abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:15:15 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60452860
Ik kan me niet meer precies herinneren waarom het bij jou niet soepel liep Jojogirl.
Was het je productie, of andere dingen als kloven of spruw?

Verzorgt een lactatiekundige informatiebijeenkomsten in de buurt, misschien bij je vk-praktijk? Dat vond ik erg leerzaam en denk dat ik een tweede keer ook weer zou gaan.
Hier lezen geeft ook veel informatie en verder denk ik dat je je verwachtingen niet te hoog moet zetten, je moet straks toch weer wennen aan elkaar waarschijnlijk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:26:49 #252
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60453115
De start was slecht, Finn had weinig zuigreflex en voor m'n gevoel is het nooit heel erg goed op gang gekomen. Voedingen duurden rustig drie kwartier, ik heb al die tijd met tepelgoedje gevoed en ik heb altijd het gevoel gehad te weinig productie te hebben. Toen ik ging werken, redde ik het ook niet met alleen overdag kolven en moest ik 's avonds extra kolven omdat hij anders niet genoeg had voor de volgende dag. Toen hij 6+ maanden was, had ik zo genoeg van het vechten voor de milliliters dat ik gestopt met met op m'n werk kolven (wel netjes afgebouwd) waarna het zo snel terugliep dat ik binnen een paar weken gewoon niets meer had. Einde bv-periode

Objectief bezien misschien geen probleem: Finn is altijd voldoende gegroeid, maar toch heb ik er geen goed gevoel aan overgehouden.
Gelukkig heb ik inmiddels meer gelezen en weet ik nu al wat dingen die ik nu anders gedaan zou hebben, maar ik voel me absoluut niet sterk in m'n schoenen staan en ben bang dat het weer zo moeizaam gaat voelen (zo fijn, die zwangerschaps-onzekerheidshormonen).
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:32:38 #253
94046 PM-girl
pi_60453280
Oja, dat jij voedde met een tepelhoedje kan ik me inderdaad herinneren. Wat vervelend dat je er zo'n negatief gevoel aan over hebt gehouden, ook al deed Finn het goed. Het is inderdaad je eigen vertrouwen wat er zo nauw mee verbonden is.

Ik zou proberen om informatie van een lactatiekundige te krijgen voor de bevalling en daarna in elk geval niet schromen te bellen als het niet gaat naar je zin. Maar ik dacht dat je dat met Finn ook al wel gedaan had?
Krijg je ruime kraamhulp straks, of wordt er bij jou ook bezuinigd? Misschien nog aangeven bij de thuiszorg dat je graag een ervaren bv-verzorgende wil indien mogelijk?

En ik hoop vooral dat je kindje nu een goede zuigreflex heeft, dat zal waarschijnlijk wel schelen in de productie.
*
pi_60453285
Jojogirl, ik ga mee met PM: zijn er bijeenkomsten van een van de verenigingen in je regio? Misschien kan je op die manier wat zekerheid opbouwen óf wat vertrouwen dat er mensen zijn die je zeker weten kunnen en willen helpen
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:09:22 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60454160
Fons en Simon, wat een heerlijke spekjes!
Heeft Devin ook nooit gehad, hoewel hij het verder gelukkig wel goed deed (en doet) op de bv.

Jojogirl, jammer dat je je zo onzeker voelt, je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen: ruim een half jaar voeden
Dat het niet zo soepeltjes gegaan is, en daardoor een nare smaak heeft achtergelaten, is zonde. Hopelijk kun je met de juiste voorbereiding (+ een beetje mazzel) straks weer genieten van je kindje en het voeden. Succes met de voorbereidingen en de voorpret!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:32:22 #256
4177 Jojogirl
pi_60460077
Ook hier tekorten in de kraamhulp, dus dat wordt 3 uur per dag i.p.v. 6, zoals normaal. Ik heb wel bij de intake aangegeven bv stukken belangrijker te vinden dan de huishouding, want daar heb ik ook nog een man voor. Hopelijk tref ik dus een kraambverzorgster die er veel van weet

Ik heb ook even gezocht naar VBN-contactpersonen hier in de buurt en gemaild voor een bijeenkomst. Er zou er half augustus nog 1 moeten zijn, hopelijk gaat die ook door, in de vakantietijd.

En vertrouwen ja, daar zit het probleem. Ik zat de vorige keer vrij slecht in m'n vel en dat heeft de bv ook niet geholpen. Inmiddels voel ik me een stuk beter, maar die bv blijft een teer punt.

Maar ik ben erg blij dat jullie hier zo met iedereen meedenken, dit is echt een geweldige reeks met veel waardevolle kennis
pi_60462251
Vanwaar had je een tepelhoedje Jojogirl? Ik vind het overigens wel heel knap dat je het dan wel zo'n tijd hebt volgehouden!

