quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:36 schreef Evertje het volgende:Argh, waarom ben ik altijd de laatste die erachter komt dat the last shadow puppets best tof zijn

quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:40 schreef Grobbel het volgende:[..]
Je bent niet de laatste, hoor. Voorlopig vind ik ze ook nog gewoon een hoog 'nou en' gehalte hebben.
Ik moet eerlijk zijn. Bij de eerste luisterbeurt hoorde ik wel een bijzonder geluid, maar wist ik nog niet echt wat ik van de tracks zelf moest vinden. Eigenlijk vond ik alleen de titel-track en 'The Chamber' écht goed. De rest van het album heeft een aantal luisterbeurten op me in moeten werken. Bijvoorbeeld 'Standing Next To Me' vond ik bij de radio-primeur niet echt indrukwekkend, maar vind het nu een van de beste liedjes van de afgelopen jaren. Ik vond kant A steeds sterker worden, terwijl mij op kant B alleen hetslotnummer 'The Time Has Come Again' kon boeien. Ik vond nummers als 'Only The Truth' en 'Seperate...' een beetje saai...
Maar, al spoedig groeide het album meer en meer en meer... Nu zijn we 3 maanden na de release van het album, en weet ik het zeker: Dit is hét album van 2008. Die productie, die composities, die spanning, die onverwachte invalshoeken in de muziek... Het album is een perfect soort verhaal of sprookje, met ongeëvenaarde composities van Alex Turner en Miles Kane. Nu kan ik juist in de eerdergenoemde nummers 'Only The Truth', 'Seperate...' steeds meer nieuwe dingen ontdekken. En de nummers 'Standing Next To Me', 'Calm Like You', 'The Chamber', 'The Time Has Come Again', enz. enz. blijven natuurlijk ook prachtig. Alex stijgt op sommige nummers zelfs boven de Arctic Monkeys-nummers uit.
Mensen die nog niet onder de indruk zijn bij eerdere luisterbeurten: Probeer het album nog eens "back to back" te luisteren, want het is (voor mij in ieder geval) echt de moeite waard. En ik kan niet wachten tot ik ze in oktober live ga zien in Brussel en Amsterdam.
quote:
Niet om naar te doen... Maar wáárom betaal je bijna 50 euro voor een band waar je het debuutalbum niet eens goed van vind? Enkel omdat Alex Turner onderdeel is van de groep?