abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:04:14 #1
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_59815722
Zo gaar he, niet mogen roken in het café. En dan gelijk in ALLE cafés.

Dat de overheid het gewoon aan de eigenaar per cafe/restaurant individueel over laat.
Het is potdomme iemands eigen cafe, die mag bepalen wat daar in gebeurt of niet.
En mensen zijn heus niet verplicht een cafe binnen te gaan.

En wat het personeel betreft:
Er zijn genoeg barmannen of bardames die het niet erg vinden dat men een sigaretje op steekt.

Volgend jaar mag er zeker geen sterke drank meer worden geschonken in de horeca, let maar op.
Dan kun je er alleen maar licht alcoholische drankjes krijgen.
Dan komen er speciale cafe's die een vergunning moeten hebben voor sterke drank.
Bovendien mag je bij zo'n tent alleen binnen boven de 21.

het moet toch niet gekker worden.

WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!!!!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:10:59 #2
138448 PeZu
Suspended animation
pi_59815831
ja inderdaad van niet roken ga je dood
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_59815870
het volgende wordt dat je thuis niet meer mag roken.

Verbod op Thuis Roken per 1-1-2009
pi_59815926
quote:
Goocheltruc mag niet door verbod
Goochelaar John Milner moet noodgedwongen één van zijn hoofdacts uit het aanbod van zijn winkel schrappen, omdat hij geen sigaret op mag steken in het bijzijn van klanten. In Engeland vallen optredens met rookwaar buiten de regels, maar een demonstratie in een winkel valt wel binnen het verbod. De Engelsman spande een rechtszaak aan en na tien maanden kwam de uitspraak: 'helaas, het mag niet'.

Milner snapt er niets meer van. 'Deze demonstratie gebeurt toch ook voor een publiek? Wat is het verschil tussen de twee?' Uit nood moet de Engelsman de truc laten zien op de stoep voor zijn winkel in Stourbridge. 'Wat een debiele situatie!', aldus Milner. Bij de truc brandt de goochelaar een gat in de jas van een toeschouwer. Daarna laat hij de jas en sigaret verdwijnen.
quote:
Bierverkoop Engeland laagst sinds 1975
Vorig jaar werd voor het eerst sinds 1975 minder dan vijf miljard liter bier gedronken in Engeland. Één van de hoofdredenen hiervoor: het rookverbod in de pubs en restaurants. Volgens de Sunday Telegraph zet deze daling zich voort en produceerden de bierbrouwers dit jaar tot april 1,7 procent minder van het gerstenat.

Volgens Nick Bish van de Association of Licensed Multiple Retailers is het verbod op de sigaret de doodsteek voor veel pubs. 'De kroegen hebben het al moeilijk door de kredietcrisis en het geslonken consumentenvertrouwen. De klanten blijven weg.'
quote:
Bejaarde mag niet meer in eigen huis roken
Boze familieleden van de 89-jarige Elizabeth Hobbs eisen opheldering van het tehuis waar hun oma verblijft. Ze mag namelijk geen sigaret meer opsteken in haar eigen appartementje. Volgens nieuwe wetgeving in Engeland mag er niet meer in tehuizen worden gerookt, maar de directie mag zelf wel bepalen in welke delen nog wél gerookt mag worden.

Het Engelse Aden View centrum, waar mevrouw Hobbs woont, is hier erg streng in en heeft ervoor gekozen om het alleen in een hok voor de deur toe te staan. 'Roken is één van de weinige pleziertjes die ik nog heb', zegt Elizabeth. 'Ik rook al vijftig jaar!'

Haar familie is bang dat de oude dame longontsteking op loopt als ze elke dag in weer en wind naar het hok voor het tehuis moet om haar nicotine binnen te krijgen.
quote:
Gevangenen in opstand tegen rookverbod
Gedetineerden in twee gevangenissen in Canada gingen begin deze maand in staking omdat ze niet zonder hun dagelijkse nicotine kunnen. De gevangenen mochten sinds het rookverbod van 2006 nog wel buiten roken. Door een strengere wet kwam daar 1 juni een einde aan. Daar waren de criminelen niet blij mee.

In het Nova Scotia's Springhill Institution braken zelfs enige relletjes uit. In de gevangenis in het noorden van Halifax weigerden de gedetineerden wekenlang aan het werk te gaan. Inmiddels hebben ze zich bij de beslissing van de overheid neergelegd. 'De gevangenen roken nu illegaal in hun cel', aldus een gevangenisbewaarder.
quote:
Rookgaten in de muur
Ook Duitsland is druk bezig met een rookverbod in diverse deelstaten. Een Oosterbuur is zo bang om klanten van zijn restaurant te verliezen dat hij een drastische maatregel nam en misschien wel dé oplossing voor het probleem heeft gevonden.

Michael Windisch uit het Noord-Duitse Goslar liet namelijk een aantal gaten in de muur van zijn restaurant Malermeister Turm hakken. Als een bezoeker een sigaretje op wil steken hoeft hij niet meer het Duitse rotweer in. Hij of zij kan dan gewoon zijn hoofd door het 'smoking point' steken. Wel even oppassen dat de rubberen randen geen vlam vatten.
quote:
15-jarige legt complete stad rookverbod op
Yuhta Ohishi was negen jaar toen hij een zeer zware astma-aanval kreeg door een voorbijganger met een sigaret. Hij overleefde de aanval ternauwernood. Hij besloot daarom te strijden om de straten van Shizuoka rookvrij te krijgen. Dat werd een gigantische opgave, aangezien de Japanse stad meer dan 700 duizend inwoners telt.

De jongen vocht jarenlang voor het verbod en had het geluk dat diverse grote organisaties zich achter hem schaarden, zoals de Wereld Gezondheidsorganisatie. In 2005 kreeg Oshisi het voor elkaar om het stadbestuur te overtuigen. Slechts twaalf jaar oud. In Japan wordt Shizuoka nu gezien als voorbeeld voor andere steden.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_59815928
Ik wacht nog op een lucht belasting, zodat je moet betalen voor de lucht die jij gebruikt om mee te leven
pi_59815991
TS is een zeikerd
Smeer de volgende keer gewoon thuis een bruine boterham met kaas, n00b dat je dr bent.
pi_59816056
Kan me er wel iets bij voorstellen, moet je je voorstellen dat je als niet roker zin hebt in een avondje stappen.
Ga je naar een kroeg of discotheek gegarandeert dat het blauw staat van de rook kom je naar buiten , je kleren meuren naar de rook je ogen doen zeer en je hebt gemiddeld zo,n 6 sigaretten passief meegerookt.
Overigens ik rook zelf wel dus ben niet van de anti-rook gestappo.

Hoorde op tv een leuke term die in Engeland en Ierland waar dit verbod er al sinds 2004 is leuke term Smirting (is iemand die je leuk vind in de kroeg mee naar buiten vragen voor een sigaretje om zo je interesse te laten blijken )

Tis gewoon reeel dat roken aangepakt word , als jong gassie om dametje en je gaat voor het eerst stappen kom je de kroeg binnen denk je ook dat roken normaal is, op die leeftijd denk je ach who cares en zo is er weer een roker geboren, iedereen moet voor zich weten maja het is natuurlijk wel superslecht voor je gezondheid
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:43:07 #8
140904 MLF
Unazukin
pi_59816520
op naar het volgende verbod.........kutwereld
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:50:41 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_59816665
weer zo'n zeikwijf die over het rookverbod door blijft zanikken.
Je kan het niet vergelijken met drank, als jij je elke avond te pletter zuipt heeft een ander daar geen hinder van maar wel als je in het bijzijn van anderen een peuk opsteekt.
Ik ben blij met het rookverbod.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_59816713
Nou, dat verhaal van het eigen café en zelf mogen bepalen wat daar gebeurt gaat natuurlijk niet helemaal op, maar ik hoop dat je dat zelf ook wel begrijpt.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_59816741
Ons vaste stapploegje komt in 't vervolg bij elkaar thuis.
Pilsje erbij, peukie, filmpie, frituurtje...
Dat we daar niet eerder opgekomen zijn, dit scheelt ons zomaar 200 euri per week....
Dank voor het rookverbod!
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_59816810
Rookverbod Eindelijk normaal kunnen ademen tijdens het stappen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:59:18 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59816864
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:57 schreef Ticket het volgende:
Rookverbod Eindelijk normaal kunnen ademen tijdens het stappen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59817020
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:43 schreef MLF het volgende:
op naar het volgende verbod.........kutwereld
Vloekverbod, alcoholverbod, zeikverbod, downloadverbod, smileyverbod, fastfoodverbod, autoverbod...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59817111
Dat rookverbod is op zich een beetje dubbel. Ik hou wel van een peuk bij het uitgaan, maar nu ben ik gelukkig wel af van al die josti's die zo onverantwoordelijk met hun brandende peuken omgaan dat je soms de meest achterlijke moves moet maken om dat te ontwijken...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:40:18 #16
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_59817682
Gelukkig zijn wij nederlanders nog erg tolerant.
Gekloond: ♫
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:44:31 #17
3767 Herald
Come get some
pi_59817774
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Zo gaar he, niet mogen roken in het café. En dan gelijk in ALLE cafés.
En mensen zijn heus niet verplicht een cafe binnen te gaan.
inderdaad, ben blij dat je zegt dat die rookhuilies niet verplicht zijn een cafe binnen te stappen
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_59817864
Het rookverbod leidt in ieder geval tot schitterende verzamelingen van extreem kinderachtig gedrag....
pi_59820476
KUT REGERING
ANTI ROKERS
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:35:00 #20
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_59820500
Dan nog liever een frituurverbod.
Die zwarte damp die walmt van sommige frituurpannen waar al 3 maanden oude olie in zit is ook kankerverwekkend.
pi_59820646
Mensen die zich aan de regels houden
U MAD?
pi_59820675
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:35 schreef Gluckskafer het volgende:
Dan nog liever een frituurverbod.
Die zwarte damp die walmt van sommige frituurpannen waar al 3 maanden oude olie in zit is ook kankerverwekkend.

Frituurvet en lucht geneest Astma man !

Trouwens sowieso: Als er meer gefrituurt werd op deze wereld zouden er ook minder oorlogen zijn.
U MAD?
pi_59820725
quote:
Bejaarde mag niet meer in eigen huis roken
Boze familieleden van de 89-jarige Elizabeth Hobbs eisen opheldering van het tehuis waar hun oma verblijft. Ze mag namelijk geen sigaret meer opsteken in haar eigen appartementje. Volgens nieuwe wetgeving in Engeland mag er niet meer in tehuizen worden gerookt, maar de directie mag zelf wel bepalen in welke delen nog wél gerookt mag worden.

Het Engelse Aden View centrum, waar mevrouw Hobbs woont, is hier erg streng in en heeft ervoor gekozen om het alleen in een hok voor de deur toe te staan. 'Roken is één van de weinige pleziertjes die ik nog heb', zegt Elizabeth. 'Ik rook al vijftig jaar!'

Haar familie is bang dat de oude dame longontsteking op loopt als ze elke dag in weer en wind naar het hok voor het tehuis moet om haar nicotine binnen te krijgen.
!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:52:18 #24
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_59820938
In Milaan is het uitgaan zo relaxed, doordat je er ok niet in kroegen mag roken . Ze staan gewoon buiten op een terras te roken, niemand die je ziet of hoort klagen. Ben blij dat dat nu in Nederland ook zo is! . Het is niet alleen prettig met ademhalen, maar ook nog goed voor ieders gezondheid! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')