Nopequote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:10 schreef avonne het volgende:
zijn allemaal 9 cijfers.
Ik neem aan dat je de 0 vooraan als tiende ziet, maar die laat ik altijd weg
Dat is wel erg bemoedigend, aangezien ik net een rekening bij CEB heb aangevraagdquote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
Ik vind die CEB steeds minder aardig. Ik zie nu dat ik 20 maart een bedrag heb overgeschreven van de postbank en dat het pas 26 maart is bijgeboekt.
6 hele dagen
dat komt door dat het een donderdag was. Dan duurt t tot na t weekend.. alleen dan zou het er de 24e moeten staan.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
Ik vind die CEB steeds minder aardig. Ik zie nu dat ik 20 maart een bedrag heb overgeschreven van de postbank en dat het pas 26 maart is bijgeboekt. Het staat ook gewoon bij CEB in het overzicht. Transactiedatum 20/3.
6 hele dagen
ik vind ze ook minder aardig: ze hebben het rentepercentage nog steeds niet aangepast.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
Ik vind die CEB steeds minder aardig. Ik zie nu dat ik 20 maart een bedrag heb overgeschreven van de postbank en dat het pas 26 maart is bijgeboekt. Het staat ook gewoon bij CEB in het overzicht. Transactiedatum 20/3.
6 hele dagen
Mail ze eens voor een reactie?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
6 hele dagen
Mijn overboeking afgelopen week:quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
6 hele dagen
Was het toen ook niet net Pasen ofzo?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:15 schreef avonne het volgende:
6 hele dagen
ja volgens mij heb je gelijk. Pasen viel dit jaar vroeg.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:54 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Was het toen ook niet net Pasen ofzo?
Dat er nog wat extra vrije dagen + een weekend tussen zitten ofzo?
nàh!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:14 schreef Wexy het volgende:
[..]
ja volgens mij heb je gelijk. Pasen viel dit jaar vroeg.
Zondag 23 en maandag 24 maart 2008.
Dus dan op vrijdag overgemaakt. En op dinsdag op de rekening als er geen feestdag tussen had gezeten.
Dat kan goed kloppen.
Dat blijft me inderdaad verbazen... Dit alles is volgens mij alleen maar bedoeld simpelweg omdat het kan! Banken komen er mee weg door te zeggen dat ze 's nachts, in het weekend, en op feestdagen geen transacties verwerken. Dat de rest van de aarde gewoon doordraait negeren ze voor het gemak.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:24 schreef avonne het volgende:
[..]
nàh!
Voeren ze het met de hand in dan of zo? Gelieve geen transacties te doen tijdens de vakantie van juffrouw Kitty?
Programmeren ze elke vrije dag in?
Overgemaakt op donderdag, bijgeschreven op woensdag. Het had ook op vrijdag of dinsdag gevaluteerd kunnen worden. OF op zaterdag, zondag of maandag. Het stáát toch al op de rekening.
Rabobank heeft spaarrekeningen met 10 cijfers, het bestaat wel maar wordt niet vaak gebruikt. Icesave is geloof ik 9 cijfers.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 02:10 schreef avonne het volgende:
zijn allemaal 9 cijfers.
Ik neem aan dat je de 0 vooraan als tiende ziet, maar die laat ik altijd weg
Je saldo kan beter 10 cijfers hebben dan je nummer.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:18 schreef Brembo het volgende:
Rabobank heeft spaarrekeningen met 10 cijfers, het bestaat wel maar wordt niet vaak gebruikt. Icesave is geloof ik 9 cijfers.
Debet of credit?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je saldo kan beter 10 cijfers hebben dan je nummer.
Als je even een paar pagina's terug bladert kun je lezen dat je naar Ijsland moet voor de eerste 20.887 euro. Bedragen daar boven worden van 20.887 tot 40.000 voor 90% gedekt door DNB. Dus in NL.quote:Op zondag 13 juli 2008 11:32 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe zit het precies met de ICEbank? Ik wil daar best een rekening openen (ze geven immers 5,25% rente) om daar wat te sparen. Hoe gaat het echter als deze bank failliet gaat? Staat de nederlandse staat daar voor garant en tot welk bedrag (bijv. 20.000 euro).
De 'nederlandse staat' staat nergens garant voor.Dan moet je staatsobligaties kopen.quote:Op zondag 13 juli 2008 11:32 schreef mark_dabomb het volgende:
Staat de nederlandse staat daar voor garant en tot welk bedrag (bijv. 20.000 euro).
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat precies zit. Of is dat al uitgebreid aan bod geweest in dit topic?quote:Op zondag 13 juli 2008 11:32 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe zit het precies met de ICEbank? Ik wil daar best een rekening openen (ze geven immers 5,25% rente) om daar wat te sparen. Hoe gaat het echter als deze bank failliet gaat? Staat de nederlandse staat daar voor garant en tot welk bedrag (bijv. 20.000 euro).
Ik vraag me af hoe men er bijkomt dat je zelf fysiek naar IJsland toe zou moeten om een beroep te kunnen doen op de IJslandse garantieregeling. Alsof je spaarsaldo alleen maar daar ter plekke in chartaal geld uitgereikt kan worden? Als een Nederlandse bank failliet gaat, hoeven toch ook niet alle klanten naar Amsterdam af te reizen om daar bij DNB in de rij te gaan staan? Iemand enig idee waar dit idee vandaan komt? Het lijkt mij vrij onzinnig...quote:Op zondag 13 juli 2008 11:35 schreef Wexy het volgende:
[..]
Als je even een paar pagina's terug bladert kun je lezen dat je naar Ijsland moet voor de eerste 20.887 euro. Bedragen daar boven worden van 20.887 tot 40.000 voor 90% gedekt door DNB. Dus in NL.
Lijkt mij ookquote:Op zondag 13 juli 2008 12:42 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe men er bijkomt dat je zelf fysiek naar IJsland toe zou moeten om een beroep te kunnen doen op de IJslandse garantieregeling. Alsof je spaarsaldo alleen maar daar ter plekke in chartaal geld uitgereikt kan worden? Als een Nederlandse bank failliet gaat, hoeven toch ook niet alle klanten naar Amsterdam af te reizen om daar bij DNB in de rij te gaan staan? Iemand enig idee waar dit idee vandaan komt? Het lijkt mij vrij onzinnig...
Ja, maar de vraag is natuurlijk dat wanneer je na 3 maanden niks ontvangen hebt, wat je dan moet.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Volgens de Europese regels (die ook gelden voor IJsland) moet het depositogarantiestelsel binnen 3 maanden uitgekeerd worden. Het lijkt me dat dit niet handje contantje gaat, maar gewoon overgemaakt wordt op een andere bankrekening.
Tja, maar is dat bij DNB niet hetzelfde? Ik denk niet dat het extra resultaat heeft als je daar langs gaat.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag is natuurlijk dat wanneer je na 3 maanden niks ontvangen hebt, wat je dan moet.
Hangt ervan af waar je meer vertrouwen in hebt: DNB of de IJslandse centrale bank.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Tja, maar is dat bij DNB niet hetzelfde? Ik denk niet dat het extra resultaat heeft als je daar langs gaat.
Dnb garantie is ook niet 100% zeker , ze schieten die 20-40k alleen voor.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar je meer vertrouwen in hebt: DNB of de IJslandse centrale bank.
Ik ga er gewoon van uit dat de posters hier wel voor me in de gaten houden wanneer het slecht gaat in Ijsland. Dan trek ik de rekening leeg. Hoef ik alleen maar achter mn rente aanquote:Op zondag 13 juli 2008 18:42 schreef Poekieman het volgende:
M.b.t. de garantie regeling is het natuurlijk nog maar de vraag hoeveel geld daar in totaal voor beschikbaar is. Ik ken het mechanisme daarachter niet, eigenlijk... In NL wordt de garantie regeling naar rato bekostigd door alle banken, maar als b.v. ING omvalt betwijfel ik of er voldoende geld is om iedereen te betalen. Ik zie DNB ook nog geen geld bijdrukken (mogen ze niet eens meer nu er een ECB is) en ik zie de ECB ook nog geen NL bank redden.
Onze geliefde staat, steun en toeverlaat aller klaplopers, zal ook geen hand uitsteken. En als toch wel, dan betalen we het uiteindelijk via de belasting toch zelf. Voor wie het nog niet wist: de staat heeft geen geld, alles wat ze uitgeven hebben ze eerst middels belasting geheven / gestolen.
Nu zal een ING niet zo snel omvallen, hoewel er wellicht nog een 20 miljard aan Alt-A troep afgeschreven moet gaan worden, maar dat gaat hopelijk verspreid over een paar jaar, en dan vallen ze daar niet van om - denk ik.
ING, Fortis of Rabo hebben ook een 'too big to fail' grootte, die zullen dus op wat voor manier dan ook overeind gehouden worden - als het even kan.
V.w.b. onze IJslandsche vrienden: geen idee wat hun garantie in tijd van nood betekend. Waarschijnlijk niet zo heel veel... Hun banken zijn niet 'too big to fail'. Hun hele land is dat niet...
Neemt niet weg dat ik er wel een rekening heb...
Dat willen ze om te controleren of je tegenrekening ook echt wel van jou is (soort van naam/nummer controle). Bij internetbankieren kan je meestal wel je afschriften nog als PDF opslaan. Dat is volgens mij ook verplicht. Ik weet niet waar je internetbankiert, maar ik weet wel dat je bij Rabobank de afschriften gewoon kan downloaden en opslaan/uitprinten.quote:Op zondag 13 juli 2008 20:45 schreef onderscheid het volgende:
bij atbank moet je ook een kopie van je laatste afschrift van je tegenrekening opsturen bij aanmelding. is dat normaal? ik heb niet eens afschriften meer dus dan zou ik een screenshot van internetbankieren moeten maken. beetje vreemd om dit te eisen niet?
De rente valt niet onder de garantie, maar die wordt gelukkig per kwartaal uitgekeerdquote:Op zondag 13 juli 2008 19:04 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon van uit dat de posters hier wel voor me in de gaten houden wanneer het slecht gaat in Ijsland. Dan trek ik de rekening leeg. Hoef ik alleen maar achter mn rente aan
In IJsland niet?quote:Op zondag 13 juli 2008 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:
De rente valt niet onder de garantie
quote:Op zondag 13 juli 2008 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De rente valt niet onder de garantie, maar die wordt gelukkig per kwartaal uitgekeerd
Volgens mij in Ijsland ook gewoon. Maar inderdaad het wordt per kwartaal uitgekeerd dus dat is maximaal 3 maand rente'verlies'quote:Op zondag 13 juli 2008 21:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
In IJsland niet?
In NL wel, mits je met saldo + rente niet boven de 20K komt.
Ik heb sinds 6 maanden ofzo ook een ATB rekening en heb dat dus niet moeten opsturen...quote:Op zondag 13 juli 2008 20:45 schreef onderscheid het volgende:
bij atbank moet je ook een kopie van je laatste afschrift van je tegenrekening opsturen bij aanmelding. is dat normaal? ik heb niet eens afschriften meer dus dan zou ik een screenshot van internetbankieren moeten maken. beetje vreemd om dit te eisen niet?
Hmmm, ik dacht dat de nog niet uitgekeerde rente kwijt bent en niet valt onder de garantie. De uitgekeerde rente valt er natuurlijk wel onder, aangezien dat gewoon je vermogen is. Maar als het in Nederland wel zo is, dan zal het in IJsland ook wel zo zijn, aangezien het beide onder de Europese regels valt.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
In IJsland niet?
In NL wel, mits je met saldo + rente niet boven de 20K komt.
Hier geen probleem , kan gewoon inloggen.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:45 schreef Gunnink het volgende:
Kan het zijn dat het online gebeuren van CEB er momenteel uit ligt? Zodra ik op 'partculiere login' klik, krijg ik wel een popup maar vervolgens blijft het stil...
Meer users die ervaring?
ik had de pincode twee dagen na de brief (is ong. 2 weken geleden) Ik zou ff een belletje doenquote:Op maandag 14 juli 2008 15:17 schreef 81Renrew het volgende:
Ik heb een brief gehad van CEB, met mijn gegevens. nu moet ik alleen nog de pincode van ze ontvangen, nu heb ik alleen al een week niks meer van ze gehoord. Is dit normaal? Bij Icesave ging dit allemaal veel en veel sneller.
Op zich gaat alles dus gewoon via de Nederlandsche Bank als ik het goed begrijp. Dat vind ik dan veilig genoeg.quote:Aangezien de depositogarantiestelsels van Europa met elkaar samenwerken in het geval van een faillissement hoeft u niet zelf naar IJsland om uw spaargeld terug te krijgen. Het IJslandse depositogarantiestelsel werkt in zo’n geval samen met De Nederlandsche Bank op basis van Europees afgestemde procedures.
Landsbanki bestaat al ruim 120 jaar en is een zeer stabiele bank. Landsbanki heeft een groot kapitaal en heeft haar activiteiten - en daarmee ook de risico’s - gespreid in diverse landen en sectoren en de bank is nog steeds winstgevend. In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat Landsbanki niet meer aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen, wordt u vanzelf geïnformeerd over hoe u uw spaargeld kunt claimen bij zowel het IJslandse als het Nederlandse depositogarantiestelsel. Uitkeringen door beide stelsels vinden uiteraard plaats in Euro’s.
Sjips daar gaat onze FOK!meetquote:Op maandag 14 juli 2008 22:10 schreef Andyvie het volgende:
Ik heb nu ook een Icesave rekening aangevraagd. Van te voren heb ik wel even gevraagd hoe het precies in zijn werking gaat mocht de bank failliet gaan. Dit was hun antwoord
[..]
Op zich gaat alles dus gewoon via de Nederlandsche Bank als ik het goed begrijp. Dat vind ik dan veilig genoeg.
Ik had graag naast jou willen zitten in het vliegtuig, Wex.quote:
Nou moet je niet van die lastige vragen gaan stellen hè...quote:Op maandag 14 juli 2008 23:37 schreef Party_P het volgende:
Kan iemand mij een reden geven waarom geen rekening daar te openen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |