abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59840034
Hallo Fokkers,

Ik zit nu een ruime maand zonder werk, dit omdat ik iets te voorbarig ontslag heb genomen bij mijn vorige werk gever. Ik verwacht wel binnen nu en een maand weer aan het werk te zijn. (heb enkele sollicitatie gesprekken gehad, moet alleen nog onderhandelen over arbeidsvoorwaarden e.d.)

Nu had ik wel wat gespaard, zodat ik ontslag kon nemen bij mijn vorige werk gever. Het probleem is dat ik nogal achterloop met mijn vaste lasten.

Zou het mogelijk zijn om ergens geld te lenen, zodat ik alle openstaande rekeningen af kan betalen? Dit zou ik fijn vinden omdat alles dan wat overzichterlijker wordt. (1 rekening afbetalen i.p.v. meerdere) En als dit mogelijk is, wordt het ook een stuk makkelijker om als ik weer werk heb, rekeningen bij te houden. In plaats van achter de feiten aan te blijven lopen.

Ik ben al bij mijn bank geweest, daar kon ik niks lenen omdat ik de afgelopen 3 maanden geen vast inkomen heb gehad. (omdat ik dus al een maand niet werk)

Ik verwacht dat als ik weer werk heb, minimaal 500 euro per maand kan aflossen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:16:45 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59840060
Niks lenen, NU naar een uitzendbureau rennen en aan de slag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:18:57 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59840133
Ja, hier kun je supervoordelig lenen!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59840304
Kun je niet bij papa of mama even tijdelijk aankloppen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 13:29:33 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_59840469
Wat is er toch gebeurd met "geld pas uitgeven als je het hebt"?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59840471
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ja, hier kun je supervoordelig lenen!
Zou eventueel ook een optie zijn, maar ik leen liever gewoon geld om het op te lossen.
pi_59840497
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er toch gebeurd met "geld pas uitgeven als je het hebt"?
Rekeningen blijven komen. (huur e.d.) Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
pi_59840517
waarom lenen... ga eens een tijdelijke baan nemen bij een uitzendbureau ofzo
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_59840525
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
Kun je niet bij papa of mama even tijdelijk aankloppen
Dat is helaas geen mogelijkheid.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:32:16 #10
127899 AnTjUh
kèk ùit he....!!
pi_59840559
BIG-BB-DGK-CBML-Bunkert?-FAN-JUNK-FREAK!!!!
What goes around comes around.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:34:51 #11
167595 mirved
Infobesitas
pi_59840630
Interesse om een nier te verkopen?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_59840634
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:30 schreef shilizous_88 het volgende:
waarom lenen... ga eens een tijdelijke baan nemen bij een uitzendbureau ofzo
Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen. En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening. Zodat ik als ik weer vast inkomen heb, enkel die lening hoef af te betalen. En op die manier voldoende geld over hou om geen nieuwe tekorten te laten ontstaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 13:35:09 #13
13151 crew  Rewimo
pi_59840643
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:30 schreef tombuntu het volgende:
Rekeningen blijven komen. (huur e.d.) Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
Mja, je schrijft zelf al:
quote:
Het probleem is dat ik nogal achterloop met mijn vaste lasten.
Het is dus kennelijk geen situatie die nu ontstaan is omdat je een maand zonder werk zit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59840722
Schuld maken om schulden af te lossen niet echt handig. Ga naar een uitzendbureau en naar je ouders. Be a man or woman and face it.
pi_59840778
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mja, je schrijft zelf al:
[..]

Het is dus kennelijk geen situatie die nu ontstaan is omdat je een maand zonder werk zit.
De situatie bestaat inderdaad al langer. Ik hield het net aan bij, dat is dus mis gelopen omdat ik even zonder werk zit. Met een mogelijke lening hoop ik dan ook weer een gezonde financiële situatie voor me zelf te creëren. (het is erg vervelend om steeds op het laatste nippertje rekeningen te betalen)

Wanneer ik alle lopende rekeningen kan voldoen. Kan ik als ik weer vast inkomen heb, 500 euro per maand aflossen, en (ruim) genoeg geld over houden om vanaf mijn eerste (nieuwe) loon rekeningen bij te houden.
pi_59840814
Tsjah dat had je je eerder moeten bedenken, jongen. Dat soort dingen moet je van te voren gewoon ff goed uitrekenen om te zien ofdat het uberhaupt wel mogelijk is een tijd zonder baan te zitten.

Volgende keer dus ff een krediet fixxen op het moment dat je een baan hebt, want nu krijg je m gewoon niet. Mocht je ontslag nemen zonder dat je iets achter de hand hebt dan kun je je nog altijd in het rood werken totdat je een andere baan hebt. Is ook niet slim, maar dat trekt vanzelf wel weer recht op het moment dat je 500E per maand kan aflossen en zo blijf je iig gewoon je rekeningen betalen.

Trouwens, die vaste lasten van jou worden niet automatisch afgeschreven?
pi_59840917
Een doorlopend krediet wordt niet voor niets een DOODlopend krediet genoemd.
pi_59840965
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:46 schreef Ultralaser het volgende:
Een doorlopend krediet wordt niet voor niets een DOODlopend krediet genoemd.
Krediet op betaalrekening, niks mis mee. Kun je gewoon tot een bepaald bedrag rood staan. En zoveel rente betaal je er niet eens over. Als je iets van 1500E rood staat schrijven ze een tientje van je rekening af, best te doen toch .
pi_59841194
Nee natuurlijk niet, geen inkomen geen lening.

Zo ie zo waarom heb je geen spaargeld? Voor dit soort situaties moet je wat achter de hand hebben!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:01:41 #20
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59841317
Dude! Op de huidige arbeidsmarkt kun je morgen aan het werk zijn! Gewoon alles aanpakken, en bij het uitzendbureau kun je als je een baan hebt aangenomen gewoon aangeven dat je 'morgen niet meer komt'.
quote:
Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
Foute instelling. Als je bij een UZB aan de slag gaat ben je van de straat, dat scheelt 1. geld en 2. krijg je meestal per week uitbetaald en zo kun je snel je rekeningen aftikken zonder krediet (wat geld kost ook nog).
Daarnaast is het ook fijn dat er geen gat in je cv zit en dat je voorzienend bent in je eigen inkomen. Het is niet voor niets dat geldverstrekkers geen geld verstrekken aan iemand die niet kan aantonen dat 'ie kredietwaardig is. Geloof me, je werkt door schulden aan te gaan om schulden af te lossen alleen jezelf maar in de nesten.

Ik ben ook niet heilig voor wat het maken van schulden betreft, maar ik wet wel dat het tegenwoordig veel lekkerder leven is als je gewoon uit kan geven wat je hebt, ipv dat alles wat binnenkomt al bij voorbaat is gereserveerd voor rekening x, schuldeiser y, enz.

En mocht je toevallig aan de omschrijving in mijn sig voldoen, drop een PM en je bent misschien volgende week al aan de gang op een mooie plek!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:03:19 #21
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59841358
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:48 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

Krediet op betaalrekening, niks mis mee. Kun je gewoon tot een bepaald bedrag rood staan. En zoveel rente betaal je er niet eens over. Als je iets van 1500E rood staat schrijven ze een tientje van je rekening af, best te doen toch .
Best te doen, maar het blijft een tientje per maand 'wegmikken'
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_59841626
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen?
misschien om toch geld te verdienen om je lasten te kunnen betalen? Ik roep maar wat geks natuurlijk....
quote:
Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
Grappig, die stelligheid, als je al een maand lang onverwacht zonder werk zit.....
quote:
En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening. Zodat ik als ik weer vast inkomen heb, enkel die lening hoef af te betalen. En op die manier voldoende geld over hou om geen nieuwe tekorten te laten ontstaan.
Dat heet gaten met gaten vullen. Ook een lening moet je aflossen....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:24:57 #23
136 V.
pi_59841942
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:40 schreef tombuntu het volgende:

[..]

De situatie bestaat inderdaad al langer. Ik hield het net aan bij, dat is dus mis gelopen omdat ik even zonder werk zit.
Nee, je zat al op achterstand en hield het net aan bij.

Hoe kom je dan bij de illusie dat je volgende maand ineens in de positie zit dat je 500 euro kunt gebruiken om iets af te lossen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:26:37 #24
136 V.
pi_59841975
quote:

[..]

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen?
O, MFG
quote:
Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
En in die weken dat je geen inkomen hebt, lopen je schulden dus op. Dat kun je beperken door een tijdelijke baan. Ben je echt zo dom

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 juli 2008 @ 14:39:32 #25
13151 crew  Rewimo
pi_59842271
Eenmalig al je vaste lasten voor een jaar uitrekenen, door 12 delen, naar boven afronden en je werkgever vragen dit bedrag naar een aparte rekening over te maken. Van deze rekening kun je al je vaste lasten laten afschrijven, er staan altijd genoeg op.

De rest van je salaris laat je naar je betaalrekening overmaken, dit geld mag in principe "op", al is het natuurlijk slim om er ook wat van te sparen
pi_59842430
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef mirved het volgende:
Interesse om een nier te verkopen?
Ik wel waar doe je dat zijn er verder nog meer organen die ik kan verkopen zonder dat ik er zelf problemen door krijg? Ik zou het zo doen serieus
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_59842460
quote:
En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening.
Issie grappig of niet?

van welke planeet komt hij?
pi_59842697
TS, kom niet aan met zo'n slechte smoes, geld lenen "om het overzichtelijk te krijgen". Hoe doe je dat dan als je straks wel weer werk hebt, heb je dan automatisch ineens wél het overzicht? Dan heb je toch nog steeds tig verschillende rekeningen? Bovendien, als je nu werkeloos bent lijkt het mij dat je nu tijd genoeg hebt om het één en ander uit te zoeken.

Dus:
- doe je administratie, en blijf het bijhouden (net zoals een ieder ander dat moet)
- ga (nu) werken (net zoals een ieder ander dat moet).
- ga sparen zo gauw als je je rekeningen hebt afbetaald.

Lenen om zo het ene gat met het andere te vullen gaat je alleen maar meer geld kosten.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:05:02 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59842923
Leuk, die sollicitatiegesprekken, en leuk als je bv 1 augustus kan beginnen. Je kunt natuurlijk ook in de tussentijd via een uitzendbureau ergens anders invallen en bijbeunen. Dan verdien je tenminste nog geld.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59843464
ik werk trouwens als via een uitzendbereau. Kom ook wel rond, wil vooral alle rekeningen samen voegen zodat ik gewoon een vast maandbedrag heb, ipv allerlei losse dingen.
pi_59843599
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:29 schreef tombuntu het volgende:
ik werk trouwens als via een uitzendbereau. Kom ook wel rond, wil vooral alle rekeningen samen voegen zodat ik gewoon een vast maandbedrag heb, ipv allerlei losse dingen.
Ik snap nog steeds niet hoe dat overzichtelijker is, nóg een rekening erbij. Een vast bedrag per maand zijn je lasten gewoon niet, en dat worden ze ook niet door geld te lenen.
pi_59843666
dubbel
pi_59843726
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet hoe dat overzichtelijker is, nóg een rekening erbij. Een vast bedrag per maand zijn je lasten gewoon niet, en dat worden ze ook niet door geld te lenen.
Ik bedoel dat dan de achterstallige lasten vervangen door 1 lening. Wat dan met een vast bedrag per maand afgelost kan worden.
Daarnaast blijven de er natuurlijk nieuwe lasten bestaan die ik dan bij kan houden.
pi_59843999
Je verhaal rammelt aan alle kanten. Werk je nou wel of niet bij een uitzendburo? Ben je nou één maand of drie maanden werkeloos? Hoezo is het niet overzichtelijk wat je schulden zijn? Je kunt straks toch 500 euro per maand afbetalen? Dan ben je er toch in een paar maandjes vanaf? Of is de schuld al veel groter, en bestaat al veel langer?
pi_59844104
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:41 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dan de achterstallige lasten vervangen door 1 lening. Wat dan met een vast bedrag per maand afgelost kan worden.
Daarnaast blijven de er natuurlijk nieuwe lasten bestaan die ik dan bij kan houden.
Als je van plan bent het in de toekomst allemaal wél bij te houden, waarom begin je nu dan niet alvast met de oude? Ik zie echt niet hoe je dit een goed plan kan vinden, reken maar eens uit wat dat aan rente gaat kosten. We kunnen niet allemaal veel verdienen, maar iedereen kan op zijn kosten letten. Juist als je weinig of niets verdient.
pi_59844116
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:52 schreef avonne het volgende:
Je verhaal rammelt aan alle kanten. Werk je nou wel of niet bij een uitzendburo? Ben je nou één maand of drie maanden werkeloos? Hoezo is het niet overzichtelijk wat je schulden zijn? Je kunt straks toch 500 euro per maand afbetalen? Dan ben je er toch in een paar maandjes vanaf? Of is de schuld al veel groter, en bestaat al veel langer?
Het is niet 1 schuld, het zijn verschillende achterstallige rekeningen, die wil ik met een lening allemaal af lossen. Vervolgens heb ik de lening in enkele maanden weg gewerkt.
Ik werk momenteel via een uitzendbureau, dit zijn steeds losse klusjes.
Ik zit nu 5 weken (deze week meegeteld) zonder (vast) werk.
pi_59844216
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je van plan bent het in de toekomst allemaal wél bij te houden, waarom begin je nu dan niet alvast met de oude? Ik zie echt niet hoe je dit een goed plan kan vinden, reken maar eens uit wat dat aan rente gaat kosten. We kunnen niet allemaal veel verdienen, maar iedereen kan op zijn kosten letten. Juist als je weinig of niets verdient.
Rente is inderdaad duur en vervelend, in dit geval een redelijk alternatief tegenover incasso kosten. (dreigen er vrij snel aan te komen)
pi_59844245
Maar niemand een idee waar ik geld zou kunnen lenen?
pi_59844412
Hup werken met dat kadaver, er is zat werk en het is misschien niet zoveel als je gewend bent maar euro's zijn euro's en die kan je goed gebruiken om het moment! Een lening maakt het niks makkelijker!
pi_59844439
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:00 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Rente is inderdaad duur en vervelend, in dit geval een redelijk alternatief tegenover incasso kosten. (dreigen er vrij snel aan te komen)
Contact opnemen met je schuldeisers, er is altijd wel iets te regelen!
pi_59851024
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:29 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Zou eventueel ook een optie zijn, maar ik leen liever gewoon geld om het op te lossen.
You can't borrow your way out of debt dude.

Ik zal je een aantal tips geven:

- Zeg al je abonnementen op (GSM, internet, sportschool, pedicure, klaverjasclub...ALLES!)
- Trek bij je ouders in, of als dat niet mogelijk is neem een kamergenoot.
- Zoek werk! Neem naast je fulltime baan nog een partime baan om zo snel mogelijk uit de schulden te komen.
- Ga niet meer stappen, niet meer uit eten en leer jezelf vermaken met dingen die geen cent kosten. (buiten wandelen bijvoorbeeld)
- Probeer je vaste lasten drastisch om laag te brengen, verbruik minder water, koop 2e handskleding of draag je kleding een jaar langer. Cancel al je vakantieplannen en ga boodschappen doen bij de Aldi.

En nogmaals: You can't borrow your way out of debt dude.
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:08:17 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59874770
Even samengevat:
-je bent werkloos
-je hebt schulden
-je wilt nog meer lenen
Wat dacht je, banken zijn gek?
censuur :O
pi_59885032
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:15 schreef renegade808 het volgende:

[..]

You can't borrow your way out of debt dude.

Ik zal je een aantal tips geven:

- Zeg al je abonnementen op (GSM, internet, sportschool, pedicure, klaverjasclub...ALLES!)
- Trek bij je ouders in, of als dat niet mogelijk is neem een kamergenoot.
- Zoek werk! Neem naast je fulltime baan nog een partime baan om zo snel mogelijk uit de schulden te komen.
- Ga niet meer stappen, niet meer uit eten en leer jezelf vermaken met dingen die geen cent kosten. (buiten wandelen bijvoorbeeld)
- Probeer je vaste lasten drastisch om laag te brengen, verbruik minder water, koop 2e handskleding of draag je kleding een jaar langer. Cancel al je vakantieplannen en ga boodschappen doen bij de Aldi.

En nogmaals: You can't borrow your way out of debt dude.
Ik heb wel een internet en een mobiel abbo. Deze houd ik liever aan, omdat ik deze nodig heb om werk te zoeken.
Bij ouders intrekken is geen optie.
Huisgenoot is ook geen optie. (studio'tje)
Ben afgelopen maanden misschien in totaal 3 keer uit geweest, naar een kroeg. En steeds niet meer dan 10 euro uit gegeven.
Ben altijd als zuinig met water/ stroom/ gas/ boodschappen. (stroom/gas ben afgelopen half jaar 124 euro aan kwijt geweest )
pi_59885068
Is er niet een of andere schuld hulp overheids apperaat of iets dergelijks. (die me kan helpen, niet om meer geld te lenen dus)
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:44:51 #45
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59885142
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:16 schreef Verbal het volgende:

V.
juist.

al moet je paperclipsen gaan vouwen, knijpers maken of bloemen sorteren, werken!!!

je gaat toch niet lenen als je kunt werken? Want er is áltijd werk, maar je moet gewoon niet kritisch zijn als je echt geld nodig hebt!
Doei.
pi_59885649
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:42 schreef tombuntu het volgende:
Is er niet een of andere schuld hulp overheids apperaat of iets dergelijks. (die me kan helpen, niet om meer geld te lenen dus)
Helpen waarmee? Het is gewoon een kwestie van doen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:02:39 #47
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59885727
in plaats van hier zeuren, had je nu al bij het CWI kunnen zitten, of bij:

tempoteam
balans
randstad
Creyf's
Olympus
ASA
etc.
etc.
etc.
Doei.
pi_59885760
quote:

[..]

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen. En ik wil juist alle achterstallige rekeningen weg werken met een lening. Zodat ik als ik weer vast inkomen heb, enkel die lening hoef af te betalen. En op die manier voldoende geld over hou om geen nieuwe tekorten te laten ontstaan.
als ik heel eerlijk ben bespeur ik veel onwil om het probleem op te lossen.
je gaat er maar vanuit dat je over een paar weken een vaste baan heb,verkoop de huid niet voor de beer geschoten is zeggen ze weleens

hoeveel werk je nu bij het uitzendbureau?
wat zijn je vaste lasten allemaal op een rijtje?
wat is een beetje gemiddeld inkomen nu bij dat uitzend bureau?
bij welke instanties heb je schulden en hoeveel?

zet eerst die informatie maar eens neer,want je bent heel summier over de informatie en wil gelijk gaan lenen.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:06:23 #49
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59885823
lenen is 'zo makkelijk' en 'overal de oplossing voor'

je voelt je dus te goed om tijdelijk te gaan werken.. als je nog enkele weken zonder geld zit, kan je dit dus een MAANDSALARIS schelen.. EEN MAANDSALARIS!!!!!!!!!!!!

