Dat klinkt ook goed, maar heb je dan niet veel kans dat je in een weiland met koeien of schapen staat? (nooit in Ierland geweest)quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In Ierland mag het ook.
Als je een huisje ziet en je denkt dat de grond waarop je wilt kamperen in dat huis woont, word je geacht, uit beleefdheid, even te vragen, en 999 van de 1000 keer is het geen probleem. Maar meestal zie je helemaal geen huis, dus lekker je tent neerplempen
Nope... kost een beetje geld. "De ANWB neemt een deel van de kosten voor z'n rekening. Verzekering en leges t.b.v. het verkrijgen van de benodigde vergunningen worden doorberekend in de deelnemerskosten. Arrangementen van 2 weken zijn iets duurder dan die van 1 week. Er zijn aparte prijzen voor:quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:17 schreef Wazigheid het volgende:
[..]
Het was niet echt mijn bedoeling om het 'gezellig' te makkenIk zal eens uitzoeken of daar goedkoper campingjes zitten, we hoeven echt niet iets met zwembad en weet ik het wat voor luxes.
Vrijbuitens lijkt mij eigelijk ook wel interrestan maar dan voor een andere keer, maar is dat dan gratis?
Dank je! Ik zal het wel een keer uitzoeken als ik er geld voor heb. Deze keer maar gewoon wild, misschien in Ierland of Schotland, nog even een goedkope manier vinden om er te komen (voor liften ben ik nog net niet avontuurlijk genoeg, denk ik)quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:28 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Nope... kost een beetje geld. "De ANWB neemt een deel van de kosten voor z'n rekening. Verzekering en leges t.b.v. het verkrijgen van de benodigde vergunningen worden doorberekend in de deelnemerskosten. Arrangementen van 2 weken zijn iets duurder dan die van 1 week. Er zijn aparte prijzen voor:
echtparen of duurzaam samenwonenden
individuele deelnemers van 16 jaar en ouders
kinderen onder de 5 jaar (gratis)
kinderen van 5 tot 16
Nagekomen aanmeldingen (nadat de factuur verzonden is) ¤ 7,50 extra. De prijzen worden per arrangement vermeld. "
Klik voor locaties: http://www.anwb-vrijbuitens.nl/normal_indexframeNL.html
En volgens mij moet je lid zijn van de anwb, maar dat weet ik niet zeker.
Valt reuze mee. Ze hebben daar niet zulke afgebakende weilanden als hier. Niet zoveel in ieder geval. De ruimtes voor schapen zijn erg groot en ze zullen echt je tent niet aanvreten ofzo.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:24 schreef Wazigheid het volgende:
Dat klinkt ook goed, maar heb je dan niet veel kans dat je in een weiland met koeien of schapen staat? (nooit in Ierland geweest)
Ryanair of Eurolines.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:37 schreef Wazigheid het volgende:
nog even een goedkope manier vinden om er te komen (voor liften ben ik nog net niet avontuurlijk genoeg, denk ik)
Ik zit even te kijken, Bij Ryanair betaal je alleen de vliegtax, als je maar ver genoeg van te voren boekt, hoe doen ze datquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ryanair of Eurolines.
Kost geen drol als je het goed uitkient.
Kamperen in Berlijnquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb wildgekampeerd in de Ardennen (grens België/Duitsland). Daar staan overal in het bos kleine 'schuilhutjes', bedoeld voor als het gaat regenen ofzo, maar je kan er ook prima in slapen. Officieel mag het misschien niet, maar er kwamen regelmatig mensen langs (ook boswachters) en die zeiden er niets van. Zo hoef je ook geen tent mee te nemen.
Ook heb ik wildgekampeerd in Berlijn (ja echt). Er zijn daar enorm veel bossen aan de rand van de stad, vooral in Oost-Berlijn. Neem de metro naar een station dat bij een bos in de buurt ligt, loop een stukje het bos in en ga lekker liggen. Daar hadden we ook geen tent mee, alleen een plastic zeiltje en touwtjes dat we boven ons hingen. Maar helemaal waterdicht is dat helaas niet.
Ook heb ik eens naar Zwitserland gelift, en de twee nachten die we onderweg waren gewoon langs de snelweg in de bosjes geslapen. Als je een beetje een afgelegen plekje uitzoekt kan dat best. Maar natuurlijk geen tent opzetten, dan valt het echt teveel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |