De drie Amerikanen zijn direct naar de VS gegaan en hebben daar misschien op nationaal niveau aandacht gekregen, misschien ook niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:19 schreef vronie het volgende:
Fantastie's dat deze vrouw weer vrij is.
Maar waarom geen aandacht voor de andere gijzelaars die vrij zijn gekomen,ze zijn in de media niet bekent maar toch vind ik wel dat ze enige aandacht moet hebben.
Inderdaad, die andere elf kwamen op het vliegveld in Bogota ook niet echt over als goede redenaars of beroepsaandachtzoekers zoals politici als Betancourt dat per definitie wel zijn. Ik denk dat ze gelukkig zijn met het weerzien van hun, in Colombia meestal grote en hechte familie, en ik ben echt blij voor ze.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:23 schreef Strani het volgende:
[..]
De drie Amerikanen zijn direct naar de VS gegaan en hebben daar misschien op nationaal niveau aandacht gekregen, misschien ook niet.
De andere elf zijn allemaal militairen en ik betwijfel of die zitten te wachten op net zoveel media-aandacht als dat Betancourt nu krijgt. Ik denk dat ik zelf liever rust zou willen na zo'n tijd.
Betancourt is een publiek persoon met een andere functie, en in alle realiteit, ze was wel het kroonjuweel van de FARC.
Ach, wat kan het ook schelen, soms zijn 'middelen' inderdaad geoorloofd om de goede zaak te bevechten als het niet anders kan.quote:"Officials denied reports payments were made to free the hostages, but said Colombia did reward information."
'100% Colombian'
Colombian Defence Minister Juan Manuel Santos denied reports that $20m had been paid to some Farc members to assist the operation. He said no money had changed hands to complete the operation but that $20m would have been a bargain as $100m had been offered in the past.
"He said, however, that there was an ongoing policy of paying for information regarding Farc. "We have a very aggressive and successful policy of offering awards," he said at a news conference in Bogota to display the rescue video.
"We pay for information and we have paid millions of dollars to many people for information of all different kinds. If we had paid on this occasion we would have been the first to admit it because it is part of our politics." He also denied reports that Israeli and US agents had been involved in the operation, saying it had been "100% Colombian".
Inderdaad, en Colombia bewijst dat een juiste mix van deze middelen succesvol kan zijn in het bestrijden van organisaties als de FARC.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:25 schreef Suko het volgende:
De BBC heeft wat meer info+bevrijdingsfilmpje:
[..]
Ach, wat kan het ook schelen, soms zijn 'middelen' inderdaad geoorloofd om de goede zaak te bevechten als het niet anders kan.
Dit zal wel weer een hoax zijn van die linkse rebellen, want wanneer mensen losgeld betalen aan de linkse rebellen, worden de rechtse paramilitairen weer woedend op de mensen die losgeld betaald hadden en op de gijzelaars.quote:
Youtube linkje?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:38 schreef tong80 het volgende:
Mooie beelden net van de bevrijding.
Het was nu al net een speelfilm.
Die bevrijders hebben wel lef gehad zeg.
Ik zag het op het NOS journaal.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2008 19:41 schreef tong80 het volgende:
Ik zag het op het NOS journaal.
Met een beetje zoeken moet het te vinden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |