alsnog bedankt voor je linkjes van gisteren trouwensquote:
Eerste post in Kaaskoppen in het buitenland, niet eerste post als user. Dat leek me al duidelijkquote:Op woensdag 2 juli 2008 02:52 schreef Salvad0R het volgende:
Niet echt je eerste post he, feitelijk gezien.
Nu je daar zit moeten die sites als gesneden koek overkomen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:53 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
alsnog bedankt voor je linkjes van gisteren trouwensVerder bedankt en ik houd jullie op de hoogte.
Twinsquote:Op woensdag 2 juli 2008 02:54 schreef popolon het volgende:
Cubs or Sox?
Het meeste wat je er leest is pure logica, maar business en economy gaat ook over pure logica. Eigenlijk gewoon heel simpel, maar geen hond die er aan denkt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nu je daar zit moeten die sites als gesneden koek overkomen.
Wie weet kom ik je nog wel eens achter na
Bewustwording is stap 1quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:56 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
Het meeste wat je er leest is pure logica, maar business en economy gaat ook over pure logica. Eigenlijk gewoon heel simpel, maar geen hond die er aan denkt.
Een basis in Nederland is heel wat anders als een basis in Amerika. Natuurlijk the main principles zijn hetzelfde. Maar er komt hier meer bij kijken. Morgen ga ik kijken voor een pand waar ik wil gaan beginnen. En dan iig hier lokaal het weer op te zetten. En dan uitbreiden, het is mijn bedoeling en ook tevens mijn doelstelling om binnen 3 jaar nation wide te gaan. Maar goed of dat haalbaar is... Iiig proberen. En erin geloven, dat doe ik sowiesoquote:Op woensdag 2 juli 2008 02:50 schreef Morwen het volgende:
SuccesGaat je vast lukken, aangezien je altijd een basis hebt wat je al goed opgezet hebt.
Chicago, wauw, als je kan plaats ook foto's.
Werken terwijl de anderen liggen te slapen om daarna te slapen en de anderen voor je te laten werken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:59 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
Een basis in Nederland is heel wat anders als een basis in Amerika. Natuurlijk the main principles zijn hetzelfde. Maar er komt hier meer bij kijken. Morgen ga ik kijken voor een pand waar ik wil gaan beginnen. En dan iig hier lokaal het weer op te zetten. En dan uitbreiden, het is mijn bedoeling en ook tevens mijn doelstelling om binnen 3 jaar nation wide te gaan. Maar goed of dat haalbaar is... Iiig proberen. En erin geloven, dat doe ik sowieso
En wat is dat begrijpen dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:59 schreef Dementor het volgende:
Veel mensen hebben geen tijd meer om zelf na te denken door zich te ketenen aan een tophypotheek en een CEO die het wel begrepen heeft.
Zeg buurman, het gaat over Chicago, een van de mooiste steden van de VS trouwens. Dan is er maar een vraag mogelijk.quote:
De beste omgeving is er een waarin jij zelf eigenlijk niks hoeft te doen en je mensen hebt die alles voor jou doen. Dat jij alleen hoeft op te treden als er echt problemen zijn.. Maar goed hoeveel bedrijven kunnen dat. Je moet wel reeel blijven. Vooral hier nu bezig met branding, mij bekend maken, als ik morgen het pand heb dan komt er iig vaart in. Vind het sowieso al een achievement om dat zo snel voor elkaar te krijgen. Maar dat is juist de uitdaging.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Werken terwijl de anderen liggen te slapen om daarna te slapen en de anderen voor je te laten werken.
Maar goed dat is mijn ding.
Ik zou voor de Sox gaan. De Cubs zijn toch een beetje een yuppenteam. Chicago is idd cool, trouwensquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg buurman, het gaat over Chicago, een van de mooiste steden van de VS trouwens. Dan is er maar een vraag mogelijk.
Je moet maar eens na gaan hoeveel limitaties er daadwerkelijk zijn en welke je zelf opwerptquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:03 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
De beste omgeving is er een waarin jij zelf eigenlijk niks hoeft te doen en je mensen hebt die alles voor jou doen. Dat jij alleen hoeft op te treden als er echt problemen zijn.. Maar goed hoeveel bedrijven kunnen dat. Je moet wel reeel blijven. Vooral hier nu bezig met branding, mij bekend maken, als ik morgen het pand heb dan komt er iig vaart in. Vind het sowieso al een achievement om dat zo snel voor elkaar te krijgen. Maar dat is juist de uitdaging.
