quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:41 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ik zie niet in waarom ik dat moet doen? Daar heb je toch een volledig vernieuwde staf voor?
Ik snap best dat het als zeuren overkomt hoor, maar ik had toch echt gehoopt om na al die dramajaren eens een goeie voorbereiding ec te zien. Tot nog toe hebben we 1 speler gehaald, gaat KJH dus toch gewoon weg denk ik en komen ze dus alleen nog maar met onhaalbare namen op de proppen zetten.
Waarom horen we niets meer over Sulejmani? Te duur? Nee, die Rus is natuurlijk lekker goedkoop! Waarom kwam Douglas niet? Omdat hij CL wil spelen! etc etc etc.
het is goed als we bij het begin van het seizoen een goeie, uitgebalanceerde selectie hebben. En JA!!! ik weet dat het nog lang niet zover is en alles zou nog kunnen. Maar het schiet gewoon weer niet op, iedereen om ons heen koopt en koopt. En wij willen huren...
Dus, ik wil best nog even geduld hebben hoor, maar vooralsnog lijken ze het shirt hier allemaal belangrijker te vinden dan de selectie.
Een volledig vernieuwde staf - dus niet alleen een nieuwe coach. Niet alleen een nieuwe TD. Niet alleen een nieuw bestuur. Nee, een volledig nieuw technisch bestuur en staf van een club. Die allemaal officieel nog een dag in dienst zijn. Maar ondertussen heb je alles wat ze al gedaan hebben al afgebrand of bij voorbaat compleet veroordeeld. Waarom niet even afwachten en een eerlijke kans bieden? Ze zijn misschien in praktijk drie weken echt bezig, terwijl Van Basten en Blind nog geen week echt samen hebben gewerkt. Wat kan je doen in zo'n tijd?
Ja, tuurlijk is het ongelukkig en had iedereen graag gezien dat de selectie al compleet was en lekker kon gaan beginnen aan de voorbereiding. Maar je bent niet als enige in de voetballerij die iets moet ondernemen. Om een speler te halen heb je minimaal de speler + zaakwaarnemer(s) en de club nodig. Je kan wel allang rond zijn met een speler, maar als de club moeilijk blijft doen, gaat het toch lastig worden. Want je kan ook niet zomaar wedden op 1 paard. Maar wanneer je rond bent met de club en speler, kan er ineens een derde partij opduiken die extra geld wil hebben. Dan duurt het allemaal even voordat iets rond is.
Dan heb je nog dat er een OS aankomt waarbij spelers wel of niet nog kunnen opvallen en verkocht kunnen worden, wat weer uitmaakt voor de prijs van de speler, etc. Je kan nog zo goed inventariseren, je kan nog zo goed lijstjes maken met spelers, je kan nog zo goed een budget klaar hebben, maar als de externe factoren zodanig beslissen dat transfers extra tijd innemen, of niet door gaan, of dat de speler niet wil - wat kan je dan nog meer doen als Ajax zijnde? Je kan je op alles voorbereiden, maar wanneer Man Utd 18 augustus toch nog met die 20 miljoen voor Huntelaar op de stoep staat, dan is er echt geen houden aan hoor.
quote:
De schaal MOET naar Amsterdam dit jaar, dat moet het enige heilige doel zijn, meer kan ook niet, want de huidige kloteklappers konden weer eens niet van twente winnen. EN met die zooi+2 spelers ga je dus WEER geen kampioen worden.
We hebben tot nog toe alleen maar spelers, belangrijke spelers, verloren, Davids, Heitinga, KJH(?) en er dus 1 onbekende en 1 huurling (?) voor terug gekregen.
Je gaat nu alweer conclusies trekken en mensen afbranden die nog maar net aangesteld zijn of gekocht zijn. Cvitanich kan je niet nu toch alweer gaan afbranden - hij heeft nog geen minuut het shirt aan gaat, laat staan een wedstrijd op niveau voor Ajax gespeeld. Maar ondertussen is het in de wereld van HW alweer de nieuwe Rosales die tot op het bot afgebrand moet gaan worden, zonder hem maar een kans te gunnen.
Wanneer we geen kampioen worden, moet je dan weer iedereen eruit tiefen? Moet je dan weer een technische staf compleet vernieuwen? Moet je dan weer het hele bestuur eruit gooien? En dan maar hopen dat je dit keer wel overal de juiste poppetjes neer kan plaatsen? Zo kan je toch helemaal niets gaan opbouwen richting de toekomst? Het is alleen maar korte termijn, korte termijn - daarmee bereik je op de lange termijn echt helemaal niets.
We zijn nu een keer geen kampioen geworden op 1 goal, en we zijn vorig seizoen er ook niet kansloos afgegaan. Met een iets aanvallende denkende trainer was je wellicht wel kampioen geworden door te winnen bij PSV ipv te hopen op 0-0.
quote:
Is het nou echt zo gek dat ik het allemaal nog niet zo spetterend vind? Dat ik nog niet sta te springen om weer eens een seizoenskaart te kopen?
Als je er eens wat realiteitsbesef in zou gooien, zou het alweer een hoop schelen. Kijk eens naar je eigen posts in de laatste paar dagen:
quote:
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
het is een begin, maar het geeft dus allereerst aan dat ze van een vertrek van KJH uitgaan, en ik kan daar niet vrolijk van worden.
... Dus jij verwacht een vertrek van Huntelaar. De technische staf verwacht dat nu ook - speelt daar op in door een nieuwe spits aan te willen trekken, maar daar word jij dan weer niet vrolijk van?
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 08:59 schreef HeatWave het volgende:[..]
Zouden ze zich stiekem niet eens de ogen uit de kop moeten schamen met dit soort debiele acties?
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
Bite me. het zal allemaal wel weer, maar zelfs F'noord versterk zich vandaag weer met best een redelijke aankoop.
Benyayoun halen is een debiele actie - want hij was 10 jaar geleden ooit eens op stage maar ging vanwege heimwee terug, maar dat Feyenoord zich versterkt met de 30+ Tomasson is dan wel weer goed

.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:22 schreef HeatWave het volgende:[..]
We blaten al jaren over toppers halen, de top halen blablabla...
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:28 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ik snap gewoon niet dat Ajax weer zulke pogingen doet om als zwakke speler op de markt een speler te halen die zich voor 100 miljoen kijkers heeft laten zien. Wat is nou de kans? Die gast verdient in Rusland sowieso al meer dan Ajax ooit kan betalen.....
Je wil graag dat toppers naar Ajax komen, dat Ajax eens onderneemt om echt betere spelers te halen; dan doen ze dat en dan is het weer zonde van de tijd?
Zo spreek jij je altijd in ieder topic maar weer tegen en brand je alles af wat Ajax niet doet, maar zodra ze het wel doen is het ook niet meer goed. Elke aankoop is bij voorbaat al een prutser en zal eerste 34 wedstrijden op rij moeten scoren voordat hij er misschien iets van kan.
Iedereen verwacht er meer van dan wat we de afgelopen jaren gezien hebben. Maar er is een groot verschil tussen een nieuwe staf met dito selectie en dito bestuur minimaal een seizoen toch wel de kans te krijgen om daarna echt de vruchten te plukken en bij voorbaat roepen dat de schaal gehaald MOET worden en dat het bij voorbaat toch al niet meer lukt. Tot nu toe heeft het bij Ajax allemaal heel rustig ontwikkeld. Cvitanich kwam uit het niets, Blind kwam uit het niets. Sulejmani speelde al langer - maar dat gaat allemaal mis vanwege zaakwaarnemers schijnbaar. Henrique kwam bijna uit het niets, maar daar kwam een grotere club voorbij - tsja, so be it. Laat het maar lekker allemaal in rust zich ontwikkelen en verder spelen, dan wacht ik wel af tot half Augustus wat er uiteindelijk staat en daar heb ik voldoende vertrouwen in dat het dan wel goed komt - want bij PSV moet ik het nog maar zien met een nieuwe keeper en een trainer die 2 seizoenen achter elkaar alles verspeelt in de laatste 2 maanden van de competitie; Feyenoord zal na de winterstop ook weer inzakken, terwijl bij Ajax de as nog altijd redelijk in orde is met Vermaelen, Lindgren, Gabri, Huntelaar, Suarez.