Ik vroeg hier ook al vrij snel naar een tepelhoedje vanwege de erg pijnlijke tepelkloof, maar ik kreeg het advies deze niet te gebruiken omdat het niet perse goed hoeft te helpen ivm tepelkloven, en de melkproductie minder kan worden.
Hoe wat waar weet ik ook niet precies, maar dat is wat ik te horen kreeg, dus misschien lag de lagere productie daaraan?

Na 3 weken lijkt hier de tepelkloof dan toch eindelijk dicht te gaan! Wel een diepe inkeping nog, maar het is nu dan eindelijk dicht lijkt het! Hopen dat het zo blijft!

En Amber besloot vannacht dat ze niet meer zo'n honger had, met tot gevolg dat mijn linkerborst vanochtend echt op knappen stond. Ik heb vriendlief ook maar eens laten voelen wat dat nou precies inhoudt; echt gewoon heel hard met harde plekken.
Vanochtend had ze er weer goed zin, maar het ging ook wel erg makkelijk, volgens mij hoefde ze eigenlijk niet eens te zuigen, melk liep er vanzelf al uit zowieso
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60463179
Haha, hier had ik dat vanmorgen ook, een borst die op springen stond, de andere viel wel mee.
Zul je altijd zien, mevrouw drinkt 5-8 minuten en viel toen in een hele diepe slaap
Anderhalf uur later was ze weer wakker, maar weer dezelfde kant gegeven en toen wilde ze de andere kant niet meer...zucht

Lotte is zaterdag 5 weken oud, wanneer zouden jullie aanraden een flesje bv te proberen?

Ook wil ik binnenkort beginnen te kolven voor een keertje weg te kunnen en straks voor het werk (waar ik helemaal geen zin in heb nog). Ik heb begrepen dat je het beste tussen 2 voedingen in kan kolven, klopt dat?

De diepvries staat momenteel te ontdooien, dus die is er straks alvast klaar voor
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:55:11 #259
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60463556
Als de borstvoeding goed loopt kun je beginnen met oefenen met een flesje.En mijn grote tip (zelf niet gedaan en dus problemen): blijf regelmatig, elke dag of om de dag, een flesje aanbieden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:47:55 #260
4177 Jojogirl
pi_60464782
Finn wilde niet goed aanhappen zonder tepelhoedje, met wel. En de nadelen kende ik, maar zonder ging het gewoon helemaal niet.

En wij zijn toen ook bij een week of 6 begonnen met flesje oefenen en sindsdien inderdaad dagelijks een keertje doen, anders heb je kans dat ze het dan heel goed snappen maar 2 maanden later ineens niets meer van een fles willen weten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:39:39 #261
94046 PM-girl
pi_60474196
Hopelijk gaat de bijeenkomst inderdaad door Jojogirl!

Jij was overigens wel een voorbeeld voor me, omdat jij al langer voedde met een tepelhoedje en ik toen net te horen gekregen had waarschijnlijk niet zonder te kunnen!
*
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:04:24 #262
4177 Jojogirl
pi_60488690

Maar jij voedde toch uiteindelijk wel zonder tepelhoedje? Of heb ik dat nu verkeerd onthouden?
Denk dat ik het deze keer probeer te vermijden en anders harder ga proberen het weer af te wennen.

De bijeenkomst van augustus gaat helaas niet door Die van september wordt wel wat vervroegd hierdoor, maar het is maar de vraag of ik dat nog haal. Ik google dus nog ff verder.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jojogirl op 01-08-2008 14:10:47 ]
pi_60488975
Hier nog een BV-baby tegen het bovenste lijntje aan:

(die spek-benen )

Tomas heeft toch ook 21 maanden BV gehad en die zat altijd qua lengte tegen het bovenste lijntje aan en qua gewicht ergens aan de onderkant. Het kan zo verschillend zijn
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60489163
Leuke foto. Ze lijkt net zelf een banaan met die achtergrond.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60489319
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:23 schreef YPPY het volgende:
Leuke foto. Ze lijkt net zelf een banaan met die achtergrond.
Nou is het dus zo dat ik uit die reeks ook een foto heb waarop ze krom ligt omdat ze aan het omdraaien is...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:34:32 #266
94046 PM-girl
pi_60489398
Jojogirl, klopt, na 3 maanden ongeveer lukte het ineens wel! Eerst alleen links, toen al vlug rechts. Simon was toen denk ik sterk genoeg om zelf uit het niets iets te maken zullen we maar zeggen
Wat jammer van de bijeenkomst, er is geen lactatiekundige die zoiets organiseert?
Hier doet ze dat in de verloskundigenpraktijk, ik geloof 6 keer per jaar tegen een kleine vergoeding. Je krijgt dan een avond uitleg, videobeelden en gelegenheid tot vragen stellen (en als je brutaal bent, alvast een klein miniconsultje )

Tearsong
*
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:46:01 #267
4177 Jojogirl
pi_60489716
Wat een lieffie Tearsong. En naar die ultieme bananenfoto ben ik ook wel benieuwd

Volgensmij zit ik qua bijeenkomsten in het verkeerde (vakantie)seizoen. Ik heb nog wel wat andere dingen gevonden, maar allemaal pas na half september en dat ga ik niet meer redden denk ik.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:48:27 #268
94046 PM-girl
pi_60489773
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:46 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een lieffie Tearsong. En naar die ultieme bananenfoto ben ik ook wel benieuwd

Volgensmij zit ik qua bijeenkomsten in het verkeerde (vakantie)seizoen. Ik heb nog wel wat andere dingen gevonden, maar allemaal pas na half september en dat ga ik niet meer redden denk ik.
Er zijn volgens mij ook lactatiekundigen die het individueel doen, zulke voorbereidingen, maar die zijn dan duurder.
Dan zou ik er denk ik voor kiezen dat geld eventueel te spenderen aan de hulp na de bevalling, indien nodig.
*
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:43:12 #269
4177 Jojogirl
pi_60492354
Zo'n cursus heb ik ook gevonden in de buurt, maar daar twijfel ik nog over. Denk dat in de eerste week snel bellen als het niet lekker loopt en dan een lactatiekundige langs laten komen meer oplevert.
Inmiddels heb ik ook wel zoveel gelezen dat ik het theoretisch wel weet, het is meer het vertrouwen dat ik dat net na de bevalling ook allemaal ga doen en dat het dan beter zal gaan dat ontbreekt.
pi_60493401
snel hulp vragen bij de juiste personen lijkt me ook het allerbelangrijkste, Jojogirl! Zo'n cursus zou dan eventueel handig zijn om alvast de juiste mensen te leren kennen mar als je de theoretische kennis wel onder de knie hebt dan kan ik me voorstellen dat de cursus laat zitten
pi_60495677
Lotte heeft gisteren voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gehad, zelfs koud uit de koelkast, omdat we niet goed wisten hoe de flessenwarmer werkte en we dachten dat het wel warm was...niet dus..maar ze dronk het!
Ze heeft ongeveer 20cc gedronken, ging wel wat moeizaam maar dat kwam denken we door de maat speen, want ze zoog wel heel goed.
Vandaag dus nieuwe spenen gehaald (gisteren hadden we avent 2, nu avent 3 gehaald en een 3standen-speen) en straks gaan we het weer proberen. Weer ongeveer 20cc wat klaar staat.

Verder heb ik dus gisteren en vandaag gekolfd, gisteren uiteindelijk zelfs 2x omdat ze 's avonds na 1 borst genoeg had. Opbrengst van gister was 150cc totaal, daarvan staat nu 110cc in de diepvries
Vandaag 1x gekolfd en een mooie score van 125cc

Merkte wel dat m'n tepels wat gevoeliger zijn nu na het kolven, denk dat die daar ook een beetje aan moeten wennen!
Ook merkte ik dat ik meer last had van "stuwing", maar dat hoeft niet per se door het kolven te komen, denk dat het deels komt doordat Lotte nu overdag ipv om de 2 uur (wat ze de laatste tijd overdag had) nu weer netjes om de 3/4 uur komt.

Ga in ieder geval wel kijken voor een electrische kolf, heb nu een handkolf en dat gaat voor nu best, maar voor straks vooraad voor het werk lijkt me een electrische toch makkelijker...

Ow en natuurlijk ook nog even melden, bij de geboorte was ze 4120, toen de kraamzorg wegging na 7 dagen (dus op dag 7) was ze 4000 gram. Vandaag gewogen bij het CB en ze woog 4850 gram
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:44:35 #272
4177 Jojogirl
pi_60495750
Wow, wat is ze lekker aangekomen mrien Ze is nu 5 weken toch?
En handig dat ze niet zo kieskeurig is met de temperatuur van je gekolfde melk.
pi_60495892
Morgen is ze 5 weken!
Vind het heel fijn dat ze zo goed is aangekomen, zag het zelf ook wel (ze kweekt spekjes), maar toch is het fijn om even te zien op de weegschaal
Ja, dat is ook heel fijn, scheelt altijd natuurlijk..al heb ik net ontdekt hoe de flessenwarmer wel werkt, dus vanavond krijgt ze warme melk
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:59:12 #274
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60496084
Mrien, fijn dat ze het lust en snapt! Je kunt wel betere een speen met kleiner gat/ minder gaatjes nemen. Het liefst 1. Anders hoeft ze te weinig moeite te doen om de melk uit de fles te krijgen en zou ze de fles boven de borst kunnen verkiezen. Én borstvoeding is zo dun dat het met gemak door die 1-speen heen kan.

ik ga ook even op zoek naar graifek en foto, volgens mij zat Emma de eerste maanden ook boven aan en nu onder aan.

Emma. bijna een maand oud, zo'n 4900 gram (geboortegewicht 4220), en 56 cm. gewicht dus tegen de bovenste lijn, lengte in het midden (cbgrafiek)

En nu is ze 12 kilo bij 92 cm, een dunnetje dus.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jelief op 01-08-2008 20:09:35 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60496183
Fijn, Mrien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')