abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59995999
Mijn dochter doet dat ook weleens R_B, maar bij haar is het puur uitproberen.
Nemen we haar bij ons, gaat ze meteen weer slapen
Dus dan laten we haar gerust een poosje huilen, ze stopt vanzelf weer en gaat dan weer slapen
Om het de weken erna ook niet weer te proberen

Tuurlijk als we weten dat ze niet lekker is of wat dan ook dan halen we haar er wel uit

Jeetje, ben ik dan hier de enige die Meike niet zou meenemen naar een begrafenis?
Maakt me verder niet uit hoor, dat jullie er anders over denken, maar het verbaast me
(het "hij hoort er toch ook bij-argument" klinkt alsof het leuk voor Devin is ofzo, ik denk niet dat je hem er plezier mee doet. Maar misschien dat hij zich met een nieuw speeltje/speentje/koekjes enz wel een poosje kan vermaken.Ik hoop in ieder geval voor je dat het een mooi afscheid wordt, sterkte vrijdag...)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59996136
kersjes gecondoleerd nog. ik hoop ook dat 't goed gaat. vervelend dat je geen oppas kunt vinden, want op zich denk ik ook dat devin er nog niet zoveel aan heeft en dat je zelf meer ruimte hebt voor een goed afscheid als hij er niet bij is. maar als 't zo te combineren is, prima toch. sterkte ermee!
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2008 @ 14:46:41 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59996288
Milo is nu anderhalf en wordt de laatste tijd ook een paar dagen per week rond middernacht wakker. Echt heel hard huilen en schreeuwen en we treffen hem dan ook staand in zijn bedje aan. Dikke tranen, groot verdriet. Na wat sussen en hem in mijn armen heen en weer wiegen is hij rustiger, maar nog niet in slaap. Hij zucht dan behoorlijk en na een laatste diepe zucht kan ik hem dan weer in zijn bedje te leggen. Daar mekkert Milo wel door en ik blijf dan een tijdje naast zijn bedje op de grond zitten. Mijn aanwezigheid is dan blijkbaar genoeg. Helaas begint hij weer te huilen zodra ik mijn hand op de deurklink leg om weer naar boven te gaan. Na een half uurtje is hij meestal weer aan het slapen. We hebben ook geprobeerd hem te laten huilen en daar raakt hij zo van overstuur dat het troosten nog langer duurt en hij zowat stikt in zijn eigen verdriet. Dat doe ik dus niet meer. Vanmorgen om 05.00 uur had hij helaas weer zo’n bui, maar toen was Milo wat sneller te troosten. Het is vast een fase en ik denk inderdaad dat hij aan het dromen is dan. Ik heb trouwens niet het idee dat hij aan het uitproberen is. De afgelopen periode eet hij als een bootwerker en ontwikkelt hij zich in een razendsnel tempo. Daar zal het ook mee te maken hebben denk ik. Het gaat soms ook gewoon weken heel goed en dan slaapt hij keurig van 19.30 – 07.30 uur (in het weekend ietsje langer).
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2008 @ 14:50:00 #129
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59996380
Karin ik zou, als het enigszins kan, Milo ook liever niet meenemen naar een uitvaart hoor. Maar in het geval van kersjes, waarin er dus echt geen oppas te vinden is, zou ik het denk ik wel doen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:57:56 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59996589
R_B het hoort er inderdaad een beejte bij. Het kunnen tandjes zijn, kunnen dromen en het kan uitproberen zijn. Ik ben zelf ook niet van het laten huilen. Maar als het piepen is dan laat ik het gaan. Ik kijk het eerst een 10-15 minuten aan en ga als het dan nog niet rustig, ga ik naar d'r toe. Vaak tref ik ze dan inderdaad staand of zittend in bed aan. Wat ik dan probeer is inderdaad gewoon neer te leggen, maar als dat niet lukt dan neem ik ze voor de duur van 1 slaapliedjes bij me en leg ze dan neer. Tuurlijk is ze het daar niet mee eens, maar dan is het gehuil 9 van de 10 keer binnen 5 minuten toch wel over. Gaat het echt niet, dan neem ik ze letterlijk bij me tot ze slaapt (dit is tot nu toe 2 keer voorgekomen en toen was ze ook ziekjes). Hoop dat je er wat aan hebt.

Kersjes, zelf zou ik Maud niet meenemen, maar als ik geen oppas had, dan wel. Ik zie dat Maud nog geen 5 minuten rustig te houden is, en dan zou ik mezelf tijdens zo'n afscheid dus alleen maar tekort doen. Want ik ben dan niet op mijn gemak en Maud ook niet. Maar dit is mijn gevoel bij mijn kind. Voor jou is dat misschien heel anders. Hoe dan ook heel veel sterkte en gecondoleerd.
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:06:29 #131
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59996779
Anna heeft ook soms van die periodes. Onze aanpak wisselt dan. Lekker inconcequent. Als het echt paniek is, gaan we er heen om haar wat te laten drinken en rustig te maken. Dan terugleggen. Meestal gaat ze dan weer slapen. Als ze echt overstuur blijft, mag ze bij ons in bed slapen. J. en Anna slapen dan perfect. Ik iets minder, maar na een paar nachten is het weer over en slaapt ze goed.

Een jaar geleden had ik Anna zo meegenomen, in de doek. Nu is ze veel drukker en onrustiger en zou ik het minder snel doen. Maar als er geen oppas is, dan inderdaad achterin of aan de zijkant gaan zitten zodat ik makkelijk naar buiten kan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:10:47 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59996879
Kersjes, gecondoleerd nog trouwens. ik ben er niet helemaal bij vandaag geloof ik.
Ik denk ook niet dat ik Thies mee zou nemen naar een uitvaart. Maar ja, als je idd geen oppas hebt dan moet je wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:12:57 #133
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59998517
Kersjes, gecondoleerd!
Ik 'herken' de situatie een beetje al was het met een andere gelegenheid.
Mijn zusje is laatst getrouwd en zij wilde zelf graag dat mijn baby en peuter bij de ceremonie aanwezig waren. Nu is het van tevoren niet te zeggen of de peuter zo lang stil kan zijn, dus hebben we de gok gewaagd. Peuter mocht de ringen brengen. Dat ging goed.. Daarna ben ik met peuter naar buiten gelopen omdat alle aandacht naar de verkeerde persoon ging Ik vond het best vervelend, maarja, dit leek me de juiste oplossing. Bij het 'belangrijkste' (het ja-woord) was ik in elk geval aanwezig.

Ik zou Devin dus gewoon meenemen en als het echt niet meer gaat even met hem gaan lopen of iets dergelijks.
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:43:04 #134
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59999398
Kersjes, veel sterkte met de situatie. Doe vooral wat je gevoel je ingeeft. Ik zie dat er ook een paar kindjes zijn die al weer 2 geworden zijn! Man, wat gaat het snel. Ik begin al weer bijna af te tellen zo!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_60003030
Grrrr ik ga morgen echt zo gigantisch rellen op de opvang!!

Pepijn drinkt NIET uit een tuitbeker, dat heb ik denk ik al wel 100x aangegeven. Hij snapt er gewoon geen hout van. Drinkt hooguit per toeval een paar slokjes, maar niets substantieels. Hij stopt de beker wel net als de andere kindjes in zijn mond zodat het wel lijkt alsof hij drinkt.

Nu bleek vandaag dat het dus nergens duidelijk opgegeschreven staat dat hij gewoon niet uit een tuitbeker kan drinken en het puur oefenen is.
Toen ik daarstraks Pepijn ophaalde van de opvang stond er een inval leidster, en toen ik doorvroeg hoeveel hij dan gedronken had strok ik me rot.
Meneer heeft dus vandaag nog geen 100ml vocht op, in 10 uur tijd. Hooguit een paar slokjes diksap en een heel klein beetje yoghurt, want dat krijgen ze in een tuitbeker zonder antilek en gaat dus net iets beter.

Ik snap heus wel dat het makkelijk is om alle kids een tuitbeker voor hun neus te planten, maar als ik godsamme tig keer aangeef dat mijn kind dat gewoon niet snapt, dan moeten ze maar gewoon de moeite nemen om hem met een open beker te helpen. Het is niet zo dat dat uren tijd kost ofzo.
pi_60003337
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:29 schreef p_iglet het volgende:
Grrrr ik ga morgen echt zo gigantisch rellen op de opvang!!

Pepijn drinkt NIET uit een tuitbeker, dat heb ik denk ik al wel 100x aangegeven. Hij snapt er gewoon geen hout van. Drinkt hooguit per toeval een paar slokjes, maar niets substantieels. Hij stopt de beker wel net als de andere kindjes in zijn mond zodat het wel lijkt alsof hij drinkt.