Hoe stom ben je
Doei.
pi_59890611
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:16 schreef Verbal het volgende:

V.
Bijzonder mee eens!
pi_59897591
nou,waar blijven die gegevens??
dan kunnen we eens kijken hoe het er voor staat.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_59898695
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:15 schreef tombuntu het volgende:
Nu had ik wel wat gespaard, zodat ik ontslag kon nemen bij mijn vorige werk gever. Het probleem is dat ik nogal achterloop met mijn vaste lasten.
Als je binnen een maand al in de problemen zit, heb je nooit genoeg gespaard.
Sparen is meer dan ¤50 opzij zetten, dan moet je eerder aan enkele tot een paar tiental duizenden euro`s denken.
quote:
Je eigen verleden laat dus al zien dat het toen niet lukte, dus waarom zou je nu veranderd zijn?
quote:

Waarom zou ik een tijdelijke baan nemen? Binnen enkele werken heb ik gewoon weer een vaste baan/inkomen.
Nou om niet verder in de schulden te komen misschien!!!
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:29 schreef tombuntu het volgende:
ik werk trouwens als via een uitzendbereau.
Zoals een ander ook al aangaf, je verhaal rammelt aan alle kanten, eerst heb je gespaard, pas 1 maand werkloos en gelijk al in de schulden (lekker gespaard heb je dan), dan zeg je dat je geen tijdelijke baan neemt omdat je zeer zeker weet dat je binnen enkele maanden een vaste baan hebt, en vervolgens geef je aan dat je wel via een uitzendbureau werkt.
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:52 schreef avonne het volgende:
Je verhaal rammelt aan alle kanten.

Krijg hier toch sterk het vermoeden dat we hier met een klaploper te maken hebben.

Het woordenboek kan hiervoor diverse uitdrukkingen, en zo te zien zijn diverse hier wel van toepassing.
klaploper: bedelaar
klaploper: iemand die steeds een ander laat betalen
klaploper: nietsnut
klaploper: profiteur
klaploper: uitvreter
klaploper: parasiet
klaploper: mee-eter
klaploper: iemand die vaak leent zonder ooit terug te geven
klaploper: iemand die profiteert van andermans goedheid
klaploper: iemand die op andermans zak teert
klaploper: bietser
pi_59909067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:41 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Ik heb wel een internet en een mobiel abbo. Deze houd ik liever aan, omdat ik deze nodig heb om werk te zoeken.
Bij ouders intrekken is geen optie.
Huisgenoot is ook geen optie. (studio'tje)
Ben afgelopen maanden misschien in totaal 3 keer uit geweest, naar een kroeg. En steeds niet meer dan 10 euro uit gegeven.
Ben altijd als zuinig met water/ stroom/ gas/ boodschappen. (stroom/gas ben afgelopen half jaar 124 euro aan kwijt geweest )
Het lijkt erop dat je de ernst van je eigen situatie niet helemaal begrijpt. Je hebt een internet en mobiel abonnement maar geen inkomen. Wat denk je dat er gebeurd als je daarmee een betaalachterstand krijgt? Er zijn veel manieren om gratis op zoek te gaan naar een baan, plaats bijvoorbeeld een advertentie bij je lokale supermarkt. Informeer in je netwerk.

Heb je overbodige spullen? zet ze op marktplaats en verdien iets terug aan de dingen die je je niet kon veroorloven, maar toch gekocht hebt!
pi_59924160
Kunnen je ouders niet garant staan voor de lening?

Let wel,als je niet betaald dan komt de bank de aflossing bij hun halen!

Verder proberen zoveel mogelijk bij een uitzendbureau te gaan werken om je inkomen zo hoog mogelijk te maken en zo snel als mogelijk proberen je schulden af te lossen.

Maak hiervoor een plan en hou je hieraan!
Het is misschien ook verstandig om na te denken over de tijd hierna.
Als je weer werkt ga je zo snel mogenlijk de lening aflossen,regel het zo dat als je geld binnen komt eerst de afschrijving naar de bank eraf gaat,verder huur en andere vaste lasten daarna kan je bekijken welk bedrag er over blijft voor eten en kleding en diversen.

Als over een tijdje je schuld is afgelost kun je hiermee doorgaan,zet dan het bedrag dat je eerst gebruikte vast op een bufferrekening en gebruik dit alleen als b.v. een koelkast,wasmachine of t.v. het begeeft.

Als je over een tijdje een voldoende reserve opgebouwd hebt kun je dit misschien gaan vastzetten op een rekening met een hoger rentepercentage.

In ieder geval succes gewenst en denk na voordat je iets doet dat je verder in de problemen brengt!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_60027143
lenen is inderdaad niet verstandig, heb nu schuldsanering aangevraagd. Maar daar hebben ze een wachtlijst van 6 maanden!
pi_60028219
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:26 schreef tombuntu het volgende:
doe je skeelers voor 95 weg?
Is dat om OV-kosten te besparen?
pi_60029706
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:12 schreef avonne het volgende:

[..]

Is dat om OV-kosten te besparen?
nee omdat ik me verveel en nutteloze dingen ga posten op fok!.

[ Bericht 19% gewijzigd door tombuntu op 11-07-2008 10:26:02 ]
pi_60030097
.

[ Bericht 95% gewijzigd door avonne op 11-07-2008 10:39:59 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:12:19 #59
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60031186
Schuldsanering krijg je volgens mij echt niet als je een maandje achterloopt met je huur hoor? Derde partij schuldsanering moet je SWS niet aan beginnen. En de echte schuldsanering vanuit de overheid krijg je maar 1x in je leven en dan moet je er wel echt een teringzooi van gemaakt hebben.
Dus leg ff uit hoe j situatie nou precies zit?

Maat van me steekt ook altijd zn kop in t zand m.b.t. financiele problemen. Resultaat is dat ie helemaal niet zoveel schulden heeft, maar dat deze schulden wel steeds blijven oplopen omdat ie structureel niet betaalt en niets van zich laat horen richting zijn schuldeisers.

Beste raad = ga uitzoeken wat je schulden precies zijn. Bekijk welke prioriteit hebben en laat elke schuldeiser weten wat je situatie op dit moment is, anders blijven de schulden maar oplopen en verlies je nog meer overzicht.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_60031244
ja schuld hulpverlening bedoel ik.
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:17:18 #61
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60031306
Bij een particulier bedrijf of via maatschappelijk werk ofzo?
pi_60031411
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:17 schreef VaLkyRie het volgende:
Bij een particulier bedrijf of via maatschappelijk werk ofzo?
stadsbank
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:38:19 #63
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60031809
Ahja okee, dan doe je het wel goed. Er zijn namelijk veel malafide particuliere bedrijfjes die lekker op vakantie gaan van het geld waarvan jij dacht dat je schulden werden afgelost. Das echt nasty...

Maargoed, ik blijf erbij dat als je het wil, je zelf je problemen kan oplossen. Tegenwoordig zijn er teveel mensen die maar denken dat ze geholpen moeten worden, omdat ze er een zooitje van gemaakt hebben. Ik heb van dichtbij meerdere personen meegemaakt die altijd hulp nodig hadden, altijd in de schulden zaten en maar riepen 'Ja, niemand wil me helpen, kut wereld, kutmaatschappij.'
Tja denk ik dan, je hebt er zelf ook geen ene donder voor gedaan, behalve je geld uitgeven aan verkeerde dingen en niet denken aan die stapel ongeopende rekeningen...

Maargoed, ik weet niet hoeveel schuld enzo je hebt (en ik denk dat je het zelf ook niet echt weet?), maar als je zelf niets gaat doen en maar verwacht dat instanties enzo je komen helpen, dan blijf je aankloten.
pi_60032828
Even het hele topic doorgelezen. En hoe oud ben je eigenlijk god kolere hoe moeilijk kan het zijn. Ik snap ook niet echt je motivatie van de lening die je wilt. Zoals ik het begrijp heb je nu allemaal rekeningen liggen, en wil je een lening op een nieuwe rekening, zodat je al die achterstallige rekeningen in 1 keer van dat rekeningnummer van je lening kan afschrijven, en het dan weer gaan bijhouden?

En daarna neem je een lening om je lening af te lossen...

Het lijkt me handiger als je gewoon eens administratie gaat doen. Dus pak al je achterstallige rekeningen erbij, en excel of pen en papier. Schrijf op welk bedrijf geld van je wilt, hoeveel, en voor welke datum het gestort moet zijn. Dat allemaal onder elkaar. En voila, je hebt je "overzicht". Je ziet exact hoeveel je moet aflossen, en stel een begroting op voor de toekomst.
Succes
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60033124
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:38 schreef VaLkyRie het volgende:
Ahja okee, dan doe je het wel goed. Er zijn namelijk veel malafide particuliere bedrijfjes die lekker op vakantie gaan van het geld waarvan jij dacht dat je schulden werden afgelost. Das echt nasty...

Maargoed, ik blijf erbij dat als je het wil, je zelf je problemen kan oplossen. Tegenwoordig zijn er teveel mensen die maar denken dat ze geholpen moeten worden, omdat ze er een zooitje van gemaakt hebben. Ik heb van dichtbij meerdere personen meegemaakt die altijd hulp nodig hadden, altijd in de schulden zaten en maar riepen 'Ja, niemand wil me helpen, kut wereld, kutmaatschappij.'
Tja denk ik dan, je hebt er zelf ook geen ene donder voor gedaan, behalve je geld uitgeven aan verkeerde dingen en niet denken aan die stapel ongeopende rekeningen...

Maargoed, ik weet niet hoeveel schuld enzo je hebt (en ik denk dat je het zelf ook niet echt weet?), maar als je zelf niets gaat doen en maar verwacht dat instanties enzo je komen helpen, dan blijf je aankloten.
Ik roep niet, wat een kut maatschappij. Ik ben ervan overtuigd dat het in 99% van de gevallen (zo ook in mijn geval) je eigen verantwoordelijk heid is.
Dan baal ik er nog wel van als ik eindelijk naar de stads bank ben geweest, te horen krijg dat er een wacht lijst is van 6 maanden.

Verder heb ik altijd alles zelf opgelost, inclusief bijna een jaar schrappen met de meeste kloterige baantjes omdat ik het vertik als gezonde gast een uitkering aan te vragen.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 00:57:42 #66
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60033219
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:52 schreef tombuntu het volgende:

[..]

Ik roep niet, wat een kut maatschappij. Ik ben ervan overtuigd dat het in 99% van de gevallen (zo ook in mijn geval) je eigen verantwoordelijk heid is.
Dan baal ik er nog wel van als ik eindelijk naar de stads bank ben geweest, te horen krijg dat er een wacht lijst is van 6 maanden.

Verder heb ik altijd alles zelf opgelost, inclusief bijna een jaar schrappen met de meeste kloterige baantjes omdat ik het vertik als gezonde gast een uitkering aan te vragen.
Tsja, ik weet ook niets van de situatie natuurlijk, dus ik was wellicht wat voorbarig. Maar ik herken het verhaal, brings back memories....
Maargoed, vaak ist allemaal zo erg nog niet, tenzij je 20.000 euro schuld hebt natuurlijk.
Hoop voor je dat je snel een baan hebt iig!
pi_60035222
Maar kan je ons niet iets vertellen over het kostenplaatje, zodat wij een beetje een inzicht krijgen?
Top 5 China producten
pi_60036494
momenteel geen inkomsten, schuld is ongeveer 3000 euro.
Probleem is vooral dat die schuld blijft oplopen omdat ik dus nog geen inkomsten heb. (schuld bestaat voornamelijk uit achterstallige huur e.d.

Het is wel zeer waarschijnlijk dat er binnen een week weer nieuwe inkomsten binnen komen, zodat de schuld niet verder blijft groeien.

Het probleem is ook een stuk kleiner dan ik gedacht had. Bij de volksbank zeiden ze namelijk dat alle schuld eisers rustig blijven zodra ik mijn vaste lasten (dus de "nieuwe rekeningen" blijf betalen.

Nu is het vooral een kwestie van goed sparen, en sober leven. Tot ik de schulden kan aflossen.

Is even klote, maar denk dat het wel een goede les is.
pi_60037599
Ik denk dat het zeker een goede les voor je is. En 3000 euro is wel veel ja, maar je kan per week makkelijk 250 euro verdienen. En het kan sowieso helpen als je eens contact opneemt met je schuldeisers om een regeling te treffen.
Top 5 China producten
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:38:16 #70
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60038930
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:24 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat het zeker een goede les voor je is. En 3000 euro is wel veel ja, maar je kan per week makkelijk 250 euro verdienen. En het kan sowieso helpen als je eens contact opneemt met je schuldeisers om een regeling te treffen.
Is 3000 euro veel? Ik bedoel, die maat van me had ongeveer 2500 euro schuld en kwam niet eens in aanmerking voor schuldhulpverlening...
Ik heb nooit schulden gehad dus ik weet ook niet precies hoe zoiets in de praktijk uitpakt.

Het grootste probleem van zo'n schuld is denk ik dat je steeds achter de feiten aanloopt, de rekening van vorige maand betaal je, terwijl de rekening van deze maand weer blijft liggen. Daarom is het belangrijk om met bepaalde schuldeisers afspraken te maken, zodat zij weten dat je ff moeilijk zit en je niet alles kan afbetalen.
Goed kijken welke schulden voorrang hebben (huur, zorgverzekering) en welke nog ff kunnen en willen wachten...
Dus, werk aan de winkel
pi_60038960
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:01 schreef tombuntu het volgende:
Bij mij. Over de rente hebben we het nog wel :-)

Hoeveel heb je nodig?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_60039153
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:38 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Is 3000 euro veel? Ik bedoel, die maat van me had ongeveer 2500 euro schuld en kwam niet eens in aanmerking voor schuldhulpverlening...
Ik heb nooit schulden gehad dus ik weet ook niet precies hoe zoiets in de praktijk uitpakt.

Het grootste probleem van zo'n schuld is denk ik dat je steeds achter de feiten aanloopt, de rekening van vorige maand betaal je, terwijl de rekening van deze maand weer blijft liggen. Daarom is het belangrijk om met bepaalde schuldeisers afspraken te maken, zodat zij weten dat je ff moeilijk zit en je niet alles kan afbetalen.
Goed kijken welke schulden voorrang hebben (huur, zorgverzekering) en welke nog ff kunnen en willen wachten...
Dus, werk aan de winkel
Voor mij inieder geval wel, ik kan het niet in 1 keer even ophoesten (18 jarige student). Voor TS is het blijkbaar ook veel, anders was dit topic er niet geweest
Top 5 China producten
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:57:02 #73
16715 Mylene
*schatje*
pi_60039335
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:01 schreef tombuntu het volgende:
boober.nl
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:05:56 #74
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60039510
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

Voor mij inieder geval wel, ik kan het niet in 1 keer even ophoesten (18 jarige student). Voor TS is het blijkbaar ook veel, anders was dit topic er niet geweest
Als 18 jarige student is het idd een astronomisch hoog bedrag maar ik krijg het idee dat TS gewoon vast werk heeft gehad en nu ook weer op zoek is naar een vaste baan. Dan is het toch niet zoveel?

Ik heb eerder het idee dat TS het teveel gezeik vindt om het zelf op te lossen op de lange termijn en het ff snel op de korte termijn wil fixen. En zo denken meer mensen anders was er geen wachtlijst van 6 maanden bij schuldhulpverlening.

TS kan dit makkelijk zelf oplossen binnen 6 maanden dunkt me. 3000 is peanuts vergeleken met mensen die echt in de schulden zitten. Ken een gast die 18.000 euro schuld had.. Kijk dat los je zelf niet meer op en voor dat soort mensen is er schuldsanering.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:09:30 #75
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_60039566
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:57 schreef schatje het volgende:

[..]

boober.nl
Heeft ie een vast dienstverband voor nodig
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:18:07 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_60039736
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:09 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Heeft ie een vast dienstverband voor nodig
Oh ja, dat is waar, en een goede motivatie om leners te lokken.
pi_60300189
Het is niet aan te raden maar bij de Wehkamp kun je geld lenen zonder dat ze een beoordeling uitvoeren qua oude werkgevers/huidige werkgevers. Slechts BKR.
pi_60373232
wehkamp.. leuk totdat je een negatieve BKR registratie aan je broek hebt hangen omdat je, door een van de vele fouten in hun systeem, de rekening van de verzendkosten van het kado dat je gratis uit mocht zoeken omdat je een goede klant bent, nooit thuis op de mat gekregen hebt.

ofzoiets.

ow enne, ik las het je ergens op de 1e pagina schrijven.. door te lenen creer je voor jezelf nooit een gezonde financiele situatie. dat doe je door geld te verdienen, niet door uit te geven wat je niet hebt.

kortom: werken!
"Pools are perfect for holding water"
pi_60374422
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:12 schreef VaLkyRie het volgende:
En de echte schuldsanering vanuit de overheid krijg je maar 1x in je leven en dan moet je er wel echt een teringzooi van gemaakt hebben.
Wat is een echte teringzooi?
Ik neem aan dat ze 3000 euro niet als teringzooi beschouwen

Is daar een bedrag voor vastgesteld? 30 k of hoger?
loonbeslag door schuldeisers?
pi_60385496
Laten we het zo zeggen: als ik een kredietverstrekker was zou ik jou nooit aannemen, tenzij je iets van waarde hebt wat je zolang kunt verpanden. Veel te veel risico voor te weinig ROI.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:28:15 #81
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_60395942
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:15 schreef tombuntu het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik zit nu een ruime maand zonder werk, dit omdat ik iets te voorbarig ontslag heb genomen bij mijn vorige werk gever. Ik verwacht wel binnen nu en een maand weer aan het werk te zijn. (heb enkele sollicitatie gesprekken gehad, moet alleen nog onderhandelen over arbeidsvoorwaarden e.d.)

Zou het mogelijk zijn om ergens geld te lenen, zodat ik alle openstaande rekeningen af kan betalen? Dit zou ik fijn vinden omdat alles dan wat overzichterlijker wordt. (1 rekening afbetalen i.p.v. meerdere) En als dit mogelijk is, wordt het ook een stuk makkelijker om als ik weer werk heb, rekeningen bij te houden. In plaats van achter de feiten aan te blijven lopen.

Ik ben al bij mijn bank geweest, daar kon ik niks lenen omdat ik de afgelopen 3 maanden geen vast inkomen heb gehad. (omdat ik dus al een maand niet werk)

Betaalde je vorige baas je niet ofzo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')