruit blijkt dat jouw vrijheid van meningsuiting bedreigd wordt door Moslims?quote:Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef Fiskus het volgende:
Moslims zijn een grotere gevaar voor de vrijheid van meningsuiting dan bovengenoemde partijen.
Alhoewel het natuurlijk gewoon een vorm van vrijheid is om de mogelijkheid te hebben thee te drinken met imams die oproepen tot terrorisme.quote:Op zondag 6 juli 2008 15:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zou een geweldig integratiestandpunt zijn! Wel erg conservatief, natuurlijk, want het is nu ook al gebruikelijk dat er geen thee wordt gedronken met imams die oproepen tot terrorisme.
Net mijn gedachte.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
mag ik zeggen dat ik er 0,0 waarde aan hecht en eigenlijk plaatsvervangende schaamte op voel komen?
Wilders een vrije denker? Rutte? Waar zijn deze heren wanneer het gaat over onze vrijheid? Ik heb ze nog niet gezien.
Ja, voor hun eigen parochie wellicht.
Oftewel: een aanfluiting waar je U tegen zegt.
Een paar domoren een rad voor de ogen draaien... Ik denk dat ik dat baantje ook nog wel zou kunnen handelenquote:Op maandag 7 juli 2008 01:38 schreef Karammel het volgende:
[..]
Net mijn gedachte.
De VVD blijft maar in mijn aanzien dalen. Tijdens de laatste verkiezingen heb ik zelfs nog overwogen om op ze te stemmen. De partij zelfs spreekt me op veel punten ook wel aan. Toch vind ik die Rutte echt echt een lachertje. Hoe hij zich hier weer in mengt geeft ook aan wat een slappe zak het ook eigenlijk is. De VVD zou er goed aan doen een frisse start te maken. De bezem zouden ze eens door de partij moeten halen te beginnen bij Rutte.
En de PVV heeft weer heel handig een manier gevonden om het nieuws te halen. Op deze manier proberen ze duidelijk te maken dat de regerende partijen de vrijheid van meningsuiting beperken en zelf doen ze dat natuurlijk totaal niet. Bij hun aanhangers komt dit natuurlijk heel sterk over. Dit initiatief is dan ook een erg goede zet. De campagneleider of hoe je het ook mag noemen doet goed werk bij de PVV. Petje af voor die persoon.
Natuurlijk. Die zijn namelijk nog gewoon legaal.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef rood_verzet het volgende:
Kan je daar ook paddo's eten?
Nu nog wel, zo direct met dank aan de VVD en de PVV niet meerquote:Op maandag 7 juli 2008 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die zijn namelijk nog gewoon legaal.
Wat een triest zooitje.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:39 schreef FrankR het volgende:
De wilders-marlboro poster wil de pvv er in iedergeval niet hebben:
http://www.depers.nl/binn(...)r-iedereen-vrij.html
quote:[..] Hallo Fleur Agema, PVV-Kamerlid. U heeft de Vrijdenkersruimte ingericht. Is er nog een plaatsje over voor de poster van Dibi?
‘Eh, nou ja, kijk, Tofik Dibi heeft het volste recht om te doen wat hij doet. Dat is vrijheid van meningsuiting. Maar deze tentoonstelling bestaat uit kunst die is verwijderd onder druk van moslims. Dat is het thema van de expositie, en daar past de poster van Dibi niet bij. Maar ik spreek natuurlijk niet voor de VVD. Die hebben in hun ruimte ook een Koran neergelegd – dat is voor ons natuurlijk ondenkbaar. Dus misschien heeft de VVD een andere houding.’ [..]
quote:Maar deze tentoonstelling bestaat uit kunst die is verwijderd onder druk van moslims. Dat is het thema van de expositie
Inderdaad,quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:58 schreef Monidique het volgende:
[..]. Ooo! Het gaat gewoon om de moslims, dat had ik niet gedacht.
Dat ze een ruimte in hebben gericht wil toch niet zeggen dat ze elk spastisch postertje van die omhoog geschopte mileufascist op hoeven te plakken?quote:
Het is inderdaad erg objectief bepaalt allemaal wat er wel of niet komt, dat kun je overal aan merken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat ze een ruimte in hebben gericht wil toch niet zeggen dat ze elk spastisch postertje van die omhoog geschopte mileufascist op hoeven te plakken?
Ga je ook lopen huilen als jouw schilderij niet wordt geaccepteerd bij eoa. tentoonstelling?
quote:Maar deze tentoonstelling bestaat uit kunst die is verwijderd onder druk van moslims. Dat is het thema van de expositie
Echter is dat niet de reden die Wilders geeft; WIlders weigert het omdat het Islamitisch of wat dan ook is, niet omdat het gewoon shit kunst is (net als alle andere voorwerpen daar).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat ze een ruimte in hebben gericht wil toch niet zeggen dat ze elk spastisch postertje van die omhoog geschopte mileufascist op hoeven te plakken?
Ga je ook lopen huilen als jouw schilderij niet wordt geaccepteerd bij eoa. tentoonstelling?
Bij elke tentoonstelling worden er keuzes gemaakt. Is dat erg?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:42 schreef IHVK het volgende:
Het is inderdaad erg objectief bepaalt allemaal wat er wel of niet komt, dat kun je overal aan merken.
Vooral aan deze zin:
Vrijheid houdt echter ook in dat men stukken kan weigeren bij je eigen tentoonstelling.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:44 schreef Xith het volgende:
Echter is dat niet de reden die Wilders geeft; WIlders weigert het omdat het Islamitisch of wat dan ook is, niet omdat het gewoon shit kunst is (net als alle andere voorwerpen daar).
Dude, het is toch echt duidelijk op welke grond deze keuzes worden gemaakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij elke tentoonstelling worden er keuzes gemaakt. Is dat erg?
Natuurlijk is dat duidelijk, maar het is hun gedeelte van hun expositie. Ze moeten dus helemaal lekker zelf weten wat ze daar zelf neer zetten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:46 schreef IHVK het volgende:
Dude, het is toch echt duidelijk op welke grond deze keuzes worden gemaakt.
Vrijheid betekend niet dat opgeschoten mileufascisten posters jouw tentoonstelling in kunnen forceren.quote:Je hoeft er echt geen lulkoek omheen te lullen zeg maar.
Wat voor jou een millieufacist is, is voor iemand anders een held.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat duidelijk, maar het is hun gedeelte van hun expositie. Ze moeten dus helemaal lekker zelf weten wat ze daar zelf neer zetten.
[..]
Vrijheid betekend niet dat opgeschoten mileufascisten posters jouw tentoonstelling in kunnen forceren.
Misschien snappen jullie vrijheid gewoon niet.
He hallo rellertje, niemand hier zegt dat dit verboden zou moeten worden ofzo. De (vrije!) keuze van Wilders om Moslim kunst te weigeren is niet zozeer illegaal. Het is alleen een, voor ons, typische keuze van WIlders die weer goed laat zien dat zijn moraalridderlijke gedachtes zo diep gaan als altijd al aangenomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat duidelijk, maar het is hun gedeelte van hun expositie. Ze moeten dus helemaal lekker zelf weten wat ze daar zelf neer zetten.
[..]
Vrijheid betekend niet dat opgeschoten mileufascisten posters jouw tentoonstelling in kunnen forceren.
Misschien snappen jullie vrijheid gewoon niet.
Als de keuze wordt gemaakt om kassadames van een museum niet de hele dag naar opengesperde vagina's te laten kijken, schijnt dat bijvoorbeeld censuur te zijn. Dit volgens de maker van die schilderijen en half Telegraaf.nl / Elsevier. Dus in deze context, ja, dat is erg.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij elke tentoonstelling worden er keuzes gemaakt. Is dat erg?
Yep. En hun zelf weten maakt duidelijk dat het de PVV niet zozeer om vrijheid op zich gaat. Meer iets met moslims enzo.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Iets triest vinden mag, iets triest vinden, de redenering triest vinden mag. Dat is ook vrijheid. Snap jij het eigenlijk wel? Het gaat er niet om dat de PVV het een en ander weert, het gaat erom dat de PVV zo typisch weer anti-Islamitisch moet zijn. Dat is triest, en mensen hebben de vrijheid dat de zeggen en te vinden. Dat snap je toch wel?quote:Misschien snappen jullie vrijheid gewoon niet.
Milieufascist. Ik weet niet waarom, kennelijk ben je al gauw een fascist, misschien stelde hij iets voor waar jij het niet mee eens bent, dan is het ongetwijfeld een milieufascist, maar goed om rede en reden zal ik niet vragen.quote:die omhoog geschopte mileufascist
Hij doet inderdaad z'n best om met de dag gefrustreerder over te komenquote:Op woensdag 9 juli 2008 00:17 schreef Monidique het volgende:
Milieufascist. Ik weet niet waarom, kennelijk ben je al gauw een fascist, misschien stelde hij iets voor waar jij het niet mee eens bent, dan is het ongetwijfeld een milieufascist, maar goed om rede en reden zal ik niet vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |