abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59869148
Gewoon doen dat kamperen. Beetje een tactische plek uitkiezen en er voor zorgen dat je pas laat aankomt en vroeg weer weg bent... geen probleem.
En je zooi weer opruimen natuurlijk!
pi_59869151
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Kekaa op 03-07-2008 16:28:51 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:24:43 #28
198227 Wazigheid
Vaagheid (overal)
pi_59869172
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In Ierland mag het ook.
Als je een huisje ziet en je denkt dat de grond waarop je wilt kamperen in dat huis woont, word je geacht, uit beleefdheid, even te vragen, en 999 van de 1000 keer is het geen probleem. Maar meestal zie je helemaal geen huis, dus lekker je tent neerplempen
Dat klinkt ook goed, maar heb je dan niet veel kans dat je in een weiland met koeien of schapen staat? (nooit in Ierland geweest)
pi_59869256
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:17 schreef Wazigheid het volgende:

[..]

Het was niet echt mijn bedoeling om het 'gezellig' te makken Ik zal eens uitzoeken of daar goedkoper campingjes zitten, we hoeven echt niet iets met zwembad en weet ik het wat voor luxes.
Vrijbuitens lijkt mij eigelijk ook wel interrestan maar dan voor een andere keer, maar is dat dan gratis?
Nope... kost een beetje geld. "De ANWB neemt een deel van de kosten voor z'n rekening. Verzekering en leges t.b.v. het verkrijgen van de benodigde vergunningen worden doorberekend in de deelnemerskosten. Arrangementen van 2 weken zijn iets duurder dan die van 1 week. Er zijn aparte prijzen voor:

echtparen of duurzaam samenwonenden
individuele deelnemers van 16 jaar en ouders
kinderen onder de 5 jaar (gratis)
kinderen van 5 tot 16
Nagekomen aanmeldingen (nadat de factuur verzonden is) ¤ 7,50 extra. De prijzen worden per arrangement vermeld. "

Klik voor locaties: http://www.anwb-vrijbuitens.nl/normal_indexframeNL.html

En volgens mij moet je lid zijn van de anwb, maar dat weet ik niet zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kekaa op 03-07-2008 16:33:40 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:37:46 #30
198227 Wazigheid
Vaagheid (overal)
pi_59869505
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:28 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nope... kost een beetje geld. "De ANWB neemt een deel van de kosten voor z'n rekening. Verzekering en leges t.b.v. het verkrijgen van de benodigde vergunningen worden doorberekend in de deelnemerskosten. Arrangementen van 2 weken zijn iets duurder dan die van 1 week. Er zijn aparte prijzen voor:

echtparen of duurzaam samenwonenden
individuele deelnemers van 16 jaar en ouders
kinderen onder de 5 jaar (gratis)
kinderen van 5 tot 16
Nagekomen aanmeldingen (nadat de factuur verzonden is) ¤ 7,50 extra. De prijzen worden per arrangement vermeld. "

Klik voor locaties: http://www.anwb-vrijbuitens.nl/normal_indexframeNL.html

En volgens mij moet je lid zijn van de anwb, maar dat weet ik niet zeker.
Dank je! Ik zal het wel een keer uitzoeken als ik er geld voor heb. Deze keer maar gewoon wild, misschien in Ierland of Schotland, nog even een goedkope manier vinden om er te komen (voor liften ben ik nog net niet avontuurlijk genoeg, denk ik)
pi_59869621
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:24 schreef Wazigheid het volgende:
Dat klinkt ook goed, maar heb je dan niet veel kans dat je in een weiland met koeien of schapen staat? (nooit in Ierland geweest)
Valt reuze mee. Ze hebben daar niet zulke afgebakende weilanden als hier. Niet zoveel in ieder geval. De ruimtes voor schapen zijn erg groot en ze zullen echt je tent niet aanvreten ofzo.
En verder geldt: hoe verder van de bewoonde wereld, hoe schuwer de schapen. Bij dorpen kijken ze misschien een keer op en grazen dan onverstoord verder. Ver van de bewoonde wereld zien de schapen jou eerder dan jij hen en dan rennen ze snel weg, om na 200 meter om te kijken of je nog steeds een bedreiging vormt
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59869717
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:37 schreef Wazigheid het volgende:
nog even een goedkope manier vinden om er te komen (voor liften ben ik nog net niet avontuurlijk genoeg, denk ik)
Ryanair of Eurolines.
Kost geen drol als je het goed uitkient.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:01:18 #33
198227 Wazigheid
Vaagheid (overal)
pi_59870052
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ryanair of Eurolines.
Kost geen drol als je het goed uitkient.
Ik zit even te kijken, Bij Ryanair betaal je alleen de vliegtax, als je maar ver genoeg van te voren boekt, hoe doen ze dat
Maar dank voor de tips!
pi_59870329
Ik heb wildgekampeerd in de Ardennen (grens België/Duitsland). Daar staan overal in het bos kleine 'schuilhutjes', bedoeld voor als het gaat regenen ofzo, maar je kan er ook prima in slapen. Officieel mag het misschien niet, maar er kwamen regelmatig mensen langs (ook boswachters) en die zeiden er niets van. Zo hoef je ook geen tent mee te nemen.
Ook heb ik wildgekampeerd in Berlijn (ja echt ). Er zijn daar enorm veel bossen aan de rand van de stad, vooral in Oost-Berlijn. Neem de metro naar een station dat bij een bos in de buurt ligt, loop een stukje het bos in en ga lekker liggen. Daar hadden we ook geen tent mee, alleen een plastic zeiltje en touwtjes dat we boven ons hingen. Maar helemaal waterdicht is dat helaas niet.
Ook heb ik eens naar Zwitserland gelift, en de twee nachten die we onderweg waren gewoon langs de snelweg in de bosjes geslapen. Als je een beetje een afgelegen plekje uitzoekt kan dat best. Maar natuurlijk geen tent opzetten, dan valt het echt teveel op.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:36:14 #35
198227 Wazigheid
Vaagheid (overal)
pi_59870642
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb wildgekampeerd in de Ardennen (grens België/Duitsland). Daar staan overal in het bos kleine 'schuilhutjes', bedoeld voor als het gaat regenen ofzo, maar je kan er ook prima in slapen. Officieel mag het misschien niet, maar er kwamen regelmatig mensen langs (ook boswachters) en die zeiden er niets van. Zo hoef je ook geen tent mee te nemen.
Ook heb ik wildgekampeerd in Berlijn (ja echt ). Er zijn daar enorm veel bossen aan de rand van de stad, vooral in Oost-Berlijn. Neem de metro naar een station dat bij een bos in de buurt ligt, loop een stukje het bos in en ga lekker liggen. Daar hadden we ook geen tent mee, alleen een plastic zeiltje en touwtjes dat we boven ons hingen. Maar helemaal waterdicht is dat helaas niet.
Ook heb ik eens naar Zwitserland gelift, en de twee nachten die we onderweg waren gewoon langs de snelweg in de bosjes geslapen. Als je een beetje een afgelegen plekje uitzoekt kan dat best. Maar natuurlijk geen tent opzetten, dan valt het echt teveel op.
Kamperen in Berlijn
Geen tent is idd wel een goed idee (vooral aangezien van mijn zilver kleurig is, hoezo onopvallend) En waarschijnlijk 'gewoon' de Veluwen, dan zien we wel hoe dat gaat en of we dan later in de zomer meer willen.
pi_59881821
Ging prima
Maar als je de Veluwe op wilt, zorg dan dat je echt ver het bos inloopt, ver van de paden (verken ook rondom je gekozen kampeerplekje, om te zien of je niet toevallig bij een ander pad terecht gekomen bent). Kijk ook of het gebied op een bepaalde tijd sluit (vaak rond zonsondergang); rond die tijd zijn er vaak wat meer boswachters in het gebied, dus verberg je al voor die tijd. Uiteraard geen dieren verstoren; als je sporen van dieren ziet ga daar dan flink ver vanaf kamperen, anders schieten ze in de stress vanwege de aanwezigheid van mensen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:45:27 #37
198227 Wazigheid
Vaagheid (overal)
pi_59885158
Ah dank je voor de tips! Ik denk dat op de randen tussen een zandverstuiving en bos bv wel aardig is, ik kan me wel herrineren dat er plekken waren waar ongeveer niemand kwam, op een paar ruiters na. Is het eigelijk verstandig om toch een camping achter de hand te houden en daar eventueel heen te gaan, als we geen geschikte plek vinden, wordt je daar dan toegelaten met een stuk landbouwplastik i.p.v een tent?

Trouwens ik kom deze net tegen, die was er gisteren nog niet http://wildkamperen.nl/wiki/Hoofdpagina
pi_60348884
Als je zonder je te schamen wil kamperen onder landbouw plastic moet je eens gaan kijken naar scouting label terreinen, daar zijn ze heen open minded over dat soort dingen, en lekker primitief.

Op de Veluwe kan de boete voor wildkamperen/aanwezig zijn tijdens de nacht/verstoren van het wild oplopen tot een paar duizend euro afhankelijk van waar je staat. Zorg iig dat je niet in een nationaal park staat. Als je een keer op het platteland stealthy wil staan kan je natuurlijk ook een hangmat diagonaal over een sloot/greppel spannen, met een extra stuk groen folie er over ben je nog van geen 30 meter te zien zo.

Tot nu toe ben ik nog niet gepakt wel 2x er onderuit moeten praten onder het mom van een noodgeval, door een "blessure" niet op tijd bij een camping kunnen komen (had spul uitgeprint er van zonder ooit de intentie te hebben om er heen te gaan) en dus de andere keer een verhaal dat alle campings alleen reizende jongeren weigeren.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:30:10 #39
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_60351322
Als je lichtgewicht wil kamperen en toch een noodoplossing wil hebben voor regen kun je ook altijd een bivakzak (zoals deze) meenemen. Deze zijn waterdicht en ademend. Je hebt wel weinig ruimte dus niet heel comfortabel maar voor comfort moet je toch niet gaan kamperen.
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:39:40 #40
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_60449154
In Nieuw Zeeland viel het me wat tegen.. hoewel het toegestaan is zijn er volgens mij nog maar weinig plekken waar je dat op een goede manier kan doen (wij waren overigens met een kleine camper dus dat maakt de zaken wel stuk moeilijker)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')