abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59885315
De beide partijen willen met de expositieruimte opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, die volgens hen wordt ingeperkt door het kabinet.

'Wat ons betreft is dat onacceptabel. Wij staan pal voor de vrijheid van meningsuiting,' zegt VVD-fractievoorzitter Mark Rutte tegen nieuwsdienst ANP.

Onder andere is te zien

Het Kunstwerk van Jonas Staal (wilde Wilders verbieden
De Koran (wil Wilders verbieden)
Het boek van Kader Abdullah (wil Wilders verbieden)
De uitspraken van Theo van Gogh waaronder `De slachtoffers van de holocaust zijn de Nazi`s van nu` (aangeklaagd door Leon de Winter(elsevier) wegens antisemitisme , theo werd vrijgesproken

pi_59888617
Of die dingen daar echt te zien zijn weet ik niet.

Maar met het willen verbieden van boeken heeft Wilders zich destijds flink in zijn voet geschoten ja. Dat voelde ik al aankomen toen hij daarover begon. Hij ging er te fanatiek op af zonder te toetsen of het wel strookt met zijn ideologie. Andere politici zoals Rutte hebben daar ook een handje van. Maar achteraf komen er altijd momenten van bezinning.

Ook is het leuk om te zien dat Rutte en Wilders elkaar tegemoet komen op dit punt en niet elkaar blijven bestrijden. Een positieve ontwikkeling.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:05:05 #3
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59888845
mag ik zeggen dat ik er 0,0 waarde aan hecht en eigenlijk plaatsvervangende schaamte op voel komen?

Wilders een vrije denker? Rutte? Waar zijn deze heren wanneer het gaat over onze vrijheid? Ik heb ze nog niet gezien.

Ja, voor hun eigen parochie wellicht.

Oftewel: een aanfluiting waar je U tegen zegt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59889004
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:55 schreef Picchia het volgende:
Of die dingen daar echt te zien zijn weet ik niet.

Maar met het willen verbieden van boeken heeft Wilders zich destijds flink in zijn voet geschoten ja. Dat voelde ik al aankomen toen hij daarover begon. Hij ging er te fanatiek op af zonder te toetsen of het wel strookt met zijn ideologie. Andere politici zoals Rutte hebben daar ook een handje van. Maar achteraf komen er altijd momenten van bezinning.

Ook is het leuk om te zien dat Rutte en Wilders elkaar tegemoet komen op dit punt en niet elkaar blijven bestrijden. Een positieve ontwikkeling.
Inderdaad. VVD is in zelfde vaarwater als Wilders zitten.

Vandaar dat die 5 zetels die TON verloor naar het CDA ging die weer 5 zetels steeg.
pi_59889158
Een topic in 1 subforum openen is voldoende hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59895156
Tja ik den kdat VVD en pVV hiermee hun doel voorbij schieten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59895317
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:55 schreef Picchia het volgende:
Maar met het willen verbieden van boeken heeft Wilders zich destijds flink in zijn voet geschoten ja.
Zeker, als hij nu iets meer in de richting van de VVD bleef hangen met zijn integratiestandpunten (dus niet heel de koran verbieden, maar bijv wel een imam die tot terrorisme oproept eruit smijten ipv thee drinken) zou er een breder draagvlak zijn voor zijn partij.

Zich onderscheiden kan hij zich dan nog steeds bijv op het punt van globalisering. Sowieso ergert dat gehamer op alles wat moslim heet me gewoon aan hem. Ik deel opzich wel zijn idee dat de islam nou bepaald geen aanwinst is in een land waar je de vrijheid wilt behouden, maar je eigen grondrechten aanpassen om erger te voorkomen is de achterdeur uit.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:18:07 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59895424
Benieuwd wanneer de Koran er in een vitrine tentoongesteld wordt...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:13:04 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59896585
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:04 schreef du_ke het volgende:
Tja ik den kdat VVD en pVV hiermee hun doel voorbij schieten .
De vrijheid van meningsuiting staat wel onder druk met dit kabinet. Dus op zich niet zo'n slecht initatief
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59907643
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting staat wel onder druk met dit kabinet. Dus op zich niet zo'n slecht initatief
Is dat zo? Volgens mij mag iedereen alles zeggen en zolang ze geen boeken willen verbieden zoals Wilders denk ik dat het wel meevalt..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juli 2008 @ 13:39:14 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59907716
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:18 schreef Yildiz het volgende:
Benieuwd wanneer de Koran er in een vitrine tentoongesteld wordt...
Die ligt er al. (Staat ook in de OP)

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1590&ContentId=8614
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:47:07 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59907863
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[ [url=http://www.vvd.nl/ReadFile.aspx?ContentID=8614&ObjectID=148573&Type=1&File=0000004933_DSCF1538[1].jpg]afbeelding[/url] ]

Ah, het was niet geheel duidelijk wat de OP precies was. Maar ok, thanks. .

Al snap ik nu niet wat de PVV hier nu mee te maken heeft, weet ik het hoeveel dingen die daar liggen wil de PVV zélf verbieden...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:36:44 #13
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59909385
quote:

[..]

Wat doen VVD en PVV daar precies aan dan? Ik hoor namelijk verdomd weinig.

Dus nogmaals: misplaatste zelfverheerlijking van twee schertspartijen. Maarja, daarmee passen ze prima in de NL'se politiek anno 2008.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:40:26 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59909424
Goed initiatief maar volkomen misplaatst van de PVVD
pi_59926619
quote:
De vrijheid van godsdienst staat ook onder druk met de rechtse oppositie.
Komt er nu ook een ruimte op het Binnenhof waar godsdienst in vrijheid mag worden uitgedragen?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59926625
Wat heeft de PVV trouwens met vrijheid van meningsuiting te maken?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59926749
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:12 schreef sneakypete het volgende:
(dus niet heel de koran verbieden, maar bijv wel een imam die tot terrorisme oproept eruit smijten ipv thee drinken)
Dat zou een geweldig integratiestandpunt zijn! Wel erg conservatief, natuurlijk, want het is nu ook al gebruikelijk dat er geen thee wordt gedronken met imams die oproepen tot terrorisme.
  zondag 6 juli 2008 @ 15:35:30 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59926786
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:27 schreef FeestNummer het volgende:
Wat heeft de PVV trouwens met vrijheid van meningsuiting te maken?
De judeogristelijke waarheid, de enige echte
pi_59926839
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[ [url=http://www.vvd.nl/ReadFile.aspx?ContentID=8614&ObjectID=148573&Type=1&File=0000004933_DSCF1538[1].jpg]afbeelding[/url] ]

Kijk, stem voor de VVD, stem tegen politiekcorrectisme.
pi_59935262
Moslims zijn een grotere gevaar voor de vrijheid van meningsuiting dan bovengenoemde partijen.
  maandag 7 juli 2008 @ 00:10:09 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59939127
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:50 schreef Fiskus het volgende:
Moslims zijn een grotere gevaar voor de vrijheid van meningsuiting dan bovengenoemde partijen.
Noem eens een Nederlands voorbeeld waaruit blijkt dat jouw vrijheid van meningsuiting bedreigd wordt door Moslims?
  maandag 7 juli 2008 @ 00:53:06 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59939710
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou een geweldig integratiestandpunt zijn! Wel erg conservatief, natuurlijk, want het is nu ook al gebruikelijk dat er geen thee wordt gedronken met imams die oproepen tot terrorisme.
Alhoewel het natuurlijk gewoon een vorm van vrijheid is om de mogelijkheid te hebben thee te drinken met imams die oproepen tot terrorisme.
pi_59940146
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
mag ik zeggen dat ik er 0,0 waarde aan hecht en eigenlijk plaatsvervangende schaamte op voel komen?

Wilders een vrije denker? Rutte? Waar zijn deze heren wanneer het gaat over onze vrijheid? Ik heb ze nog niet gezien.

Ja, voor hun eigen parochie wellicht.

Oftewel: een aanfluiting waar je U tegen zegt.
Net mijn gedachte.

De VVD blijft maar in mijn aanzien dalen. Tijdens de laatste verkiezingen heb ik zelfs nog overwogen om op ze te stemmen. De partij zelfs spreekt me op veel punten ook wel aan. Toch vind ik die Rutte echt echt een lachertje. Hoe hij zich hier weer in mengt geeft ook aan wat een slappe zak het ook eigenlijk is. De VVD zou er goed aan doen een frisse start te maken. De bezem zouden ze eens door de partij moeten halen te beginnen bij Rutte.

En de PVV heeft weer heel handig een manier gevonden om het nieuws te halen. Op deze manier proberen ze duidelijk te maken dat de regerende partijen de vrijheid van meningsuiting beperken en zelf doen ze dat natuurlijk totaal niet. Bij hun aanhangers komt dit natuurlijk heel sterk over. Dit initiatief is dan ook een erg goede zet. De campagneleider of hoe je het ook mag noemen doet goed werk bij de PVV. Petje af voor die persoon.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  maandag 7 juli 2008 @ 08:33:50 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59941262
quote:
Op maandag 7 juli 2008 01:38 schreef Karammel het volgende:

[..]

Net mijn gedachte.

De VVD blijft maar in mijn aanzien dalen. Tijdens de laatste verkiezingen heb ik zelfs nog overwogen om op ze te stemmen. De partij zelfs spreekt me op veel punten ook wel aan. Toch vind ik die Rutte echt echt een lachertje. Hoe hij zich hier weer in mengt geeft ook aan wat een slappe zak het ook eigenlijk is. De VVD zou er goed aan doen een frisse start te maken. De bezem zouden ze eens door de partij moeten halen te beginnen bij Rutte.

En de PVV heeft weer heel handig een manier gevonden om het nieuws te halen. Op deze manier proberen ze duidelijk te maken dat de regerende partijen de vrijheid van meningsuiting beperken en zelf doen ze dat natuurlijk totaal niet. Bij hun aanhangers komt dit natuurlijk heel sterk over. Dit initiatief is dan ook een erg goede zet. De campagneleider of hoe je het ook mag noemen doet goed werk bij de PVV. Petje af voor die persoon.
Een paar domoren een rad voor de ogen draaien... Ik denk dat ik dat baantje ook nog wel zou kunnen handelen
pi_59941305
Komt dat kunstwerk met kaarsjes ook, die wilders wilde verbieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')