quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:48 schreef Kekaa het volgende:
Ben ooit met school gaan survivalen in de ardennen. We kregen een kaart mee en moesten naar de stip op de kaart lopen. Daar overnachten. Zelf een tentje bouwen met zeil en een touw. Werd er even bij gezegd: pas op voor lynxen, zwijnen etc... en owja... de douane, stropers blablabla... daar kamperen mag ook niet.
Maar... niks gebeurd.
Laat me raden: je hebt zelf nog nooit gekampeerd?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Laat je tent thuis(scheelt ook veel gewicht)
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar je kunt hier zo slecht op het weer aanquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Laat je tent thuis(scheelt ook veel gewicht) en zorg dat je een goede plek vind een stuk van de paden af en die niet te opzichtig.
Laat me raden: jij hebt nog nooit ervaren hoe fijn het is in te slapen terwijl je naar de sterren kijkt?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:57 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt zelf nog nooit gekampeerd?
Dat heet nu Vrijbuitens? Daar moet je wel mee helpen aan het onderhoud van het terein, lees ik... En wij willen eigelijk de hele dag lopen (en af en toe even uitrustenquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:48 schreef Kekaa het volgende:
Verder heb ik alleen ervaring met landgoedkampen en campings.
jawel, en nog heeeeel veel ook. Vandaar ook mijn advies om je tent thuis te laten. De hierboven genoemde manier van een stuk landbouwplastigc en een touwtje werkt ook prima trouwens.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:57 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Laat me raden: je hebt zelf nog nooit gekampeerd?
Dat het niet mag was me al duidelijk. Schotland wil ik eigelijk ook nog eens heen, even uitzoeken hoe dat zit....quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:59 schreef MAY-be het volgende:
In Nederland mag dit helaas niet. Je kan altijd proberen toch toestemming te krijgen, maar dan moet je contact opnemen met de eigenaar/beheerder van het stuk grond.
Wildkamperen in Europa mag volgens mij alleen in Engeland, Schotland en onze scandinavische noorderburen
Onzin. Met de mogelijkheid van flinke regen plus harde wind neem je de extra 1.5 kilo voor lief. Wie om die anderhalve kilo zo'n belangrijk iets als zijn tentje thuis laat, is een watje en moet maar op Center Parks gaan kamperen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
jawel, en nog heeeeel veel ook. Vandaar ook mijn advies om je tent thuis te laten. De hierboven genoemde manier van een stuk landbouwplastigc en een touwtje werkt ook prima trouwens.
Jup.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:05 schreef Wazigheid het volgende:
[..]
Dat heet nu Vrijbuitens? Daar moet je wel mee helpen aan het onderhoud van het terein, lees ik... En wij willen eigelijk de hele dag lopen (en af en toe even uitrusten)
Daar had ik nog niet echt aan gedacht! Maar lukt het om het een beetje droog te houden als het ineens flink regent :Squote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
jawel, en nog heeeeel veel ook. Vandaar ook mijn advies om je tent thuis te laten. De hierboven genoemde manier van een stuk landbouwplastigc en een touwtje werkt ook prima trouwens.
Ik heb in Frankrijk genoeg onder de blote sterrenhemel geslapen. Als je echter twintig kilometer door bergachtig terrein hebt gelopen, het regent en de temperatuur tot onder het vriespunt daalt, dan dank je God dat je in een tentje ligt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:02 schreef Wazigheid het volgende:
Laat me raden: jij hebt nog nooit ervaren hoe fijn het is in te slapen terwijl je naar de sterren kijkt?
Het was niet echt mijn bedoeling om het 'gezellig' te makkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:11 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Jup.
Is 1 of 2 weken op een vaste plek. Ik geloof dat het sanitair in de afgelopen jaren verbeterd is (ik heb nog meegemaakt wc: een gat in de grond, douche: waterzak aan de boom). En idd meehelpen met herstelwerkzaamheden in de natuur. Dus, vroeg opstaan, maar wel gezellig met zn allen koffiedrinken enzo rond een uur of 10 of 11 geloof ik.
Maar is niet echt een optie als je de hele dag wilt lopen.
Kun je dan niet op trekkersveldjes op campings terecht? Die hebben meestal wel plek voor 1 nachtje dacht ik zo. Moet je wel even uitzoeken waar die ongeveer zitten, en dan zit je wel weer een beetje gebonden aan welke richting je uit loopt. En ik heb geen idee hoeveel dat kost.
In Ierland mag het ook.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:59 schreef MAY-be het volgende:
Wildkamperen in Europa mag volgens mij alleen in Engeland, Schotland en onze scandinavische noorderburen
Sorry, ik was even bang dat ik met iemand te maken had die het liefst zijn hele huis meeneemt als ie gaat camperen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:11 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik heb in Frankrijk genoeg onder de blote sterrenhemel geslapen. Als je echter twintig kilometer door bergachtig terrein hebt gelopen, het regent en de temperatuur tot onder het vriespunt daalt, dan dank je God dat je in een tentje ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |