Lotte heeft gisteren voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gehad, zelfs koud uit de koelkast, omdat we niet goed wisten hoe de flessenwarmer werkte en we dachten dat het wel warm was...niet dus..maar ze dronk het!
Ze heeft ongeveer 20cc gedronken, ging wel wat moeizaam maar dat kwam denken we door de maat speen, want ze zoog wel heel goed.
Vandaag dus nieuwe spenen gehaald (gisteren hadden we avent 2, nu avent 3 gehaald en een 3standen-speen) en straks gaan we het weer proberen. Weer ongeveer 20cc wat klaar staat.
Verder heb ik dus gisteren en vandaag gekolfd, gisteren uiteindelijk zelfs 2x omdat ze 's avonds na 1 borst genoeg had. Opbrengst van gister was 150cc totaal, daarvan staat nu 110cc in de diepvries

Vandaag 1x gekolfd en een mooie score van 125cc

Merkte wel dat m'n tepels wat gevoeliger zijn nu na het kolven, denk dat die daar ook een beetje aan moeten wennen!
Ook merkte ik dat ik meer last had van "stuwing", maar dat hoeft niet per se door het kolven te komen, denk dat het deels komt doordat Lotte nu overdag ipv om de 2 uur (wat ze de laatste tijd overdag had) nu weer netjes om de 3/4 uur komt.
Ga in ieder geval wel kijken voor een electrische kolf, heb nu een handkolf en dat gaat voor nu best, maar voor straks vooraad voor het werk lijkt me een electrische toch makkelijker...
Ow en natuurlijk ook nog even melden, bij de geboorte was ze 4120, toen de kraamzorg wegging na 7 dagen (dus op dag 7) was ze 4000 gram. Vandaag gewogen bij het CB en ze woog 4850 gram