Nu bleek vandaag dat het dus nergens duidelijk opgegeschreven staat dat hij gewoon niet uit een tuitbeker kan drinken en het puur oefenen is.
Toen ik daarstraks Pepijn ophaalde van de opvang stond er een inval leidster, en toen ik doorvroeg hoeveel hij dan gedronken had strok ik me rot.
Meneer heeft dus vandaag nog geen 100ml vocht op, in 10 uur tijd. Hooguit een paar slokjes diksap en een heel klein beetje yoghurt, want dat krijgen ze in een tuitbeker zonder antilek en gaat dus net iets beter.

Ik snap heus wel dat het makkelijk is om alle kids een tuitbeker voor hun neus te planten, maar als ik godsamme tig keer aangeef dat mijn kind dat gewoon niet snapt, dan moeten ze maar gewoon de moeite nemen om hem met een open beker te helpen. Het is niet zo dat dat uren tijd kost ofzo.
AMEN
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:35:02 #137
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60004619
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:40 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

AMEN
Wat zij zegt.

Anna moet idd voor de BMR, heeft verder nooit last van de prikken en als ze koortsig wordt kan ze wel naar mijn ouders toe. Ik denk dat ik het er maar op waag.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60005110
Zou ik ook doen Memmel.
Meike heeft juist altijd veel reactie gehad op prikken, maar op de BMR weer helemaal niet
Hopelijk is dat bij Anna ook zo!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60005341
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:35 schreef Memmel het volgende:

[..]

Wat zij zegt.

Anna moet idd voor de BMR, heeft verder nooit last van de prikken en als ze koortsig wordt kan ze wel naar mijn ouders toe. Ik denk dat ik het er maar op waag.
Zou ik ook doen!
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:29:02 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60005852
Oh.. P_iglet ,ik zou ook woest worden!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:39:33 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60006102
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:06 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Zou ik ook doen!
Heb alleen die ochtend nog wel een afspraak met een paar pannekoeken, ik hoop dat het haar niet teveel wordt
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:48:33 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60006333
P_iglet, wat een enorme knulligheid op het kdv
Terecht dat je boos bent!

R_B, mijn zoontje van vrijwel dezelfde leeftijd is de laatste tijd ook zo aan het spoken 's nachts. Haast elke nacht is het raak: meerdere keren wakker worden, heel hard huilen en NIET willen liggen... Slopend
In 1 week tijd zijn er 2 tandjes doorgekomen en hij is verkouden. Misschien komt het daardoor maar als ik het zo allemaal lees hier kan het net zo goed gewoon zo'n typische fase zijn

Nog even over de crematie: Devin gaat mee. Niet voor de lol, niet omdat hij er zelf nou zoveel aan hebben zal, maar gewoon omdat hij onderdeel is van ons gezin.
En nu is er wel weer genoeg over geluld

Sterkte voor alle ouders met onrustige nachtbrakers!
.... met gevoel voor drama....
pi_60009934
wel heel erg slordig van ze p_iglet. ik zou ook woest zijn. zit je daar al die moeite voor tedoen. en gewoon, de achteloosheid! bah!
werken ze/jullie ook met een 'overdrachtsschriftje'? bij ons kdv deden ze dat bij die kleintjes wel. vond ik een prettige gelegenheid om dingen die ik ze graag wilde laten weten even rustig op een rijtje te zetten. bij 't brengen is 't vaak druk, met andere ouders enz, en komt het er niet altijd van om uitgebreid informatie uit te wisselen.
pi_60012174
Hier geen overdrachts schriftje, wel een schriftje met voorgeprinte bladzijden waarop ze zetten hoevaak en hoelang ze slapen, bij de baby's hoeveel ze van hun fles op hebben en verder wat de groteren gegeten hebben (maar dus NIET hoeveel daarvan).

ik heb om 8.00 gebeld en vanaf 9.15 is de hoofdleidster van de groep aanwezig, dus ik breng pepijn rond die tijd en wil dan even met haar praten. Dan maakt ze desnoods maar ff tijd.
pi_60013632
Ok hoofdleidster van Pepijn zijn groep gesproken net.
De invalleidster van gisteren heeft gewoon echt niet goed gekeken, want de hoofdleidster heeft het laten zien en op minstens 3 plekken staat genoteerd dat pepijn alleen uit een tuitbeker drinkt om te oefenen en dat hij vervolgens nog geholpen moet worden...
Ze kletste dus gisteren uit haar nek toen ze tegen mij zij dat ze het niet wist omdat het nergens genoteerd staat.
Die krijgt dus een flinke uitbrander.
Verder gaan ze ook op een open beker zijn naam zetten, zodat hij bij ieder drink moment 2 bekers krijgt.
En met het oog op de invallers in de zomer periode plakken ze ook nog een post-it op zijn bakje.

Dus hopelijk gaat het vanaf nu goed
Vandaag en morgen is iig de hoofdleidster gewoon op de groep.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:27:15 #146
190853 RockabeIIa
pi_60014022
Goed aangepakt, piglet. Vooral niet over je heen laten lopen met gezwam en geneuzel. Ik heb me ook wel eens af laten troeven door anderen die meenden het beter te weten wat betreft mijn eigen kind maar inmiddels ben ik er van overtuigd dat ik (en mijn vriend) het allerbest weten wat goed is voor ons kind en hoe hij in elkaar steekt.
Ik krijg nu elke keer op het KDV te horen dat hij het zo goed doet. En ik zie het gelukkig zelf ook. Hij is heel blij als ik hem ophaal maar wil 1 minuut later echt nog wel even doorspelen. En gisteren zag ik hoe twee iets oudere jongens met hem speelden. Ze zijn een half jaar ouder maar doen net alsof Brent heeeeeeeeel ienieminie is en zijn heel voorzichtig. Het zag er zo vertederend uit! Brent kreeg ook een afscheidszoen van die 2 (en ik ook ) en toen gingen ze hem ook nog uitzwaaien. Ik had ze echt zo op willen eten mee willen nemen.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:28:20 #147
190853 RockabeIIa
pi_60014052
R_B hier is het af en aan slecht slapen en zo opeens houdt zo'n periode weer op en slaapt hij weer heerlijk door.
pi_60026423
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:48 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, wat een enorme knulligheid op het kdv
Maar vanaf augustus komen de flenzen op hetzelfde kdv...Dan is alle knulligheid voorbij, want flenzen zijn met 2 vrouw sterk. En die komen desnoods die beker wel ff naar Pepijn brengen !

En Memmel gaat naar een paar pannekoeken op de ochtend van het CB prikgebeuren . Ik zal zorgen voor een paar flinke, dan kunnen ze lekker smullen met z'n 3-en !

Tenzij Pepijn mee komt smullen? Dan haal ik 2 pakken
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:56:45 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60026589
Jaaaa pannekoeken! PM je nog wel effe het exacte adres, staat zo raar als ik verkeerd aanbel: "hallo!! Wij komen voor de pannekoeken!" Dan helpt Anna Pepijn wel even met het diksap achterover te gieten.

Anna lag vandaag zeer vroeg op bed, hoeveel geluid kan er nou helemaal uit zo'n frummel komen...pfffff het hield niet op.
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:27:44 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60028515
Gezellig zeg, Pepijn en de flensjes straks samen op het kdv!

Vandaag stond het gevreesde bezoek aan de oogarts gepland om 10:15 uur. We waren netjes, zoals ons verzocht werd, 20 minuten voor die tijd aanwezig. Toen we eindelijk aan de beurt waren om 11:30 had Devin het hele AMC al rondgekropen en lag hij net 10 minuten te slapen in de wagen
Zeker 'n half uur binnen geweest, zowel hij als ik werden gezien door de oogarts, een kinder-oogarts, een orthoptiste en een stelletje co/arts - assistenten. Na gekrijs, gehuil en een keur aan interessante houdgrepen is de conclusie: zo goed als zeker Meesman's (mijn oogziekte) en een vermoedelijke sterkte van +2. Zijn oogjes staan recht, maar omdat ik als kind een lui oog heb gehad is de kans groot dat hij het ook heeft.
In oktober hebben we een dubbele vervolgafspraak staan bij zowel de orthoptiste als de kinder-oogarts. Ik hoop dat meneertje dan wat beter gaat meewerken, maar die kans is natuurlijk klein. Er werd ook al gesproken over een eventueel roesje
Nou ja, hij heeft er niks erg aan overgehouden. Daarna lekker geluncht bij IKEA en flink uitgeleefd bij Ballorig.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')