abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62445022
Champions League-finale, en dat was ook de enioge keer ongeveer. Frappant dat in de belangrijkste wedstrijd het ineens wel kon

Tot nu toe zijn geblesseerden goed opgevangen, maar op deze manier gaat dit inderdaad binnenkort punten kosten.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:34:20 #202
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62445111
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:31 schreef mcyodogg het volgende:
Champions League-finale, en dat was ook de enioge keer ongeveer. Frappant dat in de belangrijkste wedstrijd het ineens wel kon

Tot nu toe zijn geblesseerden goed opgevangen, maar op deze manier gaat dit inderdaad binnenkort punten kosten.
En dat was best een prima wedstrijd, nog steeds baaaaaalen dat we verloren hadden, maar ach ons moment komt nog wel en dan drinken we er een Carling of iets dergelijks op Maar hopelijk zijn de geblesseerden snel weer terug iig!
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:11:30 #203
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62467144
quote:
Drogba weer verliefd op Chelsea
Geschreven op donderdag, 16 oktober om 22:34

Didier Drogba zegt weer de volledige toewijding en passie te voelen om alles voor Chelsea te geven. De Ivoriaan denkt het Londense geluk weer gevonden te hebben nu trainer Luiz Felipe Scolari daar de touwtjes in handen heeft. De dertigjarige aanvaller beschrijft dit in zijn biografie die aanstaande vrijdag wordt gepresenteerd. Klik hier! Drogba is blij dat de onderkoelde relatie tussen hem en Chelsea niet tot een transfer heeft geleid. “Ja, ik ben blij dat ik ben gebleven”, aldus de spits in een voorpublicatie van zijn boek. “Afgelopen jaar heb ik telkens gezegd dat ik wilde vertrekken, maar deze club past gewoon het beste bij me. Ik ben blij dat ik hier nog steeds zit en mijn vrienden hier heb.”

Ook zijn fysieke gesteldheid was het voorbije seizoen telkens onderwerp van gesprek op Stamford Bridge. “Ik had er veel moeite mee om honderd procent fit te blijven”, geeft Drogba aan. “Gelukkig ben ik nooit ernstig geblesseerd geraakt, maar hopelijk blijf ik de rest van het seizoen, en de komende jaren, wel op en top fit.”

Tot slot kijkt de vijftigvoudig international terug op de verloren Champions League-finale tegen Manchester United. Drogba werd tijdens de eindstrijd met een rode kaart van het veld gestuurd. “Ik heb geen spijt van die rode kaart. Ik voel meer de pijn van het verlies van de finale, al besef ik dat ik het team wel benadeelde dankzij mijn rode kaart”, aldus de sterspeler van The Blues.
Van voetbalzone, maar volgens mij konden ze beter: "nog steeds verliefd op Chelsea" er van maken.
pi_62470681
Drogba heeft een haat-liefde verhouding met Chelsea. Hij verkondigt wel een paar keer per jaar dat hij wat nieuws wilt, om dat op te volgen met een geweldige wedstrijd. Een week later loopt hij net zo gemakklijk ongeinspireerd rond. Moet wel eerlijk zeggen dat we nu een jaar lang een ongemotiveerde/ongeconcentreerde Drogba zien. Op die geweldige wedstrijd tegen Arsenal na dan.

Ballack er dus 3 weken uit, terwijl ik bij hem wel een goed gevoel had. Beiden Cole's er sowieso uit, en Cech misschien. Aan de andere kant goed nieuws dat Terry wel beschikbaar is, Bosingwa waarschijnlijk ook. Deco haalt de bank wellicht. Denk dat er toch wel een respectabel elftal kan staan morgen.
pi_62488021
0-5

Middlesbrough was wel erg matig. Maar onder Scolari lijken de tijden van een 1-0 tot het einde verdedigen voorbij. Wat een hoop late show dramas a la vorig seizoen zal vermijden.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:59:06 #206
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62490269
Dat is al de zoveelste wedstrijd die we winnen met grote cijfers. Ik las dat we goed hadden gespeeld maar de wedstrijd niet gezien. Ik vreesde van te voren nog dat we niet zouden verliezen ivm blessures etc, maar 5-0 had ik echt niet verwacht. Die Scolari vond ik eerder verschrikkelijk maar ik begin hem steeds meer te mogen omdat ie het team mooi laat voetballen.
pi_62491535
Vind je hem dan niet sympathiek overkomen?

Eerst was ongeveer het enige wat ik van hem wist, was dat hij nogal druk is langs de lijn en zn teams redelijk goed laat voetballen. Maar inmiddels heb ik een aantal persconferenties/interviews met hem gehoord. En het blijkt een uiterst respectvolle, vriendelijke en zelfs grappige man te zijn. Althans, zo komt hij over.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:01:56 #208
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62491793
En hij overlegt altijd eerst met het team voordat ie wat zegt.

Maar ik vond hem altijd zo arrogant overkomen, maar nu weet ik wel beter eig. Laat hem zn Engels nog wat meer bijspijkeren en dan is het helemaal goed.

Is de game nog ergens terug te zien dogg?
pi_62492783
Zijn Engels is nog niet helemaal 100%, nee. Hij zegt nog altijd Chel - seja

Helemaal terug te zien? Op Sport1 wellicht, en waarschijnlijk te downloaden op MaXxed. Als je daar geen account hebt, kan ik je wel de link pm-en, mocht ie erop komen.
pi_62493170
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:49 schreef mcyodogg het volgende:
Vind je hem dan niet sympathiek overkomen?

Eerst was ongeveer het enige wat ik van hem wist, was dat hij nogal druk is langs de lijn en zn teams redelijk goed laat voetballen. Maar inmiddels heb ik een aantal persconferenties/interviews met hem gehoord. En het blijkt een uiterst respectvolle, vriendelijke en zelfs grappige man te zijn. Althans, zo komt hij over.
Hij valt bij Chelsea behoorlijk mee. Uit zijn tijd als bondscoach van Portugal kan ik me echter nog wel herinneren dat hij meerdere malen als een complete debiel langs de zijlijn stond, nog niet zo lang geleden sloeg hij zelfs een tegenstander. En in Braziliė schijnt het ook geen lieverdje geweest te zijn.

Tot nu toe bij Chelsea echter niks op hem aan te merken. Zijn Engels is bagger maar ik heb er dan juist wel respect voor dat hij toch zelf interviews geeft na de wedstrijd. Hij klaagt ook niet, zelfs niet als hij er reden genoeg voor heeft. Een verademing ten opzichte van een zekere Portugees
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_62494712
Is het al bekend wanneer Drogba weer kan spelen? Hij zal waarschijnlijk zijn wedstrijd ritme/conditie kwijt zijn en hij is al 30
pi_62495825
Clubarts:

'Didier Drogba as you can see from the video had a very nasty twist to both his knee and ankle. His knee has settled down but in the ankle there are still one or two issues that are now giving him less of a problem to the degree that he is running around on the grass and getting back into training one-on-one with the rehab physios.

'Hopefully it is not too many more days until he can work with the fitness coach and start to rejoin the squad.'

Ik denk over een week of twee. Maar wat ik al eerder zei: Drogba kan alleen maar belangrijk worden, als hij zijn motivatie weer vindt.
pi_62495854
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:12 schreef Dayuum het volgende:
Is het al bekend wanneer Drogba weer kan spelen? Hij zal waarschijnlijk zijn wedstrijd ritme/conditie kwijt zijn en hij is al 30
Hij is pas 30.
Kan nog zeker 3 jaar mee op absoluut topniveau hoor.
(Blessures uitgezonderd)
pi_62668786
http://link.brightcove.co(...)2159/bctid1878208502

Dit soort dingetjes zijn altijd wel grappig.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:05:25 #215
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62671752
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:45 schreef mcyodogg het volgende:

Idd, leuk filmpje. Leuke avatar dog
pi_62674735
Vermakelijk filmpje ja
pi_62681480
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:12 schreef Dayuum het volgende:
Ik vind het sowieso een lamstraal. Van mij mag hij eigenlijk wel opzouten.

Gaat lekker dit jaar. Scolari doet het prima, stuk beter dan Grant. Het voetbal ziet er ook beter uit, al gaat het om de 3 punten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 oktober 2008 @ 16:29:50 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62692010
quote:
1527: The Liverpool players start the celebrations after ending Chelsea's remarkable unbeaten home record in the league at 86 games - stretching back to February 2004.
Dat werd tijd .

Wel een voor die prestatie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62692157
Fantastisch record. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Wel zuur dat het tegen een concurrent gebeurd, omdat het nu ook dubbel schadelijk is voor de titelkansen. Maar ze zijn wel vaker dicht bij geweest, Everton, Arsenal een paar keer, Man. Utd. Het zou een keer niet lukken, en die dag was vandaag.

Zaten een paar memorabele wedstrijden bij onder 4 trainers, Ranieri-Mourinho-Grant-Scolari.

Ontzettend jammer is het, maar nu het record officieel vaststaat moet je ook gewoon vooruitkijken en proberen hiervan terug te komen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:57:03 #220
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62692917
Zo'n record als deze zal niet zo snel geėvenaard worden denk ik. Maar ik vreesde al langer dat die wedstrijd er snel aan zat te komen. Dat record is natuurlijk mooi en aardig, alleen ik vind het gewoon zuur dat we verloren hebben van de directe concurrent.
pi_62757433
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:33 schreef mcyodogg het volgende:
Fantastisch record. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Wel zuur dat het tegen een concurrent gebeurd, omdat het nu ook dubbel schadelijk is voor de titelkansen. Maar ze zijn wel vaker dicht bij geweest, Everton, Arsenal een paar keer, Man. Utd. Het zou een keer niet lukken, en die dag was vandaag.

Zaten een paar memorabele wedstrijden bij onder 4 trainers, Ranieri-Mourinho-Grant-Scolari.

Ontzettend jammer is het, maar nu het record officieel vaststaat moet je ook gewoon vooruitkijken en proberen hiervan terug te komen.
Mee eens.
pi_62757534
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:45 schreef mcyodogg het volgende:

Erg leuk! Over Joe Cole
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:25:39 #223
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62865860
Ik snap dr nix van, we winnen wederom met 5-0! Scolari maakt er echt wat moois van

Anelka Die heeft echt z'n draai gevonden lijkt het (net als Malouda).
pi_62868790
En bovendien terug aan kop

Was vooral een indrukwekkende periode tussen de 20ste en 60ste minuut. Daarna hebben ze eigenlijk nog maar 1x aangezet. Maar ja, weer een hoge overwinning, 2x 50, 3x 4-0 al.

Je ziet wel iets van een patroon. Ploegen die achteruit leunen en de ruimte extreem klein kunnen houden, daar heeft Chelsea erg veel moeite mee (Roma, Liverpool, Cluj, Wigan). Maar als je spelers als Joe Cole, Lampard, Deco laat voetballen dan walsen ze werkelijk over je heen.

Het was niet de mooiste hattrick die je ooit zal zien, maar goed om te zien dat hij een effectieve targetman kan zijn voor Chelsea, die hebben ze maandenlang niet gehad. En wat je zegt, Malouda voetbalt ook een stuk beter. Ik ben erg kritisch ocver hem, niet als enige, maar hij is in zn beste vorm sinds zijn komst. Alhoewel hij in de afwerking nog steeds erg onrustig en wild is.
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:46:12 #225
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62868950
Malouda moet nog wat werken aan zn afwerking en dan is ie weer op zn oude niveau. Maar het was idd geen mooie hattrick, maar hij maakt ze wel.

Alleen wat je zegt.. Tegen erg compact spelende ploegen hebben we het gewoon moeilijk. Zou ons wel beter vergaan als iedereen fit zou zijn, maar das geen excuus.

Zag trouwens dat Ivanovic 2x is ingevallen dit seizoen. Hopelijk krijgt ie nog meer invalbeurten want het is een hele getalenteerde speler.
pi_62869202
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:46 schreef don-diablo het volgende:
Malouda moet nog wat werken aan zn afwerking en dan is ie weer op zn oude niveau. Maar het was idd geen mooie hattrick, maar hij maakt ze wel.

Alleen wat je zegt.. Tegen erg compact spelende ploegen hebben we het gewoon moeilijk. Zou ons wel beter vergaan als iedereen fit zou zijn, maar das geen excuus.

Zag trouwens dat Ivanovic 2x is ingevallen dit seizoen. Hopelijk krijgt ie nog meer invalbeurten want het is een hele getalenteerde speler.
Ligt denk ik vooral aan het gebrek aan vleugels dat het moeizamer gaat tegen compacte ploegen. Gefeliciteerd met de koppositie, ben nou niet bepaald fan maar Chelsea verdient dit toch meer dan Liverpool.
  zondag 2 november 2008 @ 22:59:49 #227
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62896119
Kredietcrisis: Mes in Chelsea
LONDEN - In opdracht van eigenaar Roman Abramovich heeft Chelsea dit weekeinde stevig het mes gezet in de eigen organisatie. Zo’n driekwart van alle scouts (25 man, full time in dienst) is ontslagen.
afbeelding vergroten Abramovich met zijn vriendin Daria Zhukova. FOTO REUTERS
Een groot aantal van de talentenjagers, die meer dan 125.000 euro per jaar verdienden, waren door Frank Arnesen aangesteld of werden door hem aangestuurd.

Als belangrijkste reden wordt aangevoerd dat de kredietcrisis ook grote gevolgen gaat hebben voor de voetbalclub Chelsea. Maar ook het feit dat er in de afgelopen jaren ondanks miljoenen investeringen nauwelijks talenten zijn doorgebroken, speelt een grote rol.

Een miljardenverlies op de beurzen zou Abramovich hebben doen besluiten ook de geldkraan naar Chelsea een stuk dicht te draaien. Coach Scolari erkende gisteren dat hij in de winter geen geld krijgt voor aankopen. ,,Misschien kan ik nog spelers kopen als ik er een paar van ons zelf verkoop. Dat is ook een manier naar succes,’’ aldus Scolari.
pi_62899061
Jezus, daar ben je lekker mee.. Zit Arnesen er nog wel?
pi_62899184
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zit Arnesen er nog wel?
Nog wel.

http://www.timesonline.co(...)e/article5069068.ece
pi_63014952
Zijn er nog mensen die interesse hebben in een kaartje voor de Carling Cup wedstrijd tegen Burnley van aankomende woensdag? Ik heb 1 kaartje voor de liefhebber die anders de kliko ingaat
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:36:27 #231
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63137618
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:17 schreef stevengerrard het volgende:
Zijn er nog mensen die interesse hebben in een kaartje voor de Carling Cup wedstrijd tegen Burnley van aankomende woensdag? Ik heb 1 kaartje voor de liefhebber die anders de kliko ingaat
Ik niet, maar toch bedankt.
pi_63177899
Eruit tegen een Lower League team. En verliezen na penalties.

Iets zegt me dat dergelijke zaken eerder zijn voorgekomen in het afgelopen jaar.

Edit: ik lees dat Drogba een muntje terugggegooid heeft naar Burnley-supporters, dus zou wel eens een korte return zijn geweest. Wel een goede goal van hem.

[ Bericht 36% gewijzigd door mcyodogg op 13-11-2008 01:10:27 ]
  donderdag 13 november 2008 @ 18:48:13 #233
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63197736
Kut maar wat doe je dr aan.. De cup doet me op dit moment weinig. De eerste plaats in de competitie is me veel belangrijker.
  zondag 16 november 2008 @ 11:02:53 #234
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63257653
En Anelka weer 2x gescoord! Teller staat inmiddels alweer op 12 goals in 13 duels! IK denk dat dit zijn meest productieve seizoen wordt in z'n carričre.
pi_63265555
Ja, werkelijk geweldig bezig, de beste man. Vorig seizoen werd hij nog totaal weggestopt aan de linkerkant, en kijk wat er gebeurd als je hem centraal zet. Hij zegt zelf nog dat hij het liefst in 4-4-2 functioneert. Dus misschien moeten we dat dit seizoen ook nog eens uitproberen als Malouda of Joe Cole er niet bij zijn.

Maar de status in uitwedstrijden is verbluffend: 7 gespeeld, 7 gewonnen, 19 gescoord en slechts 1 (!) tegen. Terwijl het thuis juist geregeld stroef gaat.
  zondag 16 november 2008 @ 16:55:52 #236
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63266147
We zijn sowieso lekker bezig. Ploeg is ook goed aan het voetballen. Scolari is goed aan het coachen
pi_63317182
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:02 schreef don-diablo het volgende:
En Anelka weer 2x gescoord! Teller staat inmiddels alweer op 12 goals in 13 duels! IK denk dat dit zijn meest productieve seizoen wordt in z'n carričre.
Dit had ik echt niet verwacht, geweldig!
pi_63320537
Drogba 3 duels geschorst. hij mist dus Newcastle-thuis, Arsenal-thuis en Bolton-uit.

Met name Arsenal is nogal vervelend dat hij die mist, die verdediging heeft vaak totaal geen benul wat ze met hem aanmoeten.
pi_63320646
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:58 schreef mcyodogg het volgende:
Drogba 3 duels geschorst. hij mist dus Newcastle-thuis, Arsenal-thuis en Bolton-uit.

Met name Arsenal is nogal vervelend dat hij die mist, die verdediging heeft vaak totaal geen benul wat ze met hem aanmoeten.
Met Anelka in deze vorm zit hij toch maar op de bank

Bizar eigenlijk, ik vind Drogba echt een veel betere speler. Maar zoals je al eerder hebt gepost is hij er niet helemaal bij lijkt het met zijn hoofd.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:00:13 #240
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_63322082
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:58 schreef mcyodogg het volgende:

De laatste nederlagen tegen Chelsea maakte hij altijd het verschil, kat in het bakkie dus deze keer
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_63322257
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:00 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

De laatste nederlagen tegen Chelsea maakte hij altijd het verschil, kat in het bakkie dus deze keer
Essien is er ook al niet bij die in 06/07 2x een punt redde tegen Arsenal
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:09:13 #242
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_63322286
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:07 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Essien is er ook al niet bij die in 06/07 2x een punt redde tegen Arsenal
Ik heb het ook over nederlagen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_63322433
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:09 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ik heb het ook over nederlagen
Ja, was een toevoeging. Laatste speler buiten die twee die scoorde tegen Arsenal moet die geweldige wedstrijd op Highbury zijn geweest paar jaar terug met Cole en Robben.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:22:27 #244
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_63322605
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:15 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ja, was een toevoeging. Laatste speler buiten die twee die scoorde tegen Arsenal moet die geweldige wedstrijd op Highbury zijn geweest paar jaar terug met Cole en Robben.
Zo geweldig was die niet!

Arsenal schoot ik dacht 2x op de paal bij een 0-0 stand en Chelsea scoorde 2 maal binnenkant paal.

Ben die wedstrijd nog geweest, februari 2006 dacht ik, op een zondag.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_63323255
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:22 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Zo geweldig was die niet!

Arsenal schoot ik dacht 2x op de paal bij een 0-0 stand en Chelsea scoorde 2 maal binnenkant paal.

Ben die wedstrijd nog geweest, februari 2006 dacht ik, op een zondag.
Even kijken, ik heb hier nog wel een korte samenvatting staan: Henry paal, een goal van Van Persie nogal controversieel afgekeurd en inderdaad twee keer netjes binnenkant paal bij de goals. Was trouwens december 2005.

Maar goed, blijkt weer dat het altijd wel close calls zijn, en dat zal eind volgende week niet anders zijn.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:01:49 #246
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_63323693
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:47 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Even kijken, ik heb hier nog wel een korte samenvatting staan: Henry paal, een goal van Van Persie nogal controversieel afgekeurd en inderdaad twee keer netjes binnenkant paal bij de goals. Was trouwens december 2005.

Maar goed, blijkt weer dat het altijd wel close calls zijn, en dat zal eind volgende week niet anders zijn.
18 december 2005!

Weet niet waarom maar de datum schoot me opeens te binnen
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:20:36 #247
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63324370
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:02 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Met Anelka in deze vorm zit hij toch maar op de bank

Bizar eigenlijk, ik vind Drogba echt een veel betere speler. Maar zoals je al eerder hebt gepost is hij er niet helemaal bij lijkt het met zijn hoofd.
Dat is nog gewoon waar ook Ik had het echt niet verwacht maar ben blij dat Anelka het zo goed doet. Ik had echt heel veel twijfels in het begin.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 november 2008 @ 19:24:01 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63324493
Drie duels voor Drogba trouwens.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:27:44 #249
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63324618
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:24 schreef borisz het volgende:
Drie duels voor Drogba trouwens.
Was al genoemd boris
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:08 #250
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63324692
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:27 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Was al genoemd boris
Ik had het zelfs met Ctrl+F niet gevonden in dit topic .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')