Dat zekr, vooral als je verhuist van Oss, Noord Brabant naar Illinois. Vandaag beetje hier rond gelopen al had ik niet veel tijd. Ik woon nu in een hotel. Beetje rondgekeken, en zelfs amsterdam is er niks bij. Ik ga zometeen nog een rondje maken hier. Tevens om een echte woonplek te vinden. Al is een hotel een prima beginpunt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:04 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ik zou voor de Sox gaan. De Cubs zijn toch een beetje een yuppenteam. Chicago is idd cool, trouwens
Beter startpunt is er nietquote:Op woensdag 2 juli 2008 02:59 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
En erin geloven, dat doe ik sowieso
Amsterdam is een gehucht vergeleken met Chicago.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:07 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
Dat zekr, vooral als je verhuist van Oss, Noord Brabant naar Illinois. Vandaag beetje hier rond gelopen al had ik niet veel tijd. Ik woon nu in een hotel. Beetje rondgekeken, en zelfs amsterdam is er niks bij. Ik ga zometeen nog een rondje maken hier. Tevens om een echte woonplek te vinden. Al is een hotel een prima beginpunt.
Net al in gepost. Toch thnxquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Amsterdam is een gehucht vergeleken met Chicago.Maar succes, je kan natuurlijk ook nog eens hier kijken:
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Dat valt allemaal behoorlijk mee. Als jij aan kan tonen in Nederland iets te doen wat profit based is, kan jij zonder al te veel moeite in vs hetzelfde op gaan bouwen. Mits jij kan aantonen dat dat inderdaad jouw intentie is. Dat kan je aantonen middels leningen bij banken etc. Die leningen ga je niet afsluiten als je voor de fun in de vs komt wonenquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:24 schreef popolon het volgende:
Maar hoe zit 't dan met visum, werkvergunning e.d.?
Cubsquote:Op woensdag 2 juli 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Zeg buurman, het gaat over Chicago, een van de mooiste steden van de VS trouwens. Dan is er maar een vraag mogelijk.
Inderdaad, zoals lichtpunt al aangeeft, als je een bepaald startkapitaal hebt om een onderneming te starten in de VS en kan aantonen dat je voor werkgelegenheid voor Amerikanen gaat zorgen, kan je op basis hiervan een E2 visum krijgen. Volgens mij moet je tussen de 100,000 euro en 500,000 (of meer natuurlijk) investeren en werkgelegenheid bieden aan minimaal 6 personen. De details doe ik nu even uit het hoofd, dus het kan zijn dat deze iets afwijken, maar ik ben er wel zeker van dat het kan.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:24 schreef popolon het volgende:
Maar hoe zit 't dan met visum, werkvergunning e.d.?
Op welk visum zit jij er dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:31 schreef Lichtpunt het volgende:
Dat valt allemaal behoorlijk mee. Als jij aan kan tonen in Nederland iets te doen wat profit based is, kan jij zonder al te veel moeite in vs hetzelfde op gaan bouwen. Mits jij kan aantonen dat dat inderdaad jouw intentie is. Dat kan je aantonen middels leningen bij banken etc. Die leningen ga je niet afsluiten als je voor de fun in de vs komt wonen
Dat weet ik ook wel dat 't kan maar het gaat me allemaal iets te makkelijk. Of er wordt te weinig info gegeven, dat kan ook.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:55 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals lichtpunt al aangeeft, als je een bepaald startkapitaal hebt om een onderneming te starten in de VS en kan aantonen dat je voor werkgelegenheid voor Amerikanen gaat zorgen, kan je op basis hiervan een E2 visum krijgen. Volgens mij moet je tussen de 100,000 euro en 500,000 (of meer natuurlijk) investeren en werkgelegenheid bieden aan minimaal 6 personen. De details doe ik nu even uit het hoofd, dus het kan zijn dat deze iets afwijken, maar ik ben er wel zeker van dat het kan.
*polonaise*quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel dat 't kan maar het gaat me allemaal iets te makkelijk. Of er wordt te weinig info gegeven, dat kan ook.
Eerst opzoek naar een bedrijfspand, vandaag een aantal bekeken. Daarna ga ik kijken waar ik zelf wil gaan wonen, dit moet namelijk niet al te ver af bedrijf zijn. Ik houd er van om altijd binnen weinig tijd er te kunnen zijn als er nood aan de man is. En dan moet je niet eerst kilometers moeten rijden + in de file staan. En desnoods slaap ik tijdelijk in me pand, dat heb ik in Nederland ook poosje gedaan. Tis een beetje behelpen maar goed, ik geef me geld liever op dit moment op een manier uit die positief is voor mijn bedrijf, niet zozeer positief voor mijn nachtrust. Die heb ik sowieso niet erg veelquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:13 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt inmiddels al een onderkomen geregeld neem ik aan?
Ergens een huurwoning in één dag gevonden, of..
Inderdaad wat er al gezegd werd. E2 visum, een wat beknoptere uitleg: Ik had hier een woonhuis wat ik heb verkocht, het bedrag wat ik daar van verdiend heb plus het bedrag wat ik al aan kapitaal had vanuit me investeringen en inkomsten heb ik gebruikt als startkapitaal hier in de VS. Je moet daarbij hard kunnen maken met cijfers hoe succesvol jouw bedrijf gaat worden in de VS. Wat de prognoses zijn etc. Visum is geldig voor 5 jaar. Omdat ik mijn leningen bij banken hier in Nederland binnen een jaar had terugbetaald had ik de wind in de rug, aangezien je hiermee duidelijk een bewijs kan leveren dat je succes kan gaan boeken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:33 schreef static het volgende:
Vertel nou eens over die visumconstructie.
Dat vind ik een compliment dat je mij vreemd vindquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:52 schreef Karammel het volgende:
Na het lezen van eerdere post van jou vind ik je toch wel een vreemd persoon met nog vreemdere ideeën over bepaalde zaken. Wat kunnen mensen toch verschillend denken en doen. Toch heb ik wel bewondering voor je dat je precies weet wat je wilt en hoe je dat voor elkaar gaat krijgen. Ik kan er ook alleen maar respect voor hebben dat je met alle onzekerheid van dien naar Amerika bent vertrokken om helemaal opnieuw te beginnen.
Je doet wat je leuk vindt en gaat er voor de volle 100% voor. Petje af hoor.
Succes.
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Zal dit topic komende tijd even in de gaten houden.
Ja, lekker makkelijk. Vertel eens de stappen die je hebt moeten ondernemen om een dergelijk visum te krijgen; een een standard-entry kan iedreen neerkladden. Welke agencys'ben je geweest, wat voor vragen kreeg je, wat moest je overleggen, etc. Een paar scans zou helemaal subliem zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:40 schreef Lichtpunt het volgende:
[..]
Inderdaad wat er al gezegd werd. E2 visum, een wat beknoptere uitleg: Ik had hier een woonhuis wat ik heb verkocht, het bedrag wat ik daar van verdiend heb plus het bedrag wat ik al aan kapitaal had vanuit me investeringen en inkomsten heb ik gebruikt als startkapitaal hier in de VS. Je moet daarbij hard kunnen maken met cijfers hoe succesvol jouw bedrijf gaat worden in de VS. Wat de prognoses zijn etc. Visum is geldig voor 5 jaar. Omdat ik mijn leningen bij banken hier in Nederland binnen een jaar had terugbetaald had ik de wind in de rug, aangezien je hiermee duidelijk een bewijs kan leveren dat je succes kan gaan boeken.
Tis overigens mogelijk in later stadium een greencard aan te vragen![]()
Allereerst een bezoekje aan het consulaat waar je dus echt open en bloot moet neerleggen wat je doet, wat je wilt en hoe je dat wilt gaan doen. Amerika wil simpelweg weten hoeveel geld jij in hun laadje gaat brengen. Gesprek met consulaat die je het visum geven heeft zo ongeveer een halve dag geduurd. Vervolgens gaan er een aantal weken overheen tot er een besluit word genomen. (vrijwel identiek aan een lening/investering/van/ bij een bank)Als jij zorgt dat je alles qua financiën op orde hebt. (thank god there is Quicken) is het écht niet een groot probleem. Wel zal je boven de 100.000 moeten kunnen investeren in je bedrijf. En dit is het minimum, je moet ook aan kunnen tonen dat je dit inderdaad kan gebruiken. Bank statements, afschriften, leningen alles komt over tafel. Kortom als je je zaken niet op orde hebt, vergeet het. Als ik na de 5 jaar een bedrijf heb gestart wat winstgevend is, lees genoeg winstgevend volgens de regels die zij gesteld hebben. (die ik vanuit contractueel oogpunt niet kan posten) kan ik kans maken op een greencard waarmee je dus staatsburger kan worden van de VS.quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:40 schreef static het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Vertel eens de stappen die je hebt moeten ondernemen om een dergelijk visum te krijgen; een een standard-entry kan iedreen neerkladden. Welke agencys'ben je geweest, wat voor vragen kreeg je, wat moest je overleggen, etc. Een paar scans zou helemaal subliem zijn.
Oh moet ie hier ook nog eens door de controle? Sjeez.quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:40 schreef static het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Vertel eens de stappen die je hebt moeten ondernemen om een dergelijk visum te krijgen; een een standard-entry kan iedreen neerkladden. Welke agencys'ben je geweest, wat voor vragen kreeg je, wat moest je overleggen, etc. Een paar scans zou helemaal subliem zijn.
no problemquote:Op donderdag 3 juli 2008 02:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh moet ie hier ook nog eens door de controle? Sjeez.
of niet tering lijkt wel de douane hier,quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh moet ie hier ook nog eens door de controle? Sjeez.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |